Motor 4,6

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

Motor 4,6

#1 Příspěvek od Miloš » 27 lis 2007 13:28

Zdravím všechny,mám pár dotazů na tenhle motor.Už jsem to tady docela proslídil,ale konkrétně tohle jsem nenašel.Zajímá mě co obnáší oprava tohohle motoru pokud by byl dejme tomu zadřenej.Našel jsem podle dílů že klika se dá brousit o 0,10 a 0,020 ale jak je to s válcema?Našel jsem i pístový sady,ale jen originál rozměr,dá se to brousit,nebo je tam nikasil nebo něco takovýho?Zkrátka dá se to udělat,nebo je lepší shánět polomotor?Potom jaký je rozdíl mezi písty s normální a větší kompresí?Jsou to 2 typy motoru,nebo nějaká úprava.Děkuju všem za postřehy,tenhle týden bych se chtěl jet podívat na jedno auto,ale má uvařenej motor,tak bych rád věděl co obnáší nejhorší varianta opravy.+má to ještě nějaký úskalí který jsem přehlíd?Moc o tom autě nevím,ale pátral jsem po něčem úsporným a tohle mi padlo do oka :D A moc se mi to líbí.

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#2 Příspěvek od karel » 27 lis 2007 13:51

Zkus kontaktovat Karla Slámu tady z fóra,tvůj dotaz už není jen na povídání, ale o konkrétních zkušenostech.
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jan Kucera » 27 lis 2007 21:21

Ohledně GO dílů zkus i USA, vzhledem k dolaru ke dnu jdoucímu se tam daj sehnat užasně levný GO sady,znamymu přišla sada na forda V8 okolo 10T is poštovnym,teda nevim co vše obsahovala ale seriovy písty urco.
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Miloš » 27 lis 2007 21:34

Jo,už jsem našel i výbrusovou sadu v GB,až jsem koukal na cenu,ono to bude něco vážit a vzhledem k tomu že z USA hrozí clo+dph tak bych to asi vzal z GB,ono to asi bude i rychlejší.Co jsem stačil při těch hledáních vyčíst,tak do99 by měl bejt jinej systém vstřikování GEMS? a od 99 BOSCH,je ten spodek stejnej? Jinak nahoře jsem se upsal mělo tam bejt samo 0,010 což jak mi opožděně došlo jsou asi palce?Jinak mi ještě vrtaj hlavou ty písty low a high komprese?Našel jsem tam i dost performance dílů :D Ale do toho se pouštět nebudu.

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Miloš » 28 lis 2007 20:03

Takže motor budu řešit až to bude doma :D Ale teď jak to přivýzt?Víte někdo váhu?Našel jsem někde na netu skoro 2,2T prázdný,je to možný?Kámoš má vlek na 2500kg ale to je celková,počítám že naložit může tak 1900-2000kg...Pokud to je opravdu tak těžký tak to je asi na odtahovku.

Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Jan Kucera » 28 lis 2007 20:53

Miloš píše:Takže motor budu řešit až to bude doma :D Ale teď jak to přivýzt?Víte někdo váhu?Našel jsem někde na netu skoro 2,2T prázdný,je to možný?Kámoš má vlek na 2500kg ale to je celková,počítám že naložit může tak 1900-2000kg...Pokud to je opravdu tak těžký tak to je asi na odtahovku.


V Libuši u Dolečka pučujou plataky kolem 2T užitková ,zkus je
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Miloš » 28 lis 2007 21:36

Jde o tu váhu,jestli to má 2,2 prázdný,tak si určitě nikdo neriskne s tím jet.Já nemám Éčko a asi bych to taky nechtěl řídit,přecejen pokuta nakonec může být větší než ušetřená částka.

Uživatelský avatar
coroner
Příspěvky: 159
Registrován: 12 pro 2006 22:10
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od coroner » 30 lis 2007 01:41

Já mám v techničáku tyto hmotnosti:
Největší technicky přípustná/Povolená/Provozní/Soupravy
2780/2780/2100-2300/6280
Takže se to bude vážně pohybovat kolem 2,2t
Range Rover 4.6 Vogue, 2001
Vůz vyvolávající přijemné pocity v podbřišku všech majitelů ropných věží a lehký nervový otřes aktivistů Greenpeace.
http://www.classic-oldtimer.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Miloš » 30 lis 2007 01:57

Díky,už sháním odtah.

Jinak nemá někdo potuchy jak je to s těma low a high compression pístama?Moje angličtina není úplně na úrovni,ale vyluštil jsem,že je to asi podle trhu=US verze by měla mít ty high compression,EU pravděpodobně low.Jsou tam i další rozdíly,nebo je jen jinak naladěná ECU?Já se k tomu snad nakonec progooglím,ale třeba je tady někdo kdo to ví :D

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od eliott » 30 lis 2007 02:14

Jojo, váží 2200kg plusmínus, každopádně kára 2500kg celková je málo, resp ona ho uveze, ale poldové by si na tobě mohli smlsnout. Pokud byl motor uvařenej, jde o to proč a co mu to udělalo. Často při přehřátí dojde k tomu, že jak se přehřejí a roztáhnou písty, jejich odpor při pohybu ve válci vzroste tak, že to odnesou šály. Pokud se v motoru ihned vymění všechny šály a dobře se zajedou, je po problému a je to vyřešený za den. Mám tady kdyžtak jeden motor na díly, až to budeš mít doma, zavolej 608021838

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Miloš » 06 pro 2007 00:48

Zdar,doma už to mám :D Zítra se chci podívat co s tím je,jenom taková technická,když říkáš že je to za den hotový,dají se teda ty šály případně vyměnit spodem,že by tam blok zůstal?Každopádně bych to chtěl zítra identifikovat a pak se uvidí.Jinak až na pár kosmetickejch vad je to moc pěkný,měl to pan doktor asi se čtyřma jménama a taky byl Von :D Tak doufám že nebyl Von Blbstein a neutavil to úplně...

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#12 Příspěvek od jezbera ivan » 06 pro 2007 01:39

Miloš píše:dají se teda ty šály případně vyměnit spodem,že by tam blok zůstal
Ojnicne loziska vymenis zo spodu bez toho aby si hybal s blokom, klukou, ...
Naposledy upravil(a) jezbera ivan dne 06 pro 2007 21:33, celkem upraveno 1 x.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Miloš » 06 pro 2007 19:15

Tak jsem sice hlavy nesundal,to snad zvládnu zejtra,ale s motorem jde normálně otočit,tak to snad nebude tak hrozný.Chci ještě změřit komprese než sundám ty hlavy,za 1-abych aspoň zhruba věděl jak je na tom ten spodek a za 2 abych věděl který písty tam mám,pokud by případně byly potřeba.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od eliott » 06 pro 2007 19:53

:mrgreen:
Von Blbstein
Co ti k tomu řekli? Jak se projevovala závada? abys něco nerozebíral zbytečně :wink:

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Miloš » 07 pro 2007 22:34

Že to jelo bez vody,ale byl to handl,takže nevím jistě.Voda v oleji není,aspo
ň na měrce to vypadá dobře,leda že už by si sedla dolů.Nicméně dnes pršelo,takže jsem se k tomu opět nedostal.Jeden válec má ale hodně blbej tlak,takže rozhodit se to musí stejně.

Jinak motor je 46D,elektronika Sagem,největší komprese byla cca 8,takže soudím na ty písty s menší kompresí.

Návštěvník

#16 Příspěvek od Návštěvník » 08 pro 2007 08:22

Tak to je jasný, to se musí rozhodit :( . Tak pak napiš, cos našel...

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Miloš » 10 pro 2007 17:23

Tak jsem dnes sundal hlavy a zjistil jsem,že už to soudruzi v NDR ladili.Hlavy vypadaj že byly srovnaný a těsnění nový.Do jednoho válce šla určitě voda.Podle mě to dali dohromady a zjistili že je to chycený ještě dole a vyprdli se na to.Blbý je,že nevím,jestli se to chytlo kvůli těsnění,(jsou nový) takže budu muset nechat otlakovat hlavy a asi i nějak zkontrolovat blok no a komplet GO,s čímž jsem ale počítal,zase bude aspoň jistota že je to všechno v pohodě.Pak ještě jeden přidřenej ventil a následkem toho zničený vahadlo a možná hydro.Jestli bude chycená klika uvidím zítra,pokud se mi to podaří vycuknout.Min. v jednom válci jsou rejhy a počítám že vložka se vyměnit nedá.
Ještě se chci zeptat,je dole nějaký okýnko aby se dal povolit měnič a nechat ho strčenej ve skříni?Ono když se to vytáhne z převodovky,tak se to tam pak skoro nedá trefit,aspoň co jsem zatím takhĺe dělal,tak jsem musel vyndat i převodovku abych to spasoval...

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od eliott » 10 pro 2007 21:06

Jo měnič se dá povolit, okýnko tam je. Hlavy většinou vydrží víc než blok :? Vložky jdou přelisovat, ale je to ranec, to už se snad ani nevyplatí. Jinak ještš jsem neřešil výbrus, bude možný?

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od Miloš » 10 pro 2007 22:04

No já to nevím jistě,protože nevím co mám za písty.Ty s vyšší kompresí jsem našel v GB za pár korun,normálně 0,5mm 1 výbrus.Je to prej někde na bloku napsaný,tak to zítra skouknu.Pokud to půjde a blok bude OK,tak to nechám přebrousit i s klikou,zkrátka to udělám komplet.Pokud to nepůjde,ozvu se skrz ten motor.Až budu vědět,jak jsou na tom všechny válce,třeba bych uvažoval i o tom převložkování,kdyby byla chycená jen jedna nebo 2 vložky ale to už jsou hypotézy,nechám se překvapit.

Miloš
Příspěvky: 90
Registrován: 27 lis 2007 13:19
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Miloš » 11 pro 2007 19:09

Tak rozebráno,jedna vložka mi přijde vyměněná,ale to je jedno.Zapečený kroužky a chycený válce i písty v čepu jsou trochu chycený.Klika celkem OK,hlavní uložení malinko chycený,ojniční v pohodě.Přijde mi,že vyměnili těsnění,koukli zespoda na ty ojniční,který byli v pohodě a dali to dohromady,ale nejelo to...Takže budu muset zjistit jak je na tom blok.Nevíte někdo o nějakým rentgenu,nebo tak něco? :D Jinak kdybyste někdo potřeboval vědět co tam máte za písty,tak je to vyťukaný kousek v pravo nad typem motoru.Já mám ty 9,35,takže pohoda.Musím říct že jsem z toho měl trochu strach,ale dělá se na tom pomalu líp jak na osobáku.

Odpovědět