Navijáky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#161 Příspěvek od DanoDEF » 19 říj 2007 09:51

Jarys píše:Kde nastala chyba víme, ale jak se jí vyvarovat, když je auto nakřivo :?: to lano neuhlídáš. :idea: Žádná legrace...
... no v prvom rade je potrebne lano ukotvit tak aby bolo co najpriamejsie a pouzit na to vsetko co je k dispozicii...preto je potrebne mat prislusenstvo k navijaku

... ked to nejde tak vymotat lano kolko ide popripade sa ukotvit dalej, cez kladku a pod. ...ma to aj dalsiu vyhodu, ze na spodnych vrstvach ma navijak max silu
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#162 Příspěvek od Stavros » 19 říj 2007 10:27

chlapi, to ja taky vim, ze se nesmi navijet k jedny strane, ale jak to v ty vytahovy sachte mam udelat, kdyz s tim lanem ani nepohnu a kazdopadne jsem u toho bylo cca 10 lidi, tak mi mohli rict, ze se muze neco posrat.
Ted uz je to jedno, ale kvuli tomuhle koupim tu syntetiku, protoze nevim, jak bych tu ocel premluvil se k ty jedny strane nenavijet.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#163 Příspěvek od DanoDEF » 19 říj 2007 12:50

Stavros píše: Ted uz je to jedno, ale kvuli tomuhle koupim tu syntetiku, protoze nevim, jak bych tu ocel premluvil se k ty jedny strane nenavijet.
a myslis, ze syntetika sa bude navijat rovnomerne... :D
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#164 Příspěvek od Stavros » 19 říj 2007 12:55

to ne dano, ale ja ty prepazky dam pres nejakou pasovinu o dva centaky vejs a hlavne ta syntetika se smrsti a nema takovou silu to vytrhnout.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#165 Příspěvek od DanoDEF » 19 říj 2007 12:59

Stavros píše:to ne dano, ale ja ty prepazky dam pres nejakou pasovinu o dva centaky vejs a hlavne ta syntetika se smrsti a nema takovou silu to vytrhnout.
si si isty ???
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#166 Příspěvek od Stavros » 19 říj 2007 13:18

ja doufam teda.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3587
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#167 Příspěvek od Land Jirka » 19 říj 2007 14:35

Já nejsem velkej zastánce syntetiky. Je mnohem víc náchylná k poškození a vyžaduje větší péči.
Podle mě má jedinou výhodu a to je lepší manipulace.
Ocel je ocel.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#168 Příspěvek od Stavros » 19 říj 2007 14:43

no ale zase ti jirko nevytrhne ty prepazky, jak jsem to mel udelat, aby se to nenavijelo k jedny strane?

Návštěvník

#169 Příspěvek od Návštěvník » 19 říj 2007 14:50

Přečti si pořádně co radil Dano,drž se toho a nevymýšlej co už dávno vymysleli jiní.Dúležité je mít co nejvíc lana vymotaného z navijáku a radši ho dvakrát převázat.Taky to na fotce vypadá,že máš toho lana na navijáku příliš mnoho.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#170 Příspěvek od DanoDEF » 19 říj 2007 14:51

Land Jirka píše:Já nejsem velkej zastánce syntetiky. Je mnohem víc náchylná k poškození a vyžaduje větší péči.
Podle mě má jedinou výhodu a to je lepší manipulace.
Ocel je ocel.
...no je podstatne lahsia asi 1/10 vahy ocele

...nezadrapne ta ocel do ruky

...vojde ti viac na bubon

...bez problemu urobis uzol ak treba

...nehrdzavie...mensie naroky na osetrenie
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#171 Příspěvek od Stavros » 19 říj 2007 14:57

tak jo teda, no.

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

#172 Příspěvek od Stavros » 19 říj 2007 15:02

lana je tam 30m:
Přílohy
Img_1938.jpg
(168.43 KiB) Staženo 1533 x
Img_1939.jpg
(175.66 KiB) Staženo 1533 x

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

#173 Příspěvek od kudrnac » 19 říj 2007 19:20

No řekl bych to jinak, kdo ti asitoval když ses navijákoval ? Pokud já si pamatuji tak když se u nás v partě někdo navijákuje tak je tam vždycky ještě někdo jiný kdo dává pozor přesně na to navíjení lana a na spoustu jiných věcí na které se má dávat pozor.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#174 Příspěvek od teslo » 19 říj 2007 19:27

Anonymous píše:Udělal jsi základní chybu.Musíš hlídat lano,aby se nenavíjelo na jednu stranu bubnu.Nevejde se pod příčky a roztrhne je.Asi by to nevydržel žádný naviják.
Husky to vydrzal bez ujmy. Zakusol sa tak, ze nedokazal ani odvijat. Odnieslo si to iba lano, ktore je na par miestach slusne rozstrapkane. Po par dodatocnych upravach mam k dobru dalsich par cm miesta na vrstvenie lana.

A tymto sa zaroven ospravedlnujem, ze som sa nezucastnil akcie... :(
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2669
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#175 Příspěvek od teslo » 19 říj 2007 19:33

kudrnac píše:No řekl bych to jinak, kdo ti asitoval když ses navijákoval ? Pokud já si pamatuji tak když se u nás v partě někdo navijákuje tak je tam vždycky ještě někdo jiný kdo dává pozor přesně na to navíjení lana a na spoustu jiných věcí na které se má dávat pozor.
Uplne s tymto suhlasim. Mne sa tiez stala osudnym neskusenost a to, ze ostatni pristojaci cumakovali na "obet" a nikto nesledoval navijak.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#176 Příspěvek od RudaK » 19 říj 2007 21:38

Pánové člověk se stále učí.Mě by taky nenapadlo,že Stavros tak dopadne ( přeci jen to byla zkouška na sucho ).A ohledně lana se mi u ocele nelíbí,že ti to udělá smyčku i když na to budeš dávat pozor.Zatím co jsem viděl syntetiku v akci tak šlapala jak hodinky.I když nebyl to žádný brutus. :wink: Ruda
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#177 Příspěvek od erik » 20 říj 2007 00:33

kudrnac píše:No řekl bych to jinak, kdo ti asitoval když ses navijákoval ? Pokud já si pamatuji tak když se u nás v partě někdo navijákuje tak je tam vždycky ještě někdo jiný kdo dává pozor přesně na to navíjení lana a na spoustu jiných věcí na které se má dávat pozor.
No, hezky si to napsal, kudrnaci. Hlavne pri mem prvnim navijakovanim s novym Warnem mi teklo do zavazadloveho prostoru a tam vsechny veci a vy jste meli zabavu a ja trpel hruzou, ze mam pod vodou muj spacak, bagl, neseer a a a francouzsky parfem :D
Ale abych spravedlivy, tak mi po 5 minutach predvedli tu souhru , o ktere kudr psal... a muj pes to jenom pozoroval
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#178 Příspěvek od karel » 20 říj 2007 12:14

Pokud má někdo sledovat jak se navíjí lano na buben je potřeba hlavně na ten buben vidět, což v případě Stavrose dost dobře nejde.Z auta koukají jen rolny ostatní je zakrytováno plasty a plechy.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#179 Příspěvek od RudaK » 20 říj 2007 12:22

karel píše:Pokud má někdo sledovat jak se navíjí lano na buben je potřeba hlavně na ten buben vidět, což v případě Stavrose dost dobře nejde.Z auta koukají jen rolny ostatní je zakrytováno plasty a plechy.
Pravdu díš bratře Žižko,nepřátel se nelekejme na množství nehlaďme. :lol: :lol: 8) Ruda
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Lano

#180 Příspěvek od Miloš II » 20 říj 2007 12:28

karel píše:Pokud má někdo sledovat jak se navíjí lano na buben je potřeba hlavně na ten buben vidět, což v případě Stavrose dost dobře nejde.Z auta koukají jen rolny ostatní je zakrytováno plasty a plechy.
Jo to samý provedení má Ruda a Petrs navijáky zadeklovaný, ale maj umělou šňůrku a navijákovali taky na jednu stranu a :arrow: nic :arrow: ono se to lano nedá ukecat, když je v tahu a ještě aby se pravidelně navíjelo.No a ještě kdyby se třeba přetrhlo tak v tom nejlepším případě bys měl na zádech pěkný jelito. Samo že se dá na lano položit nějakej hadr nebo deka, ale nikdy jsem ho neviděl požívat potažmo u těch tu co psali různá moudra a včetně mě. Tak buď tu umělou šňůrku nebo lano zkrátit, aby se vešlo do navijáku a zbytek pořešit kurtou si teda myslím :idea: Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Odpovědět