#267
Příspěvek
od Acon » 16 pro 2011 11:13
režim sport s malým meničom nemá vôbec žiadny zmysel. So stredným meničom je to už o inom, ale od sportu to má samozrejme ďaleko. 3 uzamyká vždy ak ju máš predvolenú, pri cca rovnakej rýchlosti ako 4. Rozdiel je ten, že trojku udrží zamknutú pod 60km/h. V režime sport ju uzamkne aj na zaradenom D ak stojíš na plyne a elektronika vie, že potrebuješ výkon. Radí vo vysokých otáčkach, využíva výkon motora a pri zrýchlovaní uzamkne aj 3. Vyskúšal som to, dá sa, ale v praxi je lepšie manuálne dať za 3 v normálnom režime. Tých prípadov je viac, no najčastejšie tak robím pred predbiehaním alebo pred jazdou do stúpaní. 3 zaradím ešte keď idem aspoň 85km/h aby sa mi menič uzamkol. Potom už môže rýchlosť klesnúť aj na cca 60km a na 3 to pekne zrýchluje. Len sa nesmie prehnať akcelerácia, lebo na prudké zošliapnutie to reaguje tak, že odmkne, prípadne ešte podradí do 2. Chce to vychytať muchy. No toto všetko má skvelý účinok hlavne s malým meničom. So stredným tiež, ale celkom OK to zrýchluje aj s odomknutým.
No a na 3 by sa malo jazdiť pri ťahaná ťažšieho prívesu. V takom prípade radím D len na dialnici, alebo úsekoch kedy viem, že sa dá ísť dlhšie viac ako 80kou po rovine.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.