Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
Rozmyšlené to zatím nemám. Akorát co vím, tak na regulaci použiju ventil z Tranzita, které umožňuje buďto průtok přes výměník topení, nebo jeho obtok.
Zatím uvažuju, že to napojím na okruh topení.
Zatím uvažuju, že to napojím na okruh topení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
Tak pomalu pokračuju na úpravě boxu topení - výměník klimatizace už je uvnitř a do auta se to vleze, i když vkládání do motorového prostoru je trošku jako ježek v kleci.
Přidávám jednu fotečku z testování zda se vejde, nebo nevejde. Pro šťouraly a pro Hanyse - papírové to nebude, pod kapotu se to vejde, i když natěsno. Asi budu muset o kousek posunout expanzní nádobku, ale to se ještě uvidí. Místa je tam dost.
A bohužel jsem zjistil, že je prorezlá i další část bulkheadu a že se k ní nedostanu bez kompletní demontáže. Ale to bude muset počkat, až budu skládat auto jako takové s novou střechou. Rezne to opět zevnitř, ani ze strany motoru, ani z kabiny při sundané palubce nebylo nic vidět. Takže rozborka bude muset být trošku komplexnejší, než jsem čekal.
Přidávám jednu fotečku z testování zda se vejde, nebo nevejde. Pro šťouraly a pro Hanyse - papírové to nebude, pod kapotu se to vejde, i když natěsno. Asi budu muset o kousek posunout expanzní nádobku, ale to se ještě uvidí. Místa je tam dost.
A bohužel jsem zjistil, že je prorezlá i další část bulkheadu a že se k ní nedostanu bez kompletní demontáže. Ale to bude muset počkat, až budu skládat auto jako takové s novou střechou. Rezne to opět zevnitř, ani ze strany motoru, ani z kabiny při sundané palubce nebylo nic vidět. Takže rozborka bude muset být trošku komplexnejší, než jsem čekal.
- Přílohy
-
- IMG_20140330_165446resize.jpg (52.5 KiB) Zobrazeno 8276 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
Nevim nevim, aby ti to auto nakonec stejně nebylo malý 

- Přílohy
-
- 150-Land-Rover-Defender1.jpg (75.79 KiB) Zobrazeno 8216 x
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
To už tady bylo a doopravdy to nechci, je to takové neforemné. spíš si furt pohrávám s ideou zvedací střechy. Ale realisticky musím říct, že nejdřív funkční auto se střešním stanem a potom možná zvedací střecha.
Našel jsem velice pěkně udělanej interiér - a mají tam i jiná hezká auta:
http://www.custom-campers.de/cms/index. ... &Itemid=41
A čím dal víc jsem si jistej, že se musím naučit svařovat hliník.
Našel jsem velice pěkně udělanej interiér - a mají tam i jiná hezká auta:
http://www.custom-campers.de/cms/index. ... &Itemid=41
A čím dal víc jsem si jistej, že se musím naučit svařovat hliník.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
Kua kdo na mě práskl tu ledničku mezi zadníma sedadlamaMadTom píše:Našel jsem velice pěkně udělanej interiér

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
Angláni?
Já jsem si myslel že jsou to Němci, ale možná se něco změnilo nejenom na východě, ale-i na západě.
Já jsem si myslel že jsou to Němci, ale možná se něco změnilo nejenom na východě, ale-i na západě.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
... a nebude ti motor mlatit do tej krabice ?MadTom píše:Tak pomalu pokračuju na úpravě boxu topení
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
Motor by neměl - vejde to tam i s plastovým krytem na motoru. Každopádně to musím pořádně otestovat, ale je tam několik cm mezera.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
Tak dneska krátké pokračování - mezi krabicí a motorem je v klidu více než 2cm, což musí stačit. Expanzka půjde kousek posunout - udělat novej spodní držák, a odvzdušňovací hadička z chladiče půjde přetáhnout na druhou stranu. Když zítra počasí dovolí, tak udělám jeden podstatnej test - dostat tam tu krabici i s ventilátorem topení. Moc místa tam není a sundávat kvůli tomu blatník se mi nechce, i když by to bylo taky řešení. Potom už jenom dovařit trubičku pro odtok kondenzátu a pořádně to celé natřít. A může se skládat. Ještě že oproti D2 je kolem motoru tolik volného místa.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
To je fakt, já u dédvojky tu kapotu ani neotvírám, nikam se mi tam nevejdou ruce. V tomhle je def o poznání příznivější, ikdyž rozložení komponent na motoru je stejné.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
Já nevim, ale když jsem koukal do motoru u DI, tak mi přišlo že toho mám v defovi půlku, respektive ke všemu byl u DI přístup. Def jak má ty svoje blatníky, tak je to mrtvej prostor co zabírá jen místo.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
D1 a D2 jsou v tohle dost jiná pohádka, taky záleží jestli je klima samozřejmě, tak se taky něco "napřekáží" s kompresorem...
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - bouda s akváriem :-)
Tak jsem postoupil o další krok - už je z toho "ježek v peci" - podařilo se mi to tam dostat i s motorem topení, sedí to tam, vypadá to, že to bude i rozumně zapojitelné. Od kapoty je cca 5mm místa.
A pak došlo na nejhorší - dostat to ven. Asi na 4 pokus jsem si vzpomněl, jak jsem to dostal dovnitř a vytočil jsem se s tím i ven.
Takže malé vítězství. Teď už jenom dovařit kousek trubičky pro odtok kondenzátu a můžu začít natírat.
Zbývá se domluvit s trubkama od výparníku - potřebuju je trošku jinak naohýbané a naspojované. Uvidím jestli to půjde zavařit nebo radši naspojkovat.
A pak došlo na nejhorší - dostat to ven. Asi na 4 pokus jsem si vzpomněl, jak jsem to dostal dovnitř a vytočil jsem se s tím i ven.
Takže malé vítězství. Teď už jenom dovařit kousek trubičky pro odtok kondenzátu a můžu začít natírat.
Zbývá se domluvit s trubkama od výparníku - potřebuju je trošku jinak naohýbané a naspojované. Uvidím jestli to půjde zavařit nebo radši naspojkovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto
Tak začínám pomalu skládat klimatizaci, abych zjistil co mi ještě chybí a mám jednu prosbu - může mi někdo vyfotit detail masky, jak má sedět nahoře a okolo plastů předních světel? Nějak se mi to nezdá.
A druhý dotaz - pořídil jsem horkovzdušné webasto a přemýšlím kam s ním - zatím jsem viděl instalace mezi předníma sedačkama. Máte to někdo jinde? Ať nevymýšlím vymyšlené. Zrovna mezi sedačky se mi to úplně nehodí - jedna uvažuju stále o možnosti použít vpředu prostřední sedačku - jako nouzovou. Cubby box co byl v autě jsem vyhodil - byl to nějakej samodělek a byl moc širokej. A hlavně - do druhé řady počítám pouze se dvěma sedačkama a ledničkou mezi nimi, takže by topení foukalo přímo na ledničku.
A druhý dotaz - pořídil jsem horkovzdušné webasto a přemýšlím kam s ním - zatím jsem viděl instalace mezi předníma sedačkama. Máte to někdo jinde? Ať nevymýšlím vymyšlené. Zrovna mezi sedačky se mi to úplně nehodí - jedna uvažuju stále o možnosti použít vpředu prostřední sedačku - jako nouzovou. Cubby box co byl v autě jsem vyhodil - byl to nějakej samodělek a byl moc širokej. A hlavně - do druhé řady počítám pouze se dvěma sedačkama a ledničkou mezi nimi, takže by topení foukalo přímo na ledničku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto
Mám ho u 300 pod sedačkou spolujezdce, ale ty tam máš asi u Td5 ŘJ.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto
... ako som uz niekde pisal najucinnejsie je webasto pod zadnymi sedackami s vyduchom smerom dopredu aby bolo citit teplo od zadu teda na "záda".MadTom píše:A hlavně - do druhé řady počítám pouze se dvěma sedačkama a ledničkou mezi nimi, takže by topení foukalo přímo na ledničku.
... co sa tyka tvojej myslienky pouzitia chladnicky medzi zadne sedadla tak rovnako uvazujem v buducnosti aj ja a tiez bysom webasto nechal pod zadnou sedackou s plochym rozvodom tak isto aby teplo islo od zadu na "záda"
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto
Pod sedačkou řidiče je u TD5 baterka a já předpokládám, že je tam bud mít rovnou dvě. Pod spolujezdcem je řídící jednotka motoru a fůra volného místa na další ptákoviny okolo elektriky - díky oddělávacímu sedáku je tam dobrej přístup a je to podstatně lépe chráněné, než v motorovém prostoru.
Lednička mezi zadníma sedadlama se nám osvědčila už u D2 - děti se vzadu neperou a nehádají a je to takové dobré odládací místo na cokoliv. U Defa bych to chtěl zachovat. Druhá možnost je do lednička v kufru - pod spaním, ale je to zbytečně vysoké, což se mi nelíbí. Spíš uvažuju o úpravě celého boxu pod zadníma sedačkama tak, aby vrch ledničky byl stejně vysoko jako skopená opěradla zadních sedadel.
U D2 jsem Webasto schoval nastojato u zadních dveří pod tapecem. Ve 130 to je k zadním dveřím trošku daleko. A vzhledem k tomu, že Webasto je lehké, tak nemusí být až někde dole, na rozdíl od nádrže z vodou nebo naftou, kde je to naopak velmi žádoucí.
Jinak pomalu postupuju - nacvičil jsem do auta díly klimatizace (kompresor s delším řemenem, chladič a trubky, abych zjistil, že mi něco nechybí. Vypadá to dobře - všechno je tam, chybí akorát držák dehydrátoru a jeden držák trubky. Což jsou drobnosti. Při omalovávání rozměrů držáku jsem zjistil, proč se mi po opravě řízení a seřízení geometrie zdálo, že se zvětšila vůle na volantu. Ono se mi to nezdálo, mechanik co měnil skládaný kulový čep v páce na výstupu převodky řízení to nějak nezvládl - spodní část tam prostě není. Pravděpodobně špatně nasazená segrovka. Měl jsem dojem, že tam cosi cvaklo, myslel jsem si, že od kola odletěl šutr.
Lednička mezi zadníma sedadlama se nám osvědčila už u D2 - děti se vzadu neperou a nehádají a je to takové dobré odládací místo na cokoliv. U Defa bych to chtěl zachovat. Druhá možnost je do lednička v kufru - pod spaním, ale je to zbytečně vysoké, což se mi nelíbí. Spíš uvažuju o úpravě celého boxu pod zadníma sedačkama tak, aby vrch ledničky byl stejně vysoko jako skopená opěradla zadních sedadel.
U D2 jsem Webasto schoval nastojato u zadních dveří pod tapecem. Ve 130 to je k zadním dveřím trošku daleko. A vzhledem k tomu, že Webasto je lehké, tak nemusí být až někde dole, na rozdíl od nádrže z vodou nebo naftou, kde je to naopak velmi žádoucí.
Jinak pomalu postupuju - nacvičil jsem do auta díly klimatizace (kompresor s delším řemenem, chladič a trubky, abych zjistil, že mi něco nechybí. Vypadá to dobře - všechno je tam, chybí akorát držák dehydrátoru a jeden držák trubky. Což jsou drobnosti. Při omalovávání rozměrů držáku jsem zjistil, proč se mi po opravě řízení a seřízení geometrie zdálo, že se zvětšila vůle na volantu. Ono se mi to nezdálo, mechanik co měnil skládaný kulový čep v páce na výstupu převodky řízení to nějak nezvládl - spodní část tam prostě není. Pravděpodobně špatně nasazená segrovka. Měl jsem dojem, že tam cosi cvaklo, myslel jsem si, že od kola odletěl šutr.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto
Držák dehydrátoru byl naštěstí jednoduchej na výrobu náhrady a zároveň posloužil jako drobnost, co nejde moc pokazit pro zkoušení TIG svařování. Zbytek se do auta dal pěkně naskládat.
Ale mám větší problém - člověk co v Olomouci uměl dělat klimatizace a nejenom měnit díly práci zabalil, takže potřebuju najít někoho, kdo umí udělat trubky a koncovky na nich na míru. Nejlépe v Olomouci nebo blízkém okolí.
Ale mám větší problém - člověk co v Olomouci uměl dělat klimatizace a nejenom měnit díly práci zabalil, takže potřebuju najít někoho, kdo umí udělat trubky a koncovky na nich na míru. Nejlépe v Olomouci nebo blízkém okolí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto
Tak řešení trubek ke klimatizaci asi nalezeno - jeden servis to dělá, na férovku řekli, že s tím začínají, ukázali nádobíčko co k tomu mají, ať si udělám představu, co se dá. Solidní přístup - po dlouhé době servis, co chce i něco dělat, nejenom měnit díly.
Servis kam jsem původně chtěl jet, kde mi před pár lety řešili klimatizaci na D2, je zrušenej, kvůli zdravotnímu stavu majitele, ale jeden ze spolupracovníků si to snad převezme, momentálně řeší papíry kolem založení nové firmy.
A to podstatné - zastoupení Froniusu v Olomouci nejenom prodává a servisuje svářečky, ale-i přímo svařuje. A dělají i trubky na klimatizace. Takže mám docela velkou volnost v tom, jak to celé vymyslet a udělat.
Servis kam jsem původně chtěl jet, kde mi před pár lety řešili klimatizaci na D2, je zrušenej, kvůli zdravotnímu stavu majitele, ale jeden ze spolupracovníků si to snad převezme, momentálně řeší papíry kolem založení nové firmy.
A to podstatné - zastoupení Froniusu v Olomouci nejenom prodává a servisuje svářečky, ale-i přímo svařuje. A dělají i trubky na klimatizace. Takže mám docela velkou volnost v tom, jak to celé vymyslet a udělat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto
V neděli drobné pokračování - vyměněná hadice na výstupu turba - měla 2cm dlouhou podélnou prasklinu a vnitřek se začínal odlepovat. Nová je zase černá gumová, vzhledem k délce hadic nejsem přesvědčen, že silikovoné by byly nějaký zásadní rozdíl, kromě ceny.
Krásně je poznat, že ty gumové hadice jsou na odchodu - při vypnutém motoru jsou ty co jsou v pořádku na omak pěkně tuhé, ty odcházející naopak měkké, jak se postupně separují jednotlivé vrstvy.
Dál jsem vyměnil skládanej kulovej čep na páce řízení - vyčistit, poskládat, pod lisem zmáčknout a pořádně nasadit segrovku - naprosto v pohodě.
Pomalu začínám uvažovat o to, co všechno se bude must řešit a repasovat, a chci se zeptat, jak ošetřit díly podvozku jako jsou ramena a podobně - tedky veklé litinové věci, které jsou povrchově rezavé.
Napadá mě odrbat nebo lépe opískovat a galvanicky nazinkovat. Následně žravá základovka a pořádná barva.
Krásně je poznat, že ty gumové hadice jsou na odchodu - při vypnutém motoru jsou ty co jsou v pořádku na omak pěkně tuhé, ty odcházející naopak měkké, jak se postupně separují jednotlivé vrstvy.
Dál jsem vyměnil skládanej kulovej čep na páce řízení - vyčistit, poskládat, pod lisem zmáčknout a pořádně nasadit segrovku - naprosto v pohodě.
Pomalu začínám uvažovat o to, co všechno se bude must řešit a repasovat, a chci se zeptat, jak ošetřit díly podvozku jako jsou ramena a podobně - tedky veklé litinové věci, které jsou povrchově rezavé.
Napadá mě odrbat nebo lépe opískovat a galvanicky nazinkovat. Následně žravá základovka a pořádná barva.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo