Hned na začátku jsem narazil na problém, z jak silného plechu jej vyrobit.Přední se zabudovaným navyjákem a zadní s držákem na rezervu+pár drobností.Předem děkuji za rady a návrhy.SWED
Pevnostní nárazník
Moderátor: Miky_CZ
Pevnostní nárazník
Ano vím jsem z jiného chlívku
,ale tam se moc pevnostňáku nepáchá. Tak pánové konečně jsem se dokopal k výrobě pevnostních nárazníku na Gintra a hned jsem narazil na problém a proto jsem založil nové vlákno,pokud již někde existuje tak se omlouvám za plevel ale asi neumím hledat.
Hned na začátku jsem narazil na problém, z jak silného plechu jej vyrobit.Přední se zabudovaným navyjákem a zadní s držákem na rezervu+pár drobností.Předem děkuji za rady a návrhy.SWED
Hned na začátku jsem narazil na problém, z jak silného plechu jej vyrobit.Přední se zabudovaným navyjákem a zadní s držákem na rezervu+pár drobností.Předem děkuji za rady a návrhy.SWED
Re: Pevnostní nárazník
Nejspíš 4mm nebo 5mm, podle toho jak ti záleží na poměru váha/pevnost. Ale určitě bych počkal na vyjádření zkušenějších...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Palic
- Příspěvky: 194
- Registrován: 13 úno 2010 11:38
- tel.: LG Optimus 2x
- auto: Disco Offroad
- Bydliště: Piešťany
Re: Pevnostní nárazník
Ja som mal na P38-cke naraznik z 3mm plechu a platnu pod navijak z 10mm ocele. Bolo to dost pevne. Ten naraznik mi aj ostal a je aj na predaj.
Osobne si myslim, ze viac ako 4mm je blobost. Zbytocne tazke a pri vacsom naraze sa pokafre ram namiesto deformacie narazniku.
Osobne si myslim, ze viac ako 4mm je blobost. Zbytocne tazke a pri vacsom naraze sa pokafre ram namiesto deformacie narazniku.
Disco I 300tdi, terrafirma +2" +2" bodylift, 285/75 R16 T3(Tagom), Recaro rs 2000, 2xpevnostny naraznik, svetelna rampa, vyfuk doboku 2xnavijak so syntetikou, Garmin Street pilot III, CB/PMR, Hi lift, hifi
LR+
LR+
Re: Pevnostní nárazník
Tady jsem se několikrát dočetl, že je lepší nárazník ze 3mm plechu a umístění navijáku z 5mm. Lepší když při nárazu práskne nárazník než rám
a ta 5-ka taky stačí, máme jen plotnu umístěnou pod rámem a chycenou v držácích na nárazník, nejtěžší co jsme tahali byl asi Zetor 12045, teda my se původně chtěli přitahovat k němu, ale byli jsme v tom příkopu fest
a ani plotna ani úchyty se nehly
, navíc to bylo do strany.
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: Pevnostní nárazník
Tak všem pánům děkuji.Zítra jdu shánět tabuli 4 mm plechu.
Re: Pevnostní nárazník
Ale swede na mě nedávej, ta trojka asi taky stačí, já sám nevím z kolikátky je ten můjSwedmann píše:Tak všem pánům děkuji.Zítra jdu shánět tabuli 4 mm plechu.
EDIT: Teď přemýšlím esi já to nemám stejně jak říkal masar, nárazník 3mm a plotnu pod navijákem o něco silnější. Ale mám ho poměrně lehký, takže to asi ta 3jka bude...mno nevím nedělal jsem ho
Naposledy upravil(a) Benjamin dne 13 pro 2011 19:36, celkem upraveno 2 x.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5772
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Pevnostní nárazník
3mm je ideal bych rekl
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Pevnostní nárazník
S milimetr sem milimetr tam.Stejně ta bestyje ještě nejezdí bo jsem dnes teprv zase šáhl na práci a konečně s kompletoval přední dif.
.Ale rady si cením a proto se ptám hned na další.Tvar mám vymyslený,něco ve stylu ARB+- pár mích invencí,ale pořád nevým jak má být řešený ve uvnitř,jsou tam příčky? je ze zadu otevřený nebo zavřený? co bys te vy pánové poradily,určitě musí být dost bytelný aby se za jeho krajní část u kola dal použít Hi lift a dalo se zvednou auto.....Děkuji za další porci rozumu.SWED.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5772
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Pevnostní nárazník
je zezadu otevreny, pricky nejsou
auto se zveda za prahy
auto se zveda za prahy
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Pevnostní nárazník
No a když prahy jsou na P38 jen takové dekorativní nic tak za co zvedat?V součastnosti to zvedám ta nárazník.origo plasťák s výztuhou.
- Přílohy
-
- SWED 461.jpg (157.03 KiB) Zobrazeno 4422 x
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5772
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Pevnostní nárazník
no i za naraznik ale asi ne v rohu, spis smerem ke stredu, nakonec zalezi na tom jak ten naraznik udelas
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pevnostní nárazník
Příčky jsem u některých nárazníků viděl, ale je pravda, že byly o dost rozměrnější, než ty co bývají na LR. Na zvedání si tam vevař trubky, do kterých se zasune tyčka co kouká ze zvedáku, je tak o dost menší šance, že ti to spadne.
A nebo zvedat za disk kola - existuje na to takovej tuším plastovej popruh, aby se nepodřelo.
A nebo zvedat za disk kola - existuje na to takovej tuším plastovej popruh, aby se nepodřelo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pevnostní nárazník
No na ty trubky jsem už přemýšlel,a zvedat za disk když je potřeba vyměnit proraženou gumu... 
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pevnostní nárazník
Nic není dokonalé, ale na podložení kola je to použitelné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pevnostní nárazník
Po zkušenosti, foto výše ,jsem usoudil,že je naprostá nezbytnost vybavit auto pevnostníma nárazníky bo kam mám dát navyjedlo a kam s rezervou,když jdu za pár dní na přestavbu LPG a místo rezervy bude nádrž.A když nic jiného auto bude hezčí.Samozřejmě opět všem děkuji za rady.SWED 
- petriiik
- Příspěvky: 864
- Registrován: 08 črc 2011 22:04
- tel.: +421940505112
- auto: SVAŘÁK
- Bydliště: Dohňany PU (SVK)
Re: Pevnostní nárazník
ak ti mozem poradit, kup si trubky priemer okolo 20mm, nejake pevnejsie, poohybaj ich do tvaru aky si predstavujes naraznik, poprevaraj ich medzi sebou, a potom navar nane plech, je to jednoduhsie a urcite pevnostnejsie ako iba poohybane plechy bez vyztuh a kolkokrat aj s vystuhami
"Auto musi najskor ist, az potom moze vyzerat"
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pevnostní nárazník
A navíc ty trubky udělají pěkné kulaté hrany, což mi na většině pevnostních nárazníků chybělo. A možná bych šel i do trubek s větším průměrem než 20mm.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- paramount2
- Příspěvky: 756
- Registrován: 24 dub 2010 16:19
- tel.: 775958013
- auto: LR DI 300, 200
- Bydliště: Jihlava
Re: Pevnostní nárazník
pokud bude inspirací ARB, v rozích zevnitř navařit nastojato kus trubyk na zpevnění toho rohu...jinak ty rohy dost pružej, když je to z 3 mm plechu... 
Re: Pevnostní nárazník
Opět děkuji za rady.A jakmile začnu vyrábět tak dám foto jak se zdařilo.