Ventilátor chladiče

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Ventilátor chladiče

#1 Příspěvek od mr-tomas » 09 zář 2013 09:44

Dumám tady ned možností výměny vrtule poháněné řemenicí za elektrickou. Nikde jsem tu nenašel v sekci Defender, že by to tu někdo řešil. Láká mě na tom již někde popsaná nepatrná úspora výkonu motoru a možnost vypnutí při brodění. Ale zarazilo mě jak jsem se dočetl o možnosti špatného uchlazení v teplejších oblastech planety. Jak je to tedy u Defendra s použitím a jaká velikost se tam vejde na 300TDi?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Ventilátor chladiče

#2 Příspěvek od mr-tomas » 11 zář 2013 08:34

Nikdo nemá v Defíkovi elektrickou vrtuli??? :roll:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chladiče

#3 Příspěvek od low » 11 zář 2013 08:45

zkus tady?
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... f=6&t=1416" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... f=6&t=7843" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Ventilátor chladiče

#4 Příspěvek od Rover » 11 zář 2013 08:46

U devadesatky jsem měl Kenlowe větrák ten byl super, spinal se jen občas, třeba na Grossglockneru, na 110 mám el. větrák z něčeho ani nevím z čeho, nemám ho ani na čidlo, jen na čudlík spínám to jen když se v horku popojiždí v koloně nebo když si chci motor v horku po jízdě na dálnici před vynutím vyfoukat kvůli turbu... Když není zarostlý chladič tak má třístovka problém se spíš pořádně zahřát než že by se přehřívala...
Country boy...

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Ventilátor chladiče

#5 Příspěvek od mr-tomas » 11 zář 2013 10:17

Ty odkazy jsem samozřejmě přečetl, ale furt mi z toho není jasný jestli na defendera jo nebo ne. A hlavně mi není jasný jakou velikost. V Paddocku nabízejí na 300Tdi velikost 14" a na TD5 velikost 17". Když jsem měřil otvor po původní vrtuli tak mi tam přišla ta 14" zbytečně moc malá. Pak mi není jasný když připlácnu ventilátor z vnitřní strany na chladič, tak co bude tahat vzduch přes IC když to nebude náporem?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
kedar
Příspěvky: 8
Registrován: 20 úno 2011 10:46
tel.: 773576737
auto: TDI300 90+TD4 110
Bydliště: Nový Hrozenkov a Brno

Re: Ventilátor chladiče

#6 Příspěvek od kedar » 11 zář 2013 20:56

No, já měl Kenlowe na Def Tdi300 mezi chladičem a motorem. Změnu výkonu jsem moc nespozoroval, ale myslím, že mi mírně klesla spotřeba, tím, že motor nemusel táhnout vrtuli.
Byl super tím, že šla regulovat teplota spínání a tak v zimě prakticky nezapl a v létě v kopcích, nebo nad 100km/h sepl a vychladil.
Pak jsem ale uvařil turbo. Těžko říct, jestli to mělo vliv na teplotu oleje. Koupil jsem nový od Allarda a jezdil s ním dalších 5 let.

Letos jsem jej ale vymontoval po přidání většího intercooleru, už nestíhal chladit, jelikož jsem jej musel kvůli místu posunout před chladič.
Mám opět starou viskozní vrtuli a při dnešním přejezdu jsme se dostal pod 9 litrů na 100.

Osobně bych do toho už neinvestoval.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Ventilátor chladiče

#7 Příspěvek od mr-tomas » 11 zář 2013 21:19

Tak na takovouhle odpověď čekám. :grin: Sice si mi nasadil brouka do hlavy a trochu mě zvyklal. Myslel jsem, že el. vrtule bude přínos. Turbo mám nové VNT, motor mi přijde že hřeje stejně, ale můžu to ještě posychrovat chledičem oleje. IC mám dvojitej ale v původním místě, takže chladič nepřihřejvá, ale mám tam před ním chladič klimatizace. Jak velkou vrtuli si tam měl? Měl si to přišroubovaný přímo na chladiči? Tu chladičovou stěnu si tam nechal?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
kedar
Příspěvky: 8
Registrován: 20 úno 2011 10:46
tel.: 773576737
auto: TDI300 90+TD4 110
Bydliště: Nový Hrozenkov a Brno

Re: Ventilátor chladiče

#8 Příspěvek od kedar » 13 zář 2013 16:57

Mnooo, mě se taky nehřál, než jsme tam dal velký IC před chladič, pal musela jít vrtule ven.
Byla to Kenlowe 12inch. Do montáži intercooleru jsem jej měl před chladičem (po mírné úpravě masky), ale po montáži IC už ani nebylo místo (naviják), tak nebylo zbytí.
Kenlowe byl s tím ovládáním dost drahý, proto bych to už neřešil. Jestli máš ale levný větrák, tak zkus.
Já v časech největšího nadšenství měnil elektriku za mechaniku podle sezony... :D V léťe sem prostě zpátky přišruboval viskozku a na podzim ji shodil

Ale jak říká kamarád Mopadži, který na tyto úpravy kouká dost přes prsty: Čím míň z originálu změníš, tím míň oprav tě čeká... :Sorry:

Odpovědět