teslo píše:BTW: to ze to zdochlo je normalne. Ani automat nieje schopny ustat stav ked sa ma zacat tocit do opacnej strany ako je zaradeny...
Ne tak docela.
Měl by být schopen to ustát. Když tam je opačný stupeň, prostě to hodně brzdí motorem, nic víc, nic méně (tedy, víc ještě to, že se ukrutně zahřívá převodový olej). To proto, že mezi převodovkou a koly je měnič momentů, a v tom není pevný převod, to je něco v podstatě podobného jako visko: sílu předává převodový olej, proudící mezi dvěma sadami lopatek. A proto je na měniči klidně možné i to, aby se to na každém konci točilo na jinou stranu.
Můžeš si to úplně zadarmo a bez risika vyzkoušet, dej D do hodně prudkého kopce na dobrém povrchu (suchý asfalt apod.), nech plyn být, a pomalu povoluj brzdu -- jak ji povolíš dost, auto Ti začne i na tom D couvat, dokud nepřidáš plyn. Teprv plyn, tj. vyšší poměr otáček na měniči a z toho plynoucí větší záběr toho oleje, to zastaví, a ještě větší plyn roztočí na druhou stranu a vyjedeš do kopce.
Aby to brzdění přes měnič motor úplně zastavilo, tak, že by chcípl, jako když zastavíš s manuálem a nevyšlápneš spojku, to by se stát opravdu nemělo. Nechtěl bych tvrdit, že to není možné, ale určitě to není normální.