EGR všeobecne

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
petriiik
Příspěvky: 864
Registrován: 08 črc 2011 22:04
tel.: +421940505112
auto: SVAŘÁK
Bydliště: Dohňany PU (SVK)

EGR všeobecne

#1 Příspěvek od petriiik » 24 říj 2012 21:12

Je nadhernej večer tak začínam psát a víno...
napadla ma jedna vec ohladom EGR a myslim ze to tu este neni rozpisane, vsetci zaslepuju EGR... vyhody su tu dost casto popisovane, ale nema to zaslepenie aj nejaku nevyhodu? ide oto ze podla mna to turbo musi nejako dostat pretlak prec, nemoze sa tym zaslepenim dodrbat turbo? motor? auto? bavil som sa s jednym Panom opravarom co nieco vyvijal a povedal mi otom svoje tak chcem pocut aj nazor vas ostatnych dakujem
"Auto musi najskor ist, az potom moze vyzerat"

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5770
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: EGR všeobecne

#2 Příspěvek od Miky_CZ » 24 říj 2012 21:19

petriiik píše:Je nadhernej večer tak začínam psát a víno...
napadla ma jedna vec ohladom EGR a myslim ze to tu este neni rozpisane, vsetci zaslepuju EGR... vyhody su tu dost casto popisovane, ale nema to zaslepenie aj nejaku nevyhodu? ide oto ze podla mna to turbo musi nejako dostat pretlak prec, nemoze sa tym zaslepenim dodrbat turbo? motor? auto? bavil som sa s jednym Panom opravarom co nieco vyvijal a povedal mi otom svoje tak chcem pocut aj nazor vas ostatnych dakujem
ja teda nevim uplne presne ale ten pretlak o kterem mluvis i s egr ventilem nejde buh vi kam ale zpatky do sani a turbu je v podstate jedno, jestli to jde do vyfuku nebo do hadicky
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: EGR všeobecne

#3 Příspěvek od MadTom » 24 říj 2012 21:58

EGR ventil je otevřenej při částečném zatížení motoru. Hlavní efekt propojování výfuku do sání je snížení emisí NOx (oxidy dusíku). Hlavní negativum je zvýšení kouřivosti a zasírání celého sání motoru a tím i snižování průřezu sání. O víkendu jsem měl rozdělané sání na Mondeu 2,2TDCi a od EGR ventilu dál tam byl nános mastných sazí o tloušťce 2-5mm, před EGR ventilem to bylo jenom lehce mastné - únik oleje z turba a odvětrání klikové skříně. A dopravdy to nešlo dolů jinak než oškrábat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: EGR všeobecne

#4 Příspěvek od Acon » 24 říj 2012 22:03

odstránením EGR dostáva na prdel ekológia. Motoru sa naopak dýcha lepšie.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#5 Příspěvek od Hubert » 25 říj 2012 08:20

Tady jsou popsány pro i proti: http://cs.wikipedia.org/wiki/EGR" onclick="window.open(this.href);return false;
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#6 Příspěvek od Kokesek » 30 říj 2012 07:32

Egr je slepe strevo auta...


http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 8&start=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
cvirik_ke
Příspěvky: 82
Registrován: 20 dub 2009 08:28
tel.: iphone
Bydliště: Košice

Re: EGR všeobecne

#7 Příspěvek od cvirik_ke » 30 říj 2012 12:05

Mne sa velmi pacila poznamka Ivana, od ktoreho som D3-ku kupoval /tiez ich mal uz zaslepene/. Vtedy povedal, ze mozno samotna vyroba EGR ventilov zatazi ekologiu omnoho viac ako tie emisie, ktore pri prevadzke motora "usetria" /obzvlast ked ich pocas zivotnosti motora vymenime niekolko parov/.. Stoji za zamyslenie, nie? Ci je to "az taky prinos" alebo len biznis pre niekoho, kto za ich pouzivanie lobuje, aby ich mohol automobilkam veselo predavat... A potom, ze ekologia... hmm. Dnes je vsetko o prachoch a cine... :rofl
Vojto
LR D3, r.v. 06

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: EGR všeobecne

#8 Příspěvek od MadTom » 30 říj 2012 12:32

Skoro jsi to trefil - jenom to rozvedu - auta se dnes hodnotí podle emisí CO2, ty samozřejmě souvisí se spotřebou, takže snížení spotřeby je OK. Akorát by spotřeba co máš v techničáku musela aspoň přibližně sedět s tou, s jakou se dá reálně jezdit. A to nesedí, takže nesedí ani produkce CO2, ... . Celé je to ptákovina vyvolaná blbě postavenýma normama. No a normy stejně jako zákony někdo stvořil a někdo proloboval. Prostě to není pokrok danej vývojem technologie, ale úplně jiným vývojem. Výrobci nemají zájem zvyšovat trvanlivost, chtějí aby jsi si každech několik let koupil nové auto. A to není jenom EGR ventil, to je trošku víc. A tady padá celá ekologie na hubu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: EGR všeobecne

#9 Příspěvek od masar » 01 lis 2012 20:11

Nejsem žádný ekolog, ikdyž přírodu mám rád, ale nedávno jsem se dočetl, že modernější naftový motory (Euro 4,5,...) jsou pro člověka, co se zdraví týče, škodlivější než ty starý. Souviselo to hlavně s velikostí škodlivých částic (čím dál menší) z výfuku a hloubkou jejich pronikání do těla. Zajímalo by mě jaký vliv má odstranění EGR ventilu na tohle?
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#10 Příspěvek od Hubert » 01 lis 2012 20:18

masar píše:Nejsem žádný ekolog, ikdyž přírodu mám rád, ale nedávno jsem se dočetl, že modernější naftový motory (Euro 4,5,...) jsou pro člověka, co se zdraví týče, škodlivější než ty starý. Souviselo to hlavně s velikostí škodlivých částic (čím dál menší) z výfuku a hloubkou jejich pronikání do těla. Zajímalo by mě jaký vliv má odstranění EGR ventilu na tohle?

Právě přítomnost funkčního EGRu zvětšuje částice.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 665
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: EGR všeobecne

#11 Příspěvek od lumberjack » 01 lis 2012 20:29

Já teda nejsem odborník :-D, ale podle toho, co se tu píše, nejni právě to, že máš ten ventil, příčinou toho, že ty částice jsou menší, tudíž škodlivější člověku? ;-) Pokud egr ventil prožene plyny ještě jednou a zvětší částice, který škoději člověku a ještě jeho výroba zatěžuje ekosystém víc než se jeho učinnost splatí přírodě, pak nekompromisně pryč s nim... Nevim, jsem jen potah-primitiv :-)

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#12 Příspěvek od Hubert » 01 lis 2012 21:19

Musím to sem dát. Taky nerad čtu dlouhý příspěvky. Ale aby to bylo jasné:

Technologie EGR (anglicky: Exhaust Gas Recirculation, česky: recirkulace spalin) je jedna ze dvou technologií, které umožňují snížit emise výfukových plynů vznětových motorů na úroveň norem Euro 4 a vyšších. Principem je, že část výfukových plynů prochází výměníkem tepla (chladičem, tzv. vnější recirkulace) a je nasávána zpět do motoru, kde se účastní procesu spalování. Tímto se omezuje vznik dalšího NOX - v nasávaném vzduchu je menší podíl kyslíku, výsledkem jsou nižší teploty v průběhu spalování a tím i nižší produkce oxidů dusíku, vznikajících především za vysokých teplot. Zpětného nasátí spalin do válce lze dosáhnout i vhodným časováním rozvodu - tento proces je nazýván vnitřní recirkulací, vlivem absence schlazení spalin je ale účinek nižší.

Tento postup vede sice k redukci obsahu NOX, ale jde o proces protichůdný pro další legislativou omezovanou škodlivinu - pevné částice, jejichž množství tímto naopak vzrůstá.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
lumberjack
Příspěvky: 665
Registrován: 06 črc 2011 20:18
tel.: 732 808 469
auto: Defender TD5 110 HT
Bydliště: Benešov

Re: EGR všeobecne

#13 Příspěvek od lumberjack » 01 lis 2012 21:28

Hubert: Já to bral s nadhledem, podle selskýho rozumu, kterej podle mě funguje líp než dnešní analýzy a jinačí blbosti... Egr je prostě oxymoron jak hovado :-) Jako když pani, co bydlí v ekologické dřevostavbě, na střeše má dva solární panely, co ekologii víc zatíží nežli pomůžou, na mě zavolá policajty, že kácím stromy v lese, hned u hranice jejího pozemku a devastuju přírodu... :-)

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: EGR všeobecne

#14 Příspěvek od masar » 02 lis 2012 11:02

Jestli tomu dobře rozumím, tak EGR uděla z "malého" množství velkých částic, naopak hodně malých částic, které projdou snáz lidským tělem.

"v nasávaném vzduchu je menší podíl kyslíku, výsledkem jsou nižší teploty v průběhu spalování"

Co je ale ve výsledku účinější - spalování méně kyslíku při nižší teplotě s EGR nebo více kyslíku při vyšší teplotě bez EGR?
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
Navi
Příspěvky: 395
Registrován: 19 kvě 2010 17:45
auto: Range Rover
Bydliště: Praha

Re: EGR všeobecne

#15 Příspěvek od Navi » 02 lis 2012 13:51

Vždy spalování probíhá lépe při větším množství kyslíku.
Takže druhá možnost je správně.
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: EGR všeobecne

#16 Příspěvek od MadTom » 02 lis 2012 22:05

EGR - zhoršuje kouřivost - bohužel.
Co se týče velikosti sazí, tak ty souvisí se vstřikovacíma tlakama - novej common rail ho má si 10krát větší, než klasický mechanický čerpadlo. A proto to podstatně lépe rozpráší naftu = udělá menší kapky. A menší kapky znamenají sice lepší hoření, ale taky menší kousky sazí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR všeobecne

#17 Příspěvek od Hubert » 02 lis 2012 22:13

Konečně někdo :idea:
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Robo H
Příspěvky: 131
Registrován: 25 zář 2009 09:56
tel.: 0904 528 713
auto: LR Disco2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: EGR všeobecne

#18 Příspěvek od Robo H » 07 lis 2012 08:44

Hubert píše: Principem je, že část výfukových plynů prochází výměníkem tepla (chladičem, tzv. vnější recirkulace) a je nasávána zpět do motoru, kde se účastní procesu spalování. [/b].[/i]
No ja neviem ale tato veta mi pri EGR na disco pride ako nezmysel nakolko EGR vpúšťa vyfukove plyny za Intercooler rovno do vetvy sania. Alebo nie?
LR Disco 2 , 1999 Td5 ; Gaz 69M 1965

MadTom
Příspěvky: 15264
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: EGR všeobecne

#19 Příspěvek od MadTom » 07 lis 2012 08:59

U TD5 Euro3 má EGR samostatný výměník výfukové plyny - voda. Takže chlazené to je. U Euro2 to jde přímo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: EGR všeobecne

#20 Příspěvek od Acon » 07 lis 2012 09:07

Moderné motory a ich negatívny dopad na zdravie tkvie vo filtroch pevných častíc (FAP a pod). Ponúk na ich odstránenie je plný internet, pretože s tým majú ľudia problémy a výmena stojí majetok. A tak sa pevné častice dostávajú do ovzdušia. Ich rozmer je tak malý, že ich nedokážu odfiltrovať ani plúca a tak sa dostávajú do krvného obehu a správajú sa ako časovaná bomba.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Odpovědět