Pneumatiky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mike150
Příspěvky: 61
Registrován: 19 čer 2012 18:56
auto: 110
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: Pneumatiky

#1101 Příspěvek od Mike150 » 14 črc 2012 14:02

ja bych taky prvne liftoval, ale poradnej podvozek s tycema rizeni a praci to je dneska 50K a to nejak nemam nebo mam, ale pak nebude na pneu - v zari chci vyrazit nekam na dovcu a kdyz budu mit lift, ale na hovno kola tak je mi to k hovnu :-(
Co nejde opravit kladivem, jde opravit vetsim kladivem!
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!

Def 110 ve vyvoji

Uživatelský avatar
Mike150
Příspěvky: 61
Registrován: 19 čer 2012 18:56
auto: 110
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: Pneumatiky

#1102 Příspěvek od Mike150 » 14 črc 2012 14:05

Diky vsem za rady a Pavel mi udelal nejvetsi radost.

Co by si tam dal za rafky na ty 33"?? chtel bych cerny - musim tam davat nejaky podlozky nebo staci koupit pneu + rafky a prehodit?
Co nejde opravit kladivem, jde opravit vetsim kladivem!
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!

Def 110 ve vyvoji

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3313
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Pneumatiky

#1103 Příspěvek od gibson » 14 črc 2012 14:17

RudaK píše:
gibson píše: ja som len diskac :(
:ty jeden...: nenech se mýlit,aspoň proti 90tce si s Disco v terajnu ve výhodě .... :nod
tak to hej 8)
disko z domu uz nepojde ale raz by som chcel mat 90 klasicku zelenu rocnik 2002 - lestenka :wink:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3313
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Pneumatiky

#1104 Příspěvek od gibson » 14 črc 2012 14:40

Mike150 píše:ja bych taky prvne liftoval, ale poradnej podvozek s tycema rizeni a praci to je dneska 50K a to nejak nemam nebo mam, ale pak nebude na pneu - v zari chci vyrazit nekam na dovcu a kdyz budu mit lift, ale na hovno kola tak je mi to k hovnu :-(
ak by ti stacil orandzovy britparts ta myslim ze sa zmestis do +-20tis. czk bez roboty aj z dopravou z anglicka (ked som sa nikde nepomylil)
ked som to robil ja http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=16152" onclick="window.open(this.href);return false;
neviem aky mas k autu vztah ale ja som si to nahadzoval sam ale mna to bavi :mrgreen:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
Mike150
Příspěvky: 61
Registrován: 19 čer 2012 18:56
auto: 110
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: Pneumatiky

#1105 Příspěvek od Mike150 » 14 črc 2012 15:06

Gibson diky za rady, ale to bude asi neco jineho na defa 110 Td5 ne?? Mam ho teprv 4 dny tak do toho teprve pronikam :-) Ale LIFT 2" bych moc rad hlavne kvuli pevnostnaku naviaku budu potrebovat neco tvrdsiho na predek a v zadu hodlam vozit dost materialu. Takze asi stredni nebo mozna i tezke tlumice co?

Diky za rady
Co nejde opravit kladivem, jde opravit vetsim kladivem!
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!

Def 110 ve vyvoji

Uživatelský avatar
Mike150
Příspěvky: 61
Registrován: 19 čer 2012 18:56
auto: 110
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: Pneumatiky

#1106 Příspěvek od Mike150 » 14 črc 2012 15:58

Ok koupim 255x85R16 BFgoodrich MT KM2, ale jeste bych poprosil o radu co za rafky co neco vydrzi a jsou cerne a vhodne na expedice pro defa 110.

Dik Michal
Co nejde opravit kladivem, jde opravit vetsim kladivem!
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!

Def 110 ve vyvoji

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1785
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Pneumatiky

#1107 Příspěvek od matooo » 14 črc 2012 16:26

skus wolfy za malo penazi hodne muziky... :wink:

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3313
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Pneumatiky

#1108 Příspěvek od gibson » 14 črc 2012 16:56

jasne ze to co som objednava jal je sada ale kazdy kus sa tam da objednat zvlast, ked som ti pocital pribliznu sumu tak som pozeral na pruziny na 110 tie su myslim silnejsie
posurfuj na paddocku, mas tam hociake tlmice aj na vyber z pruzin...
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneumatiky

#1109 Příspěvek od PavelU » 14 črc 2012 17:20

Mike150 píše:Ok koupim 255x85R16 BFgoodrich MT KM2, ale jeste bych poprosil o radu co za rafky co neco vydrzi a jsou cerne a vhodne na expedice pro defa 110.

Dik Michal
255x85R16 jsou dobrá volba, disky hledej s menším ET než mají originál disky, protože ty větší gumy ti zmenší rejd kol... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Mike150
Příspěvky: 61
Registrován: 19 čer 2012 18:56
auto: 110
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: Pneumatiky

#1110 Příspěvek od Mike150 » 14 črc 2012 17:24

Matoo : nemel by si nejaky konkretni tip co by za to stalo? V cerne barve?

Gibson: diky poserfuju a uvidim.
Co nejde opravit kladivem, jde opravit vetsim kladivem!
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!

Def 110 ve vyvoji

Uživatelský avatar
Mike150
Příspěvky: 61
Registrován: 19 čer 2012 18:56
auto: 110
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: Pneumatiky

#1111 Příspěvek od Mike150 » 14 črc 2012 17:40

Uz takhle ma to britske lego malej rejt :-) :-) Nechtel bych nic co by to jeste zhorsilo :-) :-) Je to hodne velkej rozdil?? Kolik ET tak doporucujes?
Co nejde opravit kladivem, jde opravit vetsim kladivem!
Co nejde opravit vetsim kladivem - tak to nechci!

Def 110 ve vyvoji

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 665
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: Pneumatiky

#1112 Příspěvek od lumberjack » 13 říj 2012 19:42

Rád bych se zeptal na praktické zkušenosti uživatelů terénějších vzorků. Jde mi o to, že i když vlastně téměř každý den jezdím v terénu, tak i přes to, většinu km najezdím po asfaltě. Ale když zaprší, je to holt marnost. Kolik se nechá ujet cca km na gumách jako např. Cooper S/T, BF Goodrich T/A nebo kdo se v tom má vlastně vyznat :-) Jak moc to ubejvá oproti ostatním vzorkům. Vyplatí se mi pořídit si sadu? Jde mi o rozměr 235/85/16. Díky za postřehy...

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1785
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Pneumatiky

#1113 Příspěvek od matooo » 13 říj 2012 19:50

Mike150 píše:Matoo : nemel by si nejaky konkretni tip co by za to stalo? V cerne barve?
trebars tu :
http://www.ebay.co.uk/itm/LAND-ROVER-DE ... 4154a921a2" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Pneumatiky

#1114 Příspěvek od Jenda » 14 říj 2012 10:50

lumberjack píše:Rád bych se zeptal na praktické zkušenosti uživatelů terénějších vzorků. Jde mi o to, že i když vlastně téměř každý den jezdím v terénu, tak i přes to, většinu km najezdím po asfaltě. Ale když zaprší, je to holt marnost. Kolik se nechá ujet cca km na gumách jako např. Cooper S/T, BF Goodrich T/A nebo kdo se v tom má vlastně vyznat :-) Jak moc to ubejvá oproti ostatním vzorkům. Vyplatí se mi pořídit si sadu? Jde mi o rozměr 235/85/16. Díky za postřehy...
Nevim jak Cooper AT ale AT od BfG maj najezd kolem 30-40tsc km .Samozrejme podle toho jak se k nim chovas :wink:
To je dost ne :idea:
H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 665
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: Pneumatiky

#1115 Příspěvek od lumberjack » 22 říj 2012 14:45

Jenda: Jo díky, to jde. Myslel sem ale ještě nějakej brutálnělší vzorek... Porovnávali jsme BF Goodrich AT s mejma General Grabber TR a bylo to tak nějak v blátě nastejno, jen ty BFG maji výhodu, že se jim líp zabírá s rejdem protože mají vzorek už i na boku...

Neví někdo, jak je to přesně s pneu General Grabber TR? Všude většinou píšou, že je to letní pneu, ale na gumě je M+S , tak by měli bejt i na zimu ne? Nerad bych měl pak problém s policajtama...

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#1116 Příspěvek od Neklan » 24 říj 2012 10:06

TR je v podstatě silniční "celoroční guma". Je to velký kompromis, protože musí dobře fungovat na silnici, má hlubší vzorek než běžné silniční gumy, aby trochu fungovala i mimo ni, relativně drobně nařezané bloky připomínají zase zimní gumu, ale směs pochopitelně na rozdíl od ní nemá zvýšený podíl siliky, protože pak by v létě rychle odešla. BFG All Terrain nefungují dobře pouze v rejdu, poměrně agresivní bloky na okrajích běhounu zajišťují záběr mimo silnici i když se jede rovně. Podle mých zkušeností fungují v terénu výrazně lépe než TR a jim podobné víc na silnici orientované pneu. Bahňáky (MT pneu) bych rozhodně nedoporučoval, protože za určitých podmínek (třeba déšť a nízké teploty) mohou být na silnici při lehce snížené koncentraci trochu nebezpečné. Ty se vyplatí, pokud auto musí často v terénu fungovat a jízda po silnici slouží jenom k tomu, aby se auto do toho terénu dostalo. Přičemž stále platí, že dobře řízené auto na AT, může i v bahně fungovat lépe, než špatně řízené auto na MT.
Na BFG AT mám na RRC najeto 22 tisíc km a zatím vypadají pořád jako nové, stejně jako na Discovery, kde už mají najeto skoro 30 tisíc, takže očekávám, že vydrží rozhodně déle než 40 tisíc. Při vyšším nájezdu km samozřejmě musíme očekávat, že schopnosti v terénu se budou postupně zhoršovat. Pokud chceš agresivnější AT, pak sáhni po Cooper ST Maxx. Mám zkušenosti s jejich předchůdci S/T, které v terénu fungovaly výborně, mají podobně odolné boky proti průrazu jako BFG AT a ve finále jsem na nich najel 60 tisíc km! Na silnici ale byly poměrně výrazně hlučnější než BFG AT, které se na silnici chovají v rámci možností velmi způsobně.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 665
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: Pneumatiky

#1117 Příspěvek od lumberjack » 24 říj 2012 18:18

Neklan: Díky za odpvěď. S těma TR jsem to už koupil, ale maji vzorek jako nový, tak je jich škoda. Má představa je na zimu obouvat zimní. Protože pak už pomůžou stejně jen řetězy. Na Cooper ST jsem koukal a rozhodně byl mezi kandidáty na první místo. Jinak to porovnání bylo čistě neprofesionální, já na defenderovi ty TR (jak nový), kolega na ford ranger ty AT (50%), jiný rozměry a oba sme se v tom bahně tak nějak spíš klouzali, kam sme nechtěli. Ale když stojí kousek traktor s navijákem, tak se to zkouší :-D

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#1118 Příspěvek od Neklan » 24 říj 2012 18:48

Zimní gumy na zimu jednoznačně doporučuji. Na namrzlé, lehce poprášené silnici, fungují terénní gumy hůř než letní silniční. Dokonce i na souvislé ujeté vrstvě sněhu je zimní guma lepší než AT. Hrubý vzorek funguje až ve vyloženě hlubokém sněhu. Zimní gumy se nejvíc projeví hlavně při brždění, kdy kola nejsou v záběru a pohon 4x4 je vlastně v tu chvíli k ničemu.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

MarekS

Re: Pneumatiky

#1119 Příspěvek od MarekS » 24 říj 2012 18:57

Vejdou se mě 245/75/16 na origo podvozek? Na DII jeden kolega říká,že by asi škrtali nehodlám jezdit žádnej extrémní terén.
Zatím mám tyhle vyhlídnutý http://www.goodyear.eu/cz_cs/tires/4x4/ ... rom=browse" onclick="window.open(this.href);return false;

Původně jsem chtěl koupit zimáky pak jsem čet nějaký německý testy a třeba tyhle co se mě libili http://www.centrumpneumatik.cz/cooper/c ... s_681.html" onclick="window.open(this.href);return false;
byli při brždění horší než značkový celoroční a nebylo to jen v jednom testu.
Teď jsem z toho nějakej zmatenej a vůbec nevým co koupit.

Uživatelský avatar
Navi
Příspěvky: 395
Registrován: 19 kvě 2010 17:45
auto: Range Rover
Bydliště: Praha

Re: Pneumatiky

#1120 Příspěvek od Navi » 24 říj 2012 21:05

Tak ty Cooper DISCOVER M+S mám a můžu se za ně zaručit, že jsou parádní. Při krizovém brzdění to je proti A/T setsakramentskej rozdíl.
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98

Odpovědět