Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#261 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 27 kvě 2014 10:24

Třeba ramena mi zas až takovou starost nedělají, je na nich povrchová lištička, ale do hloubky to moc nejde a řekl bych, ž než prorezne rameno, tak to bude fakt dlouho trvat. Opiskovat a dvousložkovou barvu, to je moje vize, jak to udělám já, ale zkušenosti nemám.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#262 Příspěvek od MadTom » 27 kvě 2014 10:39

Souhlasím, že pokud je to 1-2cm tlustej kus železa, tak nejspíš neurezne. Ale jdu na to z jiného pohledu - když už to budu rozdělávat a drát kartáčem od rzdi a následně natírat, tak ať to stojí ve výsledku za to. Nechat to takto připravené proběhnout navíc zinkem už je jenom malá práce navíc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2585
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#263 Příspěvek od habakuk » 27 kvě 2014 10:53

Ano, galvanický zinek je jen malá práce navíc, ale efekt nulový. Odolnost proti otěru a korozi je tristní. Pořádná barva udělá mnohem větší službu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#264 Příspěvek od MadTom » 27 kvě 2014 11:07

Na galvanický zinek by šla barva. A s tou odolností proti otěru bych si tak jistej nebyl. Podle mých zkušeností je porovnatelná s žárovým zinkem, akorát toho galvanického je tam slabší vrstva. On i ten zinek na vzduchu postupně ubývá, a tlustší vrstva vydrží déle, nehleděna to, že žárový zinek zateče i do mezer, kde po galvanickém zbydou pouze zbytky kyselin z lázně, co se nepodařily pořádně umýt.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#265 Příspěvek od mr-tomas » 27 kvě 2014 11:47

Já jsem na jednom veteránu dal všechno pomědit, na to kadmium a navrch pořádnou barvu. A věřím tomu že mě to přežije. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2585
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#266 Příspěvek od habakuk » 27 kvě 2014 11:56

Nemám zkušenosti s použitím na podvozku auta, ale děláme vodní turbíny kdy se na určité části používal galvanický zinek a nebylo to vůbec dobré za pár měsíců to bylo jak liška. Šrouby mají zinek dole po jednom dotažení co bylo žárově bylo výrazně lepší. Tedy předpokládám, že vrstva vydrží větší zatížení. Doplním jenom bylo použito na prvky které nemají přímí styk s vodou. Nátěr je prostě nutnost. Jak bylo psaný výše jedná se spíše o estetické hledisko než o akutní potřebu zabránit prorezivění ramen.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#267 Příspěvek od MadTom » 27 kvě 2014 12:12

Tak s tím souhlasím. Mě to vysvětlovali tak, že zinek chrání to železo a barva chrání zinek. A celé to funguje i u menších škrábanců. Jinak jsem si nechal zinkovat držák na kanistr a k tomu takové prodloužené matky co jsem svařoval ze dvu různých matek a že by se to loupalo tak to určitě ne. Akorát z držáku se odírá barva - nedal jsem tam pořádnou žravou základovku, ale jenom obyčejnou a ta na tom prostě nedrží.
Měď a kadminum je dobré řešení, ale dnes docela problematické - teda to kadmium.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#268 Příspěvek od mr-tomas » 27 kvě 2014 14:09

Kadmium dělají v Praze LOM, mají na to výjimku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#269 Příspěvek od MadTom » 27 kvě 2014 14:19

Tak u vojáků bych tomu docela věřil. Docela živě si pomatuju, jak jsem před pár rokama řežil niklování hliníkových věcí do radarů - dělá to Mesit v Uherském Hradišti a ti tehdy nestíhali. Nakonec jsem se dozvěděl, že nejspíš ještě někdo u vojáků, ale to je tak vše. Takže jsem si tehdy 2 měsíce počkal. A bude hůř.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#270 Příspěvek od MadTom » 12 čer 2014 18:12

Tak po večerech pomalu pokračuji z ohýbání trubiček od klimatizace.
Přílohy
Def_130_klima_LP.jpg
Def_130_klima_LP.jpg (25.84 KiB) Zobrazeno 8317 x
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - maska pro klimu a webasto

#271 Příspěvek od MadTom » 13 čer 2014 18:05

A protože poskládat trubky od klimatizace je takové malé puzzle, tak jsem si to vyfotil.
http://ok2mtm.rajce.idnes.cz/2014_06_11 ... heater_box
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#272 Příspěvek od MadTom » 06 črc 2014 18:19

V mezidobí jsem začal pomalu přemýšlet, kam nacpat veškerou elektroniku, co v autě je nebo bude potřeba. Narazil jsem na možnost podložit cubby box extra bednou pro elektroniku a tam šoupnout řídící jednotku motoru, pojistky a relátka co budou navíc. Docela se mi to jako idea líbí - jednotka bude výš, nad případnou hladinou a pod spolujezdce se bude dát namontovat jedna ze dvou plánovaných 105Ah baterek, a tím lépe rozložit váhu.
S elektronikou bych se chtěl dostat aspoň tak vysoko, jako je to v D2 - tam je nad nohama spolujezdce.
Bednu si asi budu muset udělat na míru. Jednak bych chtěl místo stávající páky ruční brzdy použít páku z RRC - nebude tak zavazet a furt koketuji s možností 3 sedačky vpředu - tak trošku spíš nouzové.

Jednu 105Ah baterku jsem s rezervou nacpal místo originální - chtělo to akorát delší lištu na upevnění. Dvě by se asi vešly, s malýma úprava, ale každá váží 30kg a to už je na jednu stranu auta hodně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#273 Příspěvek od DanoDEF » 07 črc 2014 16:19

MadTom píše:a pod spolujezdce se bude dát namontovat jedna ze dvou plánovaných 105Ah baterek, a tím lépe rozložit váhu.
... nezabudni, ze box pod spolujazdcom je na vysku nizsi ako box pod vodicom Tak aby ti baterka neiskrila o kryt. :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#274 Příspěvek od MadTom » 07 črc 2014 16:51

Jo, tak nějak počítám s kompletní rozborkou obou boxů co jsou pod předníma i zadníma sedačkama a nějaká úprava je potom to nejmenší. Navíc baterky co mám nachystané jsou sice delší, ale zato o něco nižší, než to co tam bylo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#275 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 07 črc 2014 23:11

Nepodceňuj teplotu, zjisti jak se ti kde co ohřívá, a abys to uchladil (odvětral). Když defa celej den honíš někde v subtropech na redukci a teplota vzudchu koketuje s padesátkou, rozpálí se uplně všechno a převodovky topěj jaxvině, tak s tou řídící jednotkou opatrně, nacpat ji někam, kam se sotva vejde, možná nebude to nejšťastnější. Jsem byl docela rád, že si v klidu topila v te velke prazdne krabici pod spolujezdcem... Tou dobou styk holé ruky s plechem pod cubby boxem znamenal popálení prstů.
Ale zas jsou lidi, co maj v převodovkách volej a těm se to možná hřeje míň, ale teplo je svině - jak ho někam zavřeš, nezná bratra a řj je přecejen celkem základ pohybu.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#276 Příspěvek od DanoDEF » 08 črc 2014 08:33

Hanys_a_Kaca píše: Ale zas jsou lidi, co maj v převodovkách volej a těm se to možná hřeje míň, ale teplo je svině - jak ho někam zavřeš, nezná bratra a řj je přecejen celkem základ pohybu.
... neboj hreje rovnako jak svina a nemusis byt ani v subtropoch staci niekolko sto km cesta.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#277 Příspěvek od Kangaroo » 08 črc 2014 13:07

DanoDEF píše:
MadTom píše:a pod spolujezdce se bude dát namontovat jedna ze dvou plánovaných 105Ah baterek, a tím lépe rozložit váhu.
... nezabudni, ze box pod spolujazdcom je na vysku nizsi ako box pod vodicom Tak aby ti baterka neiskrila o kryt. :mrgreen:
Máš pravdu, já to řešil jeho zvětšením (prohloubením) nejprve z obyčejného později z nerez plechu. Mám dvě žluté optimy 75 AH pod každou sedačkou jednu.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#278 Příspěvek od MadTom » 02 zář 2014 09:31

Tak pomalu začínám auto používat na to na co bylo určeno - malý náklaďák, v rámci přípravy na stavbu garáže. O víkendu to byl odvoz trošky kamení, co zbyla po předchozích nájemnících - měli z toho skalku. Akorát když se při nakkládání začalo zadní čelo pomalu opírat o zem, tak jsem pojal podezření, že ty šutry jsou trošku těžší, když jsou pohromadě. Ale stačilo dofouknout kola a přestalo to tahat zástěrky po zemi.
A příjemné překvapení - auto po vyložejí jede velice dobře, a nejsou tam ani problémy při rozjedu jako u D2. Prostě to má správné zpřevodování pro danou velikost kol. Takže si čím dál víc myslím, že kombinace větších kole (255/85/R16), pomalejších převodů do diferáků a overdrive bude dobře použitelná. Né že by D2 nejelo, ale s naloženým autem a většíma kolama to prostě není při rozjedech ono.
Přílohy
IMG_20140829_163046_resize.jpg
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#279 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 02 zář 2014 10:25

Mi tak připadá, že nakonec každý objeví, že ta velikost kol a převodů je tak nějak nejlíp navržená už v základu :P Disko jede nejlíp s těma kolama, co na něj patří a def - kupodivu taky.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#280 Příspěvek od MadTom » 02 zář 2014 10:45

Ano s tím souhlasím. Na druhou stranu, u D2 změna z 235/70/R16 na 235/85/R16 je mimo silnici hodně poznat. Akorát to chce ještě zpomalit diferenciály stejným poměrem, aby se to dostalo tam, kam to patří.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět