Přídavné chlazení automatu
Moderátor: Miky_CZ
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Přídavné chlazení automatu
Myslíš, že to bude tým, že skôr zamyká? V rýchlostiach a režime kedy menič zamyká sa prevodovka nemôže zohrievať. Prehrievať sa môže práve v režimoch nízkych rýchlostí na 1-3 stupni, kedy menič preklzuje. No ak je to tak, treba odstrániť príčinu. A hlavne zistiť, či to nie je tá rozvodovka.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Přídavné chlazení automatu
Já bych preventivně z vlastní zkušenosti začal čidlem
stojí tuším cca. 1400,-

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Přídavné chlazení automatu
ale bobf nespomína, že by mu svietila kontrolka. Vlastne vôbec nespomenul, prečo sy myslí, že sa prehrieva. Nikde nepísal, že by meral teplotu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
Jen tak pro zajímavost trochu měření....cesta s Horní bečvy do Olomouce venkovní teplota 17C měření po příjezdu povrchové teploty automatické převodovky 57,2C měřeno bezdotykovýn teploměren. Remap od Bell + větší korvertor. MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- bobf
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01 pro 2009 10:00
- tel.: 604235370
- auto: DISCOVERY II
- Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště
Re: Přídavné chlazení automatu
Připojuji, že se rozsvítí kontrolka. Při nemožnosti ihned auto odstavit při výjezdu ve Francii do střediska v Oz jsem cítil i dost nepříjemný smrádek. Po návratu domu jsem nechal preventivně vyměnit olej. Zahřívání probíhá v nízkých rychlostech. Přitom, když byl automat po repasování jsem jel klidně 2-3 hodiny v koloně v Itálii do kopce na zamknutou 2 a v pohodě. Vše i čidlo je nové. Musím připojit, že p. Antl (převodovky) provedl sladění automatu a chování automatu je podstatně lepší a plynulejší. Tak snad to mohlo být i tím. Přesto nechám dodatečné chlazení domontovat. Má to mít i jiné přednosti.
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
Nechci tě malovat čert na zeď, ale vypadá to na spálené lamely.......bobf píše:Připojuji, že se rozsvítí kontrolka. Při nemožnosti ihned auto odstavit při výjezdu ve Francii do střediska v Oz jsem cítil i dost nepříjemný smrádek.

Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- bobf
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01 pro 2009 10:00
- tel.: 604235370
- auto: DISCOVERY II
- Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště
Re: Přídavné chlazení automatu
Nemaluješ. Automat byl kontrolován a lamely jsou O.K.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Přídavné chlazení automatu
bobf píše:.... do kopce na zamknutou 2 ....

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Přídavné chlazení automatu
Upřímně jsem když jsem řešil přehřívání také (nakonec snad jen čidlo) bylo mi jako první věc nabídnuto taky domontovat dodatečné chlazení. Pak jsme se ale shodli na tom, že by to nemělo valného účinku, když k přehřívání dochází hlavně v nízkých a velmi nízkých rychlostech, kde v podstatě dodatečný chladič vytváří nejmenší efekt. Zkrátka když není proud vzduchu, tak ten dodatečný chladič stejně zas tak valný efekt nepřináší nebo se pletu?bobf píše: Tak snad to mohlo být i tím. Přesto nechám dodatečné chlazení domontovat. Má to mít i jiné přednosti.

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přídavné chlazení automatu
A co dodatečný chladič s elektrickým ventilátorem? A co chlazení ventilátorem motoru, jako se to chladí normálně?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Přídavné chlazení automatu
Já když jsem u DII domontoval el.ventilátor na chladič tak se mi při delší a pomalejší jízdě do kopce taky přehříval automat.Tak jsem tam vrátil visco a bylo to zase v poho.Myslím že když ta visco vrtule funguje tak jak má,dokáže protahovat vzduch i skrz chladič automatu kterej je až dole.
-
- Příspěvky: 15260
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přídavné chlazení automatu
Samozřejmě že chladí i chladič automatu a taky mezichladič stlačeného vzduchu. Jenom klima má ještě elektrické ventilátory, protože se musí chladit na nižší teplotu. Navíc viskospojka na vrtuli je "ovládaná" teplem a je jí jedno, ze kterýho chladiče jde, jestli z chladiče vody, vzduchu nebo oleje automatu. Když se tam dá elektrická vrtule, tak většinou bývá spínaná jenom od teploty vody. Ony ty chladiče jsou tak nějak za sebou a vzduch jima prochází pěkně postupně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přídavné chlazení automatu
co tak skusit preplach chladiča a olejových trubiek?bobf píše:Připojuji, že se rozsvítí kontrolka. ....
- bobf
- Příspěvky: 80
- Registrován: 01 pro 2009 10:00
- tel.: 604235370
- auto: DISCOVERY II
- Bydliště: Staré Město u Uherského Hradiště
Re: Přídavné chlazení automatu
taky bylo provedenoraven.99 píše:co tak skusit preplach chladiča a olejových trubiek?bobf píše:Připojuji, že se rozsvítí kontrolka. ....
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
Vidím to tak že do léta Drobek dostane jak přídavnej chladič automatu, tak se stejně pusím do opravy kapající rozvodovky a pořídím na ni ten kouzelnej kryt o kterým píše Miky s Visbym. A to by bylo aby se v autě nedalo vydržet aspoň s otevřeným oknem! 

Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Přídavné chlazení automatu
ten kouzelny kryt uz mam na aute, akorat ti ted neporeferuji, jak moc to pomohlo, nemam ted zadnou dalkovou jizdu ale vzdycky jak sem sjizdel po 100km z dalnice tak slo hur radit, uvidime jak to bude tedKubrtos píše:Vidím to tak že do léta Drobek dostane jak přídavnej chladič automatu, tak se stejně pusím do opravy kapající rozvodovky a pořídím na ni ten kouzelnej kryt o kterým píše Miky s Visbym. A to by bylo aby se v autě nedalo vydržet aspoň s otevřeným oknem!
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
kryt mam na rozvodovke uz dlho, rozdiel som nepoznal, podla maryana je to 7C. mne sa hlavne paci ze je tam o liter viac oleja, cize najazdim s tecucou rozvodovkou podstatne viac bez dolievanie;-)
- Kubrtos
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 14 zář 2010 20:50
- tel.: +420604671119
- auto: D3 trisko Disko
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
Já si nedovedu představit že bych jel bez zaplé klimy většinu ruska - po třech hodinách cesty to začalo topit a odpoledne o ten plast uprosted nešlo ani opřít nohu. A to se v rozvodovce před cestou měnil mazut za olej.Miky_CZ píše:ten kouzelny kryt uz mam na aute, akorat ti ted neporeferuji, jak moc to pomohlo, nemam ted zadnou dalkovou jizdu ale vzdycky jak sem sjizdel po 100km z dalnice tak slo hur radit, uvidime jak to bude tedKubrtos píše:Vidím to tak že do léta Drobek dostane jak přídavnej chladič automatu, tak se stejně pusím do opravy kapající rozvodovky a pořídím na ni ten kouzelnej kryt o kterým píše Miky s Visbym. A to by bylo aby se v autě nedalo vydržet aspoň s otevřeným oknem!
Letos se na ni opravdu podíváme dopodrobna a opraví se.
Land Rover Discovery II 2,5TD5, -Drobeček
Range Rover L322 3,0D Vouge
Range Rover L322 3,0D Vouge
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5770
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Přídavné chlazení automatu
jo to je pravda a pro me to byly dve mouchy jednou ranou, vetsi napln a zaroven mi to stare viko teklovisby píše:kryt mam na rozvodovke uz dlho, rozdiel som nepoznal, podla maryana je to 7C. mne sa hlavne paci ze je tam o liter viac oleja, cize najazdim s tecucou rozvodovkou podstatne viac bez dolievanie;-)
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné chlazení automatu
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=L ... m270.l1313" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park