jak a podle ceho posoudit dvouhmotnostni setrvacnik, jestli je jeste OK, nebo je na vymenu ??
kde jsou kriticke mista? (kolik casu zabere vymena spojky v garazi, bez zadnych prekvapeni

Moderátor: Miky_CZ
Ahoj všem, jsem tady nově, ale fórum sleduji co máme auto. Ráda bych znala odpověď na první otázku, dnes mi volali ze servisu a ptali se MĚ jakou má mít vůli setrvačník, máme tam ten originál, vůle je dle mechanika 3 mm.witoldo píše:Ahoj,
jak a podle ceho posoudit dvouhmotnostni setrvacnik, jestli je jeste OK, nebo je na vymenu ??
kde jsou kriticke mista? (kolik casu zabere vymena spojky v garazi, bez zadnych prekvapeni)
..já si myslím, že je to stejný problém jako je popsaný v tématu "Kvíčala obecná" zde: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 5&start=40happycrown píše:Tento problém to nebude. Ve chvíli kdy auto stojí a má vypnutý motor, jdou zařadit všechny kvalty bez problému, jakmile se nastartuje, nejde řadit nic. Vidlička to tedy nebude. Nějaký jiný tip?
No problém jsem měl stejný,najeto 200 tis. ,měnila se dvojhmota,lamela,přítlačák,futro a řešil jsem to k naprosté spokojenosti za jedena půl dne u Jardy Pešla ve Valachách. Ono je dobré to raději zavést 200 - 300 kiláků do servisu který to umí po slepu než to dělat u někoho kdo to nikdy neviděl.happycrown píše:Ahoj všem, jsem tady nově, ale fórum sleduji co máme auto. Ráda bych znala odpověď na první otázku, dnes mi volali ze servisu a ptali se MĚ jakou má mít vůli setrvačník, máme tam ten originál, vůle je dle mechanika 3 mm.witoldo píše:Ahoj,
jak a podle ceho posoudit dvouhmotnostni setrvacnik, jestli je jeste OK, nebo je na vymenu ??
kde jsou kriticke mista? (kolik casu zabere vymena spojky v garazi, bez zadnych prekvapeni)
Ale k závadě. S autem jsem jela normálně do práce, kromě toho, že nám relativně dlouhou dobu "křičí" spojka po ránu (vyšlápnutá u studeného auta) auto nemělo žádné mouchy. Odpoledne jsem zaparkovala u obchodu, hupla jsem do auta a kvalty u manuálu se daly řadit dosti ztuha, ale spojka, myslím pedál vystavoval jako vždy. Kvalty jsem zařadila všechny a zdárně dojela domů. Doma na dvoře jsme auto normálně vypnuli a jel s ním přítel na zkušební jízdu, tedy chtěl jet. U auta už nešla zařadit ani jednička, potom tedy šla ale jen v případě redukce. Auto jsme následující den přesunuli do servisu, jeli jsme celou cestu na trojku a normální rychlost, v servisu už zase ten samý problém a pedál byl gumový.
Další den ze servisu volali, že nám někde kape olej a že z toho je zadělané celé auto, že to umyjí, najdou kudy olej teče, ale to jsme nespojili s vadou auta. Další den spojku odvzdušnili, pedál byl tuhý, nikde nic neucházelo, problém by stejný, nedalo se zařadit. Další den auto rozebrali s tím, že dáme novou sadu se spojkou a dnes mi volali, že to vypadá, že spojka je měněná a že setrvačník má vůli 2-3 mm, ptám se tedy...měnit sadu i se setrvačníkem a řešit tím problém, nebo koupím sadu a setrvačník za pálku a problém nevyřešíme? V servisu tohle auto vidí poprvé, poslala jsem jim kompletní manuál, který jim překládám z angličtiny, ale ničeho se nemůžeme chytit.
K oleji. Když vyhodili převodovku, tak mechanikovi huply na hlavu dva šrouby, prý odněkud z motoru, příčina zadělání auta od oleje.
Pokud někdo poradí budu ráda, ráda koupím na auto co mám, ale mám trochu obavu, že uzratím 15 tisíc za díly a problém pojízdnosti a řazení kvaltů tím nevyřeším. Jedná se o disco II, najeto 139 tis km, je to facelift.
Děkuji zkusím to, nicméně jsem narazila na universální radu, když máte převodovku venku vyměňte to...což se mi nelíbí, pánové mi případně tu převodovku z auta vyhodí ven znova, ráda bych tedy hledala spíš problém, proč auto dojelo. Proto jsem slíbila, že fota tedy dám ještě sem a pokud bude odpověď neměnit, protože spojka je OK, tak jdeme hledat jinde, bojím se totiž, že koupím díl + sadu za drahé peníze, oni to zkompletují a potom to bude ...ložiskoMadTom píše:Jediná rozumná možnost jak posoudit stav dvouhmotového setrvačníku je porovnat ho s novým od slušného výrobce - a jo jak výkyv, tak možnost vzájemného pootočení. Takže podle mě zkusit někoho ze slušných dodavatelů dílů na LR oslovit, zda by to nebyl ochotný změřit. Mohl by, s vidinou, že potom díly dodá, když bude potřeba.
koukni na http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =1&t=23286happycrown píše:Tento problém to nebude. Ve chvíli kdy auto stojí a má vypnutý motor, jdou zařadit všechny kvalty bez problému, jakmile se nastartuje, nejde řadit nic. Vidlička to tedy nebude. Nějaký jiný tip?
No..já to neplatím, platím jen díly, které koupím, my zemědělci a "voziči" koní máme trochu jiné vztahy, proto to řeším zároveň s nimi, kluci dělají profi normálně v servisu, doma dělají auta všechna možná, ale udělají i traktor, sice občas chvíli hledáme, ale nikdy se mi nestalo, že bychom ve finále opravili něco jinéhoMadTom píše:Ještě bych to doplnil - nechat to spravovat někomu, kdo už toto auto dělal. Vzdělávání pracovníků je sice hezké, ale proč bych ho měl platit já, jako zákazník.
Mor-pheus píše:Ahoj chlapáci,
mohu vdědět jaké pouzdro myslíte při výměně spojky ??? nikde jsem žádné nanašel na e-shopech...
Díky za radu.....
SJ410 píše:Mor-pheus píše:Ahoj chlapáci,
mohu vdědět jaké pouzdro myslíte při výměně spojky ??? nikde jsem žádné nanašel na e-shopech...
Díky za radu.....
Jde o pouzdro co je nalisovaný v klice do kterého jde "mrkrev"