300 TDI se zavzdušňuje filtr
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 18 dub 2014 17:08
- auto: Defender 130 TDI
300 TDI se zavzdušňuje filtr
Zdravím všechny příznivce landroverů. Už mám defendera čtyři roky a moc velká spokojenost je to auto s velkým A. Až na to že ten můj nebyl zrovna dobrej kup. No teď k mému problému před nedávnem mě nechal def v nesnázích. Zničeho nic začal kouřit a vůbec nešel do otáček sotva se držel volnoběh. Volal jsem několika lidem co myslím že tomu rozumí víc než já a vzniklo podezření že mám poskočený rozvoďák o zub proto to blbne. Tudíž jsem nechal udělat rozvody. Už přitom když mě chlápek dělal rozvody volal že rozvodama to nebylo a že bude pátrat dál. Nakonec zjistil že odkalovací nádobka u nádrže byla úplně plná bozdelu z nafty (takovej ten sliz atd.). Defa rozchodil a ten fungoval asi dva dny. Potom se stejné příznaky opakovaly znovu zkusil jsem tu nádobku a ta byla čistá tak jsem to odvzdušnil a def zase jel tentokrát už jen den. Druhý den opět to samý spousta dýmu a žádný výkon už jsem rovnou šel po odvzdušňováku na filtru a odvzdušnil a ten holomek po dvou hodinách jízdy zas to samý. Nemáte někdo nápad čím by to mohlo být?? Podotýkám že nafty je tam vždycky dost a před tím i když došla nafta jen jsem natankoval a párkrát otočil startérem a def se sám odvzdušnil jel zas jako víno. Nemáte někdo nápad kde by to mohlo přisávat vzduch??
Re: 300 TDI se zavzdušňuje filtr
Pokud je filtr už čistý, jen zavzdušněný, tak může být, podle mně, špatné podávací čerpadlo... Podobný problém jsem řešil u 200Tdi, podávací čerpadlo jsem vyřadil (bypass) a všechno funguje jak má...
Pokud dokážeš obejít podávací čepadlo (odpojit hadice a propojit je bez čepadla), tak to zjistíš jestli to bylo tím. Vstřikovací čerpadlo BOSCH v podstatě to podávací čerpadlo ani nepotřebuje (nesmí Ti ale dojít nafta).
Samozřejmě může být ještě nějaký problém třeba v palivovém vedení, ale to se těžko takhle na dálku řeší...
Pokud dokážeš obejít podávací čepadlo (odpojit hadice a propojit je bez čepadla), tak to zjistíš jestli to bylo tím. Vstřikovací čerpadlo BOSCH v podstatě to podávací čerpadlo ani nepotřebuje (nesmí Ti ale dojít nafta).
Samozřejmě může být ještě nějaký problém třeba v palivovém vedení, ale to se těžko takhle na dálku řeší...
Country boy...
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 18 dub 2014 17:08
- auto: Defender 130 TDI
Re: 300 TDI se zavzdušňuje filtr
Moc dík za radu vyzkouším to. Měl jsem na něj podezření protože trvá hroznou dobu než to pumpováním dostane naftu k filtru.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 18 dub 2014 17:08
- auto: Defender 130 TDI
Re: 300 TDI se zavzdušňuje filtr
Eště mám jeden takovej dotaz nevěděl by jste někdo proč mi 300 TDI hrozně kouří když jedu z kopce dolů a troško přidám plyn. Napadlo mě jestli nemůže být nějak přicpaný potrubý co vrací přebytky nafty a taky jsem koukal že ta zpátečka jde přes vstřikovací čerpadlo proč?
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300 TDI se zavzdušňuje filtr
Jedna drobnost co mě vytrápila u starého Escorta 1,6D - kousek cihly v nádrži, kterej byl akorát tak tlustej, aby přicpal trubku od nádrže k motoru. Odvzdušnit to šlo, na volnoběh fungovalo ale při výkonu to prostě nedalo naftu. Trubky šly pusou v pohodě profouknout. Nakonec nádrž dolů a profouknout kompresorem - kousek vyletěl a bylo opraveno.
Naprosto netuším, jak se tam dostal. Takže pokud se ti odkalovací nádobka naplnila hnusem, doporučuju vyčistit nádrž a profouknout trubky. S bordelem z biosložek v naftě je to občas docela síla, co je v nádrži, když se auto na nějakou dobu odstaví nebo co se časem dokáže usadit.
Naprosto netuším, jak se tam dostal. Takže pokud se ti odkalovací nádobka naplnila hnusem, doporučuju vyčistit nádrž a profouknout trubky. S bordelem z biosložek v naftě je to občas docela síla, co je v nádrži, když se auto na nějakou dobu odstaví nebo co se časem dokáže usadit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo