Presne takhle jsem uvazoval, zkusenost zadna, sam v pustine...vsemu narocnejsimu se radsi vyhnu, takze ty AT jsou pro mne. Ale lidi rikaj, ze MT budou odolnejsi proti prorazeni a ze vlasne nemaj zadnou nevyhodu na normalni prasne ceste/ vic huci/. Tak jsem trochu vic zmaten.Stavros píše:nevim kamco, jakou mas zkusenost z terenem, myslim si, ze malou. A tam, kde bys vyuzil ty MT-cka tu dodavku tak dorves, ze si sakra rozmyslis tam jet. Klidne ale kup MT-cka, bg goodrich KM2, to je vlastne jako takovej lepsi univerzal. Jenom treba bf goodrich AT najedou klidne 100 tis. km, jsou vyzkouseny.
Pneumatiky
Moderátor: Acon
Re: Pneumatiky
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
No vidíš já bych zase volil AT.....nějakej dramatickej rozdíl mezi MT a AT není. Nejedeš žádný off cvičení, jedeš na "výdrž". Může se stát,že zapadneš, ale když zapadneš tak tě ani ty MT nepomůžou navíc tě hrozí při váze auta, že se tě vzorek zakousne do tvrdýho podkladu a máš potom vymylováno. MT na mokré silnici a ledě nějak nedrží. Projeď si net a kukni se na čem expedičníci jezdí...... navíc při výměně gumy na tak dlouhé cestě (myslím kombinaci vzorku MT a obyč s dostupností vzorku) to asi taky nebude to pravé ˇořechové"...pak spotřeba..na ten počet km se to nasčítá i kdyby to dělalo 0,5l/100km.
Jedeš sám, nikdy jsi na off v Rumunsku nebo Ukrajině nebo v Marocu nebyl měl by jsi jet na pohodu a vyhýbat se problémům. MIloš II
Jedeš sám, nikdy jsi na off v Rumunsku nebo Ukrajině nebo v Marocu nebyl měl by jsi jet na pohodu a vyhýbat se problémům. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Pneumatiky
presne jak pise Milos II, to plati na 100% ja nejsem takovej lingvista. AT-cka jsou perfektni temer vsude, dokonce i pokud je vzorek novej, tak projedou skoro co MT-cka.
Re: Pneumatiky
Já jen přidám tyto informace, třeba se budou hodit:
http://www.testovanipneumatik.com/pneum ... index.html
http://www.testovanipneumatik.com/pneum ... index.html
Ex: Free II 2,2 TD4, Disco II 4,0 V8, Disco III 2,7 TDV6
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
to by som netvrdil, bfg AT a MT km2 je rozdiel svetov v urcitych podmienkachStavros píše:presne jak pise Milos II, to plati na 100% ja nejsem takovej lingvista. AT-cka jsou perfektni temer vsude, dokonce i pokud je vzorek novej, tak projedou skoro co MT-cka.
ale urcite by som na taku cestu volil ATcka. na ceste su tichsie, ochrana proti prierazu je dostatocna a pri takej trase rozdiel v spotrebe spravi vela.
ATcka prejdu v terene naozaj vela a to co neprejdu vyvazia na ceste nizsim hlukom a spotrebou. a ked mas zapadnut, zapadnes aj v MT;-)
Re: Pneumatiky
mel jsem oboje ty kola a mam kde srovnavat, kdyz nas jede vic.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
to by som netvrdil, bfg AT a MT km2 je rozdiel svetov v urcitych podmienkach
No mám taky BF MT jezdil jsem i na Goodyear Wrangler MT/R a když srovnám letošní Ukrainu s čím jezdili kluci SIMEX tak první dvě značky jsou o ničem. Vzorek zalepenej špatně odhazujou bláto nedrží stopu atd. MIloš II
No mám taky BF MT jezdil jsem i na Goodyear Wrangler MT/R a když srovnám letošní Ukrainu s čím jezdili kluci SIMEX tak první dvě značky jsou o ničem. Vzorek zalepenej špatně odhazujou bláto nedrží stopu atd. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
taktiez som mal moznost porovnat, dve rovnake auta, jedno sa nedokazalo pohnut z miesta a druhe dokazalo prve vytiahnut do kopca;-)Stavros píše:mel jsem oboje ty kola a mam kde srovnavat, kdyz nas jede vic.
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Kamčo pěknej lift
ale jdi s ohledem na ostatní agregáty do AT a máš klid. Ten navy ny jsem viděl jako sichr když už to valíš sám.Kdyby jste jeli dva tak ještě, ale stejně je lepší mít ve skupně aspoň jeden 


Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- martin314
- Příspěvky: 8
- Registrován: 26 pro 2010 19:10
- tel.: +421902527799
- auto: freeItd4
- Bydliště: Bratislava
Re: Pneumatiky
má tu niekto skúsenosť s pneu Matador MP71 Izzarda lebo ich chcem kúpiť na moje free. 

- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
Ahoj koukni se na videa http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... &start=140" onclick="window.open(this.href);return false; a ten kdo zapadl
je měl já s BF AT v pohodě vytáhl
Tak asi tak no.


Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.
- erik
- Příspěvky: 2886
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
... ten zapadly mohl mit i MT a nepomohlo by to.... vzorek byl zalepeny ...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: Pneumatiky
zrovinka jsem koukal na DAKAR a ti extrasuperofroud závodníci mají obuté taky AT teda ne všichni ale většina
...take it easy....
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Pneumatiky
myslím, že ten, kto tú lúku kosí musí byť nadšený
http://www.youtube.com/watch?v=PAyawda94CU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=PAyawda94CU" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
bohatsi maju racing gumy od BFG, taketolukes píše:zrovinka jsem koukal na DAKAR a ti extrasuperofroud závodníci mají obuté taky AT teda ne všichni ale většina

Re: Pneumatiky
To Kamca: Na BFG AT jsem zatím ještě nezapadl, ale také jsem nejezdil žádný brutální terén (a pokud možno ani nebudu, protože auta je mi líto). V takovém tom normálním greenlaningu včetně hlubokých kolejí plných bahna nebo naopak v hlubokém písku, který jsem měl možnost vyzkoušet v Polsku, se chovaly velmi dobře. Karel Sláma někde jednou psal, že ať má na autě jakékoli gumy (včetně Simexů), stejně vždycky skončí na navijáku, ale to je zase druhý extrém, protože Karel nedá pokoj, dokud na tom navijáku neskončí a občas také dokud něco neutrhne nebo nezničí.
Co jsem četl články od Petera Crichtona nebo Sama Watsona, kteří procestovali celý svět, tak shodně říkají, že jedině AT.
Hlasuji pro BFG AT, protože se slušně chová na cestě a slušně mimo ní, má ohromnou výdrž, nezvyšuje spotřebu a hlavně je to jedna z nejrozšířenějších pneu svého druhu, takže by se mohla nechat v případě potřeby sehnat. Nevím, jaký rozměr má tvoje Mitsubishi, ale volil bych ze stejného důvodu nějaký normální. Velká kola také opět zatěžují poloosy a klouby. Nevím, jestli jsem v té krásné podvozkové sadě nezahlédl také podložky pod kola. S těmi bych si to rozmyslel, protože zatěžují ložiska podstatně víc než kolo bez podložky.
Co tady myslím ještě nezaznělo, ale předpokládám, že s tím počítáš, je fakt, že na takhle dlouhou cestu zásadně se dvěma rezervami
Přidal bych také výjezdové plechy nebo vafle.
Co jsem četl články od Petera Crichtona nebo Sama Watsona, kteří procestovali celý svět, tak shodně říkají, že jedině AT.
Hlasuji pro BFG AT, protože se slušně chová na cestě a slušně mimo ní, má ohromnou výdrž, nezvyšuje spotřebu a hlavně je to jedna z nejrozšířenějších pneu svého druhu, takže by se mohla nechat v případě potřeby sehnat. Nevím, jaký rozměr má tvoje Mitsubishi, ale volil bych ze stejného důvodu nějaký normální. Velká kola také opět zatěžují poloosy a klouby. Nevím, jestli jsem v té krásné podvozkové sadě nezahlédl také podložky pod kola. S těmi bych si to rozmyslel, protože zatěžují ložiska podstatně víc než kolo bez podložky.
Co tady myslím ještě nezaznělo, ale předpokládám, že s tím počítáš, je fakt, že na takhle dlouhou cestu zásadně se dvěma rezervami

Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
zaujimal by ma rozdiel v spotrebe medzi AT a MT(bud km alebo km2), ak to dokaze spravit 10% dojazdu tak by si to mal clovek rozmyslet...
ad vafle/plechy: toto je tiez dolezita vec, s tym by som ratal urcite!
ad vafle/plechy: toto je tiez dolezita vec, s tym by som ratal urcite!
Re: Pneumatiky
Diky za postrehy. Kola budou mit normalni velikosti 31x10,5r15. Ta sada je jen na zesileni a 5cm lift, zadne podlozky pod kola tam nejsou, takze by to autu melo spis momoci nez ho trapit. Rezervu budu mit jen jednu na zadnich dverich..preci jen nechci to auto nejak pretezovat. Ja nevim, jestli to lidi na foru neberou jako nejakou expedici do divociny. Mel by to byt vylet do neznama, ale s tim, ze temer vzdy je nekdo pobliz. At uz pobliz znamena cokoliNeklan píše:To Kamca: Na BFG AT jsem zatím ještě nezapadl, ale také jsem nejezdil žádný brutální terén (a pokud možno ani nebudu, protože auta je mi líto). V takovém tom normálním greenlaningu včetně hlubokých kolejí plných bahna nebo naopak v hlubokém písku, který jsem měl možnost vyzkoušet v Polsku, se chovaly velmi dobře. Karel Sláma někde jednou psal, že ať má na autě jakékoli gumy (včetně Simexů), stejně vždycky skončí na navijáku, ale to je zase druhý extrém, protože Karel nedá pokoj, dokud na tom navijáku neskončí a občas také dokud něco neutrhne nebo nezničí.
Co jsem četl články od Petera Crichtona nebo Sama Watsona, kteří procestovali celý svět, tak shodně říkají, že jedině AT.
Hlasuji pro BFG AT, protože se slušně chová na cestě a slušně mimo ní, má ohromnou výdrž, nezvyšuje spotřebu a hlavně je to jedna z nejrozšířenějších pneu svého druhu, takže by se mohla nechat v případě potřeby sehnat. Nevím, jaký rozměr má tvoje Mitsubishi, ale volil bych ze stejného důvodu nějaký normální. Velká kola také opět zatěžují poloosy a klouby. Nevím, jestli jsem v té krásné podvozkové sadě nezahlédl také podložky pod kola. S těmi bych si to rozmyslel, protože zatěžují ložiska podstatně víc než kolo bez podložky.
Co tady myslím ještě nezaznělo, ale předpokládám, že s tím počítáš, je fakt, že na takhle dlouhou cestu zásadně se dvěma rezervamiPřidal bych také výjezdové plechy nebo vafle.


- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky
prave taky mam pocit z diskusie na offroadforum;-)kamca píše:Ja nevim, jestli to lidi na foru neberou jako nejakou expedici do divociny. Mel by to byt vylet do neznama, ale s tim, ze temer vzdy je nekdo pobliz. At uz pobliz znamena cokoli![]()
Re: Pneumatiky
Osobne bych byl na vazkach, ale s ohledem k cestovani, typu auta nakonec volil AT a navijak. Navijak z duvodu jistoty, priadneho zajisteni kdyby auto nekam klouzalo, nebo bylo treba pretahnout-vytahnout odnekud. Jsem presvedcen ze mt jsou zbytecne, ale co se tyka km2 tak jsem je videl v pisku, kameni, dalnici atd. a dobry, za 4 tis km zadny ubytek. Nevim ale, jak moc odolny je pohon tvyho auta a nez shanet poloosu, tak se radeji vytahnu navijakem...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D