Prosba o názor

Moderátor: stan

Zamčeno
Zpráva
Autor
prolis
Příspěvky: 12
Registrován: 13 kvě 2011 18:33
tel.: 721075815

Prosba o názor

#1 Příspěvek od prolis » 13 kvě 2011 18:55

Zdravím,

jsem zde nový za zcela konkrétním účelem. Rozhodl jsem se se společníkem vydat na http://www.budapestbamako.org/" onclick="window.open(this.href);return false;, což je v podstatě nízkonákladová varianta původního Dakaru. Bohužel se poněkud rozcházíme u toho, jaký vhodný stroj zvolit.
Původní návrh byl III series, v původním stavu, samozřejmě s nezbytnými úpravami, což mi přijde poněkud hardcore varianta, nabízí se i Discovery, ale pořád mi v hlavě straší pár zážitků s Elliotem v RRC, takže osobně se kloním k němu, přece jen 20000km v autě si říká o nějakou tu kulturu jízdy. Bavil by mě swap za 4.6, ale co si tak pročítám zážitky s bloky, nechávám si zajít chuť, leda tak nějaká nafta, snad 3.0d z Bmw?

Co se od auta chce: ideální by bylo, vejít se tak do 130t včetně nákupu vozidla, a úprav podvozku. Myšlenka je vychovat si firemní víkendovou hračku, která by měla být schopná přepravit tři lidi plus odpovídající množství zásob, paliva a potřebných pomůcek težkým terénem, ale i by se ocenil výkon, přece jen přesun na delší vzdálenosti je nevyhnutelný, a plazit se někde 80km v hodině odmítám. Spotřeba jde do nákladů, tudíž nás netrápí, pokud se nejedná o hodnoty nad 30 litrů čehokoliv. Nejedná se o výletní jízdu, vozidlo by mělo ustát tvrdší zacházení, alespoň částečná spolehlivost předností, tzn minimum potencionálních průserů výhodou.

Takže, co by jste kdo zvolil za auto, a jaký motor do něj? Díky za rady.
Jen bych zdůraznil, nejedná se zde o analýzu, jestli někdo na něco má, nebo nemá, ale jen a pouze čím tam na základě Vašich zkušeností jet, domnívám se, že je zde dost lidí, jejichž názor pro nás může být klíčový.

prolis
Příspěvky: 12
Registrován: 13 kvě 2011 18:33
tel.: 721075815

Re: Prosba o názor

#2 Příspěvek od prolis » 13 kvě 2011 19:04

prosím o smazání předchozích dvou příspěvků, blbne mi net..

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Prosba o názor

#3 Příspěvek od Stavros » 14 kvě 2011 07:42

Tech 130 tis. je castka prilis nizka na to, aby si mel spolehlivy auto. Teoreticky bys za 50 tis. mohl koupit D1 300Tdi a celou ji zgeneralkovat, vymenit takovy ty mechanicky dily. Za tech 130 tis. by urcite bylo vyborny auto s metr vysokym podvozkem, spotrebou Oktavky 1,9Tdi a pohodlny jako Mercedes tridy S, ale velice spatne se to bude stavet.

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 506
Registrován: 22 čer 2010 17:22
tel.: 0948004300
auto: Discopríbeh 300Tdi
Bydliště: Senica
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o názor

#4 Příspěvek od Filip » 14 kvě 2011 11:05

za 130 000 spolahlive auto upravene do tazkeho terenu? Myslienka je to nadherna. Tiez by som take chcel
Discopríbeh 300TDi, 2" lift, T3

prolis
Příspěvky: 12
Registrován: 13 kvě 2011 18:33
tel.: 721075815

Re: Prosba o názor

#5 Příspěvek od prolis » 14 kvě 2011 15:18

samozřejmě se jedná o kompromis, závodní kategorie se dle účasti týmů stává utopií, tudíž jde o to, dojet tam, a zpět. A investice několika set tisíc korun do auta, které po zbytek roku stojí na dvoře, mi moc smysl nedává. Přece jen, jedná se o low budget rally, nechceme se moc vzdalovat původnímu záměru pořadatelů, jinak není nic snažšího než koupit Raptora, a v podstatě nic neřešit, ale o tom to není.

RRC nebo Disko? a benzín, nebo nafta?

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Prosba o názor

#6 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 14 kvě 2011 20:18

Tak nejak mi prijde, ze navysit rozpocet na cca 200 bude skoro nutne, pokud je 140 strop tak bych volil disko 300 nakup kolem 90 tisic a udelal za zbylych 50 to nejnutnejsi.

Kdybych dneska kupoval auto na delsi cestu s ohledem i na kulturu (pohodli) skocil bych po:

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =4&t=13925" onclick="window.open(this.href);return false;

My vlastne stali pred podobnym rozhodnutim jako ty, chteli jsem auto na vylet cca rok a cca 60 tKm. Mame defa a kultura pohybu je na hranici masochismu, ale mame ho radi... :heart U nas bylo prvotni kriterium spani uvnitr pro dva bez nutnosti manipulace prednich sedadel.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

prolis
Příspěvky: 12
Registrován: 13 kvě 2011 18:33
tel.: 721075815

Re: Prosba o názor

#7 Příspěvek od prolis » 15 kvě 2011 10:18

no, doba výletu je cca 30 dní, a dle posledního ročníku cca 18000km trasa rally tam a zpět, plus nějaké to courání, když už tam člověk je...

Uživatelský avatar
Filip
Příspěvky: 506
Registrován: 22 čer 2010 17:22
tel.: 0948004300
auto: Discopríbeh 300Tdi
Bydliště: Senica
Kontaktovat uživatele:

Re: Prosba o názor

#8 Příspěvek od Filip » 16 kvě 2011 08:48

prolis píše:no, doba výletu je cca 30 dní, a dle posledního ročníku cca 18000km trasa rally tam a zpět, plus nějaké to courání, když už tam člověk je...
a nezabudni ze potrebujes nahradne diely. Asi na pol auta.
Discopríbeh 300TDi, 2" lift, T3

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Prosba o názor

#9 Příspěvek od Honzan » 16 kvě 2011 11:38

Pokud trvate na lr, tak myslim ze:
V benzinech se moc neorientuju, to jini mistnaci.
Serie, ktera to ujede bez vetsi udrzby za 130 je asi nesmysl.
Classic je prima, ale taky celkem veteran a nakup pred opravou za relativne velky penize.
Defik drahy...
Ze zbytku te vyjde nejlip DI 300 - nakup i oprava a udrzba. Pokud nebudes resit kosmetiku (rez, lak, otukani), jde koupit slusne.

Nemam moc zkusenosti s rallye (zkus kontaktovat nekoho kdo se tomu venuje - low, nebo jiny podobny organizator...), ale podle me nemusis delat zadne brutalni upravy. Ty auta v serii na camel trophy objeli svet... Takze klidne bych investoval do veci, ktere ti mohou zpusobit problemy, jako je vodni pumpa, turbo, tesneni pod hlavou, mechanicke casti podvozku, kardan misto hardy dozadu, mozna nejake zakrytovani choulistivych casti podvozku. Neresil bych prilisne zvedani, obri kola apod. Nechal bych to na nejakych 30-31, maximalne zvednul o klasicke 2 palce, aby to nevykonny motor dokazal v pisku zvladnout. Navijet se v pousti nepotrebujes, pevnostni narazniky, prahy atd jsou nesmysl, je spis lepsi mit lehke auto. Odlehcoval bych spis (interier, plasty atd...) a chytre vymyslel zasoby na palivo, vodu a podobne veci. Po zkusenostech erika bych zvazil jeste nejakou klec do kabiny kdyby jste se kutaleli...

Za 130 tisic nepostavis off s pohodlim osobaku...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Zamčeno