
Dneska jsem se pustil do elektriky pod palubkou - když tam palubka není, jde to docela rozumně.
Narazil jsem na pár problémů:
Některé spoje drátů byly asi originál omotané páskou, která se nedochovala. Takže omotat novou páskou. A když už jsem v tom byl, tak kontrola, jestli volně pohyblivé dráty nejsou někde poškozené - na pár místech byly. Nakonec jsem omotal páskou volné svazky po celé délce - vždy od konektoru na konci až k přechodu do hlavního svazku.
Druhej problém jsou spojovací hřebínky - ty, do kterých vedou jenou slabé dráty, jsou OK, ale část těch, do ve kterých jsou spojené silové dráty je natavená, nebo brzo bude. Docela by mě zajímalo, kterej anglickej inteligent tohle vymyslel. Ve spojovacích hřebíncích jsou tz nejmenší fastony - já bych je použil tak na 2A, ale ne víc. A tady přes to běží i světla a podobné. Takže poškozené hřebínky odstranit a příslušné dráty zkroutit, propájet a na spoj dát smršťovací bužírku.
Nejhorší jsou ale relátka, co jsou dole pod pojistkama - část kontaktů vytavená, část drátů polámaná, nebo těsně před ulomením. Prozatím jsem poškozené patice nahradil jinýma, co jsem měl, ale ty mají jiné upevňovací zámky, takže je tam připevním asi vázací páskou.
Takže dotaz je - kde se dají sehnat originál patice - ja na nich psáno BMW a kontakty do nich?
A pozitivní zpráva - vypadá to, že do klimatizace bude pasovat výparník z Clia.