Mame neco podobneho D 2 sedi na riti,cidla vymenene diagnostika hlasi zadna zavada a kompresor po nastartovani jede tak 5sekund a pak nic,mechy v poradku unik zadny,jediny poznatek kdyz odpojim na kompresoru tu tlustou trubku co je z kolenkem tak kompresor po nastartovani jede jak ji pripojim z5 tak prestane .Uz jsme z toho na prasky ....poradi tady nekdo ......
Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Moderátor: Miky_CZ
Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Poradi nekdo?
Mame neco podobneho D 2 sedi na riti,cidla vymenene diagnostika hlasi zadna zavada a kompresor po nastartovani jede tak 5sekund a pak nic,mechy v poradku unik zadny,jediny poznatek kdyz odpojim na kompresoru tu tlustou trubku co je z kolenkem tak kompresor po nastartovani jede jak ji pripojim z5 tak prestane .Uz jsme z toho na prasky ....poradi tady nekdo ......
Mame neco podobneho D 2 sedi na riti,cidla vymenene diagnostika hlasi zadna zavada a kompresor po nastartovani jede tak 5sekund a pak nic,mechy v poradku unik zadny,jediny poznatek kdyz odpojim na kompresoru tu tlustou trubku co je z kolenkem tak kompresor po nastartovani jede jak ji pripojim z5 tak prestane .Uz jsme z toho na prasky ....poradi tady nekdo ......
-
MadTom
- Příspěvky: 15310
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
A jakou to hlásí závadu na diagnostice?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Prave ze diagnostika zadnou zavadu nenasla 
-
MadTom
- Příspěvky: 15310
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
A jakou diagnostiku jste použili? Pokud nějakou rozumnou, tak bude umět jedna zobrazit aktuální hodnoty z čidel, ale-i nafoukat nebo vyfoukat manuálně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
T4 origo ,zajimave je ze kompresor jede 5 sekudd a pak nic
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
No, nebude kompresor plný vody, alebo prehriaty?
Ja som dočasne prešiel na struny, keď sa oteplí, tiež budem laborovať. SLS si začalo žiť svojím životom...
DanoB
Ja som dočasne prešiel na struny, keď sa oteplí, tiež budem laborovať. SLS si začalo žiť svojím životom...
DanoB
LR Discovery II Td5
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Wabco SLABS je kvalita, nehledal bych to v jednotce a podobně, spíš nějaká dráteničina . Na kamionech tyhle systémy makaj hodně spolehlivě v šílených podmínkách pod návěsem a podobně, tady to máš v suchu, to musí vydržet nafurt.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
-
MadTom
- Příspěvky: 15310
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Ale u D2 žádnej snímač tlaku u pneumatického pružení zadní nápravy není. Na měření se používají čidla snímající vzdálenost nápravy od rámu. Auto nemá samostatnej vzduchojem. Pouze kompresor a 3 elektromagnetické ventily.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Kompresor že nemá ochranu před přefouknutím? takových moc není, jako fakt? Když mu zalomím hadici tak půjde domrtva dokud něco nepovolí? To se mi úplně nezdá...MadTom píše:Ale u D2 žádnej snímač tlaku u pneumatického pružení zadní nápravy není. Na měření se používají čidla snímající vzdálenost nápravy od rámu. Auto nemá samostatnej vzduchojem. Pouze kompresor a 3 elektromagnetické ventily.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Súhlasím s MadTomom, kompresor nemá vlastnú ochranu, tuším, že ani tepelnú poistku, naozaj sa všetko viaže na snímače polohy.....
DanoB
DanoB
LR Discovery II Td5
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Pokud teda tam fakt nic není,
v tom kompresoru, tak má motorek KO, jak se zatíží tak umře. Protože jinak není možný, aby s odpojenou hadicí běžel a s připojenou neběžel.
Připoj tedy ke kompresorku místo auta hadici s manometrem a měř, klidně to můžeš pustit do kola foukacím nástavcem. Jestli nafouká kolo, je to OK, pletu se. Jestli ne, je v něm chyba.
Ve ventilech to nebude, protože pokud kompresor nemá snímání tlaku, urval by ti hadice, pokud by se neotvíral ventil. Nebo by běžel věčně, pokud vy se naopak nezavíral ventil v poloze odfuk/snížení.
Nakonec, jestli systém chodí snadno poznáš, když to nafoukáš externě hadicí odpojenou u kompresoru směrem do auta. To se asi dá poznat i bez diagnostiky, ale jestli jsi dával snímače polohy, možná stejně bude potřeba to srovnat. Nicméně by se měly měchy nějak nafoukat a mělo by to reagovat na pokyny knoflíku na palubce.
Připoj tedy ke kompresorku místo auta hadici s manometrem a měř, klidně to můžeš pustit do kola foukacím nástavcem. Jestli nafouká kolo, je to OK, pletu se. Jestli ne, je v něm chyba.
Ve ventilech to nebude, protože pokud kompresor nemá snímání tlaku, urval by ti hadice, pokud by se neotvíral ventil. Nebo by běžel věčně, pokud vy se naopak nezavíral ventil v poloze odfuk/snížení.
Nakonec, jestli systém chodí snadno poznáš, když to nafoukáš externě hadicí odpojenou u kompresoru směrem do auta. To se asi dá poznat i bez diagnostiky, ale jestli jsi dával snímače polohy, možná stejně bude potřeba to srovnat. Nicméně by se měly měchy nějak nafoukat a mělo by to reagovat na pokyny knoflíku na palubce.
Naposledy upravil(a) dava dne 15 dub 2014 23:54, celkem upraveno 1 x.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Když jsem dal na diagnostice test tak zacne 1z 5 a napise to ze auto není v rovine a toje všechno dal to nepusti ,zkusim propojit elektromagnety a kompresor napojim také zvlast a uvidíme co to udela ,ještě dotaz ventil primo na kompresoru je na co?
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Osobne mám práve opačný problém: Kopresor je ako nový, fúka ako "najatý", čidlá vymeneé, napriek tomu si zadom robí, čo chce. Mám podozrenie na ventil (netesnoti som vylúčil)
Idem si dorobiť manuálne ovládanie SLS, uvidíme, čo to povie...
Ale zase chápem, je to LR, a s ním je vždy čo robiť
DanoB
Idem si dorobiť manuálne ovládanie SLS, uvidíme, čo to povie...
Ale zase chápem, je to LR, a s ním je vždy čo robiť
DanoB
LR Discovery II Td5
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
JarekM píše:Když jsem dal na diagnostice test tak zacne 1z 5 a napise to ze auto není v rovine a toje všechno dal to nepusti ,zkusim propojit elektromagnety a kompresor napojim také zvlast a uvidíme co to udela ,ještě dotaz ventil primo na kompresoru je na co?
No, tak ale to je jiná, odpoj tyčky od snímačů a dej je do nějaký mezipolohy, jestli se diag zorientuje a zareaguje. Pak to ale nenech foukat, abys nebouch pytle. Máš to na heveru, nebo na zemi??
Ventil na kompresoru objasní Mad Tom. Podle mě to je hlavní pro celkovej zdvih, nebo jen celkovej odfuk (snížení se děje bez rozdílu stran) , ale to hádám ze zkušenosti z jiných aplikací wabco.
Jestli se ale chlapi nepletou a kompresor je natvrdo a nikde žádný jiný snímače než vzadu, systém nepozná tlak a nebude to tedy ve ventilech. Pokud by zlobily, kompresor by to nepoznal a valil to tam.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Zkosely jsme to jak na zemi,tak na heveru a v ruznych polohách ,jak se k tomu zase dostanu tak to zkusim nafoukat natvrdo a uvidíme ,ale momentalne jsem bezradnej
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Dano, jestli nedrží ventil, manuální ovládání nepomůže. Leda bys to odpojil od měchů a foukal je napřímo, to pak jo. Bude to makat i pokud je spojíš jednou hadicí a tou je dofoukneš zepředu, klidně i na jeden snímač nějak chytne polohu. Ale takhle zapojený se to bude houpat , proto jsou tam ty dva ventily pro každou stranu solo, a když nedržej, dělá to bordel a přefukuje mezi sebou. Taky pozor za stabilizaci, jestli máš ACE, může bejt chyba tam a pere se to spolu, jestli se to snaží zkřížit, tak má vzduchařina zmatek a nedofoukne, nebo upustí.faisceau píše:Osobne mám práve opačný problém: Kopresor je ako nový, fúka ako "najatý", čidlá vymeneé, napriek tomu si zadom robí, čo chce. Mám podozrenie na ventil (netesnoti som vylúčil)
Idem si dorobiť manuálne ovládanie SLS, uvidíme, čo to povie...
Ale zase chápem, je to LR, a s ním je vždy čo robiť
DanoB
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
-
MadTom
- Příspěvky: 15310
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Popis SLS je v RAVE - servisní manuál pro LR, dá se najít na webu. Akorát je to anglicky.
Součástí kompresoru je tepelná ochrana a mechanický přetlakový ventil. Řízení se dělá pomocí čidel vzdálenosti nápravy od rámu a dále je tam časové omezení v řídící jednotce - když se to nenafouká dot rychle, tak to vyhodí chybu.
Dále se kontrolují dveře - když jsou otevřené, tak se nefouká ani nevyfukuje.
Mě se to navích chová tak, že někdy malé dofouknutí po nastoupení do auta se stane až po rozjetí auta.
Dále jsou tam 3 elektromagnetické ventily - jeden pro každý měch - tí se vybírá, která strana se bude nafukovat nebo vyfukovat. Třetí ventil je vyfukovací.
Při foukání levého měchu se otevře ventil pro levý měch a zapne kompesor.
Při vyfukování levého měchu se otevře věntil pro levý měch a vyfukovací ventil.
Diagnostika - třeba Nanocom, které SLS doopravdy umí, umožňuje jednat nafouknout nebo vyfouknout každý z měchů samostatně, a hlavně zobrazí hodnoty, které řídící jednotka čte z čidel a umožňuje kalibraci výšky, nastvení uložených hodnot v řídící jednotce.
Součástí kompresoru je tepelná ochrana a mechanický přetlakový ventil. Řízení se dělá pomocí čidel vzdálenosti nápravy od rámu a dále je tam časové omezení v řídící jednotce - když se to nenafouká dot rychle, tak to vyhodí chybu.
Dále se kontrolují dveře - když jsou otevřené, tak se nefouká ani nevyfukuje.
Mě se to navích chová tak, že někdy malé dofouknutí po nastoupení do auta se stane až po rozjetí auta.
Dále jsou tam 3 elektromagnetické ventily - jeden pro každý měch - tí se vybírá, která strana se bude nafukovat nebo vyfukovat. Třetí ventil je vyfukovací.
Při foukání levého měchu se otevře ventil pro levý měch a zapne kompesor.
Při vyfukování levého měchu se otevře věntil pro levý měch a vyfukovací ventil.
Diagnostika - třeba Nanocom, které SLS doopravdy umí, umožňuje jednat nafouknout nebo vyfouknout každý z měchů samostatně, a hlavně zobrazí hodnoty, které řídící jednotka čte z čidel a umožňuje kalibraci výšky, nastvení uložených hodnot v řídící jednotce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- default
- Příspěvky: 1261
- Registrován: 19 úno 2007 12:53
- tel.: +420775196109
- auto: LR DII; Volvo XC90 -
- Bydliště: mám
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disco 2 sedi na riti poradi nekdo?
Ubezpečuju Vás (všechny) že ten kompresor nějakou ochranu má. Jednou mi odešly oba měchy naráz (nevím jak - ale je to pravda - jeden tam byl cca 1/2roku vyměněn v Auto Jase). Auto po nastartování normálně nakoplo kompresor a ten se po chvilce odpojil, aniž by měchy dofoukal. Řešil jsem to tady a tehdy jsme se shodli na tom, že kompresor má ochranu před přehřátím.
Asi týden jsem hledal závadu kdesi všade - než jsem u Slámiče zakoupil jeden měch a pak jsem byl schopen dojet do Auto Jase a pořešit reklamaci. Měli u toho spoustu pindů na téma "když za tím taháte vozejk (750kg) tak bychom tu reklamaci uznávat neměli" a podobně ale nakonec ho vyměnili...
Takže jsem se ujistil že ani nové věci nemusí fungovat a závadu je potřeba hledat i tam kde jsem si jist že být nemůže...
Asi týden jsem hledal závadu kdesi všade - než jsem u Slámiče zakoupil jeden měch a pak jsem byl schopen dojet do Auto Jase a pořešit reklamaci. Měli u toho spoustu pindů na téma "když za tím taháte vozejk (750kg) tak bychom tu reklamaci uznávat neměli" a podobně ale nakonec ho vyměnili...
Takže jsem se ujistil že ani nové věci nemusí fungovat a závadu je potřeba hledat i tam kde jsem si jist že být nemůže...
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109