Puma "filtrování nafty"

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Puma "filtrování nafty"

#1 Příspěvek od MOPADŽI » 17 led 2014 09:23

Puma má vysokotlaké vstřikování paliva comon rail a to je náchylné na kvalitu nafty. Uvažoval jsem o samostatném přídavném naftovém filtru se separátorem vody a kálů od Parkeru, který jsme chtěli s Adamem umístit do motorového prostoru. Bohužel, se to vzhledem k místu (u pumy to je dost zaskládané), nepodařilo. Dalším řešením by bylo použít dle převzatých informací a obrázků z Australského fóra "nástavec" na originální palivový filtr. Tento nástavec je vlastně separátorem. Naftový filtr se po aplikaci separároru prodlouží, což si vyžaduje jeho posunutí výše na rámu za použití podkladní montážní desky, která se musí vyrobit. Dalším krokem je úprava samotného krytu palivového filtru. Více je fotkách níže.
Kdyby se někdo ujal hromadné objednávky "nástavce"-separátoru a potom výroby té platle a úpravy krytu filtru, hlásím se.
Přílohy
00012.jpg
00015.jpg
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma "filtrování nafty"

#2 Příspěvek od MOPADŽI » 17 led 2014 09:40

Fotky úpravy:
Přílohy
DSC_1925.jpg
DSC_1927.jpg
DSC_1944.jpg
DSC_1947.jpg
DSC_1949.jpg
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma "filtrování nafty"

#3 Příspěvek od MOPADŽI » 17 led 2014 09:42

Pokračování:
Přílohy
DSC_1951.jpg
DSC_1954.jpg
DSC_1955.jpg
DSC_1957.jpg
DSC_1960.jpg
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Puma "filtrování nafty"

#4 Příspěvek od Stavros » 17 led 2014 10:16

Podle me to v terenu hned znicis, vymyslel bych to jinak, tohle je dost na rane.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Puma "filtrování nafty"

#5 Příspěvek od MadTom » 17 led 2014 10:28

U Pumy je filtr vzadu na rámu stejně jak u TD5ky?
Jestli jo, z obrázků to tak vypadá, tak bych to z již uvedených důvodů neprodlužoval směrem dolů. ale tu "skleničku" tomu filtru normálně předřadil, na to by tam mělo být místa dost. A vůbec bych se nebál skleničky ze Zetoru nebo něčeho podobného.
Na kontrolu, jestli je v palivu voda je to výborné, stejně tak jako hrubej předfiltr. Nic jiného to neudělá. Ve Fordu originál filtr není standardních tuším 10mikronů, ale 2mikrony - prostě podstatně jemnější.
Je to udělat druhej držák a druhej kryt. A udělat to tak, aby na skleničku bylo vidět, bez nutnosti kryt sundávat.

No a potom se ještě naučit odvzdušnit motor, poté co skleničku vyleju. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma "filtrování nafty"

#6 Příspěvek od MOPADŽI » 17 led 2014 14:29

U Pumy je to stejně jako u Td5.
Na fotce 1951 je filtr po našroubování separárotu na původním místě. Na fotce 1954 a 1955 je již namontován výše pomocí podkladové montážní platle obr. 1947. Tímto se dostane na stejnou spodní výšku, jako před úpravou. Že ho tedy poškodím při jízdě, nebo že bude omezeno křížení atd. bych obavu neměl ...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Puma "filtrování nafty"

#7 Příspěvek od Trewor - ségra » 17 led 2014 15:59

Na fotce 1925 naměřil při křížení k oplechování 8cm a na fotce 1957 jen 3.

Když už se řeší voda v naftě...kde vlastně u CR vstřikování vzniká problém? Se odlučuje/expanduje voda ve vysokotlaký části? Vim, že kvůli tomu se u CR motorů nesmí v zimě přidávat benzín do nafty.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Puma "filtrování nafty"

#8 Příspěvek od MOPADŽI » 28 dub 2014 13:02

Díky Patrikovi, který se ujal vývoje i zhotovení jednotlivých komponentů už máme vše potřebné "na stole".
Namontujeme a uvidíme jak se nám to osvědčí v praxi :think
Ostatní "pumisté", už mají kde vše pořídit.
Díky do Budějic !
obrazek.JPG
obrazek.JPG (58.02 KiB) Zobrazeno 3475 x
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Odpovědět