prodává se původní free TD4 2003 co jsem dělal.Není to z důvodu auta, ale vztahu s partnerkou a s tím se nedalo nic dělat.

Najeto 167 000 km , bez nehody.
Protože jsem byl o to požádán dávám to tedy sem na forum. Až bude z bazaru na netu nafoceno dám sem link.
Co je na autě uděláno:
Motor: spotřeba oleje na 15 000km 0,3l , tedy spodek v pořádku,nikde nic neteče a olej to nebere.
Jsou nové vstřiky , žhavicí svíčky , všechny kladky a napínáky jsou nové, včetně plochých řemenů a těsnění krytu ventilů.
Nové servo, repasované turbo, repasovaný alternátor,nový olej a filtr celkem se do motoru dalo přes 55 000,- včetně práce a materiálu.
Další interval na výměnu oleje a filtru je 175 000 km.
Protože doporučená hodnota na výměnu rozvodového řetězu včetně ostatního materiálu ( vodítka , těsnění ) je 200 000 km , doporučuji jeho výměnu + nové vyčištění sání a EGR ventilu a vyčištění vstřiků. Pokud se vše udělá včas prodlouží se celková životnost a náklady nejsou vysoké.
Je odkalená nádrž, nové těsnění na víku včetně UH kroužku , na které těsnění nasedá.Všechny filtry jsou vyměněny, vzduchový by jsem doporučil vyměmit spolu s motorovým olejem ve 175 000 km.
Převodovky :
Automatická má vyměněný olej , další výměna ve 200 000 km , pak by jsem doporučil i rozpůlení , výměnu filtru oleje a v podstatě celkovou repasy , nebo do Anglie cca 1000 liber protikusem celou vyměnit. Většinou stačí zavolat tak 2-3 týdny předem a připraví ji tam podle čísla co je tam vyraženo. Nebo http://www.offroad4x4shop.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

IRD je v pořádku vyměněný olej , gufera netečou - je suchá .Ve 200 000 km doporučuji přetěsnit , vyměnit ložiska a vymezit.


Zadní diferák neteče olej vyměněn , další výměnu dopručuji ve 175 000 km včetně pořádného vypláchnutí a kontroly stavu soukolí a gufer. Doporučuji to dělat po každých 30 000 km. Je to na 3,5 hodinky práce včetně vyschnutí výplachu a zaschnutí těsnícího silikonu. Svede to každý a náklady tak do 500,-Kč a je jistota

Kardan je v pořádku včetně visco a ložisek . Doporučuji ve 200 000 km poslat visco na repasy na slovensko k panu Balážovi a mít zase klid. Osobně pokud repasovaná tak po 50 000 km - 70 000 km poslat opět na výměnu náplně maximálně 2x a pak holt novou. Záleží jak často jezdíte v terénu a jestli taháte vlek či nikoliv.
Disky jsou tam hliníkové z free 2004 co jsem koupil místo tohoto včetně nových letních gum.
Brzdy jsou ve předu OK a kontrola taky až ve 200 000 km , možná pak výměna včetně zadních brzd.Brzdová kapalina vyměněna.
Výfuk je OK pouze běžná povrchová koroze zadní původní tlumič bez koroze

Nové tažné zařízení , zásuvka schovaná v nárazníku - nedostává se tam nepořádek při průjezdu terénem, nebo sněhem.
Nové zamykání řadící páky v poloze P.
Nové rádio na CD , MP3 , včetně čtečky karet a USB vstupu, Anténa je novější z roku 2004 a je OK - dá se povolit a sundat před mytím v myčce narozdíl od té co tam byla před tím

Karoserie bez koroze,nikde nezatéká . Zadní část spodku kolem tažného je 2x natřená Tlumexem . Doporučuji dotřít celý spodek a vystříkat preventivně dutiny.Jinak drobné povrchové škrábanečky od myčky a parkovišť nic co by rezlo, nebo se nedalo rozleštit.
Interier v kůži klimatizace manuální nová náplň , filtr do kabiny také vyměnit ve 200 000 km , je nový.
Čepy jsou zkontrolované a OK, je udělaná nová geometrie, jsou dané nové tyčky stabilizátoru- (byli už měkčí).
Jediné co jsem neopravil je stahovačka zadního okna na straně spolujezdce , která se rozbila nedávno a už jsem ji neměl opravovat.

Při výměně vstřiků se našla u 4 vstřiku trhlinka hlavy v sedle vstřiku, která byla vidět až po vyčištění od karbonu.

Automatická převodovka řadí perfektně ve všech režimech, jediné co se stává je ,že pokud je venkovní teplota pod 0 stupňů trvá jí asi 30 vteřin než po studeném startu ,,zabere" pak jede naprosto normálně.

Tedy shrnuli celkový stav, je ted auto v pořádku, automatická převodovka při špetce trpělivosti je OK a do 200 000 km je to auto bez větších investic. Pak jsou 2 cesty buď to vzít ,,hromadně tak jak jsem popsal a mít připravené auto na dalších klidných 100 000 km, nebo postupně jak se co pokazí. Já preferuji prevenci a spolehlivost a tím i nišší náklady na opravu ( jedne práce jedno odstavení vozu).
Auto bylo zvednuté 2" lift ,ale ted je zase ve výrobní výšce.
Prvotní ,,nástřel" ceny je 270 000,- je to celkem dost,ale vzhledem k tomu co je tam hotové a nové to odpovídá . Kupovalo se v loni v říjnu za 225 000 ,-. Protože když koupíte podobné ( ročník a km) tak Vás stejně z tohoto co jsem dělal hodně čeká a pak to v podstatě vyjde dráž.
Tak snad jsem na nic nezapoměl a pokud budou dotazy klidně na ně odpovím.
