prosba o radu, vhodné vozidlo
Moderátor: Miky_CZ
prosba o radu, vhodné vozidlo
Zdravím,
jsem zde nový za zcela konkrétním účelem. Rozhodl jsem se se společníkem vydat na http://www.budapestbamako.org/" onclick="window.open(this.href);return false;, což je v podstatě nízkonákladová varianta původního Dakaru. Bohužel se poněkud rozcházíme u toho, jaký vhodný stroj zvolit.
Původní návrh byl III series, v původním stavu, samozřejmě s nezbytnými úpravami, což mi přijde poněkud hardcore varianta, nabízí se i Discovery, ale pořád mi v hlavě straší pár zážitků s Elliotem v RRC, takže osobně se kloním k němu, přece jen 20000km v autě si říká o nějakou tu kulturu jízdy. Bavil by mě swap za 4.6, ale co si tak pročítám zážitky s bloky, nechávám si zajít chuť, leda tak nějaká nafta, snad 3.0d z Bmw?
Co se od auta chce: ideální by bylo, vejít se tak do 130t včetně nákupu vozidla, a úprav podvozku. Myšlenka je vychovat si firemní víkendovou hračku, která by měla být schopná přepravit tři lidi plus odpovídající množství zásob, paliva a potřebných pomůcek težkým terénem, ale i by se ocenil výkon, přece jen přesun na delší vzdálenosti je nevyhnutelný, a plazit se někde 80km v hodině odmítám. Spotřeba jde do nákladů, tudíž nás netrápí, pokud se nejedná o hodnoty nad 30 litrů čehokoliv. Nejedná se o výletní jízdu, vozidlo by mělo ustát tvrdší zacházení, alespoň částečná spolehlivost předností, tzn minimum potencionálních průserů výhodou.
Takže, co by jste kdo zvolil za auto, a jaký motor do něj? Díky za rady.
Jen bych zdůraznil, nejedná se zde o analýzu, jestli někdo na něco má, nebo nemá, ale jen a pouze čím tam na základě Vašich zkušeností jet, domnívám se, že je zde dost lidí, jejichž názor pro nás může být klíčový.
jsem zde nový za zcela konkrétním účelem. Rozhodl jsem se se společníkem vydat na http://www.budapestbamako.org/" onclick="window.open(this.href);return false;, což je v podstatě nízkonákladová varianta původního Dakaru. Bohužel se poněkud rozcházíme u toho, jaký vhodný stroj zvolit.
Původní návrh byl III series, v původním stavu, samozřejmě s nezbytnými úpravami, což mi přijde poněkud hardcore varianta, nabízí se i Discovery, ale pořád mi v hlavě straší pár zážitků s Elliotem v RRC, takže osobně se kloním k němu, přece jen 20000km v autě si říká o nějakou tu kulturu jízdy. Bavil by mě swap za 4.6, ale co si tak pročítám zážitky s bloky, nechávám si zajít chuť, leda tak nějaká nafta, snad 3.0d z Bmw?
Co se od auta chce: ideální by bylo, vejít se tak do 130t včetně nákupu vozidla, a úprav podvozku. Myšlenka je vychovat si firemní víkendovou hračku, která by měla být schopná přepravit tři lidi plus odpovídající množství zásob, paliva a potřebných pomůcek težkým terénem, ale i by se ocenil výkon, přece jen přesun na delší vzdálenosti je nevyhnutelný, a plazit se někde 80km v hodině odmítám. Spotřeba jde do nákladů, tudíž nás netrápí, pokud se nejedná o hodnoty nad 30 litrů čehokoliv. Nejedná se o výletní jízdu, vozidlo by mělo ustát tvrdší zacházení, alespoň částečná spolehlivost předností, tzn minimum potencionálních průserů výhodou.
Takže, co by jste kdo zvolil za auto, a jaký motor do něj? Díky za rady.
Jen bych zdůraznil, nejedná se zde o analýzu, jestli někdo na něco má, nebo nemá, ale jen a pouze čím tam na základě Vašich zkušeností jet, domnívám se, že je zde dost lidí, jejichž názor pro nás může být klíčový.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
problém vidím v cene. Aby to bolo spolahlivé a upravené, tak do 130t asi nie. Aj keď svojpomocne...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
cenu jsme si stanovili po prozkoumání cen aut v anglii, kde vycházejí v podstatě všechny varianty dárců do nějakých 50t - jsme tam relativně často za obchodem, takže problém v návratu s jedním autem je to nejmenší. I co jsem procházel ceny eshopů, např. http://www.offroad4x4shop.cz/kategorie/ ... c/perovani" onclick="window.open(this.href);return false; , tak mi stále ta cena nepřijde úplně scifi. Podotknul bych, že pro nás je podstatná jen cena dílů bez dph, zabýváme se strojní výrobou ve větší měřítku, máme prostor, kompletní nářadí, takže vyvařování, povrchové úpravy jsou pro nás to nejmenší. Jen do čeho ty peníze nasypat
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
COPY:
Tech 130 tis. je castka prilis nizka na to, aby si mel spolehlivy auto. Teoreticky bys za 50 tis. mohl koupit D1 300Tdi a celou ji zgeneralkovat, vymenit takovy ty mechanicky dily. Za tech 130 tis. by urcite bylo vyborny auto s metr vysokym podvozkem, spotrebou Oktavky 1,9Tdi a pohodlny jako Mercedes tridy S, ale velice spatne se to bude stavet.
Tech 130 tis. je castka prilis nizka na to, aby si mel spolehlivy auto. Teoreticky bys za 50 tis. mohl koupit D1 300Tdi a celou ji zgeneralkovat, vymenit takovy ty mechanicky dily. Za tech 130 tis. by urcite bylo vyborny auto s metr vysokym podvozkem, spotrebou Oktavky 1,9Tdi a pohodlny jako Mercedes tridy S, ale velice spatne se to bude stavet.
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
3,0d od BMW je opravdu špatný nápad do offroada
Krom toho, že to stejně fungovat nebude, natož za ty prachy co máš.

Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4205
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
nu ja myslim, ze nejvhodnejsim smerem bude RRC. BB rozhodne neni o narocnem terenu. RRC napr pojel i vsechny wildcat\y a bowlery na letosni Tuareg rally.
Kdyz budete chtit poradit jak auto vybavit, tak se ozvi, myslim, ze nejake zkusenosti z mam.
Kdyz budete chtit poradit jak auto vybavit, tak se ozvi, myslim, ze nejake zkusenosti z mam.
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
RRC je dobry auto, sice se trochu napije, ale to si rikal, ze neni problem. Takze nejakyho vyber, dej na to nejakej podovozek a hotovo.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
deja vu? tedjsem odpovidal v hrozne podobnem vlakne... 

Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
RRC je rozhodně dobrý nápad, ale za ty peníze to nepostavíš. Pokud s tím budete chtít trochu jet, tak budete potřebovat kloudný podvozek, tzn. min za 50 tisíc jenom pera a tlumiče. Dále větrané kotouče nejlépe dopředu i dozadu a hlavně repasi diferenciálů a raději i převodovek. 3,9 V8 se klidně nechá přestrojit na 4,6, stačí koupit nový short motor (cca 2.800,- liber) a ten je už coscast, kde bloky nepraskají. No obávám se, že z těch 130-ti tisíc tu máme rázem půl mega...
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
Low: Díky moc za nabídku, předpokládám, že nějaké rady a tipy bych rozhodně využil, přece jen, proč vymýšlet vymyšlené a osvědčené...
Takže RRC je jasná volba, poslední otázka je, benzín, nebo nafta? Nabízí se pár dárců - diskošek. Včera jsem si procházel komplet videa ze všech čtyř ročníků, psal si s jedním čechem, co jel ve 2008, a problém je brození, moře a délka etap. Není to tak šílený terén - sám zakladatel se každý rok účastní s broukem, dále je tu početné zastoupení fiatů 126, W124, dacií, a všech možných nesmyslů, takže trasa je zvolená tak, aby šla projet, tak nějak v pohodě i s břichoplazkou. Problém jsou etapy, několik jich dosahuje kolem 600km za den, a bohužel ne vždy a ne všude je možnost dokoupení paliva, a nechci ani počítat, kolik litrů benzínu by si vzal RRC ve třech lidech plně naložený v mírném terénu. Je to docela dobrodružná akce, takže nějaké zajištení čehokoliv nehrozí, a co si člověk neveze sebou, už nesežene. A docela často stojíte před dilema, jestli letět po pláži, anebo se zahrabat hned vedle v měkkém písku....
A co se týče financí, dost často se stává, že se týmy vrací pěšky
Pro lepší představu:
http://www.youtube.com/watch?v=77KteGA_Uaw" onclick="window.open(this.href);return false;
Takže RRC je jasná volba, poslední otázka je, benzín, nebo nafta? Nabízí se pár dárců - diskošek. Včera jsem si procházel komplet videa ze všech čtyř ročníků, psal si s jedním čechem, co jel ve 2008, a problém je brození, moře a délka etap. Není to tak šílený terén - sám zakladatel se každý rok účastní s broukem, dále je tu početné zastoupení fiatů 126, W124, dacií, a všech možných nesmyslů, takže trasa je zvolená tak, aby šla projet, tak nějak v pohodě i s břichoplazkou. Problém jsou etapy, několik jich dosahuje kolem 600km za den, a bohužel ne vždy a ne všude je možnost dokoupení paliva, a nechci ani počítat, kolik litrů benzínu by si vzal RRC ve třech lidech plně naložený v mírném terénu. Je to docela dobrodružná akce, takže nějaké zajištení čehokoliv nehrozí, a co si člověk neveze sebou, už nesežene. A docela často stojíte před dilema, jestli letět po pláži, anebo se zahrabat hned vedle v měkkém písku....
A co se týče financí, dost často se stává, že se týmy vrací pěšky
Pro lepší představu:
http://www.youtube.com/watch?v=77KteGA_Uaw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
a co třeba diskárnu... teď tady jedno dvoukilo za 50 je.. http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =4&t=14280 a zbytek peněz nacpat do oprav,úprav a náhradních dílů...?
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
RRC má smysl jenom v benzinu, protože dieselů je strašně málo, navíc starší dieselové RRC před příchodem 200 a 300tdi byly dost nespolehlivé VM. A pokud diesel, tak se rozhodně vyplatí jít do Discovery, což je stejně vlastně jenom přestrojený RRC, je jich dost a mají velmi spolehlivé i když poměrně slabé diesely. Vyhni se upraveným autům a snaž se sehnat co nejlepší kousek v dané cenové úrovni.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
vím o ní, a tudy nejspíš povede cesta, díky za tipTonny píše:a co třeba diskárnu... teď tady jedno dvoukilo za 50 je.. http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =4&t=14280 a zbytek peněz nacpat do oprav,úprav a náhradních dílů...?
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
Nechapu proc me nekdo smazal predchozi prispevek
, ale 200 tdi je tusim o neco drazsi na upravy a nahradni dily. Koupil bych 300...
HA OMLUVA: moje hloupost, prehlidl jsem ztrojene tema...
Neslo by spojit?

HA OMLUVA: moje hloupost, prehlidl jsem ztrojene tema...

Neslo by spojit?
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
jo, jsem idiot, při zakládání jsem ten příspěvek odeslal dvakrát.. Po všech úvahách z toho jasně kouká disko 300.
Docela dost času trávím koumáním podvozků, co se týče krytů diffů, řízení atd, nevidím důvod je kupovat, když je lze snadno vytvořit, podmínky na to máme. Kdyby někdo něco potřeboval přidělat, není problém, jen je ideální mít vzor, nebo aspoň nákres, materiál libovolný.
Když odbočím, jakou nosnost může mít střecha u diska? Rozkreslil jsem si zhruba zahrádku, a vzhledem k tomu, že je tu nutnost ubytovat minimálně dva lidi - parametry 2m a nějakých 95kg, tak to bude trošku "ikea", představa je, aby se konstrukce na střeše dala roztáhnout do stran, dělali jsme barový pult pro jednoho barmana, a tohle bude podobný systém.
A co se týče klece, taky mi přijde rozumná, sice drahá, ale když už se někde stylově kutálet, může se hodit. Jen bych se rád zeptal, je lepší vnitřní, anebo vnější?
A narazil jsem na to, že často se užívá plechové těsnění, nebyl by nákres, nebo aspoň fotka? Můžu nechat udělat, i víc kusů. A lze užít i měděné?
Chci Vám všem jen poděkovat za rady, názory a připomínky, se spoustou věcí z tohoto směru jsem se ještě nesetkal, je to pro nás novinka, přece jen, břichoplazky jsou o něčem jiném. Pokud by někdo něco potřeboval z hlediska materiálu - plechy, jekly, máme spoustu plechového odpadu, může se hodit na vyvařování, povrchových úprav, lisování, střihání , vypalování na laseru, atd, můžete se kdykoliv obrátit, na oplátku rádi pomůžeme.
Docela dost času trávím koumáním podvozků, co se týče krytů diffů, řízení atd, nevidím důvod je kupovat, když je lze snadno vytvořit, podmínky na to máme. Kdyby někdo něco potřeboval přidělat, není problém, jen je ideální mít vzor, nebo aspoň nákres, materiál libovolný.
Když odbočím, jakou nosnost může mít střecha u diska? Rozkreslil jsem si zhruba zahrádku, a vzhledem k tomu, že je tu nutnost ubytovat minimálně dva lidi - parametry 2m a nějakých 95kg, tak to bude trošku "ikea", představa je, aby se konstrukce na střeše dala roztáhnout do stran, dělali jsme barový pult pro jednoho barmana, a tohle bude podobný systém.
A co se týče klece, taky mi přijde rozumná, sice drahá, ale když už se někde stylově kutálet, může se hodit. Jen bych se rád zeptal, je lepší vnitřní, anebo vnější?
A narazil jsem na to, že často se užívá plechové těsnění, nebyl by nákres, nebo aspoň fotka? Můžu nechat udělat, i víc kusů. A lze užít i měděné?
Chci Vám všem jen poděkovat za rady, názory a připomínky, se spoustou věcí z tohoto směru jsem se ještě nesetkal, je to pro nás novinka, přece jen, břichoplazky jsou o něčem jiném. Pokud by někdo něco potřeboval z hlediska materiálu - plechy, jekly, máme spoustu plechového odpadu, může se hodit na vyvařování, povrchových úprav, lisování, střihání , vypalování na laseru, atd, můžete se kdykoliv obrátit, na oplátku rádi pomůžeme.
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
Oficiální zatížení je tuším cca. 150kg, reálná bude určitě vyšší, ale praktickou zkušenost bohužel nemám, jsou tu zkušenější.prolis píše: Když odbočím, jakou nosnost může mít střecha u diska?
Rozhodně vám držím palce při výběru a fandím vám

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
myslím, že v praxi nebude núdza o skúsenosti s váhou cez 200kg.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
Acon, měl by jsi už pořádně otestovat Lubošovu práci, ať víme, že to těch 5 metráků uneseAcon píše:myslím, že v praxi nebude núdza o skúsenosti s váhou cez 200kg.


UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
prolis: Možná jsem to přehlídl, ale odkud jsi?
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: prosba o radu, vhodné vozidlo
nepřehlídnul, z Brna, a celkem často ČB