3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
maros4341
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2010 22:04
auto: Disco3 2,7V6
Bydliště: Michalovce,SK

3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

#1 Příspěvek od maros4341 » 29 pro 2010 20:05

Na RR 2008 3,6 V8 diesel mam problem s nudzovym rezimom. Pri miernom, ale plynulom zrychlovani sa na pristroji rozsvieti napis " Engine system fault " a motor strati vykon. Netaha az do vypnutia zapalovania. Po restarte je vykon opat normalny. Ak sa jazdi sportovo tak sa problem neobjavuje. Originalnou diagnostikou LR IDS sme zistili zapis zavady :

P023D-22 : manifold absolute pressure - turbocharger/supercharger boost sensor A correlation
General signal failure: signal amplitude > maximum


doterajsie snahy o napravu zahrnuju:

Vymena intercoolera, lebo bol znacne zaneseny a mal trhliny,teda sme ho dali novy
Vzaojmna zamena snimacov tlaku MAP
Vzajomna zamena prietokomerov

Tieto ukony problem nevyriesili.

Pomocou diagnostiky boli porovnavane pozicie snimacov EGR ventilov na oboch stranach motora a boli takmer totozne
Pomocou diagnostiky boli porovnavane pozicie nastavenia klapiek turboduchadiel na oboch stranach motora a boli takmer totozne


Neriesil niekto podobny problem?
Uz som z tohto auta v koncoch..... :Ja blb:

Vdaka
maros

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

#2 Příspěvek od evo828 » 30 pro 2010 13:49

Skus cez IDS postupne zvysovat "actuator" na turbe od 5% do 95% - a hodnoty aktualnej polohy sleduj/loguj - priebeh by mal byt linearny - tj ked zmenit hodnotu na vstupe - mala by sa zmenit hodnota skutocnej "polohy". Ak to nebude linearne a na oboch stranach rovnake - bude treba vybrat to "nelinearne" turbo a asi vymenit.

To iste mozes skusit aj s EGR actuatormi - ale skor to vidim na to turbo.
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

maros4341
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2010 22:04
auto: Disco3 2,7V6
Bydliště: Michalovce,SK

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

#3 Příspěvek od maros4341 » 30 pro 2010 14:28

porovnaval som tlaky v sacom potrubi na oboch stranach motora a boli rovnake. Robil som to v roznych rezimoch motora. Velmi dolezite je ze motor padne do nudzaku iba pri "miernom a postupnom zrychlovani pri konstantnej polohe plynoveho pedalu". Ak vodic jazdi sportovym sposobom tak sa problem neobjaví. Ak sa udrziava konstantna rychlost tak sa problem znova neobjavi. V IDS-ke som nevedel najst " aktivaciu akcnych clenov". Postup ktory uvadzas je aj tam presne takto uvedeny.
Auto ma 120000km a je u prveho majitela, pravidelne servisovane v TOPauto BA. Uz je po zaruke a Bratislava je velmi daleko.... :D
maros

MadTom
Příspěvky: 15260
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

#4 Příspěvek od MadTom » 30 pro 2010 20:54

Moc o tomto motoru nevím, ale nemůže se někde něco přidírat? Pokud se pojede sportovně, tak se to bude pořádně rychle hejbat a to přidření nebude vadit, pokud se pojede polehku a pouze se to bude pohybovat pomalu, a bude to přidřené, tak to může stačit na rozhození regulace a následně spadnout do nouzového režimu.
Něco podobného jsem řešil v jednom chamickém analyzátoru - v testovacím režimu se serva hýbala od dorazu k dorazu plynule a svižně, ale v provozu, kdy měla jemně regulovat kolem nějaké hodnoty tak se zadrhávala a hodnota skákala a analyzátor nefungoval.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

maros4341
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2010 22:04
auto: Disco3 2,7V6
Bydliště: Michalovce,SK

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

#5 Příspěvek od maros4341 » 30 pro 2010 21:12

momemtalne je auto u majitela, este skusim odmerat signal snimaca tlaku MAP pomocou osciloskopu.
Vsetky indicie vsak smeruju k pravdepodobnej zavade: vadna regulacia tlaku turba - teda vadne turbo......a to je zla sprava

:)
maros

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

#6 Příspěvek od evo828 » 18 led 2011 11:21

uz ste zistili co bola/je zavada ?
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

TomBofB
Příspěvky: 102
Registrován: 05 led 2011 16:05
tel.: 777876995
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

#7 Příspěvek od TomBofB » 18 led 2011 13:35

Zdar chlapi.

Pokud to nejsou EGRy tak je to turbo,nic jiného už tam není. :sad
Hlavně že jsme všichni v pořádku.....

maros4341
Příspěvky: 14
Registrován: 27 kvě 2010 22:04
auto: Disco3 2,7V6
Bydliště: Michalovce,SK

Re: 3,6 V8 diesel a nudzovy rezim

#8 Příspěvek od maros4341 » 18 led 2011 14:01

vadne turbo
dospelo to az do takeho stavu, ze momentalne to uz hlasi vadnu elektroniku turba
Po hladani informacii ohladne elektronickych aktuatorov turba som zistil ze je to vcelku casta zavada.
V sucasnosti hladame najvhodnejsie riesenie problemu vymeny turba.
maros

Odpovědět