#10
Příspěvek
od Neklan » 19 úno 2012 14:28
Tak to nakonec nedopadlo, ale nebylo to ani tak kvůli autu, jako spíš z toho důvodu, že šéf si usmyslel, že chce novější auto. Nicméně tohle konkrétní XK8 jsem měl v British Motors na prohlídce a také jsem ho projel, takže můžu trochu poreferovat. Mohu potvrdit, že lak i kola jsou bez jediného škrábance a po umytí a napastování to bude k nerozeznání od nového auta. Nenašel jsem ani žádnou bublinku signalizující začínající korozi. Interier je krásný, dřevo jako nové, kůže na sedačkách téměř jako nová. Našel jsem jenom jedno místečko, kde je kůže trochu odřená a to na volantu, ale jedná se opravdu pouze o cca půl cm2. Dá se říct, že karoserie a interier rozhodně neodpovídají stáří a počtu najetých km, je v daleko lepším stavu, než by člověk čekal u 8 let starého auta. Všechny ovladače a tlačítka fungují, diagnostika všech systémů neodhalila žádnou závadu. Motor a převodovka bez chybičky, výfuk v pořádku, takže jediné dvě závažnější chyby jsou jednak v čepu pravého horního předního ramene, kde není jasné, jestli se nebude muset vyměnit celé rameno a vypadá, že je lehce chycené i ložisko pravého předního kola. A druhou chybou je, že to chytlo ránu na spodek - podlaha u řidiče, je to pravděpodobně od kamene a nikdo se o to nestaral, takže to místo prorezivělo. Podlaha je v tom místě dvojitá, takže to není skrz, ale bude se to muset vyříznout celé a opravit. Opravu těchto dvou záležitostí v autorizovaném, leč cenově příznivém servisu odhaduji na 30 - 35 tisíc.
Celkově se ale jedná o vyjímečně zachovalý a plně funkční kus, který lze rozhodně doporučit.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250