Puma má vysokotlaké vstřikování paliva comon rail a to je náchylné na kvalitu nafty. Uvažoval jsem o samostatném přídavném naftovém filtru se separátorem vody a kálů od Parkeru, který jsme chtěli s Adamem umístit do motorového prostoru. Bohužel, se to vzhledem k místu (u pumy to je dost zaskládané), nepodařilo. Dalším řešením by bylo použít dle převzatých informací a obrázků z Australského fóra "nástavec" na originální palivový filtr. Tento nástavec je vlastně separátorem. Naftový filtr se po aplikaci separároru prodlouží, což si vyžaduje jeho posunutí výše na rámu za použití podkladní montážní desky, která se musí vyrobit. Dalším krokem je úprava samotného krytu palivového filtru. Více je fotkách níže.
Kdyby se někdo ujal hromadné objednávky "nástavce"-separátoru a potom výroby té platle a úpravy krytu filtru, hlásím se.
Puma "filtrování nafty"
Re: Puma "filtrování nafty"
Podle me to v terenu hned znicis, vymyslel bych to jinak, tohle je dost na rane.
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Puma "filtrování nafty"
U Pumy je filtr vzadu na rámu stejně jak u TD5ky?
Jestli jo, z obrázků to tak vypadá, tak bych to z již uvedených důvodů neprodlužoval směrem dolů. ale tu "skleničku" tomu filtru normálně předřadil, na to by tam mělo být místa dost. A vůbec bych se nebál skleničky ze Zetoru nebo něčeho podobného.
Na kontrolu, jestli je v palivu voda je to výborné, stejně tak jako hrubej předfiltr. Nic jiného to neudělá. Ve Fordu originál filtr není standardních tuším 10mikronů, ale 2mikrony - prostě podstatně jemnější.
Je to udělat druhej držák a druhej kryt. A udělat to tak, aby na skleničku bylo vidět, bez nutnosti kryt sundávat.
No a potom se ještě naučit odvzdušnit motor, poté co skleničku vyleju.
Jestli jo, z obrázků to tak vypadá, tak bych to z již uvedených důvodů neprodlužoval směrem dolů. ale tu "skleničku" tomu filtru normálně předřadil, na to by tam mělo být místa dost. A vůbec bych se nebál skleničky ze Zetoru nebo něčeho podobného.
Na kontrolu, jestli je v palivu voda je to výborné, stejně tak jako hrubej předfiltr. Nic jiného to neudělá. Ve Fordu originál filtr není standardních tuším 10mikronů, ale 2mikrony - prostě podstatně jemnější.
Je to udělat druhej držák a druhej kryt. A udělat to tak, aby na skleničku bylo vidět, bez nutnosti kryt sundávat.
No a potom se ještě naučit odvzdušnit motor, poté co skleničku vyleju.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Puma "filtrování nafty"
U Pumy je to stejně jako u Td5.
Na fotce 1951 je filtr po našroubování separárotu na původním místě. Na fotce 1954 a 1955 je již namontován výše pomocí podkladové montážní platle obr. 1947. Tímto se dostane na stejnou spodní výšku, jako před úpravou. Že ho tedy poškodím při jízdě, nebo že bude omezeno křížení atd. bych obavu neměl ...
Na fotce 1951 je filtr po našroubování separárotu na původním místě. Na fotce 1954 a 1955 je již namontován výše pomocí podkladové montážní platle obr. 1947. Tímto se dostane na stejnou spodní výšku, jako před úpravou. Že ho tedy poškodím při jízdě, nebo že bude omezeno křížení atd. bych obavu neměl ...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Puma "filtrování nafty"
Na fotce 1925 naměřil při křížení k oplechování 8cm a na fotce 1957 jen 3.
Když už se řeší voda v naftě...kde vlastně u CR vstřikování vzniká problém? Se odlučuje/expanduje voda ve vysokotlaký části? Vim, že kvůli tomu se u CR motorů nesmí v zimě přidávat benzín do nafty.
Když už se řeší voda v naftě...kde vlastně u CR vstřikování vzniká problém? Se odlučuje/expanduje voda ve vysokotlaký části? Vim, že kvůli tomu se u CR motorů nesmí v zimě přidávat benzín do nafty.
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Puma "filtrování nafty"
Díky Patrikovi, který se ujal vývoje i zhotovení jednotlivých komponentů už máme vše potřebné "na stole".
Namontujeme a uvidíme jak se nám to osvědčí v praxi
Ostatní "pumisté", už mají kde vše pořídit.
Díky do Budějic !
Namontujeme a uvidíme jak se nám to osvědčí v praxi

Ostatní "pumisté", už mají kde vše pořídit.
Díky do Budějic !
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu