Všeobecné rady a informace
Moderátor: Acon
-
lumberjack
- Příspěvky: 665
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
#1
Příspěvek
od lumberjack » 23 srp 2012 21:04
Asi neumim hledat, prostě sem nenašel...
Dneska jeden kolega prorazil v lese kolo o hřebík ze starý oplocenky. Rezervu neměl, moje mu byla k ničemu, ale hlavně že oba sme měli kompresory

Chtěl jsem se zeptat na vaše zkušenosti. Jak dobře se vám ta či ona sada osvědčila? Kolik je možno po opravě ujet km a tak...
-
Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
-
Kontaktovat uživatele:
#2
Příspěvek
od Gobey » 23 srp 2012 21:59
Prý to vydrží dost na dojetí, ale kamarád pneumatikář povídal, že pak je guma naprosto neopravitelná, i když je tam jen malá dírka

Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách.
http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Maxsel
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
-
Kontaktovat uživatele:
#3
Příspěvek
od Maxsel » 23 srp 2012 22:14
Záleží jakou sadu myslíš. Vozím sadu knotů na provizorní opravu, ale nikdy jsem je nepotřeboval.
Zkušenost s nimi ale mám. Jednou jsem koupil auto, který mělo v běhounu knot. Protože jsem o něm nevěděl, jezdil jsem s ním půl roku, než jednou při hopsání v terénu vylezl. V pneuservisu tam pak lupli takovej ten hříbek a bylo to OK.
-
lumberjack
- Příspěvky: 665
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
#4
Příspěvek
od lumberjack » 23 srp 2012 22:23
Gobey píše:Prý to vydrží dost na dojetí, ale kamarád pneumatikář povídal, že pak je guma naprosto neopravitelná, i když je tam jen malá dírka

Myslíš jako, když se tam našroubuje nějakej ten kaučuk či co nebo pokud se použije nějaká vnitřní výplň? Kluci co tahaj dříví traktorama, když prorazej gumu o větev (a to maj několik vrstev vláken proti protržení), tak jim to jsou schopný zavařit. Já o tom právě moc nevim. Jen když jsem jezdil do lesa ještě se Š 120-tkou, tak sem gumy prorážel pořád a vždycky mi to zavařili, jasně guma už neni co dřív a na delší cestu bych jí nebral... Jde mi o to dojet do servisu, když třeba prorazim dvě kola a nebudu už mít rezervu... Nikdy sem tu sadu ani neviděl natož použil, tak proto se ptám...

-
Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
#5
Příspěvek
od Tomas K (tkala) » 23 srp 2012 22:25
lumberjack píše:Asi neumim hledat, prostě sem nenašel...
Dneska jeden kolega prorazil v lese kolo o hřebík ze starý oplocenky. Rezervu neměl, moje mu byla k ničemu, ale hlavně že oba sme měli kompresory

Chtěl jsem se zeptat na vaše zkušenosti. Jak dobře se vám ta či ona sada osvědčila? Kolik je možno po opravě ujet km a tak...
Opravoval jsem hřebík v Albánii (za pár minut) a pak jsem na tom zvesela ujel ještě několik 10.000 km.
Tom
-
lumberjack
- Příspěvky: 665
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
#7
Příspěvek
od lumberjack » 23 srp 2012 22:30
Maxsel píše:Záleží jakou sadu myslíš. Vozím sadu knotů na provizorní opravu, ale nikdy jsem je nepotřeboval.
Zkušenost s nimi ale mám. Jednou jsem koupil auto, který mělo v běhounu knot. Protože jsem o něm nevěděl, jezdil jsem s ním půl roku, než jednou při hopsání v terénu vylezl. V pneuservisu tam pak lupli takovej ten hříbek a bylo to OK.
No právěže nemám zkušenost s žádnou sadou, tak netušim. Beru jakýkoliv zkušenosti...

Myslíš tim knotem, že už byla opravovaná ta pneu a pak Ti to vyskočilo?
-
lumberjack
- Příspěvky: 665
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
#8
Příspěvek
od lumberjack » 23 srp 2012 22:32
Tomas K (tkala) píše:Jo a vlastně mi tím ještě spravovali kluci kolo u Subárka na Ukrajině a stejný výsledek. Pohoda.
Tom
A prozradíš co je to za sadu?

Protože to vypadá že zřejmě asi i trochu funguje...
-
Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
-
Kontaktovat uživatele:
#9
Příspěvek
od Gobey » 23 srp 2012 22:34
měl jsem na mysli takovou tu pěnu, kterou tam nasereš ventilkem a v podstatě to pneumatiku vyplní.
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách.
http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
lumberjack
- Příspěvky: 665
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
#11
Příspěvek
od lumberjack » 23 srp 2012 22:37
Gobey: Aha, no mě právě přijde, že pokud tam narveš nějakej sajrajt, tak už to asi nebude úplně ono... To je asi vážně už nouzovka, pokud nemáš kompresor.
-
Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
#12
Příspěvek
od Tomas K (tkala) » 23 srp 2012 22:38
Gobey píše:měl jsem na mysli takovou tu pěnu, kterou tam nasereš ventilkem a v podstatě to pneumatiku vyplní.
Nevím jak u aut, ale u motorky pak musíš jet několik km docela rychle aby se to roztáhlo po obvodu a zalepilo to tu díru. Dost dobře si to nedovedu na mnoha místech s autem představit.
Asi bych to do gumy cpal až v případě nejvyšší nouze.
Tom
-
Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
-
Kontaktovat uživatele:
#13
Příspěvek
od Gobey » 23 srp 2012 22:56
na to je to právě určeno. Lepší než zůstat někde trčet
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách.
http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Gobey
- Příspěvky: 1674
- Registrován: 26 zář 2007 23:48
- tel.: +420603440581
- auto: Defender
- Bydliště: Pchery
-
Kontaktovat uživatele:
#15
Příspěvek
od Gobey » 23 srp 2012 23:10
to Tonny: to vypadá moc pěkně.
Tu pěnu jsem myslel toto:
http://www.auto-way.cz/357-nouzova-oprava-pneu" onclick="window.open(this.href);return false;
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách.
http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Maxsel
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
-
Kontaktovat uživatele:
#16
Příspěvek
od Maxsel » 23 srp 2012 23:48
To je ono. Knot se pomaže lepidlem na kaučukové bázi a pomocí těch udělátek se díra začístí a pak se do ní nacpe knot. Konce se trochu roztřepí, což pomáhá, aby zůstal na místě. Je to na provizorní opravy na dojetí, ale jezdil jsem na tom půl roku, aniž bych si toho všiml.
-
Tim
- Příspěvky: 1793
- Registrován: 16 kvě 2010 14:01
- tel.: 736287666
- auto: Free, Civic, Outback
- Bydliště: Marjánky
#17
Příspěvek
od Tim » 24 srp 2012 05:51
Mne ten knot nepřijde jako provizorní řešení, já ho mám na autě dva roky a všechno je v pohodě. Možná záleží na kvalitě sady....
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!
Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!
-
teslo
- Příspěvky: 2670
- Registrován: 25 led 2007 08:44
- Bydliště: Bratislava
#18
Příspěvek
od teslo » 24 srp 2012 09:12
Obe sposoby (pena aj knoty) mam uspesne odskusane ako funkcne a v mojich pripadoch aj ako trvale riesenia.
Pneu s penou nefuci (4-5? roky)...problem je, ze nefuci poriadne ani cez ventilok (napr. pri podhustovani - ale je to cestna sada, tak to nevadi).
Knoty...jednu komplet sadu som uz minul. A je to taktiez trvale riesenie. Aktualne mam ARB sadu (ma plno knotov a celkom kvalitne naradie a pevny platovy kufrik, ktory mozem pohodit skoro kamkolvek v aute) a ta pouziva samovulkanizacne knoty (nieje nutne knoty potierat lepidlom). Z nej som pouzil zatial iba jeden knot. Po polroku je to stale OK.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
-
discover
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
-
Kontaktovat uživatele:
#19
Příspěvek
od discover » 24 srp 2012 11:37
Koupil jsem si vloni lepicí sadu za necelé tři stovky. Potřeboval jsem ji až minulý měsíc, kdy jsem našel v gumě pokroucený hřebík 80. Obvykle bych jel hned do servisu, ale mám sadu! Všechno šlo snadno a trvalo to pár minut, pro snadnější manipulaci jsem dal auto na hever a kolo dolů. Po této zkušenosti bych to už ani nesundaval. Kolo drží a není třeba v servisu přelepovat. Asi před 6 lety mi jinou gumu opravovali tímto způsobem v servisu ve Vinoři a dodnes slouží. Kdysi tady, jen v jiném vláknu, psal někdo, že je tato oprava je jen provizorní nouzová a po návratu z výletu je potřeba gumu sundat a klasicky zavařit. Po těchto zkušenostech, myslím, netřeba.

St