EGR ventily Disco3
Moderátor: Miky_CZ
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventily Disco3
velmi zalezi od ecu motora, ak je egr elektronicky riadene tak ecu vacsinou hadze chybu (kvoli emisiam)
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventily Disco3
Po prvnich cca 1.000km muzu rict, ze chybu to nerozsvitilo zadnou, auto jede jak ma, subjektivne se mi zda, ze mozna o malinko lip, ale asi to je jen pocit. Spotreba spadla o cca 2dcl na displeji, ale to bude spis tim, ze jsem jel velmi rozumne... 

Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
Re: EGR ventily Disco3
spotreba sa vratila do normalu - dlha cesta (2800KM) 5 osob + plny kufor a truhla na streche dialnica 130-135 kmh skutočna spotreba 10.6 - podla počitača 9.4patrik píše:Egr stal pokazene - spotreba išla na 13lpredtym 9.5-9.8.
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: EGR ventily Disco3


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: EGR ventily Disco3
Ahojte vsetci, ja som na D3 EGR ka zaslepil a zatial to nevypisuje ziadnu chybu, auto sa sprava normalne...
ahojte
ahojte
- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventily Disco3
Tak už jsem taky v klubu EGR. MY 2007 119.000 km. uto přestalo jet odspodu a chytá se teprve kolem 2300 ot. Po 1/2 dni se rozsvítila kontrolka motoru. Potvrzeno diagnostikou. odjet z vedlejší ulice ve městě je docela adrenalinFrana píše:Po prvnich cca 1.000km muzu rict, ze chybu to nerozsvitilo zadnou, auto jede jak ma, subjektivne se mi zda, ze mozna o malinko lip, ale asi to je jen pocit. Spotreba spadla o cca 2dcl na displeji, ale to bude spis tim, ze jsem jel velmi rozumne...

Frano pořád v pohodě, Jestli jo tak maj u Mejznara práci.
Re: EGR ventily Disco3
neprošel jsem diskuzi zpět, možná to už někdo psal ale EGR lze u TdV6 zaslepit bez problémů až do VINu ......7A......
ten kdo má EU4 emise EGR už nezaslepí - jednotka to vidí a je problém
většinou výdy jednu sadu záslepek mám skladem
H
ten kdo má EU4 emise EGR už nezaslepí - jednotka to vidí a je problém
většinou výdy jednu sadu záslepek mám skladem
H
Honza M. lecos pro land rovery nejen to co je na http://www.britishcars.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo závodní stránky http://www.mihalicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo taky na facebooku jako britishcars
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventily Disco3
No ja nevim, mam D3, model 2008, VIN ..............8A...... a zaslepeno mam, nic nesviti a v pameti zavad taky nic neni - mam s tim najeto pres 10.000km...
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
Re: EGR ventily Disco3
a máš přeprogramováno? nebos neměl EU4 emisní limit? Podle mě záleží na jednotce. Možná je i další fakt a to že na EU3 to možná nenaměříš na emisích ale na EU4 už jo - jak zavedou mobilní měřiče emisí tak to může být problém. Tak taky pokud někdo máte zkušenosti sem s nima - od toho je to forumFrana píše:No ja nevim, mam D3, model 2008, VIN ..............8A...... a zaslepeno mam, nic nesviti a v pameti zavad taky nic neni - mam s tim najeto pres 10.000km...

H
Honza M. lecos pro land rovery nejen to co je na http://www.britishcars.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo závodní stránky http://www.mihalicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo taky na facebooku jako britishcars
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventily Disco3
EU4 ECU by mala pri chybach, ktore su relevantne k OBD (teda emisiam), hadzat chybu (aj OBD, aj vyrobcovu), osobak s EU5 alebo EU6 uz bude padat do nudzoveho rezimu a robit problemy;-)
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: EGR ventily Disco3
EURO4 a EGR a emise - no já teda nevím jak u Euro4 aut, ale co jsem zatím viděl měření emisí u dieselu v čechách, tak se měřila jenom kouřivost a na tu má odstranění EGR ventilu v drtivé většině pozitivní vliv - motor má víc kyslíku a tím pádem lépe spaluje a dělá méně sazí. Něco jiného jsou oxidy dusíku, ty EGR ventil zlepšuje, ale zase se u dieselu neměří.
To že novější auta poznají, že je EGR odstraněn je dáno tím, že si měří rozdíl tlaku před a za EGR ventilem a pokud se ventil otevře tak se tlak musí správně změnit. Jestliže se to nestane, tak to hodí chybu.
Je to zralé na malou krabičku, která ze signálu pár čidel, bude toto simulovat a EGR ventil půjde odstranit/odstavit.
Nebo je ještě jedna možnost co jsem viděl - na EGR ventilu je snímač otevření vlastního ventilu, takže se ventil nesmí celej odstranit, ale jenom zablendovat. To bylo u nějěkého Euro3 auta.
To že novější auta poznají, že je EGR odstraněn je dáno tím, že si měří rozdíl tlaku před a za EGR ventilem a pokud se ventil otevře tak se tlak musí správně změnit. Jestliže se to nestane, tak to hodí chybu.
Je to zralé na malou krabičku, která ze signálu pár čidel, bude toto simulovat a EGR ventil půjde odstranit/odstavit.
Nebo je ještě jedna možnost co jsem viděl - na EGR ventilu je snímač otevření vlastního ventilu, takže se ventil nesmí celej odstranit, ale jenom zablendovat. To bylo u nějěkého Euro3 auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventily Disco3
euro5 auta maju niektore uz dva EGR ventily s vcelku komplexnou diagnostikou, cim novsie tym zlozitejsie. NOx su velmi sledovane pri normovani dieslov...
Re: EGR ventily Disco3
No ono to mobilní měření by údajně mělo být trochu sofistikovanější než jen klasická kouřivost. Navrch všichni víme jak to je nebo může někde být.
Krabička určitě bude třeba - protože ono to musí počítat i se změnou tlaku od turba a další veličiny. EGRy už jsou dlouho a v počátcích jsem viděl např jak Němci vyřešili splnění emisní normy na stornované dodávce asi 200ks defenderů 300Tdi do Jižní Ameriky(tam samozřejmě šly motory bez EGRů) kterou potřebovali rozprodat v Evropě - přidělali na parohy měděnou trubku kterou táhli někam dozadu na motor a která samozřejmě nespojovala nic jen tam byla přidělaná a pro schválení se to deklarovalo jako recirkulace výfukových plynů(a to už 300Tdi EGRy samozřejmě měly a měly tu strašnou krabičku jedinou elektronickou co byla v autě a co se všichni neznalí snaží napichovat s diagnostikou jako že jdou do motoru). Tenkrát stačilo vizuální připojení. To bylo EU2
Td5 už má ty čidla ale pořád se zaslepení nemusí řešit - osobně doporučuju ventil vyndat a nahradit trubkou - vzduch proudí líp a kdo to viděl rozdělaný ví proč(pokud to auto mělo naježdíno víc tak to platí dvojnásob). Jinak určitě stačí dvě záslepky a elektronika to vidí ale neřeší - EU3.
No a dál už to je různý. Optimální třeba pro Defíky s transitem v břiše přehrát mapu na tzv verzi pro Třetí svět - ono to není ani tak uškrcený a jede to líp a EGRy to taky neřeší.....
Jak už jsem psal - výrobce zaslepovací sady píše že pro TdV6 platí použitenost do VINu ...7A...
ale nezjišťoval jsem jestli to není jen právní klička pro Brusel a použití možné je i na novějších autech a nebo zda to opravdu neudělá něco v jednotce nebo ve vlastnostech motoru? Jak už tu někdo psal jede to ale jde o to jak - optimální by bylo to nějak seriozně otestovat ale to už něco samozřejmě stojí. Tak to chce aspoň ty zkušenosti
H
Krabička určitě bude třeba - protože ono to musí počítat i se změnou tlaku od turba a další veličiny. EGRy už jsou dlouho a v počátcích jsem viděl např jak Němci vyřešili splnění emisní normy na stornované dodávce asi 200ks defenderů 300Tdi do Jižní Ameriky(tam samozřejmě šly motory bez EGRů) kterou potřebovali rozprodat v Evropě - přidělali na parohy měděnou trubku kterou táhli někam dozadu na motor a která samozřejmě nespojovala nic jen tam byla přidělaná a pro schválení se to deklarovalo jako recirkulace výfukových plynů(a to už 300Tdi EGRy samozřejmě měly a měly tu strašnou krabičku jedinou elektronickou co byla v autě a co se všichni neznalí snaží napichovat s diagnostikou jako že jdou do motoru). Tenkrát stačilo vizuální připojení. To bylo EU2
Td5 už má ty čidla ale pořád se zaslepení nemusí řešit - osobně doporučuju ventil vyndat a nahradit trubkou - vzduch proudí líp a kdo to viděl rozdělaný ví proč(pokud to auto mělo naježdíno víc tak to platí dvojnásob). Jinak určitě stačí dvě záslepky a elektronika to vidí ale neřeší - EU3.
No a dál už to je různý. Optimální třeba pro Defíky s transitem v břiše přehrát mapu na tzv verzi pro Třetí svět - ono to není ani tak uškrcený a jede to líp a EGRy to taky neřeší.....
Jak už jsem psal - výrobce zaslepovací sady píše že pro TdV6 platí použitenost do VINu ...7A...
ale nezjišťoval jsem jestli to není jen právní klička pro Brusel a použití možné je i na novějších autech a nebo zda to opravdu neudělá něco v jednotce nebo ve vlastnostech motoru? Jak už tu někdo psal jede to ale jde o to jak - optimální by bylo to nějak seriozně otestovat ale to už něco samozřejmě stojí. Tak to chce aspoň ty zkušenosti

H
Honza M. lecos pro land rovery nejen to co je na http://www.britishcars.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo závodní stránky http://www.mihalicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo taky na facebooku jako britishcars
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: EGR ventily Disco3
U schavalování dieselů je to něco trošku jiného a co se týče mobilních měřících stanic, tak nevěřím, že by měřili něco víc, než ty stacionární. To by se potom vklidu mohlo stát, že bych od stacionární vyjel s papírem že všechno OK a za rohem by byla měřící a tam by řekli, že je to špatné. A docela by mě zajímalo, jak by tento hypotetický případ potom dopadl.
Co se týče EGR ventilů, tak třeba D2 TD5 Euro 3 už tam mám kromě chladiče těch přepouštěných výfukových plynů ještě druhou klapku, kterou se škrtí sání, aby tam těch výfukových plynů dostali víc.
Co se týče EGR ventilů, tak třeba D2 TD5 Euro 3 už tam mám kromě chladiče těch přepouštěných výfukových plynů ještě druhou klapku, kterou se škrtí sání, aby tam těch výfukových plynů dostali víc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: EGR ventily Disco3
No to je právě to co jsem slyšel že se potichu připravuje -a právě by se stalo to že by na mobilní řekli je to špatně a záleželo by na tom co by bylo špatně - pokud by to byla prokazatelně veličina, která je součástí emisního testu STK a byla by deklarovaná jako ok a výsledek by pak byl jinak pak by to znamenalo ztrátu platnosti EK pro majitele vozidla a pro provozovatele EK postih od financí až po odebrání licence.MadTom píše:U schavalování dieselů je to něco trošku jiného a co se týče mobilních měřících stanic, tak nevěřím, že by měřili něco víc, než ty stacionární. To by se potom vklidu mohlo stát, že bych od stacionární vyjel s papírem že všechno OK a za rohem by byla měřící a tam by řekli, že je to špatné. A docela by mě zajímalo, jak by tento hypotetický případ potom dopadl.
Co se týče EGR ventilů, tak třeba D2 TD5 Euro 3 už tam mám kromě chladiče těch přepouštěných výfukových plynů ještě druhou klapku, kterou se škrtí sání, aby tam těch výfukových plynů dostali víc.
Doufejme, že to hned tak nenastane ale vzhledem k tomu jak se přitrvzujou kontroly klasických STK bych se zas tak moc nedivil obzvlášť když některý experti to těžce přeháněj a pouštěj fakt totální piksly.
Honza M. lecos pro land rovery nejen to co je na http://www.britishcars.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo závodní stránky http://www.mihalicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo taky na facebooku jako britishcars
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
Re: EGR ventily Disco3
koukam, ze bych asi nemel na silinici, kdyz moje auto moc ty STK nesplnuje, ale trojuhelnik a lekarnu mam v poradku, to prisaham. 

- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventily Disco3
takže po konzultaci ho nechám vyměnit, zaslepovat se nebude. Některá auta od 07 totiž prý za určitých podmínek po vyřazení padají do nouzového režimu.
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventily Disco3
Mam zaslepeno tak, ze EGRy oba zustaly na miste, takze se k nim pres zaslepky nedostane ten sajrajt. Nic se neprogramovalo, proste se tam daly ty dva kusy plechu... Delali to u Mejznara a rikali, ze to jde u vsech D3 a nic se nedeje - z pohledu zavad v jednotce.
A o mereni na mobilnich stanicich si myslim leda to, ze nejdriv budou resit Avie, Liazky, vytuneny Golfy, ktery maji pridano na cerpadle a podobny vrakly u kterych maji jistotu postihu a tim padem vyber penez. Moderni auta podle mne moc resit nebudou, protoze z nich (ve vetsine pripadu) nepujdou podojit penize a o ty tady pujde az v prvni rade, vidte Halik. O ekologii nepujde ani nahodou - ani bych se nedivil, kdyby mobilni merici stanice patrily spolecnosti Czech Emision a ta dostala 60% vybranych pokut jako Czech Radar u mereni rychlosti... A shodou okolnosti by to taky patrilo tem zmrdum, co tu vladnou.
Takze bych se s tim v pristich letech asi moc nevzrusoval. Pri pohledu na to, kam Evropa v socialisticke diktature EU smeruje, si myslim, ze budeme mit pristi roky uplne jiny starosti nez kourivost nasich aut. Spis bych rekl, ze budeme resit co budeme lejt do nadrze, nez to, co pujde z vyfuku...
A o mereni na mobilnich stanicich si myslim leda to, ze nejdriv budou resit Avie, Liazky, vytuneny Golfy, ktery maji pridano na cerpadle a podobny vrakly u kterych maji jistotu postihu a tim padem vyber penez. Moderni auta podle mne moc resit nebudou, protoze z nich (ve vetsine pripadu) nepujdou podojit penize a o ty tady pujde az v prvni rade, vidte Halik. O ekologii nepujde ani nahodou - ani bych se nedivil, kdyby mobilni merici stanice patrily spolecnosti Czech Emision a ta dostala 60% vybranych pokut jako Czech Radar u mereni rychlosti... A shodou okolnosti by to taky patrilo tem zmrdum, co tu vladnou.
Takze bych se s tim v pristich letech asi moc nevzrusoval. Pri pohledu na to, kam Evropa v socialisticke diktature EU smeruje, si myslim, ze budeme mit pristi roky uplne jiny starosti nez kourivost nasich aut. Spis bych rekl, ze budeme resit co budeme lejt do nadrze, nez to, co pujde z vyfuku...
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventily Disco3
mě to taky budou dělat u Mejznara. Mezitím se asi vyskytl u nějkého auta problém. Mělo by to být v dálničním režimu.Podle informací co jsem dostal.
Re: EGR ventily Disco3
Tak u Mejznarů vědí co dělaj - hlavně to můžou hned píchnout na diagnostiku a uviděj co se děje a hlavně u práce myslej a pokud zjistěj, že se někde jinde vyskytuje problém tak s tou informací pracujou i u dalších aut. Hlavně vím, že Libor Mejznar sám dělá vždy všechno proto aby mu auta jela co nejvíc a aby se zbavila všech nesmyslů co tam nemusí být a můžou škodit motoru nebo omezovat zbytečně výkon a hlavně si to napřed vyzkouší na svým autě i za cenu toho, že se něco pose.. Nechával jsem pro něj ladit jednotku na Defa Td4 v Anglii u kamarádů co dělaj i dakarský auta na co nejbrutálnější výkon - že svítily všechny varovný kontrolky jak vánoční stromeček(bylo to na jeho vlastní přání - náš úpravce jednotek v Anglii málem chtěl podepsat revers že to tak opravdu někdo chce nastavit
) no a zas tam má Mejznar kluka, kterej je docela mág přes elektroniku a ten mu ten zbytek dotáh tak aby to všechno fungovalo a nesvítilo(ne černou lepenkou na žárovky - jak už jsem to taky někde viděl
) a def mu jede jak blázen. Všechno jde ale musí se vědět jak nato.
H


H
Honza M. lecos pro land rovery nejen to co je na http://www.britishcars.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo závodní stránky http://www.mihalicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nebo taky na facebooku jako britishcars
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace
ale nemám na ně moc čas tak sorry za ne přiliš časté aktualizace