Prosba o názor
Moderátor: stan
Prosba o názor
Zdravím,
jsem zde nový za zcela konkrétním účelem. Rozhodl jsem se se společníkem vydat na http://www.budapestbamako.org/" onclick="window.open(this.href);return false;, což je v podstatě nízkonákladová varianta původního Dakaru. Bohužel se poněkud rozcházíme u toho, jaký vhodný stroj zvolit.
Původní návrh byl III series, v původním stavu, samozřejmě s nezbytnými úpravami, což mi přijde poněkud hardcore varianta, nabízí se i Discovery, ale pořád mi v hlavě straší pár zážitků s Elliotem v RRC, takže osobně se kloním k němu, přece jen 20000km v autě si říká o nějakou tu kulturu jízdy. Bavil by mě swap za 4.6, ale co si tak pročítám zážitky s bloky, nechávám si zajít chuť, leda tak nějaká nafta, snad 3.0d z Bmw?
Co se od auta chce: ideální by bylo, vejít se tak do 130t včetně nákupu vozidla, a úprav podvozku. Myšlenka je vychovat si firemní víkendovou hračku, která by měla být schopná přepravit tři lidi plus odpovídající množství zásob, paliva a potřebných pomůcek težkým terénem, ale i by se ocenil výkon, přece jen přesun na delší vzdálenosti je nevyhnutelný, a plazit se někde 80km v hodině odmítám. Spotřeba jde do nákladů, tudíž nás netrápí, pokud se nejedná o hodnoty nad 30 litrů čehokoliv. Nejedná se o výletní jízdu, vozidlo by mělo ustát tvrdší zacházení, alespoň částečná spolehlivost předností, tzn minimum potencionálních průserů výhodou.
Takže, co by jste kdo zvolil za auto, a jaký motor do něj? Díky za rady.
Jen bych zdůraznil, nejedná se zde o analýzu, jestli někdo na něco má, nebo nemá, ale jen a pouze čím tam na základě Vašich zkušeností jet, domnívám se, že je zde dost lidí, jejichž názor pro nás může být klíčový.
jsem zde nový za zcela konkrétním účelem. Rozhodl jsem se se společníkem vydat na http://www.budapestbamako.org/" onclick="window.open(this.href);return false;, což je v podstatě nízkonákladová varianta původního Dakaru. Bohužel se poněkud rozcházíme u toho, jaký vhodný stroj zvolit.
Původní návrh byl III series, v původním stavu, samozřejmě s nezbytnými úpravami, což mi přijde poněkud hardcore varianta, nabízí se i Discovery, ale pořád mi v hlavě straší pár zážitků s Elliotem v RRC, takže osobně se kloním k němu, přece jen 20000km v autě si říká o nějakou tu kulturu jízdy. Bavil by mě swap za 4.6, ale co si tak pročítám zážitky s bloky, nechávám si zajít chuť, leda tak nějaká nafta, snad 3.0d z Bmw?
Co se od auta chce: ideální by bylo, vejít se tak do 130t včetně nákupu vozidla, a úprav podvozku. Myšlenka je vychovat si firemní víkendovou hračku, která by měla být schopná přepravit tři lidi plus odpovídající množství zásob, paliva a potřebných pomůcek težkým terénem, ale i by se ocenil výkon, přece jen přesun na delší vzdálenosti je nevyhnutelný, a plazit se někde 80km v hodině odmítám. Spotřeba jde do nákladů, tudíž nás netrápí, pokud se nejedná o hodnoty nad 30 litrů čehokoliv. Nejedná se o výletní jízdu, vozidlo by mělo ustát tvrdší zacházení, alespoň částečná spolehlivost předností, tzn minimum potencionálních průserů výhodou.
Takže, co by jste kdo zvolil za auto, a jaký motor do něj? Díky za rady.
Jen bych zdůraznil, nejedná se zde o analýzu, jestli někdo na něco má, nebo nemá, ale jen a pouze čím tam na základě Vašich zkušeností jet, domnívám se, že je zde dost lidí, jejichž názor pro nás může být klíčový.
Re: Prosba o názor
prosím o smazání předchozích dvou příspěvků, blbne mi net..
Re: Prosba o názor
Tech 130 tis. je castka prilis nizka na to, aby si mel spolehlivy auto. Teoreticky bys za 50 tis. mohl koupit D1 300Tdi a celou ji zgeneralkovat, vymenit takovy ty mechanicky dily. Za tech 130 tis. by urcite bylo vyborny auto s metr vysokym podvozkem, spotrebou Oktavky 1,9Tdi a pohodlny jako Mercedes tridy S, ale velice spatne se to bude stavet.
- Filip
- Příspěvky: 506
- Registrován: 22 čer 2010 17:22
- tel.: 0948004300
- auto: Discopríbeh 300Tdi
- Bydliště: Senica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba o názor
za 130 000 spolahlive auto upravene do tazkeho terenu? Myslienka je to nadherna. Tiez by som take chcel
Discopríbeh 300TDi, 2" lift, T3
Re: Prosba o názor
samozřejmě se jedná o kompromis, závodní kategorie se dle účasti týmů stává utopií, tudíž jde o to, dojet tam, a zpět. A investice několika set tisíc korun do auta, které po zbytek roku stojí na dvoře, mi moc smysl nedává. Přece jen, jedná se o low budget rally, nechceme se moc vzdalovat původnímu záměru pořadatelů, jinak není nic snažšího než koupit Raptora, a v podstatě nic neřešit, ale o tom to není.
RRC nebo Disko? a benzín, nebo nafta?
RRC nebo Disko? a benzín, nebo nafta?
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Prosba o názor
Tak nejak mi prijde, ze navysit rozpocet na cca 200 bude skoro nutne, pokud je 140 strop tak bych volil disko 300 nakup kolem 90 tisic a udelal za zbylych 50 to nejnutnejsi.
Kdybych dneska kupoval auto na delsi cestu s ohledem i na kulturu (pohodli) skocil bych po:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =4&t=13925" onclick="window.open(this.href);return false;
My vlastne stali pred podobnym rozhodnutim jako ty, chteli jsem auto na vylet cca rok a cca 60 tKm. Mame defa a kultura pohybu je na hranici masochismu, ale mame ho radi...
U nas bylo prvotni kriterium spani uvnitr pro dva bez nutnosti manipulace prednich sedadel.
Kdybych dneska kupoval auto na delsi cestu s ohledem i na kulturu (pohodli) skocil bych po:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =4&t=13925" onclick="window.open(this.href);return false;
My vlastne stali pred podobnym rozhodnutim jako ty, chteli jsem auto na vylet cca rok a cca 60 tKm. Mame defa a kultura pohybu je na hranici masochismu, ale mame ho radi...

Re: Prosba o názor
no, doba výletu je cca 30 dní, a dle posledního ročníku cca 18000km trasa rally tam a zpět, plus nějaké to courání, když už tam člověk je...
- Filip
- Příspěvky: 506
- Registrován: 22 čer 2010 17:22
- tel.: 0948004300
- auto: Discopríbeh 300Tdi
- Bydliště: Senica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prosba o názor
a nezabudni ze potrebujes nahradne diely. Asi na pol auta.prolis píše:no, doba výletu je cca 30 dní, a dle posledního ročníku cca 18000km trasa rally tam a zpět, plus nějaké to courání, když už tam člověk je...
Discopríbeh 300TDi, 2" lift, T3
Re: Prosba o názor
Pokud trvate na lr, tak myslim ze:
V benzinech se moc neorientuju, to jini mistnaci.
Serie, ktera to ujede bez vetsi udrzby za 130 je asi nesmysl.
Classic je prima, ale taky celkem veteran a nakup pred opravou za relativne velky penize.
Defik drahy...
Ze zbytku te vyjde nejlip DI 300 - nakup i oprava a udrzba. Pokud nebudes resit kosmetiku (rez, lak, otukani), jde koupit slusne.
Nemam moc zkusenosti s rallye (zkus kontaktovat nekoho kdo se tomu venuje - low, nebo jiny podobny organizator...), ale podle me nemusis delat zadne brutalni upravy. Ty auta v serii na camel trophy objeli svet... Takze klidne bych investoval do veci, ktere ti mohou zpusobit problemy, jako je vodni pumpa, turbo, tesneni pod hlavou, mechanicke casti podvozku, kardan misto hardy dozadu, mozna nejake zakrytovani choulistivych casti podvozku. Neresil bych prilisne zvedani, obri kola apod. Nechal bych to na nejakych 30-31, maximalne zvednul o klasicke 2 palce, aby to nevykonny motor dokazal v pisku zvladnout. Navijet se v pousti nepotrebujes, pevnostni narazniky, prahy atd jsou nesmysl, je spis lepsi mit lehke auto. Odlehcoval bych spis (interier, plasty atd...) a chytre vymyslel zasoby na palivo, vodu a podobne veci. Po zkusenostech erika bych zvazil jeste nejakou klec do kabiny kdyby jste se kutaleli...
Za 130 tisic nepostavis off s pohodlim osobaku...
V benzinech se moc neorientuju, to jini mistnaci.
Serie, ktera to ujede bez vetsi udrzby za 130 je asi nesmysl.
Classic je prima, ale taky celkem veteran a nakup pred opravou za relativne velky penize.
Defik drahy...
Ze zbytku te vyjde nejlip DI 300 - nakup i oprava a udrzba. Pokud nebudes resit kosmetiku (rez, lak, otukani), jde koupit slusne.
Nemam moc zkusenosti s rallye (zkus kontaktovat nekoho kdo se tomu venuje - low, nebo jiny podobny organizator...), ale podle me nemusis delat zadne brutalni upravy. Ty auta v serii na camel trophy objeli svet... Takze klidne bych investoval do veci, ktere ti mohou zpusobit problemy, jako je vodni pumpa, turbo, tesneni pod hlavou, mechanicke casti podvozku, kardan misto hardy dozadu, mozna nejake zakrytovani choulistivych casti podvozku. Neresil bych prilisne zvedani, obri kola apod. Nechal bych to na nejakych 30-31, maximalne zvednul o klasicke 2 palce, aby to nevykonny motor dokazal v pisku zvladnout. Navijet se v pousti nepotrebujes, pevnostni narazniky, prahy atd jsou nesmysl, je spis lepsi mit lehke auto. Odlehcoval bych spis (interier, plasty atd...) a chytre vymyslel zasoby na palivo, vodu a podobne veci. Po zkusenostech erika bych zvazil jeste nejakou klec do kabiny kdyby jste se kutaleli...
Za 130 tisic nepostavis off s pohodlim osobaku...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D