veľa oleja v motore
veľa oleja v motore
Mám problém, tak som po cca pol roku (najazdených asi 2000 km) kontroloval olej v motore, a je ho tam asi 15mm nad maximálnou ryskou. Čím to môže byť?
Nedávno som mal dolu chladič, môže byť zavzdušnená tá časť pre chladenie oleja? Nijako som odvzdušnenie neriešil, na dotyk sú olejové trubky horúce, takže dáky olej tam ide...
Nedávno som mal dolu chladič, môže byť zavzdušnená tá časť pre chladenie oleja? Nijako som odvzdušnenie neriešil, na dotyk sú olejové trubky horúce, takže dáky olej tam ide...
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: veľa oleja v motore
U TD5 je to prenikaním nafty do oleja cez prasknutý krúžok na vstrekovači (myslím) no Ty máš 300ku tak to netuším či je možné niečo podobné.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: veľa oleja v motore
áno, zabudol som uviesť, jedná sa o motor 300 Tdi.
napadajú mi dve veci, buď je to voda a preniká cez tesnenie pod hlavou, alebo nafta neviem odkiaľ...
akurát viečko od spodu nie je bledé, je na ňom čistý olej, ani z nalievacieho otvoru neuniká para keď je motor zorhriaty, takže si myslím, že voda by to nemala byť.
dá sa nejako na prvý pohľad rozoznať, že je v oleji nafta?
napadajú mi dve veci, buď je to voda a preniká cez tesnenie pod hlavou, alebo nafta neviem odkiaľ...
akurát viečko od spodu nie je bledé, je na ňom čistý olej, ani z nalievacieho otvoru neuniká para keď je motor zorhriaty, takže si myslím, že voda by to nemala byť.
dá sa nejako na prvý pohľad rozoznať, že je v oleji nafta?
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: veľa oleja v motore
Taká blbosť, si si istý, že ho bolo menej? Lebo u 300ky sa tu myslím nič podobné neriešilo. Je to skôr choroba TD5. Ak by to bolo hlavou, tak to by bol olej vo vode, prípadne naopak, ale nafta?! Nemá sa tam ako dostať.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: veľa oleja v motore
som si istý, že niekedy v zime ho tam bolo medzi ryskami, tých 15 mm nad max je poďla môjho laického odhadu možno aj 2 litre objemu naviac, to nemohla spôsobiť tepelná rozťažnosť :)
No nič, upustím z neho aby tam bolo tak akurát, a budem to sledovať...
No nič, upustím z neho aby tam bolo tak akurát, a budem to sledovať...
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: veľa oleja v motore
Jestli budeš upouštět, tak bys měl vodu zjistit. Olej na vodě plave, takže když necháš auto dostatečně dlouho stát, tak by se to mělo ustálit. Co upustíš nalij do sklenice, nech zas odstát a krásně to půjde vidět. Tak to koumáme v práci na kompresorech a funguje to!
Re: veľa oleja v motore
auto stálo dva dni, upustil som cca 0.8 litra oleja do priesvitnej nádoby, tam to stálo asi tri dni, stále krásny olej, nikde ani stopa po vode...
medzitým: po upustení bol olej asi 3mm pod max, následne som najazdil asi 100 km za dva dni, z toho 20 km terén na redukciách, kontrola oleja - 15 mm nad max (presne ako pred upustením, skoro ma drblo...)
nemal som čas sa s tým znovu baviť, jazdil som ďalej, znovu podobná záťaž aj čas ako v prvom prípade, nasledovala kontrola oleja - 5 mm nad max (nechápem...)
momentálny stav po ďalších približne 100 km, čosi z toho v teréne na redukcii - 2-3 mm nad max
neviem čo sa tam v tom motore deje, kaźdopádne po 300 km a 6 dňoch je tam o 5 mm viac ako bolo po upustení
medzitým: po upustení bol olej asi 3mm pod max, následne som najazdil asi 100 km za dva dni, z toho 20 km terén na redukciách, kontrola oleja - 15 mm nad max (presne ako pred upustením, skoro ma drblo...)
nemal som čas sa s tým znovu baviť, jazdil som ďalej, znovu podobná záťaž aj čas ako v prvom prípade, nasledovala kontrola oleja - 5 mm nad max (nechápem...)
momentálny stav po ďalších približne 100 km, čosi z toho v teréne na redukcii - 2-3 mm nad max
neviem čo sa tam v tom motore deje, kaźdopádne po 300 km a 6 dňoch je tam o 5 mm viac ako bolo po upustení
- Piskot
- Příspěvky: 454
- Registrován: 16 črc 2007 11:30
- tel.: +420602648622
- auto: LR Discovery 2,5 Tdi
- Bydliště: u Prahy
Re: veľa oleja v motore
...není možné, aby se tam dostala nafta přes vadnou membránu AC pumpy?
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)
- ssang
- Příspěvky: 921
- Registrován: 06 zář 2009 00:42
- tel.: 733149044
- auto: jen vzpomínky na LR
- Bydliště: nad Prahou i v Praze
Re: veľa oleja v motore
Kdyby tam byla nafta, tak by jí z toho vypuštěného oleje bylo cítit.Piskot píše:...není možné, aby se tam dostala nafta přes vadnou membránu AC pumpy?
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: veľa oleja v motore
No pokud jen upouštíš olej a něco Ti tam proniká ( nafta , voda ) tak ještě chvíli pokračuj a budeš shánět celej motor . 

Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !
- forester
- Příspěvky: 626
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: veľa oleja v motore
Prestan ten motor pokúšať!Odpoj podavacie čerpadlo(AC pumpu),tak aby nešla doň nafta,prepoj hadickou.Motor ti pobeží,lebo vo vstrekovacom čerpadle je ešte jedno podavacičerpadlo.Okamžite vymen olej,dolej po rysku a skus pojazdit.Ak to je podavacie čerpadlo olej prestane pribúdať.Inak som zažil,že nepalil jeden valec a tiež pribudal olej od nespalenej nafty,ale to bol väčší motorcek.
V jednoduchosti je krása.
- VencaZE
- Příspěvky: 3611
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: veľa oleja v motore
Máš tu měrku pokaždý ve stejný poloze ? Není někde volná ta trubka co v ní měrka je ? Nevím jak to je u 300 tdi, ale u mýho 2,5td jsem měl volnou právě tu trubku co je v ní měrka...
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- Rosi
- Příspěvky: 777
- Registrován: 18 pro 2008 14:28
- tel.: +420-608-084004
- auto: LR 110SW Def Td5
- Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy
Re: veľa oleja v motore
Pokud bys měl vodu v oleji, poznáš to velmi jednoduše = olej bude na první pohled emulze (do šeda) a hlavně na víčku zevnitř bude vysrážený "jogurt" = bílá sraženina jogurtu velice podobná.
Jelikož se asi nepleteš s výškou hladiny, tak bych za tím, neplatí-li viz výše, hledal spíš tu naftu, ale to bys byl první evidovaný případ
Jelikož se asi nepleteš s výškou hladiny, tak bych za tím, neplatí-li viz výše, hledal spíš tu naftu, ale to bys byl první evidovaný případ

Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: veľa oleja v motore
vďaka za rady všetkým,
- ono, nie je to tak úplne jednoznačné, že do oleja niečo preniká, možno som to nenapísal úplne jasne, ale ide o to, že tá hladina sa dosť rapídne mení, raz ho pribudne raz ubudne (aj bez toho, že by som olej upúšťal)... preto som sa skôr prikláňal k verzii, že by sa nejaký priestor niekde zavzdušňoval a tým sa menila hladina.
- ale vidím to nejak tak ako písal forester, vymením kompletne olej, nalejem presne odmerané množstvo a budem to sledovať... a asi skúsim zároveň vymeniť aj podávacie čerpadlo, mám jedno nové v zásobe, takže to nebude problém...
- mierku aj trubku som skontroloval a vyzerá to byť všetko OK
- ono, nie je to tak úplne jednoznačné, že do oleja niečo preniká, možno som to nenapísal úplne jasne, ale ide o to, že tá hladina sa dosť rapídne mení, raz ho pribudne raz ubudne (aj bez toho, že by som olej upúšťal)... preto som sa skôr prikláňal k verzii, že by sa nejaký priestor niekde zavzdušňoval a tým sa menila hladina.
- ale vidím to nejak tak ako písal forester, vymením kompletne olej, nalejem presne odmerané množstvo a budem to sledovať... a asi skúsim zároveň vymeniť aj podávacie čerpadlo, mám jedno nové v zásobe, takže to nebude problém...
- mierku aj trubku som skontroloval a vyzerá to byť všetko OK
- Johny R
- Příspěvky: 1138
- Registrován: 20 říj 2010 20:41
- tel.: 730622097
- auto: Defík 90 300Tdi
- Bydliště: Ostrava
Re: veľa oleja v motore
Hele, doufám že to měříš vždycky až olej steče z hlavy a skříně a né jadnou po stání a jednou po jízdě
. To bych se pak nedivil že máš takové výkyvy
!


Re: veľa oleja v motore

Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !
Re: veľa oleja v motore
olej meriam rôzne, tie hodnoty čo som tu uvádzal boli merané vždy na teplom motore (zohriatom na prevádzkovú teplotu) vždy minimálne 5 minút po odstavení.
- môžme tu ešte rozprúdiť debatu o správnom čase pre meranie oleja, osobne si myslím, že pokiaľ je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu, do 2 minút musí byť olej stečený dokonale
- z priebežného pozorovania sa mi zdá, že rozdiel v hladine oleja pri teplom a studenom motore je cca 1-2 mm na mierke (menej pri studenom)
- môžme tu ešte rozprúdiť debatu o správnom čase pre meranie oleja, osobne si myslím, že pokiaľ je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu, do 2 minút musí byť olej stečený dokonale
- z priebežného pozorovania sa mi zdá, že rozdiel v hladine oleja pri teplom a studenom motore je cca 1-2 mm na mierke (menej pri studenom)