co s filtrem pevných částic
Moderátor: Acon
Re: co s filtrem pevných částic
Navíc je třeba podotknout že životnost filtru je přímo úměrná životnosti vstřiků, která u nových motorů se stále rostoucíma tlakama asi 100 až 120 tis. Pak se začne špatně rozprašovat palivo a motor má snaku kouřit. Což je smrt filtru za ukrutnou raketu. Výměna filtru však nic nevyřeší a musí se současně provést výměna vstřiků. A pak si kupte jetý auto se 150 tis najeto. To už je totiž vrak jehož oprava se nevyplatí, a to bez rozdílu značky. A OTO PŘECI JDE
JE TO BYZNYS. 
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s filtrem pevných částic
pozeram, ze je tu vcelku vela odbornikov na tuto tematiku;-)
hlavne komentar z d-fensa, pripadne teoria o tom, ze je rovnake vypalit/vyplachnut filter ako tam nemat ziadny. o velkosti castic asi ani netreba diskutovat...
btw: pri euro6 maju PM aj PN limitovane aj benzinove motory
hlavne komentar z d-fensa, pripadne teoria o tom, ze je rovnake vypalit/vyplachnut filter ako tam nemat ziadny. o velkosti castic asi ani netreba diskutovat...
btw: pri euro6 maju PM aj PN limitovane aj benzinove motory
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: co s filtrem pevných částic
včera som po ceste počúval zaujímavú reláciu práve o pevných časticiach. Okrem zaujímavej informácie, že najvyššia koncentrácia v EU bola nameraná pri nejakej škôlke v Ostrave som sa dozvedel, že častice predsa len prenikajú do krvného obehu a poškodzujú cievne steny. No podstatná info, prečo nie je jedno či sa dostanú z výfuku v mestách alebo mimo nich je, že pevné častice majú životnosť 8-10 dní kým sa rozplynú.
Aj keď argumenty môžu byť hocijaké, vždy sa nájdu takí, čo ich akceptujú aj takí čo si budú vždy tvrdiť svoje. Presne tak ako si mnohí povedia, že vyhodená PET v lese predsa nikomu neublíži a mnohí si svoj odpad donesú domov a vyhodia do kontajnera prípadne pridajú aj nejaký cudzí.
Aj keď argumenty môžu byť hocijaké, vždy sa nájdu takí, čo ich akceptujú aj takí čo si budú vždy tvrdiť svoje. Presne tak ako si mnohí povedia, že vyhodená PET v lese predsa nikomu neublíži a mnohí si svoj odpad donesú domov a vyhodia do kontajnera prípadne pridajú aj nejaký cudzí.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s filtrem pevných částic
me na tom stve akorat jedna vec a to....resime tady nejake male objemy a osobni auutomobil, ale co ty praveke odjete tatry avie a liazky ktere kdyz projedou kolem meho domu tak citim 6min castice nafty a dalsich 15min castice spatne spaleneho oleje. a to je des! Pohled na vyfuk takoveho stroje je uplne sokujici. Pak reknu zlaty osobak bez DPF.
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s filtrem pevných částic
vidis, to je len tvoj pocit. v skutocnosti je nebezpecnejsi moderny diesel, prave kvoli velkosti castic. najhorsie su na tom prve PDcka s vysokym vstrekovacim tlakom, td5ka napriklad;-)Kokesek píše:me na tom stve akorat jedna vec a to....resime tady nejake male objemy a osobni auutomobil, ale co ty praveke odjete tatry avie a liazky ktere kdyz projedou kolem meho domu tak citim 6min castice nafty a dalsich 15min castice spatne spaleneho oleje. a to je des! Pohled na vyfuk takoveho stroje je uplne sokujici. Pak reknu zlaty osobak bez DPF.
ked je vstrekovaci tlak vysoky, tak su castice moc male na to aby ich nase telo vedelo vylucit ako standardny prach alebo sadze starych velkych dieslov. vseobecne plati, cim vyssi tlak tym mensie castice a tym horsie pre pluca a krv.
Re: co s filtrem pevných částic
Nechápu tvojí narážku? Je tam snad nějaká "početní nesrovnalost" nebo máš pocit, že i přes ty uvedený negativa převažuje přínos v tom, že to "nehulí" lidem přímo pod nos?visby píše:pozeram, ze je tu vcelku vela odbornikov na tuto tematiku;-)
hlavne komentar z d-fensa, pripadne teoria o tom, ze je rovnake vypalit/vyplachnut filter ako tam nemat ziadny. o velkosti castic asi ani netreba diskutovat...
btw: pri euro6 maju PM aj PN limitovane aj benzinove motory
Land Rover Discovery 2 Td5
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s filtrem pevných částic
porovnava tam dve neporovnatelne veci, partikle su dokazane skodlive a telo ma obrovsky problem sa s tym vysporiadat (prakticky nevie), nehovoriac o dalsich jedoch, ktore filtruju moderne auta.masar píše:Nechápu tvojí narážku? Je tam snad nějaká "početní nesrovnalost" nebo máš pocit, že i přes ty uvedený negativa převažuje přínos v tom, že to "nehulí" lidem přímo pod nos?
taktiez treba brat do uvahy, ze filter sa nevyraba a nezneskodnuje na mieste kde sa pouziva, takze najviac postihnutym oblastiam filter urcite pomoze. aj ked v globalnom meritku cela vyrobna retaz mozno vyproduje viac emisii (lokalne vs globalne emisie), v ziadnom pripade vsak nebudu take skodlive ako exhalaty z auta bez filtrov.
predsalen nie je dym ako dym a exhalat ako exhalat;-)
ps: vacsina toho clanku je dobra, ale tie jeho zavery ohladne DPF su cele zle... s uplnym zaverom ale suhlasim;-)
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s filtrem pevných částic
TO Visby...
Absolutne s tebou souhlasim. Mam nacichane uz hodne naftaku a sam na sobe poznam ktery je "zly" a ktery ne.
Dilema je potom se zakaznikem. Kdyz mu reknu ze je treba novy DPF tak radostny neni a zacina vzdy resit alternativu.
Prinosem je dnes celkem dobre cenove dostupny univerzalni DPF v ruznych variantach.
Absolutne s tebou souhlasim. Mam nacichane uz hodne naftaku a sam na sobe poznam ktery je "zly" a ktery ne.
Dilema je potom se zakaznikem. Kdyz mu reknu ze je treba novy DPF tak radostny neni a zacina vzdy resit alternativu.
Prinosem je dnes celkem dobre cenove dostupny univerzalni DPF v ruznych variantach.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: co s filtrem pevných částic
Mám pár zkušeností s univerzálníma DPF a musím říct že teda moc nefungujou.Slovo univerzální je potřeba brát s velkou rezervou.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: co s filtrem pevných částic
Okrem toho, že dfens napísal len to čo predpokladal, že masy chcú počuť a rovnica je dosť populistická, rozhodne je prínos v tom, že to nehulí pod nos. Ak už sme pochopili čo tie častice sú a v čom sa líšia od dymu starších dieslov, tak snáď nikomu nemôže byť jedno, či to dýcha, alebo nie.masar píše:...
Nechápu tvojí narážku? Je tam snad nějaká "početní nesrovnalost" nebo máš pocit, že i přes ty uvedený negativa převažuje přínos v tom, že to "nehulí" lidem přímo pod nos?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s filtrem pevných částic
libovka píše:Mám pár zkušeností s univerzálníma DPF a musím říct že teda moc nefungujou.Slovo univerzální je potřeba brát s velkou rezervou.
nefungujou co do funkce nebo montaze?
- Aleš Kaiser
- Příspěvky: 8
- Registrován: 11 úno 2014 13:09
- tel.: 777612763
- auto: LandRover Freelander
- Bydliště: Autoservis Garant s.r.o., Na Jarově 2, Praha 3
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s filtrem pevných částic
Demontáže filtrů pevných částic jsou občas problémové a levné univerzální filtry také, to mám osobně vyzkoušené. U demontáže filtru je problém, že se potlačují chybová hlášení diagnostiky (aby se oblbla řídící jednotka) a pak když je nějaký problém s motorem, většinou se o tom ani nedozvíte, protože ty kontrolky pak správně nefungují. Nejjednodušší a nejlevnější je chemické čištění filtru, které většinou pomůže. A může si ho udělat i každý šikovnější člověk sám doma. Ani nemusí do autoservisu nebo to dávat automechanikovi. Je pravda, že za chvíli to bude ve všech nových autech, bohužel.
Autoservis Land Rover, diagnostika - Autoservis Garant Praha 3 tel: 777612763 http://www.autoservis-garant.cz/autoser ... rover.html
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: co s filtrem pevných částic
nefungujou co do funkce nebo montaze?[/quote]
Jsou zdřejmě poddimenzované nebo jak bych to napsal.Sice se prodávají podle obsahu a výkonu,ale bohužel není např. třílitr jako třílitr.Špatná průchodnost způsobí špatnou funkci motoru a nadměrné přehřívání výfuku mezi motorem a DPF filtrem.Viděl jsem DPF filtr rozpálený tak že svítil.
A viděl jsem případ kdy se během jízdy univerzální DPF tak rozpálil,že auto schořelo.Po přepravení auta do servisu kde se filtr montoval,bylo zjištěno,že se fitr tak rozpálil až v jeho obalu vznikla díra.
Stejně špatnou zkušenost mám i s univerzálním katem u benzínových motorů.Jednou jsem ho dal na BMW 316 a po 80kilometrové jízdě byl uplně rozžhavenej do ruda.Bylo to v noci a pod autem to svítilo jak neon.
A pak jsem ho risknul ještě na freečko 1.8i a dopadlo to uplně stejně jako u BMW.
Takže já určitě už univerzální kat ani DPF nemontuju.
Jsou zdřejmě poddimenzované nebo jak bych to napsal.Sice se prodávají podle obsahu a výkonu,ale bohužel není např. třílitr jako třílitr.Špatná průchodnost způsobí špatnou funkci motoru a nadměrné přehřívání výfuku mezi motorem a DPF filtrem.Viděl jsem DPF filtr rozpálený tak že svítil.
A viděl jsem případ kdy se během jízdy univerzální DPF tak rozpálil,že auto schořelo.Po přepravení auta do servisu kde se filtr montoval,bylo zjištěno,že se fitr tak rozpálil až v jeho obalu vznikla díra.
Stejně špatnou zkušenost mám i s univerzálním katem u benzínových motorů.Jednou jsem ho dal na BMW 316 a po 80kilometrové jízdě byl uplně rozžhavenej do ruda.Bylo to v noci a pod autem to svítilo jak neon.
A pak jsem ho risknul ještě na freečko 1.8i a dopadlo to uplně stejně jako u BMW.
Takže já určitě už univerzální kat ani DPF nemontuju.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: co s filtrem pevných částic
Jsou zdřejmě poddimenzované nebo jak bych to napsal.Sice se prodávají podle obsahu a výkonu,ale bohužel není např. třílitr jako třílitr.Špatná průchodnost způsobí špatnou funkci motoru a nadměrné přehřívání výfuku mezi motorem a DPF filtrem.Viděl jsem DPF filtr rozpálený tak že svítil.libovka píše:nefungujou co do funkce nebo montaze?
A viděl jsem případ kdy se během jízdy univerzální DPF tak rozpálil,že auto schořelo.Po přepravení auta do servisu kde se filtr montoval,bylo zjištěno,že se fitr tak rozpálil až v jeho obalu vznikla díra.
Stejně špatnou zkušenost mám i s univerzálním katem u benzínových motorů.Jednou jsem ho dal na BMW 316 a po 80kilometrové jízdě byl uplně rozžhavenej do ruda.Bylo to v noci a pod autem to svítilo jak neon.
A pak jsem ho risknul ještě na freečko 1.8i a dopadlo to uplně stejně jako u BMW.
Takže já určitě už univerzální kat ani DPF nemontuju.[/quote]
Aha..na tom neco bude.