veľa oleja v motore

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

veľa oleja v motore

#1 Příspěvek od lopik » 02 črc 2012 21:24

Mám problém, tak som po cca pol roku (najazdených asi 2000 km) kontroloval olej v motore, a je ho tam asi 15mm nad maximálnou ryskou. Čím to môže byť?
Nedávno som mal dolu chladič, môže byť zavzdušnená tá časť pre chladenie oleja? Nijako som odvzdušnenie neriešil, na dotyk sú olejové trubky horúce, takže dáky olej tam ide...

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: veľa oleja v motore

#2 Příspěvek od Acon » 02 črc 2012 22:25

U TD5 je to prenikaním nafty do oleja cez prasknutý krúžok na vstrekovači (myslím) no Ty máš 300ku tak to netuším či je možné niečo podobné.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: veľa oleja v motore

#3 Příspěvek od lopik » 03 črc 2012 22:22

áno, zabudol som uviesť, jedná sa o motor 300 Tdi.
napadajú mi dve veci, buď je to voda a preniká cez tesnenie pod hlavou, alebo nafta neviem odkiaľ...
akurát viečko od spodu nie je bledé, je na ňom čistý olej, ani z nalievacieho otvoru neuniká para keď je motor zorhriaty, takže si myslím, že voda by to nemala byť.
dá sa nejako na prvý pohľad rozoznať, že je v oleji nafta?

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: veľa oleja v motore

#4 Příspěvek od Acon » 04 črc 2012 16:10

Taká blbosť, si si istý, že ho bolo menej? Lebo u 300ky sa tu myslím nič podobné neriešilo. Je to skôr choroba TD5. Ak by to bolo hlavou, tak to by bol olej vo vode, prípadne naopak, ale nafta?! Nemá sa tam ako dostať.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: veľa oleja v motore

#5 Příspěvek od lopik » 04 črc 2012 17:22

som si istý, že niekedy v zime ho tam bolo medzi ryskami, tých 15 mm nad max je poďla môjho laického odhadu možno aj 2 litre objemu naviac, to nemohla spôsobiť tepelná rozťažnosť :)
No nič, upustím z neho aby tam bolo tak akurát, a budem to sledovať...

Uživatelský avatar
Johny R
Příspěvky: 1138
Registrován: 20 říj 2010 20:41
tel.: 730622097
auto: Defík 90 300Tdi
Bydliště: Ostrava

Re: veľa oleja v motore

#6 Příspěvek od Johny R » 04 črc 2012 20:36

Jestli budeš upouštět, tak bys měl vodu zjistit. Olej na vodě plave, takže když necháš auto dostatečně dlouho stát, tak by se to mělo ustálit. Co upustíš nalij do sklenice, nech zas odstát a krásně to půjde vidět. Tak to koumáme v práci na kompresorech a funguje to!

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: veľa oleja v motore

#7 Příspěvek od lopik » 10 črc 2012 21:24

auto stálo dva dni, upustil som cca 0.8 litra oleja do priesvitnej nádoby, tam to stálo asi tri dni, stále krásny olej, nikde ani stopa po vode...

medzitým: po upustení bol olej asi 3mm pod max, následne som najazdil asi 100 km za dva dni, z toho 20 km terén na redukciách, kontrola oleja - 15 mm nad max (presne ako pred upustením, skoro ma drblo...)
nemal som čas sa s tým znovu baviť, jazdil som ďalej, znovu podobná záťaž aj čas ako v prvom prípade, nasledovala kontrola oleja - 5 mm nad max (nechápem...)
momentálny stav po ďalších približne 100 km, čosi z toho v teréne na redukcii - 2-3 mm nad max

neviem čo sa tam v tom motore deje, kaźdopádne po 300 km a 6 dňoch je tam o 5 mm viac ako bolo po upustení

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 454
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: veľa oleja v motore

#8 Příspěvek od Piskot » 11 črc 2012 00:10

...není možné, aby se tam dostala nafta přes vadnou membránu AC pumpy?
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Track, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: veľa oleja v motore

#9 Příspěvek od ssang » 11 črc 2012 00:20

Piskot píše:...není možné, aby se tam dostala nafta přes vadnou membránu AC pumpy?
Kdyby tam byla nafta, tak by jí z toho vypuštěného oleje bylo cítit.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Phulc
Příspěvky: 328
Registrován: 28 srp 2009 17:25
Bydliště: LIBEREC

Re: veľa oleja v motore

#10 Příspěvek od Phulc » 11 črc 2012 16:24

No pokud jen upouštíš olej a něco Ti tam proniká ( nafta , voda ) tak ještě chvíli pokračuj a budeš shánět celej motor . :idea:
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 626
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: veľa oleja v motore

#11 Příspěvek od forester » 11 črc 2012 17:50

Prestan ten motor pokúšať!Odpoj podavacie čerpadlo(AC pumpu),tak aby nešla doň nafta,prepoj hadickou.Motor ti pobeží,lebo vo vstrekovacom čerpadle je ešte jedno podavacičerpadlo.Okamžite vymen olej,dolej po rysku a skus pojazdit.Ak to je podavacie čerpadlo olej prestane pribúdať.Inak som zažil,že nepalil jeden valec a tiež pribudal olej od nespalenej nafty,ale to bol väčší motorcek.
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: veľa oleja v motore

#12 Příspěvek od VencaZE » 11 črc 2012 18:57

Máš tu měrku pokaždý ve stejný poloze ? Není někde volná ta trubka co v ní měrka je ? Nevím jak to je u 300 tdi, ale u mýho 2,5td jsem měl volnou právě tu trubku co je v ní měrka...
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Rosi
Příspěvky: 777
Registrován: 18 pro 2008 14:28
tel.: +420-608-084004
auto: LR 110SW Def Td5
Bydliště: Kósek vod Brna a Macochy

Re: veľa oleja v motore

#13 Příspěvek od Rosi » 12 črc 2012 17:05

Pokud bys měl vodu v oleji, poznáš to velmi jednoduše = olej bude na první pohled emulze (do šeda) a hlavně na víčku zevnitř bude vysrážený "jogurt" = bílá sraženina jogurtu velice podobná.
Jelikož se asi nepleteš s výškou hladiny, tak bych za tím, neplatí-li viz výše, hledal spíš tu naftu, ale to bys byl první evidovaný případ :)
Def 110 Td5 SW
skype: vk770403; fotky: http://picasaweb.google.cz/Rosi770403/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: veľa oleja v motore

#14 Příspěvek od lopik » 15 črc 2012 18:59

vďaka za rady všetkým,
- ono, nie je to tak úplne jednoznačné, že do oleja niečo preniká, možno som to nenapísal úplne jasne, ale ide o to, že tá hladina sa dosť rapídne mení, raz ho pribudne raz ubudne (aj bez toho, že by som olej upúšťal)... preto som sa skôr prikláňal k verzii, že by sa nejaký priestor niekde zavzdušňoval a tým sa menila hladina.
- ale vidím to nejak tak ako písal forester, vymením kompletne olej, nalejem presne odmerané množstvo a budem to sledovať... a asi skúsim zároveň vymeniť aj podávacie čerpadlo, mám jedno nové v zásobe, takže to nebude problém...
- mierku aj trubku som skontroloval a vyzerá to byť všetko OK

Uživatelský avatar
Johny R
Příspěvky: 1138
Registrován: 20 říj 2010 20:41
tel.: 730622097
auto: Defík 90 300Tdi
Bydliště: Ostrava

Re: veľa oleja v motore

#15 Příspěvek od Johny R » 15 črc 2012 20:51

Hele, doufám že to měříš vždycky až olej steče z hlavy a skříně a né jadnou po stání a jednou po jízdě :hmm: . To bych se pak nedivil že máš takové výkyvy :lol: !

Uživatelský avatar
Phulc
Příspěvky: 328
Registrován: 28 srp 2009 17:25
Bydliště: LIBEREC

Re: veľa oleja v motore

#16 Příspěvek od Phulc » 17 črc 2012 13:00

:mrgreen:
Nissan PATROLL 160 3,3 td + Mišivbuši Panděro 2,8td , ex-L.R. DISCO I 2,5 tdi
Co Tě nezabije ... to se vrátí ... a zkusí to znovu !

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: veľa oleja v motore

#17 Příspěvek od lopik » 17 črc 2012 21:08

olej meriam rôzne, tie hodnoty čo som tu uvádzal boli merané vždy na teplom motore (zohriatom na prevádzkovú teplotu) vždy minimálne 5 minút po odstavení.
- môžme tu ešte rozprúdiť debatu o správnom čase pre meranie oleja, osobne si myslím, že pokiaľ je motor zohriaty na prevádzkovú teplotu, do 2 minút musí byť olej stečený dokonale
- z priebežného pozorovania sa mi zdá, že rozdiel v hladine oleja pri teplom a studenom motore je cca 1-2 mm na mierke (menej pri studenom)

Odpovědět