Zvýšení výkonu 300Tdi?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 15007
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#241 Příspěvek od MadTom » 24 srp 2012 07:00

Správně napsáno - efektivní. To je to co se projevuje jak turbo efekt - prostě potřebuje dost výfukovejch plynů, aby se roztočilo, ale ty zase motor dá, až dává výkon, a výkon dá, až má dost vzduchu a na to aby měl dost vzduchu potřebuje aby mu foukalo turbo, .... a jsme zase na začátku. A k tomu ještě hraje setrvačnost těch vrtulek - musí se pořádně roztočit - kolem 100 000 otáček / minutu, a to chvilku trvá. Proto se dávají různé regulace (wastegate, VNT), velikosti turba, nebo rovnou dvě,, jedno malé a jedno velké, které se potom "přepínají" mesi sebou.
Jestli hvízdá, a předtím nehvízdalo, tak tomu něco je, respektive se něco změnilo. Jsou auta, kde je při určitých otáčkách a zatížení motoru turbo slyšet i u nového auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#242 Příspěvek od brudr » 25 srp 2012 09:48

Hmm,to nemam vubec radostCo ten repas je to dobry nebo nee :?:
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#243 Příspěvek od brudr » 26 srp 2012 00:05

Tak repas by me vysel na 3500-7500kc podle toho co stim bude.Bude na to 12mesicu zaruka.Jakou to ma vydrs to turbo po te repasy?
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#244 Příspěvek od Dockar » 26 srp 2012 01:00

Osobně nejsem zastánce preventivních oprav. Já bych čekal až se to vysype úplně. Bo hvízdání ešte nic zásadního akutního neznamená.
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5718
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#245 Příspěvek od Miky_CZ » 26 srp 2012 08:38

Dockar píše:Osobně nejsem zastánce preventivních oprav. Já bych čekal až se to vysype úplně. Bo hvízdání ešte nic zásadního akutního neznamená.
zrovna u turba bych moc na uplne vysypani necekal....
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY" onclick="window.open(this.href);return false;
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Dockar
Příspěvky: 287
Registrován: 16 dub 2011 09:24
auto: RRC 300 TDi
Bydliště: Na kopečku u jeskyně

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#246 Příspěvek od Dockar » 26 srp 2012 10:34

Na video se čumnu ráno v práci. Nicméně, jak říkám, pokud jen trochu hvízdá, dává tlak a nepropoušti olej, je na repase brzy.
Dočkař momentálně bez Dočky
pily, sekačky, traktůrky servis-prodej les-zahrada.net
Telefon: sedmtřitři sedmsetdvacetjedna dvadvasedm

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2472
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#247 Příspěvek od Hubert » 26 srp 2012 11:45

Pokud ti to píská po vyčištění intercoleru a hadic tak se turbu asi nic nestalo. To že ti to na začátku vyfouklo saze se nediv ty výparu benzínu sou pro motor silný kafe, takže ti to muselo pěkně detonovat (taky se mě to stalo). A to pískání bude dělat s největší pravděpodobností ta hadice nebo prasklý vlnovec na výfuku. Ta hadice se sice používá hodně, protože originální hadice na turbo sou nechutně drahý, což u LR není tak tam dej origo a bude třeba klid.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#248 Příspěvek od brudr » 27 srp 2012 10:50

Hubert píše:Pokud ti to píská po vyčištění intercoleru a hadic tak se turbu asi nic nestalo. To že ti to na začátku vyfouklo saze se nediv ty výparu benzínu sou pro motor silný kafe, takže ti to muselo pěkně detonovat (taky se mě to stalo). A to pískání bude dělat s největší pravděpodobností ta hadice nebo prasklý vlnovec na výfuku. Ta hadice se sice používá hodně, protože originální hadice na turbo sou nechutně drahý, což u LR není tak tam dej origo a bude třeba klid.
Ty stary hadice jsem vyhodil.Jo a tadle nova me jeste praskla,byla to docela rana.Na druhej pokus drzi.Koupim asi normalne ty gumovy,vymenim je,podivam jestly neni nekde prasklej ten vyfuk a pokud to bude piskat dal tak to asi bude to turbo a necham ho opravyt.Pri te "explozy" tam neco zachrastilo coz asi byl kousek toho turba,asi lopatka nebo co,takze nejakej sram bude mit :Ja blb: :Ja blb: :Ja blb:
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#249 Příspěvek od komin » 27 srp 2012 11:01

Keby ti odpadla lopatka tak sa na nasledky rozvazenia pri dalsom roztoceni rozleti to turbo, ale staci ze ma na lopatke len malicku ryhu alebo je z lopatky odstipnute menej ako mm pri strete z nejakou necistotou a turbo hned zacne hvizdat.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Johny R
Příspěvky: 1138
Registrován: 20 říj 2010 20:41
tel.: 730622097
auto: Defík 90 300Tdi
Bydliště: Ostrava

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#250 Příspěvek od Johny R » 27 srp 2012 11:21

Je dost možné že "píská" ta nová hadice z tvého odkazu. Foukl jsi někdy do elektrikářské hadice "husího krku", to je muzika :lol: ! Ale jinak bych řekl že ta hadice je docela nevhodná, protože je stavěná jen na nízký přetlak a podtlaky (domnívám se). Stejné se podle mne dávají na sací stranu čerpadel. A mají dost slabou stěnu. Navíc jak se rozehřeje drátěná výstuž, mohlo by to mít snahu přoříznout se ven :hmm: .

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#251 Příspěvek od brudr » 27 srp 2012 11:53

Hmm hmm,me tu hadici ten prodavajici doporucil,ze to prej berou servismani na tydle ucely,me se taky zda ze je to hrozne tenky atd.Jak jsem psal pri pridani plynu se hodne nafoukne a krouti se,uplne ty trubky a hadice litaji po motorovym prostoru :shock:
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#252 Příspěvek od brudr » 27 srp 2012 21:21

Huraaaaaa,nahodil jsem gumovy hladky tlakovy hadice a uz to nepiiiiskaaa :dance :ninja :muscle :party :beer :drink :drunk
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2472
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#253 Příspěvek od Hubert » 27 srp 2012 22:48

No vidíš. A kolik pak stály to "origo" oproti Gumex variantě?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
brudr
Příspěvky: 2163
Registrován: 06 úno 2008 23:55
Bydliště: BRÜNN

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#254 Příspěvek od brudr » 28 srp 2012 00:53

Hubert píše:No vidíš. A kolik pak stály to "origo" oproti Gumex variantě?

Jsem nekupoval origo,ale zajel jsem do gumexu podruhe :wink:
tel:604422529
p.bocek@email.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2459
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#255 Příspěvek od mr-tomas » 28 zář 2012 22:06

Pokud to čte nějaký motorář, co takhle použít na krátkodobé zvýšení výkonu u tohle motoru vstřik vody s methanolem před IC. Snesl by to tento motor?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 638
Registrován: 12 lis 2010 07:13
tel.: 602130723
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#256 Příspěvek od SJ410 » 29 zář 2012 11:21

mr-tomas píše:Pokud to čte nějaký motorář, co takhle použít na krátkodobé zvýšení výkonu u tohle motoru vstřik vody s methanolem před IC. Snesl by to tento motor?
:shock: to je nějakej tjůning z břichoplazů, ne?
V terenu to je snad nepoužitelný.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2459
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#257 Příspěvek od mr-tomas » 29 zář 2012 12:02

Jelikož tam jde o ochlazení vzduchu za turbem, tak by to mělo bejt použitelné u všech turbo motorů, né?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Johny R
Příspěvky: 1138
Registrován: 20 říj 2010 20:41
tel.: 730622097
auto: Defík 90 300Tdi
Bydliště: Ostrava

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#258 Příspěvek od Johny R » 29 zář 2012 12:16

Dejte už pokoj s tou vodou pořád! Voda patří do akvárka a né do motoru :hmm: ! To jsou mi výmysly :ty jeden...: !

Uživatelský avatar
forester
Příspěvky: 623
Registrován: 17 črc 2011 22:49
tel.: +421 905 979 273
auto: DI300Tdi ARO 240
Bydliště: Martin

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#259 Příspěvek od forester » 30 zář 2012 11:30

Bóže!Je toľko spôsobov ako odj...ť motor.Na zvýšenie výkonu u Tdi stačí pridať tlak turba a dávku nafty.A potom sa čudovať ako krásne stupne spotreba a skráti sa životnosť motora.Okre extrém jazdenia je to močenie proti vetru. :Ja blb: :Sorry:
V jednoduchosti je krása.

Uživatelský avatar
petriiik
Příspěvky: 864
Registrován: 08 črc 2011 22:04
tel.: +421940505112
auto: SVAŘÁK
Bydliště: Dohňany PU (SVK)

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#260 Příspěvek od petriiik » 01 lis 2012 18:34

tak dal som sa na vymenu turba, vybral som zvody, odsroboval som 2 sroby a 2 som utrhol, turbo som oddelil od zvodou, zvody som ocistil ze vytiahnem tie 2 sroby, ale skor ako som zacal s odvrtavanim vykuklo na mna to co je na obrazku, a teraz co spravit?
Přílohy
DSCF4088.jpg
"Auto musi najskor ist, az potom moze vyzerat"

Odpovědět