#90
Příspěvek
od MadTom » 05 bře 2012 13:24
Jenom poznámka k tomu co jsem Cyrilovi říkal okolo kabelů k navijáku - teda že nekontaktují a jsou slabé. Kontakty jste opravili, to je dobře. Průřez kabelů tam byl takovej, že neshoří, ale vzhledem k jejich délce - od čumáku auta, až pod sedačku řidiče, na nich bude velkej úbytek napětí. Jinej problém v tom není. Třeba v Disco 2, kde je baterka hned vepředu by to bylo úplně v pohodě. Nejjednodužší jak zjistit, že jsou kabely OK, je vzít dva digitální voltmetry, jeden připojit na baterku - přímo na kontakty (na to co trčí z baterky), né na svorky, a druhej stejným způsobem na kontaky na naviják a zkusit, navijákem něco táhnout. Napětí na navijáku nesmí být o moc menší, než to na baterce. Pokud klesá se zatížením moc (moc je relativní pojem), tak jsou buďto slabé dráty (to by nemuselo moc vadit), nebo je někde špatnej kontakt, a to už vadí. Protože špatnej kontakt se začne při zatížení ohřívat, tím začne ještě hůře kontaktovat a tím se bude ještě více ohřívat. Až to tam vyhoří. A to se stane v nejnevhodnější chvíli - tehdy, když ten naviják bude potřeba pořádně použít.
Úbytek napětí na kabelech bude vždycky, čím bude menší, tím lépe bude naviják tahat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo