

Moderátor: Acon
tagr píše:já nevím , já mám jeden na oba konce9500 Lb
Mám vzadu navíjeddlo 5,5t, ale hlavní problem spočívá v uchycení pevnostního nárazníku k rámu. Měl jsem s tím problém v Marocu na roletách kdy se mě utřepal svár. Váha navijáku s vahou nárazníku (mě na něm visí ješte dvě rezervy) dělá svoje.PavelU píše:Přemýšlím, že dám dozadu tady tento naviják http://www.superwinch.com/products/prod ... .0.0?pp=12&" onclick="window.open(this.href);return false;
... dobre premyslas, spravna volba. Svojho casu som premyslal nad http://www.warn.com/truck/winches/src/9.0Rc.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; a toto je odozva vyrobcu na tento navijakPavelU píše:Přemýšlím, že dám dozadu tady tento naviják http://www.superwinch.com/products/prod ... .0.0?pp=12&" onclick="window.open(this.href);return false;
U toho Warnu jsem začínal taky...DanoDEF píše:... dobre premyslas, spravna volba. Svojho casu som premyslal nad http://www.warn.com/truck/winches/src/9.0Rc.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; a toto je odozva vyrobcu na tento navijakPavelU píše:Přemýšlím, že dám dozadu tady tento naviják http://www.superwinch.com/products/prod ... .0.0?pp=12&" onclick="window.open(this.href);return false;
... ze ma malo lana nevadi v dnesnej dobe nie je problem mat v aute predlzovacu syntetiku.
... kolko vazi ta modra dodavka, ze potrebujes taky navijak ?PavelU píše: U toho Warnu jsem začínal taky...nicméně šetřím na toho Superwinche.
To mi je jasné, len predný sa využíva aj keď je auto po dvere zahryznuté v bahne, kde treba vyvynúť aj 3-4oj násobný ťah ako je váha auta aj to nemusí stačiť. No ja uvažujem len o spúšťaní zo strmých svahov alebo potiahnutie ak niekde skončím pred stromom (skrátka prekážkou) a nedokážem cúvnuť tak trochu potiahnuť 3-3m po pevnom povrchu, kedy budem ťahať naozaj len váhu auta bez odporu bahna a pod. Takže mi v princípe stačí niečo malé, ľahké, čo napriamo potiahne 3t, prípadne to dám cez kladku. Auto v mojom prípade váži do 2,5t ak ho aj v budúcnosti naložím nejakou výbavou, tak cez 3t sa asi nedostanem. A hlavne sa s tým nebudem spúšťať zo stien.patrik píše:tagr píše:já nevím , já mám jeden na oba konce9500 Lb
Presne tak - vahu auta maš stale rovnakuči dopredu alebo dozadu
... no toto si navzajom odporuje. Ci sa budes spustat zo strmeho svahu alebo skalnej steny potrebujes hlavne 100% brzdu a to ma malo navijakov.Acon píše:No ja uvažujem len o spúšťaní zo strmých svahov...
...A hlavne sa s tým nebudem spúšťať zo stien.
... no ten rozdiel hmotnosti bude mozno 20% nech 30% a kludne sa ti moze stat, ze v kritickej situacii zabudnes na to, ze mas navijak na spustanie "prazdneho" auta.Acon píše:ja som myslel, že sa nebudem spúšťať ak bude auto naložené na 3t. Pri bežnom zaťažení samozrejme áno.
Lenže pri spúšťaní sa to nepovoluje ale odvíja elektricky. Volnobežka je len na ručné odvíjanie lana.michal-7610 píše:Používám v práci Come Up a tahám tím jenom dobytek a když to povolím zatížený tak je to celkem dost rychlý nechtěl bych na tom být s autem uvázaný.
Ide o to, že s tak naloženým autom (expedícia?) ma nenapadnú také kúsky. Vychádzam z toho, že koniny sa vystrájajú na ľahko a na výlete sa hladá cesta menšieho odporu. Samozrejme súhlasím s tým, že ideálna voľba je aspoň tých 9000lb. No kvôli pár náhodným použitiam sa mi to zdá veľa € aj kgDanoDEF píše:... no ten rozdiel hmotnosti bude mozno 20% nech 30% a kludne sa ti moze stat, ze v kritickej situacii zabudnes na to, ze mas navijak na spustanie "prazdneho" auta.Acon píše:ja som myslel, že sa nebudem spúšťať ak bude auto naložené na 3t. Pri bežnom zaťažení samozrejme áno.