vule poloosa - unasec

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

vule poloosa - unasec

#1 Příspěvek od lopik » 16 čer 2014 08:07

ahojte,
tak som zas trochu rozoberal a zistil som nemilú vec - mám pomerne veľkú vôľu medzi unášačom a polosou.
Keď som vybral polosu, zistil som že, drážkovanie je výrane opotrebované len na strane unášača (viď porovnanie - druhý obrázok)

chcel by som sa preto opýtať:
1. čím je to spôsobené, že je to drážkovanie zodraté len na jednej strane? predpokladal som, že namáhanie je rovnaké na obidvoch koncoch, preto by snáď aj opotrebenie malo byť približne rovnaké...
2. môže to byť nekvalitný materiál polosi keď je ozubenie opotrebované tak ako na unášači? myslel som, že prípadné poškodenie odnesie vyždy unášač a polosa ostane OK.
3. čo s tým? :D
P2.JPG
P1.JPG

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: vule poloosa - unasec

#2 Příspěvek od DanoDEF » 16 čer 2014 14:09

... s tym si hlavu nelam. Je to jednoducho vlastnost. Prehod P a L unasac medzi sebou a mas na cas pokoj. Nic nie je na veky ani TOY... http://www.landroverforum.cz/forum/view ... &start=100
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: vule poloosa - unasec

#3 Příspěvek od MadTom » 16 čer 2014 15:05

U nového by možná pomohlo zalepit vhodný lepidlem třeba od Loctite - podobně, jako je to předepsané u D2, u tohoto už asi nepomůže nic.
Druhá věc je, jestli je to vymačkané kvůli malé pevnosti materiálu, nebo protože to nebylo pořádně namazané a lehce to tam zkorodovalo a potom se začalo vymačkávat díky zvětšené vůli?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: vule poloosa - unasec

#4 Příspěvek od DanoDEF » 16 čer 2014 15:29

MadTom píše:U nového by možná pomohlo zalepit vhodný lepidlem třeba od Loctite - podobně, jako je to předepsané u D2, u tohoto už asi nepomůže nic.
Druhá věc je, jestli je to vymačkané kvůli malé pevnosti materiálu, nebo protože to nebylo pořádně namazané a lehce to tam zkorodovalo a potom se začalo vymačkávat díky zvětšené vůli?
... mam pocit, ze tam ziadne lepidlo nepomoze. Vymackane to bude skor od tej postupnej korozie z dovodu nedostatocneho mazania tejto strany poloosi.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: vule poloosa - unasec

#5 Příspěvek od MadTom » 16 čer 2014 17:02

A přesně z tohoto důvodu je to podle mě u D2 předepsané lepit nějakým Loctitem. Ono to lepidlo nejenom vymezí vůle, ale i zabrání pronikání vlhkosti. Blbé je, že na demontáž je třeba stahovák. Tady by to ale šlo i s celým unašečem, takže by to nemusel být tkaový problém.
Jinak včera jsem koukal k Aschroftům na pevnostní poloosy a tady o tom něco píšou:

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... rears.html

konkrétně tohle:
The halfshafts and drive members we provide are warranted against BREAKAGE, not against wear caused by 'fretting corrosion' of the spline/drive member interface. This 'fretting corrosion' is a direct result of lack of lubrication, a design fault, and is common on grease filled hubs. We therefore recommend removing the half shaft seal to allow oil to migrate along the half shaft to keep the spline lubricated.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: vule poloosa - unasec

#6 Příspěvek od DanoDEF » 16 čer 2014 18:54

MadTom píše: Tady by to ale šlo i s celým unašečem, takže by to nemusel být tkaový problém.
... u zadnych mozno ale u prednych... sak si to vyskusaj na 130tke. :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: vule poloosa - unasec

#7 Příspěvek od MadTom » 16 čer 2014 19:55

Jsem si to myslel, že to nebude jenom tak, jinak by se to dělalo rovnou.
A ano, "zkoušet" to budu - na 130ku půjde dozadu Rover náprava, takže repase a vpředu teče lehce jedna koule, takže také repase.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
lopik
Příspěvky: 235
Registrován: 21 úno 2011 21:08
auto: Defender 110-300Tdi
Bydliště: Martin, SK

Re: vule poloosa - unasec

#8 Příspěvek od lopik » 16 čer 2014 20:48

zaujímavé poznatky, hlavne tá korózia trením (fretting corrosion) to je pre mňa úplne nová vec, vďaka... takže mi z toho vychádza, že kúpiť nové a potom poriadne mazať...

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5125
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: vule poloosa - unasec

#9 Příspěvek od DanoDEF » 16 čer 2014 21:14

lopik píše:zaujímavé poznatky, hlavne tá korózia trením (fretting corrosion) to je pre mňa úplne nová vec, vďaka... takže mi z toho vychádza, že kúpiť nové a potom poriadne mazať...
... aj tak casom dospejes k rovnakemu zaveru.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět