Odešla baterie na cestě
Moderátor: Miky_CZ
Odešla baterie na cestě
Tak to bylo vo chlup!!Po 1000km jízdy v autě divnej odér,po zastavení pára zpod haubny,po otevření takhle krásně nafouklá baterie!Vařila jak voda na kafe!Dva články v pr.... .Ještě že se nafoukla,přeškrtila přefuk. hadičku,ta tlakem vypadla a pářila pod haubnu,jinak bych si toho za jízdy nevšimnul.A to jsem jí jako starej odchovanec škodovek před cestou kontroloval!Už vidím ten katastrifickej scénář-výbuch baterie,možná havárie,požár,třeba v tunelu pod Alpama,na každou stranu 4 km ..... Lepší nemyslet.Po hodině pomocí asistence pojištovny nová baterka a odjezd.Viděl jsem kdysi traktor kde buchla baterka a řeknu vám,nic moc!Už se někomu něco takovýho přihidilo?
			
									
									Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."
						- petr štrof
- Příspěvky: 940
- Registrován: 29 dub 2010 21:00
- tel.: 603799382
- auto: LR Disco 3 HSE 2006
- Bydliště: NÁCHODSKO
Re: Odešla baterie na cestě
mě umřela předevčírem , naštěstí domu u baráku , přesně po 5 letech
			
									
									
						- 
				Luboš M.
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odešla baterie na cestě
Tak to si můžeme podat ruce  . V DIII ko před měsícem, bez varování u baráku, V Toyotě mi po zimě nejdou dobít dvě baterie, jedna při dobíjení taky skoro bouchla a to ještě potřebuji jednu do zahradního traktůrku a nemluvím o skútru, kde je taky KO
 . V DIII ko před měsícem, bez varování u baráku, V Toyotě mi po zimě nejdou dobít dvě baterie, jedna při dobíjení taky skoro bouchla a to ještě potřebuji jednu do zahradního traktůrku a nemluvím o skútru, kde je taky KO  ........to je zase desítka jen za baterky kuwa
 ........to je zase desítka jen za baterky kuwa 
			
									
									 . V DIII ko před měsícem, bez varování u baráku, V Toyotě mi po zimě nejdou dobít dvě baterie, jedna při dobíjení taky skoro bouchla a to ještě potřebuji jednu do zahradního traktůrku a nemluvím o skútru, kde je taky KO
 . V DIII ko před měsícem, bez varování u baráku, V Toyotě mi po zimě nejdou dobít dvě baterie, jedna při dobíjení taky skoro bouchla a to ještě potřebuji jednu do zahradního traktůrku a nemluvím o skútru, kde je taky KO  ........to je zase desítka jen za baterky kuwa
 ........to je zase desítka jen za baterky kuwa 
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;  vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
						Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: Odešla baterie na cestě
No ale to že se takhle nafoukne a uvaří baterka většinou svědčí o přebíjení alternátoru.Tak aby sis neodpravil i tu novou.
			
									
									
						- 
				MadTom
- Příspěvky: 15309
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Odešla baterie na cestě
Pokud byly zkratované članky, tak bude vařit i při správně fungujícím dobíjení. Každopádně kontrola nabíjecího napětí je žádoucí.
			
									
									Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
						- 
				omar
- Příspěvky: 2753
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: Odešla baterie na cestě
naprostej souhlas mam uz nekolik let měřák takze mam neustalej prehled jak to dobiji,stal cca 200kc aj s postovnymMadTom píše:Pokud byly zkratované članky, tak bude vařit i při správně fungujícím dobíjení. Každopádně kontrola nabíjecího napětí je žádoucí.
- 
				Luboš M.
- Příspěvky: 3311
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odešla baterie na cestě
Mám v autě takovej ten cigaretovej měřák dobíjení a je to do 14.2, tak že OK.libovka píše:No ale to že se takhle nafoukne a uvaří baterka většinou svědčí o přebíjení alternátoru.Tak aby sis neodpravil i tu novou.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;  vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
						Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Re: Odešla baterie na cestě
Jo,mechanik na místě to samozřejmě měřil než jí měnil,doma jsem to udělal taky a dobíjení je OK.
			
									
									Snažím se žít tak,aby na mém pohřbu ještě i farář říkal:"Změřte mu tep,on si z nás určitě dělá prdel!"@"Průjem a Alzheimer je velmi nepříjemná kombinace. Utíkáš, a nevíš kam...."
						- Hubert
- Příspěvky: 2530
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odešla baterie na cestě
Mě dvakrát ve lesním stroji explodovala. A řeknu Vám že v první chvíli sem si myslel že už sem mrtvej. Příčina byla vždy stejná vlivem nárazů a vibrací se zkratoval jeden článek.
			
									
									Land Rover Discovery 300 Tdi,  AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,  D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
						Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odešla baterie na cestě
I ja jsem v pondeli menil baterku, taky na ni prisla rychla smrt... Asi epidemie.
			
									
									Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
						- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Odešla baterie na cestě
Mě se po měsíční odstávce vybila špičková " OPTIMA " ( už má taky přes 5 let ) . Zatím stačilo jen nabít a jede při denním provozu . Někdo mě říkal,že když se gelovka vybije tak je prej už v hajzlu,tak nevím nevím jak dlouho bude fungovat . Ale já zas jezdím jen okolo komína,tak to budu mít dom kousek .
			
									
									D III  -   2,7 TDV - The end result of a lot of hard work. 
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
						D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Odešla baterie na cestě
To jsou pomluvy. Mě se gelovka žlutá optima vybyla na 4V a po oživení v servisu je jako nová. A jedna červená optima dokonce na 0V a po oživení a testu měla prej kapacitu přes 100%. Pravda jsou to jenom roční mladice.  
			
									
									
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
						- Sláma Karel
- Příspěvky: 7929
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Odešla baterie na cestě
A ve kterém servisu ti je oživlovaly. 
Mě už jich těch slavných Optim umřelo pět. Prostě se vybily a už nejdou nabít. Jednu jsem zkusil dát do servisu baterek pod Nuselákem a prý je KO. A to nijak stará nebyla.
Ty zbylé tři jsem tam ani nedával.
A jedna mi odešla během navijákování na letošní Chroatia Trophy.
K
			
									
									Mě už jich těch slavných Optim umřelo pět. Prostě se vybily a už nejdou nabít. Jednu jsem zkusil dát do servisu baterek pod Nuselákem a prý je KO. A to nijak stará nebyla.
Ty zbylé tři jsem tam ani nedával.
A jedna mi odešla během navijákování na letošní Chroatia Trophy.
K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY   ---   tel  608333403  ---  email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
						28 let praxe
Re: Odešla baterie na cestě
Já je taky dával do servisu pod Nuselákem, červenou dvakrát a žlutou jednou, a vždy jí vzkřísily. A jednou žlutou v Letňanech, to měla 7 voltů. Moje nabíječka, jak to hodně klesne, to není schopná nabít.
			
									
									Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
						- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Odešla baterie na cestě
Tak mě se povedly oživit obě Optimy osobně doma   . Nabíječka byla ze začátku v tom poli " Start " a pak se postupně zatlumovala až ampérmetr ( bo co to je za měřák ) klesl na 0 . Ale měřit kapacitu mě nenapadlo
  . Nabíječka byla ze začátku v tom poli " Start " a pak se postupně zatlumovala až ampérmetr ( bo co to je za měřák ) klesl na 0 . Ale měřit kapacitu mě nenapadlo   , ono nemám ani měřák
  , ono nemám ani měřák   Mě vlastně stačí,když auto chytne a jede ....
  Mě vlastně stačí,když auto chytne a jede .... 
			
									
									 . Nabíječka byla ze začátku v tom poli " Start " a pak se postupně zatlumovala až ampérmetr ( bo co to je za měřák ) klesl na 0 . Ale měřit kapacitu mě nenapadlo
  . Nabíječka byla ze začátku v tom poli " Start " a pak se postupně zatlumovala až ampérmetr ( bo co to je za měřák ) klesl na 0 . Ale měřit kapacitu mě nenapadlo   , ono nemám ani měřák
  , ono nemám ani měřák   Mě vlastně stačí,když auto chytne a jede ....
  Mě vlastně stačí,když auto chytne a jede .... 
D III  -   2,7 TDV - The end result of a lot of hard work. 
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
						D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- 
				MadTom
- Příspěvky: 15309
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Odešla baterie na cestě
Tohle sem řešil přímo s vývojářema z Banneru, a potom mi v principu to samé potvrdili i jiní baterkáři.
U olověné baterky je část desek normálně aktivní a část ne. Pokud baterku hluboce vybiješ, tak se de i to té normálně neaktivní části a ta už se znovu nenabije, takže dojde ke zhoršení funkce baterky.
Co se týče testu baterky - že je OK, tak by mě zajímalo, jak to dělali a jak dlouho to trvalo. Ono změřit kapacitu trvá několik hodin, a na změření startovacího proudu je zase potřeba docela velká mašina, aby baterku reálně zatížila. Pro srovnání 100Ah baterka je schopná dát proud kolem 800-1000A, což jsou 2-3 navijáky pod plným tahem. A tomu taky musí odpovídat dráty, co se k baterce připojí během toho testu.
Za mě jednoznačně olověnou baterku nevybíjet do nuly - velmi jí to škodí, neskladovat vybitou, teda pokud ještě není nová a používat na to na co je určená - startovací na startování, karavanovou na ledničku a světýlka.
Prošlo mi rukama několik tun olověných baterek - staničních, používaných do UPSek na dráze, kde je požadavek na zálohování minimálně na 5 hodin. A když jsme řešili, jak je správně používat, aby vydrželi deklarovaných 10 let, tak to bylo - teplota cca 25°C, při 40°C hrozí že uteče voda (baterky nebyli dolévací, aby mohly být vedle ostatních zařízení), nabíjet konzervativně na 13,8V trvale, i když to znamená, že nebude k dispozici 100% kapacity ale třeba jenom 95%, a hlavně nevybíjet "do nuly". Typická startovací baterie zvládá cca 200 cyklů nabít/vybít, tužkové NiCd zvládali 1000 cyklů. Je to dáno konstrukcí. Ptal jsem se i na použití v autě s navijákem a tak je to o tom, aby baterka nešla napětím moc dolů, jinak se prostě kazí, a aby se nepřehřívala - Optima stejně jako fůra jiných baterek nemá možnost dolít vodu. Je konstruovaná jako přetlaková, kdy po překročení bezpečného přetlaku se uvolní ventilek nebo třeba protrhne bezpečnostní membrána a plyny což je vlastně voda, jsou z baterky pryč. A ta vysychá a postupně umírá.
			
									
									U olověné baterky je část desek normálně aktivní a část ne. Pokud baterku hluboce vybiješ, tak se de i to té normálně neaktivní části a ta už se znovu nenabije, takže dojde ke zhoršení funkce baterky.
Co se týče testu baterky - že je OK, tak by mě zajímalo, jak to dělali a jak dlouho to trvalo. Ono změřit kapacitu trvá několik hodin, a na změření startovacího proudu je zase potřeba docela velká mašina, aby baterku reálně zatížila. Pro srovnání 100Ah baterka je schopná dát proud kolem 800-1000A, což jsou 2-3 navijáky pod plným tahem. A tomu taky musí odpovídat dráty, co se k baterce připojí během toho testu.
Za mě jednoznačně olověnou baterku nevybíjet do nuly - velmi jí to škodí, neskladovat vybitou, teda pokud ještě není nová a používat na to na co je určená - startovací na startování, karavanovou na ledničku a světýlka.
Prošlo mi rukama několik tun olověných baterek - staničních, používaných do UPSek na dráze, kde je požadavek na zálohování minimálně na 5 hodin. A když jsme řešili, jak je správně používat, aby vydrželi deklarovaných 10 let, tak to bylo - teplota cca 25°C, při 40°C hrozí že uteče voda (baterky nebyli dolévací, aby mohly být vedle ostatních zařízení), nabíjet konzervativně na 13,8V trvale, i když to znamená, že nebude k dispozici 100% kapacity ale třeba jenom 95%, a hlavně nevybíjet "do nuly". Typická startovací baterie zvládá cca 200 cyklů nabít/vybít, tužkové NiCd zvládali 1000 cyklů. Je to dáno konstrukcí. Ptal jsem se i na použití v autě s navijákem a tak je to o tom, aby baterka nešla napětím moc dolů, jinak se prostě kazí, a aby se nepřehřívala - Optima stejně jako fůra jiných baterek nemá možnost dolít vodu. Je konstruovaná jako přetlaková, kdy po překročení bezpečného přetlaku se uvolní ventilek nebo třeba protrhne bezpečnostní membrána a plyny což je vlastně voda, jsou z baterky pryč. A ta vysychá a postupně umírá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
						






