Ahoj,
mam takovou otázku,nemam v sousedství žádného Defa abych se mohl podívat jak to má být.Tak se ptám tady:Má mít Def TD5 přední kardanku natočenou křížema(unašečema) na proti sobě?Už po druhé mi odešel po 15tis.km kříž,tak to řešim.Zadní a všechny ostatní na jinejch autech to maj na proti sobě.Jen nevim,jestli Def to nemá jako nějakou vychytávku-ale asi je to blbost.Divný je,že jsem ho teda vytáhl a chtěl posunout na drážkování,ale nešel,páč jak na kardance chybí ten zub kvůli mazání,tak na unačeši byla ještě barva.Z toho plyne,že je to takhle složený už od začátku.Díky Kuba
Kardanka Defender
Moderátor: Acon
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardanka Defender
No já myslím, že mají být pootočené, na Discoveře určitě jsou, je to myslím kvůli různoběžnosti os otáčení unačečů a ta je u obou aut. Nikde se ale nedá zjistit, o kolik, jedině z nového kardanu.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Kawa12
- Příspěvky: 550
- Registrován: 06 črc 2009 18:10
- auto: rezinka 88,LC V8
- Bydliště: Kralupy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardanka Defender
Patriku,zadní kardanku mam z křížema v jedné ose a ta přední byla právě pootočená,obě nápravy maj zhruba stejný výkyv a zadní drží v pohodě.Zkusim tu přední postavit taky do osy a když to nevydří,tak zase obědnám kříž a budu řešit dál.Díky za reakci.Kubaeliott píše:No já myslím, že mají být pootočené, na Discoveře určitě jsou, je to myslím kvůli různoběžnosti os otáčení unačečů a ta je u obou aut. Nikde se ale nedá zjistit, o kolik, jedině z nového kardanu.
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardanka Defender
Pokud máš lift na pružinách tak je možné že ti budou kříže odcházet častěji. Rozhodně bych ale kardan nerovnal do souososti křížů, jinak bude mýt ještě větší vibrace a kříž odejde daleko dříve.
Proč?
Střeová část kardanu mění během otáčky svoji úhlovou rychost. A to tak že během jedné otáčky se rychlost střídavě zvýší, sníží, zvýší, zase sníží. Výše změny úhlové rychosti závisí na úhlu zalomení. Pokud jsou osy unačečů rovnoběžné tak se to vyrovnává.
Pokud osy unašečů nejsou rovnoběžné přenáší se úhlová rychlost na unášený unašeč. Vznikající rozdíly úhlové rychlosti během jedné otáčky se redukují tak se kříže pootočí do úhlu 45°. Tím dojde z zdvojnásobení počtu změn úhlové rychosti ale rozdíl se sníží na polovynu.
Pokud se podíváš tak výstupní hřídel z rozvodovky je téměř rovnoběžná s výstupem zadního difu a navíc zadní kardan je delší. Tzn. Zalomení v obou křížích je stejné.
Přední kardan je pootočný protože úhel zalomení u výstupu z převodovky je větší než u difu tím se redukují vibrace.
Nemá to tak jen LR ale i TOYOTA možná další.
Proč?
Střeová část kardanu mění během otáčky svoji úhlovou rychost. A to tak že během jedné otáčky se rychlost střídavě zvýší, sníží, zvýší, zase sníží. Výše změny úhlové rychosti závisí na úhlu zalomení. Pokud jsou osy unačečů rovnoběžné tak se to vyrovnává.
Pokud osy unašečů nejsou rovnoběžné přenáší se úhlová rychlost na unášený unašeč. Vznikající rozdíly úhlové rychlosti během jedné otáčky se redukují tak se kříže pootočí do úhlu 45°. Tím dojde z zdvojnásobení počtu změn úhlové rychosti ale rozdíl se sníží na polovynu.
Pokud se podíváš tak výstupní hřídel z rozvodovky je téměř rovnoběžná s výstupem zadního difu a navíc zadní kardan je delší. Tzn. Zalomení v obou křížích je stejné.
Přední kardan je pootočný protože úhel zalomení u výstupu z převodovky je větší než u difu tím se redukují vibrace.
Nemá to tak jen LR ale i TOYOTA možná další.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Kawa12
- Příspěvky: 550
- Registrován: 06 črc 2009 18:10
- auto: rezinka 88,LC V8
- Bydliště: Kralupy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardanka Defender
O té střídavé rychlosti otáček jsem věděl,ale nenapadla mě ta eliminace mimo osu o 45stupnu skrze zalomení kříže u rozvodovky.Tak jsem zase o něco chytřejší,díky za výklad.
Kuba
