Auta by konečně na špičce nemusela být one team show. Peterhansel vypadá letos dobře, nějaké ty Mitsubishi nakonec také jedou a podle očekávání vůbec nejedou špatně Nissany. Buggyny tvrdí muziku v druhé desítce, což bohužel neplatí o Gordonovi, který se vlastní chybou propadl do té třetí. Na písku se ale dá očekávat jeho návrat do popředí, kam by se měl posunovat i Chicherit s Mini. Mark Miller se včera vyválel a podle svých slov bude v příštích etapách zezadu pomáhat kolegům z VW. Na bednu už to nebude. Výborně jede Honda s Tománkem, je vidět, že zatím jsou to spíš takové dlouhé WRC RZ-ety, než skutečný Dakar a to jim jako klasickým soutěžákům vyhovuje, stejně jako Sainzovi a Al-Attiahovi. Mikula si jede svoje tempo na dojetí, ale se Sládkem to vypadá bledě. Včera snad utrhli kolo a ve startovce dnešní etapy nefigurují, což nemusí být úplně směrodatné, protože v kamionech tam třeba Spáčil je, přestože podle webu Czech Dakar teamu odstoupili a jedou do silnici do Buenos Aires. Uvidíme. Líbí se mi Coronel na maličké buggynce Mc Rae, zatím je 35. Nejlepší Bowler je Fromont na 38. místě. Je vidět, že bez Sireyjola se Wildcaty tak dopředu jako v minulých letech asi nedostanou, ale držme jim palce, vždyť ztělesňují původní myšlenku Dakaru - amatérské dobrodružství. Michael Honda s Honzou Tománkem jsou 42. a čtvrtí v T2.
V kamionech je škoda pohromy holanďanů v první etapě, tedy odpadnutí De Rooye, Van Ginkela a Bexse. Mohlo to být zajímavější. Zbylá tři auta De Rooyova teamu se drží na dostřel od nejlepších, ale víc se zatím daří továrním MANům. Včerejší problémy Čagina a Nikolajeva nic neznamenají, jsme na začátku a Kamazy do toho šlapou zase od začátku naplno. Stejně jako Loprais, který zatím jede bezchybně. Výborně jede podle očekávání De Azevedo (kdo tu říkal, že Tatry z Tomečkovy stáje jsou technicky ve druhé lize

), tak mu přejme, aby to vydrželo. Škoda smůly Kolomého v první etapě (prasklá guma a následkem toho výlet mimo trať). Doufejme, že se mu bude smůla vyhýbat a když nebude mít povinnosti rychlé asistence, mohl by se posunout dopředu. Podle toho, jak rychlý byl Spáčil, je vidět, že se jim Tatry s motory Caterpillar povedly. Škoda té včerejší bouračky. Naši asi mají nehody v prvních etepách předplaceny... Vildman se s ex-Macíkovou Liazkou učí a uvidíme, jestli dneska nastoupí Randýsek. Ginafy a Dafy jsou zatím na můj vkus dost vzadu, ale je to teprve začátek, v Atacamě může být všechno jinak.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250