Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Moderátor: Safraporte
Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Uspesne som po par dnoch prerobil prihrievac od webasta na nezavisle kurenie. Ak ma niekto zaujem napisem postup. Cena prerabky od mozno 10euri az do cca 130 ovladanie cez telefon. Z toho cena za GSM modul je tak 90eur.
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Mě by to zajímalo. Webasto mám funkční a momentálně ho používám na předehřev motoru, ale nepohrdnul bych topením, když jsem na podzim a zjara na rybáchesino píše:Uspesne som po par dnoch prerobil prihrievac od webasta na nezavisle kurenie. Ak ma niekto zaujem napisem postup. Cena prerabky od mozno 10euri az do cca 130 ovladanie cez telefon. Z toho cena za GSM modul je tak 90eur.

Dík
Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Ok skúsim to najjednoduchšie zapojenie, v mojej TD4 r.v. 2001 je Webasto Thermo top z/c-d má výkon 5kW a má vlastne čerpadielko čo je výhoda a o problém menej oproti majitelom touranov a sharanov s príhrevom, predpokladám, že je to tak aj v ostatných Freelanderoch TD4. Spúšťa sa automaticky, keď teplota poklesne pod určitú hodnotu - malo by to byť cca 5 st. Čidlo teploty sa nachádza pred chladičom na spolujazdcovej strane. Nás zaujíma zelenošedý kábel idúci od čidla teploty k Webastu je to vlastne zopnutie bufíku, +12V je na ňom len po naštartovaní motora a pri teplote nižšej ako 5C. Ak chceme aby sa bufík zapol nezávisle od naštartovaného motora potrebujeme naň dostať plus 12V(medzi teplotné čidlo a bufík). Zopínaci prúd je cca 100mA takže tam stačí natiahnuť s interieru nejaký tenší kablik naň samozrejme poistku to je jedno trebars 5A. Na pôvodny kabel s obavy, aby náhodou keď naň privediem +12V pri vypnutom motore s opačnej strany sa niečo nestalo som pre istotu dal ochrannú diódu. Môžete použiť hocijaku usmerňovaciu ja som mal doma MBR10100 tak som dal tú je to schotkyho(rýchla) dioda ma 10A, ale je to naozaj jedno, je predimenzovana až až nebolo treba ani chladič. Nezabudnite ak použijete kovovú diodu že pri prechadzaní napatia cez ňu sa naobal dostáva tiež +12V tak ju musíte odizolovať aby sa nedotýkala kostry. Pozabudol som že pri tom musíte zhodiť nárazník, nie je to žiaden problem až na dve idiotsky umiestnene skrutky z vnútra hore medzi svetlom a kolesom, na ne treba nastrčkový kluč 10mm aspoň 30cm. Na kablík samozrejme treba dať pre istotu poistku.
Naposledy upravil(a) esino dne 16 říj 2012 13:03, celkem upraveno 1 x.
Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Na schéme vidno zeleno šedý kablik v strede. Ok bufik nám hučí, čo ďalej. potrebujeme spustiť vetráky. Treba rozobrať Stredový panel vytiahnuť krajné otočné ovladače pod nimi sú skrutky odmontujete krycí panel pod nimi su ďalšie skrutky date dolu aj tie. Všetky konektory dole prípadne aj lanka s nimi, vyzerá to, že sa to bude blbo skladať, ale nie je to až také hrozné. Nás zaujíma stredový konektor ovládania rýchlosti ventilátora. Keďže píšem len z pamati mal by to byť červený v strede hore čo nás zaujíma, ale nie je problém to premerať po otoční kľúčom sa objaví napatie len na jednom z nich. Tiež tam treba nezávisle priviesť +12V, ale pozor tu už sú odbery podstatne vačšie - stupne ventilatora 1-4A, 2-5,3A, 3-7A, 4-niečo cez 10A (ampermeter nezhorel takže to bole asi len kúsek nad). Ak budeme a chceme ovládať z jedného ovládača musíme znovu použiť diody, jednu na pôvodný prívod napatia (pre istotu) a na náš prívod tiež, pretože ak by sme nedali diodu po naštartovani a spustení vetrákov by sa plus prenieslo na bufík.
Diody su znova MBR10100 (podotýkam len preto že ich mám) ale paralelne takže vydržia až 20A a sú na nich chladiče, zasa ich treba odizolovať.Na káblik prívodu +12 na vetráky planujem dať ešte čidlo teploty vody ktoré umiestnim pred radiator ušetrí sa tým čas pustenia vetrákov s vysokým odberom kým sa voda neohreje. Problemom je, že som zatial čidlo ktore by zopínalo alebo rozopínalo pri zhruba 30C nenašiel. Znova som samozrejme dal poistku tentokrát 20A (povodna v poistkovej skrinke je 25A). Tentokrát ak privediete +12V cez jeden koliskový prepínač na obidve strany máte jednodu,che tlačitkom spustiteľne ovladanie nezávislého kúrenia. Pri takomto jednoduchom zapojení kurenie fungovať bude, ale museli by ste vliezť do auta a manuálne ho pustiť a riskujete, že ak na naň zabudnete môže sa stať že si vymlátite baterku. Cely odber systému je Webasto max 30W + vetráky 1st 50W a 2st 60W. Takže zhruba ako keď si zabudnete vypnúť stretávacie svetlá.
Diody su znova MBR10100 (podotýkam len preto že ich mám) ale paralelne takže vydržia až 20A a sú na nich chladiče, zasa ich treba odizolovať.Na káblik prívodu +12 na vetráky planujem dať ešte čidlo teploty vody ktoré umiestnim pred radiator ušetrí sa tým čas pustenia vetrákov s vysokým odberom kým sa voda neohreje. Problemom je, že som zatial čidlo ktore by zopínalo alebo rozopínalo pri zhruba 30C nenašiel. Znova som samozrejme dal poistku tentokrát 20A (povodna v poistkovej skrinke je 25A). Tentokrát ak privediete +12V cez jeden koliskový prepínač na obidve strany máte jednodu,che tlačitkom spustiteľne ovladanie nezávislého kúrenia. Pri takomto jednoduchom zapojení kurenie fungovať bude, ale museli by ste vliezť do auta a manuálne ho pustiť a riskujete, že ak na naň zabudnete môže sa stať že si vymlátite baterku. Cely odber systému je Webasto max 30W + vetráky 1st 50W a 2st 60W. Takže zhruba ako keď si zabudnete vypnúť stretávacie svetlá.
Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Takže cena pri takomto jednoduchom zapojení (3 diody, ale 2 aspon 20A, koliskový prepínač, kábliky) je zhruba 5-10 eur. Ak to chcete trochu sofistikovanejšie, krajšie treba do auta časovač, vyrobil som si taký čo sa da trimrom nastaviť od 25min do 1hod (mám ho ale nastavený na cca pol hodinu úplne to stačí bufik hreje po 5 minutach jak ďas). Na časovači je preklopný obvod ktorý ma 3 svorky zopnutia, jeden sa zopina jednotlačitkovým tlačítkom na palubke, druhý dialkovým na central a tretí gsm modulom. K tomu dialkovému, nedávno som mal problém s originál ovládačmi, ktoré sa nedali napárovať. A na vzhľad vyzerali už naozaj blbo. Lacnejšie ako riešiť problém s novým origo ovládačom mi prišlo namontovať nove dialkové od Keetec s dvoma ovládačmi. Cena aj s montážou bola 50euro. Tento ovládač centralu má však aj tretie tlačítko s predpripravéným ovládanim kufra toto po podržaní 2sec. da impuls -12V cez rele som dal ovladať druhu svorku na časovači. Takže mi webasto funguje aj na dialkové. Tretiu svorku obsadim GSM modulom už ho mám kupený stál 90euro treba do neho len sim s nulovým paušalom a naprogramovať čísla ktoré ho možu prezvoniť. Časovač popíšem poobede a pridám aj schémy nie je to až také zložité a da sa vyrobiť s nakladmi cca 10eur.
Naposledy upravil(a) esino dne 16 říj 2012 12:59, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Tu je schéma toho časovača navrhol mi ho známy. Ten IO je 4013 a nie je tam zakreslene este jeho napajanie pin 14 je +12V, pin 7 je GND. Kondík C2 nakoniec 3300uF/16V od jeho vybijania a od hodnoty odporov R1 a R5 je závisí čas zopnutia obvodu. Tranzistory BC549, diody 1N4148, rele 51ND12-W, na vstupe je este kondik47uF a dioda MBR10100 ako stabilizator napatia a aby sa plus nedostavalo von. Odpor R1 je nahradeny 300kO odporom a Trimrom do 1M aby sa dal nastavovať čas. Keď sa pohrate s kondenzatorom C2 a odpormy R1 a R5 tak si nastavite možno vyhovujucejsie časy ale kedze sa vzdy pri každom pokuse čaka skoro hodinu po 10 raze ma to prestalo baviť a čas mam od 27min do cca 1:05hod. To sa može kondenzatorom už len tým že bude od ineho výrobcu kludne zmeniť aj keď dodržíte hodnoty. Nakoniec časovačov na nete je plná prdel takže tvorivosti sa medze nekladú. Tu je cena súčiastok max. 3 až 5euro. Na svorku rele to je tá vlavo vedľa svietiacej led na obrazku napojíte trvalé plus ktoré som vytiahol s poistkovej skrinky z nejakého nevyužitého konektoru(vid obrázok) podla velkosti konektora a hrubky kabla mi pripadalo dostatočne na ten max 10A odber, stupen 3 a 4 sa aj tak nepoužíva tak realne 5A odber na druhu stranu svorky relé ide +12V na bufík a vetráky. Ok a samozrejme keď mame pozapájane a všetko funguje keď je vonku zima a mrzne vždy večer alebo jednoducho pred odchodom z auta otočíme ovladač kúrenia na teplo a vetráky stupeň 1 alebo 2 a asi nás bude trapíť hlavne namrznute sklo tak ovladač klapiek smeru fukania nastavíme na čelné sklo. Ak Vám nebude niečo jasné alebo som niečo zabudol kľudne sa spýtajte. 

Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Ešte jedno foto ten návrh plošaku je len pre inšpiráciu vo finále som to trochu pozmenil koli velkosti kondenzatoru a musel som relátkom uhnuť keďže som to dával do škatulky určitých rozmerov ale zhruba koncept zostal zachovaný. Finálne som zabudol návrh odfotiť a vyberať sa mi plošak moc nechce je to dosť schovate v aute.
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Já mám problém to všechno přečíst a trochu pochopit, natož se do toho pustit
Nu uvidíme časem.
Jinak super

Nu uvidíme časem.
Jinak super

Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Mam jednu otázku keď si pustíš takto prerobený bufík cez diaľkové alebo cez hodiny ako to más ošetrené po naštartovaní . Je po naštartovaní cela prerabka podradená štandardnému ovládaniu webasta riadiacou jednotkou alebo sa to medzi sebou bije ? Inak ten teplotný spínač ktorý zopne +- pri 30 C je fakt problém . Ja rozmýšľam že tam dám na +12 pre vetráky časové relé
- fugín
- Příspěvky: 2300
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Člověče jsi šikovnej
. Na to bych neměl....elektrika a já nejsme kamarádi. Tohle je jedna z věcí která mě na moji 1,8ce mrzí. Přemýšlel jsem o airtopu,jenže benzínový horkovzduch je nesmyslně drahý a starší jsem v dobrým stavu nesehnal a cpát do auta přídavku na naftu se mě zrovna moc nechce.
Máš to vymyšlený...tak ať ti to šlape

Máš to vymyšlený...tak ať ti to šlape

EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: Prerabka prihrievaca na nezavisle kurenie.
Popisovaná prerábka je skutočne funkčná, mám to s drobnými zmenami zapojené podobne. Doporučujem však pri využívaní takto upraveného kúrenia v mrazoch doplniť ručné žhavenie a pred štartom si nažhaviť, pretože to občas môže skončiť tak, že ECU motora vyhodnotí že motor je teplý, pretože ECT je ohriaty a preto ECU nenažhaví. Spaľovací priestor je však studený a môže byť a býva problém "ohriaty" motor spustiť. Ručné žhavenie riešiť buď tlačítkom, ktoré zopne relé žhavenia pred štartovaním alebo zapojiť do série s čidlom ECT (čidlo teploty na bloku) odpor 1k premostený rozpínacím tlačidlom. Pri štarte sa stlačí tlačidlo, kontakt sa rozpojí a čidlu sa tak vradí do série odpor 1k (pri teplote čidla ECT 30°C sa posunie jeho odpor na hodnotu pre teplotu -10°C) a ECU motora tak zapne žhavenie.