systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Není to z mé hlavy ale v Tranzitu, Fiestě a pdobných autech je na topení elektrický regulační ventil - zrovna mám jeden v poště, protože v rámci montáže klimatizace do Defa upravuju celej boz topení. Jestli jsem to správně pochopil, tak by měl umožňovat regulovatelné obejití výměníku topení, což je v principu to co chceme.
Když to bude fungovat, tak ho mám v plánu použít i pro regulaci teplé vody do výměníku v zásobníku a pro druhé topení v zadní části vozu.
Když to bude fungovat, tak ho mám v plánu použít i pro regulaci teplé vody do výměníku v zásobníku a pro druhé topení v zadní části vozu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Diky za tip Mensi vymenik uz nebyl k mani, tohle je nejmensi co jsem sehnat. 0.28m2
Chtel jsem ho dat to serie s okruhem a pak regulaci vyresit nejak na te "uzitkove" vetvi at se co nejmin zasahuje do okruhu v aute.
Ale topenarine moc nerozumim.
Chapu nedavat do serie ale paralerne s chladicem + nejake manualni skrceni, ale ten trojcestny ventil uplne ne.
Pls jak bys ho zapojil?
Chtel jsem ho dat to serie s okruhem a pak regulaci vyresit nejak na te "uzitkove" vetvi at se co nejmin zasahuje do okruhu v aute.
Ale topenarine moc nerozumim.
Chapu nedavat do serie ale paralerne s chladicem + nejake manualni skrceni, ale ten trojcestny ventil uplne ne.
Pls jak bys ho zapojil?
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Já to a Defu potřebuju udělat ve dvou etapách.
1. kvůli doplnění klimatizace stávající výměník topení obcházet - tedy aby skrz něj v léte necirkulovala stále teplá voda - na to ten ventil je snad určenej.
2. doplnění zásobníku na teplou vodu a druhého topení - tady předpokládám že jak zásobník tak druhé topení budou někde vzadu, a že je zapojím do série s normálním topením a hadice co tam dozadu povedu alespoň trohu zaizoluji. Výhoda je, že na této straně nebudu potřebovat další čerpadlo - požene to pumpa na motoru. Maximálně doplním nějaké odvzdušňováky. Druhé topení a stejně tak výměník v zásobníku budou předpokládám udělány jako obchozí, pomocí stejných ventilů. Takžě ve chvíli, kdy nebudu ohřívat vodu, ani nebudu topit, to bude jenom cirkulovat hadicí.
Večer, až budu mít ventil v ruce, tak sem dám další informace.
Pro tvoje použití, kdy máš pěknej výměník, bych ho zapojil do série s topením a na druhou stranu - kde bude ta sprchovací voda, dal další čerpadlo, které ti skrz ten výměník bude honit vodu (musí snést teplou vodu). Výměník bych nechal v okruhu trvale, bez dalších ventilů, nejsou tam podtřeba. Zábava začne na straně vody pro sprchu - tak nějak si moc nedovedu představit systém regulace, kdy třeba TD5ka na volnoběh téměř netopí, takže po dojezdu s ještě horkým motorem to bude dávat moc horkou vodu a pro druhého člověka bude třeba akorát a třetí už ji bude mít skoro studenou.
Lepší řešení, co jsem viděl, je vzít kanistr s vodou co máš na to sprchování - teda pokud ji nebudeš rovnou tahat z potoka, a ten připojit k výměníku a nechat tam tu vodu chvilku běhat dokola, až se ohřeje. A potom ji teprve pustit do sprchy. Já kvůli tomu chci tu vestavěnou nádrž - když bude dost velká, tak ji za jízdy ohřeju a potom, už to bude jako doma z bojleru - akorát to bude chtít jedno čerpadlo na teplou vodu a druhé na studenou.
1. kvůli doplnění klimatizace stávající výměník topení obcházet - tedy aby skrz něj v léte necirkulovala stále teplá voda - na to ten ventil je snad určenej.
2. doplnění zásobníku na teplou vodu a druhého topení - tady předpokládám že jak zásobník tak druhé topení budou někde vzadu, a že je zapojím do série s normálním topením a hadice co tam dozadu povedu alespoň trohu zaizoluji. Výhoda je, že na této straně nebudu potřebovat další čerpadlo - požene to pumpa na motoru. Maximálně doplním nějaké odvzdušňováky. Druhé topení a stejně tak výměník v zásobníku budou předpokládám udělány jako obchozí, pomocí stejných ventilů. Takžě ve chvíli, kdy nebudu ohřívat vodu, ani nebudu topit, to bude jenom cirkulovat hadicí.
Večer, až budu mít ventil v ruce, tak sem dám další informace.
Pro tvoje použití, kdy máš pěknej výměník, bych ho zapojil do série s topením a na druhou stranu - kde bude ta sprchovací voda, dal další čerpadlo, které ti skrz ten výměník bude honit vodu (musí snést teplou vodu). Výměník bych nechal v okruhu trvale, bez dalších ventilů, nejsou tam podtřeba. Zábava začne na straně vody pro sprchu - tak nějak si moc nedovedu představit systém regulace, kdy třeba TD5ka na volnoběh téměř netopí, takže po dojezdu s ještě horkým motorem to bude dávat moc horkou vodu a pro druhého člověka bude třeba akorát a třetí už ji bude mít skoro studenou.
Lepší řešení, co jsem viděl, je vzít kanistr s vodou co máš na to sprchování - teda pokud ji nebudeš rovnou tahat z potoka, a ten připojit k výměníku a nechat tam tu vodu chvilku běhat dokola, až se ohřeje. A potom ji teprve pustit do sprchy. Já kvůli tomu chci tu vestavěnou nádrž - když bude dost velká, tak ji za jízdy ohřeju a potom, už to bude jako doma z bojleru - akorát to bude chtít jedno čerpadlo na teplou vodu a druhé na studenou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Jestli to někdo chce vidět, tak bydlím na Výtoni v Praze a rád předvedu. 604377872
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Tak ventil přišel a vypadá to, že je to ono - je to konkrétně tento:
http://www.pm-autodily.cz/transit-0694- ... di--25-td/
Stačí mu klidně 6V na ovládání a funguje jak bych si představoval - po sepnutí se výstup do topení uzavře a otevře se obtok. Uzavření je těsné, obtok v otevřeném stavu těsný není, takže v tom nebude zůstávat vzduch.
Ještě změřím, jak to je s průměry trubek, aby to moch neškrtilo průtok.
http://www.pm-autodily.cz/transit-0694- ... di--25-td/
Stačí mu klidně 6V na ovládání a funguje jak bych si představoval - po sepnutí se výstup do topení uzavře a otevře se obtok. Uzavření je těsné, obtok v otevřeném stavu těsný není, takže v tom nebude zůstávat vzduch.
Ještě změřím, jak to je s průměry trubek, aby to moch neškrtilo průtok.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Tak jsem to vymyslel, horem dolem, vymyslel strasne slozity veci a pak to zase zjednodusil a ted mam pracovni verzi, ktera mi prijde supr.
Co si myslite o nasledujicim napadu (obrazek): Funkce:
A) pouze ohrev vody v kanistru: Separe cudlik zapne cerpadlo a zaroven otevre ventil, voda cirkuluje z kandaku pres vymenik zpet do kandaku. Kohoutek je zavrenej.
B) pouze voda do kohoutku/sprchy: otevre se kohoutek (karavanovej se spinacem = zapne cerpadlo), voda tece. Cerpadlo tlaci vodu jak naprimo (studena) tak pres vymenik (horka); termostaticky smesovaci ventil ji namixuje na nastavenou teplotu. 12V ventil zavrenej.
12V ventil napr http://www.karavan.cz/_300_136-elektrom ... -x-12v.htm
termostat. ventil napr: http://www.stavbaeu.cz/instalacni-mater ... 430-127739
Myslite, ze by to mohlo fungovat?
Co si myslite o nasledujicim napadu (obrazek): Funkce:
A) pouze ohrev vody v kanistru: Separe cudlik zapne cerpadlo a zaroven otevre ventil, voda cirkuluje z kandaku pres vymenik zpet do kandaku. Kohoutek je zavrenej.
B) pouze voda do kohoutku/sprchy: otevre se kohoutek (karavanovej se spinacem = zapne cerpadlo), voda tece. Cerpadlo tlaci vodu jak naprimo (studena) tak pres vymenik (horka); termostaticky smesovaci ventil ji namixuje na nastavenou teplotu. 12V ventil zavrenej.
12V ventil napr http://www.karavan.cz/_300_136-elektrom ... -x-12v.htm
termostat. ventil napr: http://www.stavbaeu.cz/instalacni-mater ... 430-127739
Myslite, ze by to mohlo fungovat?
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- VencaZE
- Příspěvky: 3572
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Co takhle nahradit ten třícestný ventil a karavanový kohoutek jen nějakou malou pákovou (nebo termostatickou) vodovodní baterií. Ten zpětný okruh do kanistru je kvůli nedostatku tepla chladného motoru ? Tím padem by měl mít zpětný okruh čidlo teploty v kanystru aby se za jízdy voda v kanďáku neohřála nepříjemně moc.. ?
Toto téma mě zajímá protože moje polovička je taky teplomilná .
Toto téma mě zajímá protože moje polovička je taky teplomilná .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
... nezavisla moznost ohrati kandaku ani ne tak kvuli nedostatku tepla, ale kvuli tomu, ze si dovedu predstavit situaci, kdy nebude uplne nejlepsi sprchovat se vedle bublajiciho vyfuku.
Ten ohrev kandaku si predstavuju pouze tak, ze v kandaku bude zapichlej teplomer a proste si to na par minut necham cirkulovat nez se ohreje na tech ca 40.
A kdyz bublajici vejfuk nebude vadit, tak to pujde primo a misto kandaku muze bejt treba potok.
"mini" karavanova termostaticka baterie by byla asi ideal, ale zadnou vhodnou jsem nenasel. Bud monstr velke, nebo montazne nepouzitelne a zadna nebyla termostaticka. Najdete-li, dejte info, budu rad
Update: ten teplomer a cudlik na prihrev kandaku chci nekam do kabiny na oci, teplomer treba http://www.prudlova.cz/Teplomer-digital ... 9-d335.htm
Ten ohrev kandaku si predstavuju pouze tak, ze v kandaku bude zapichlej teplomer a proste si to na par minut necham cirkulovat nez se ohreje na tech ca 40.
A kdyz bublajici vejfuk nebude vadit, tak to pujde primo a misto kandaku muze bejt treba potok.
"mini" karavanova termostaticka baterie by byla asi ideal, ale zadnou vhodnou jsem nenasel. Bud monstr velke, nebo montazne nepouzitelne a zadna nebyla termostaticka. Najdete-li, dejte info, budu rad
Update: ten teplomer a cudlik na prihrev kandaku chci nekam do kabiny na oci, teplomer treba http://www.prudlova.cz/Teplomer-digital ... 9-d335.htm
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- VencaZE
- Příspěvky: 3572
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Popravdě řečeno tip na baterii nemám. Místo tahání teploměru do kabiny mi ale stále přijde jednodušší ovládat ventil termostatem. Něco jako toto: http://www.dilynapracky.cz/store/depart ... staty.html
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Ten vodník ti musí přes noc totálně vymlátit baterku...carel píše:to HST
mám v autě taky Webasto a když jsem potřeboval ,abych topil nad 6°C ,stačilo mi přidat odpor 1kohm odpor k venkovnímu teplotnímu čidlu a pak topilo klidně i v +20°C.
Jinak do Webasta vyrábím současně různé druhy ovládání ,manuál ,dálka nebo GSM tak kdyby někdo potřeboval klidně se ozvěte
Dá se s tím vodním v pohodě topit klidně celou noc , vzduchové topení není potřeba.
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
No to je vlasntne fakt. Termostat je skvelej napad kterej to zjednodusi a zautomatizuje . Zaradim do programuVencaZE píše:Popravdě řečeno tip na baterii nemám. Místo tahání teploměru do kabiny mi ale stále přijde jednodušší ovládat ventil termostatem. Něco jako toto: http://www.dilynapracky.cz/store/depart ... staty.html
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Mám zabudovaný tento s čidlem zavedeným do nádrže, takže reguluje teplotu vody a zároveň na displayi i ukazuje jakou má voda teplotu. Výhodu je i že je rovnou napájen 12V. BenjaHST píše:No to je vlasntne fakt. Termostat je skvelej napad kterej to zjednodusi a zautomatizuje . Zaradim do programuVencaZE píše:Popravdě řečeno tip na baterii nemám. Místo tahání teploměru do kabiny mi ale stále přijde jednodušší ovládat ventil termostatem. Něco jako toto: http://www.dilynapracky.cz/store/depart ... staty.html
http://www.aliexpress.com/item/Automati ... 22691.html
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Ja uz cekam jen na to, jaky budete davat obklady do autokoupelny a kdo prvni zacne resit bidet... )))
Ale cte se to pekne, taky premyslim o vymeniku na ohrev vody na myti, akorat kdyz ctu o termostatickych bateriich a nekolika cerpadlech atd., tak si rikam, jestli to pak vsechno uvezete.
Co treba ohrivat vodu a topit tepelnym cerpadlem, kde bude jako primarni okruh lednicka s pivem a spekackama? :-DDDD
Ale cte se to pekne, taky premyslim o vymeniku na ohrev vody na myti, akorat kdyz ctu o termostatickych bateriich a nekolika cerpadlech atd., tak si rikam, jestli to pak vsechno uvezete.
Co treba ohrivat vodu a topit tepelnym cerpadlem, kde bude jako primarni okruh lednicka s pivem a spekackama? :-DDDD
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
to Benjamin: Supr, ten digi termostat je vlastne presne ono, za polovicni cenu jak termostat do pracky fakt neni co resit, objednano
Jinak znate to: diskuze obsirne, ale pak kolik lidi to skutecne dotahne do konce, zejo . Ja teda kachlickovat auto nehodlam )
Jinak znate to: diskuze obsirne, ale pak kolik lidi to skutecne dotahne do konce, zejo . Ja teda kachlickovat auto nehodlam )
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Tepené čerpadlo beru, ale pivo tím chladit nebudu, radši půjdu na točený, a se špekáčkama je taky problém - blbě se shání nějaké slušné. Takže z tepelného čerpadla nejspíš nic nebude, bohužel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Hm, tak zatim nic namontovanyho nemam, nejak se nestiha
Okomentoval by nekdo kam vymenik v DIII zapojit?
Totiz v servisu vymysleli ze se da do serie s okruhem na dolnim "studenym" konci chladice.
Prostudoval jsem si "student book" na diskosku a dospel jsem k zaveru ze to by bylo dost blby. a) aby vymenik neomezoval prutok hlavnim okruhem b) proc neco cim chci ohrivat zapojovat do "nejstudenejsiho bodu" a c) kdyz je motor studenej tak termostat stejne do chladice nic nepusti.
Misto toho mi prijde mnohem lepsi vymenik zapojit do serie na "zpatecku" od topeni do kabiny.
Koukam ze v DIII jsou jakoby 2 okruhy, ze z motoru jde jeden "hlavni" okruh na chladic a pak "vedlejsi" pres EGRka, kabinu a webasto. Tak mi prijde fakt nejlepsi dat do do toho vedlejsiho. Viz obrazek.
Co si o tom myslite?
Dik
Okomentoval by nekdo kam vymenik v DIII zapojit?
Totiz v servisu vymysleli ze se da do serie s okruhem na dolnim "studenym" konci chladice.
Prostudoval jsem si "student book" na diskosku a dospel jsem k zaveru ze to by bylo dost blby. a) aby vymenik neomezoval prutok hlavnim okruhem b) proc neco cim chci ohrivat zapojovat do "nejstudenejsiho bodu" a c) kdyz je motor studenej tak termostat stejne do chladice nic nepusti.
Misto toho mi prijde mnohem lepsi vymenik zapojit do serie na "zpatecku" od topeni do kabiny.
Koukam ze v DIII jsou jakoby 2 okruhy, ze z motoru jde jeden "hlavni" okruh na chladic a pak "vedlejsi" pres EGRka, kabinu a webasto. Tak mi prijde fakt nejlepsi dat do do toho vedlejsiho. Viz obrazek.
Co si o tom myslite?
Dik
Naposledy upravil(a) HST dne 02 říj 2014 23:23, celkem upraveno 1 x.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14995
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Já bych to dával maximálně tam, kde to bude mít podobné průřezy trubek a to podle mě hlavní chadič motoru nebude, spíš to topení, A jestli na horkej nebo studenej konec bych spíš viděl jako věco kolem mechaniky - tedy, kam to vůbec půjde namontovat. A jestli chcš ohřátou vobu teplou nebo co nejvíc horkou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
[quote="HST"]Hm, tak zatim nic namontovanyho nemam, nejak se nestiha
Ty voe Honzo, ja furt cekam kdy to nasadis. Jsem zvedavej, jaka bude ucinnost toho vymeniku. Jestli to bude fungovat, namontim to hned za bufika, at to je rychle ohraty. Jakej to ma ten vetsi zavit?
Ty voe Honzo, ja furt cekam kdy to nasadis. Jsem zvedavej, jaka bude ucinnost toho vymeniku. Jestli to bude fungovat, namontim to hned za bufika, at to je rychle ohraty. Jakej to ma ten vetsi zavit?
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
nojo, ja taky cekam, pac servisaci mi slibili uz pred 14 dnima, ale nejak nestihaji... ale co, ted nikam nejedu, takze casu dooost. Do jara to bude . Sam si udelam tu vodni vetev, ale na tu chladicovou si netroufam.
Ten malej vymenik ma 1/2" sroubeni. Vsechny 4.
Ten malej vymenik ma 1/2" sroubeni. Vsechny 4.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
- tagr
- Příspěvky: 2254
- Registrován: 18 lis 2009 06:49
- auto: Freelander 2004
- Bydliště: PRAHA
- Kontaktovat uživatele:
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Ahoj já tedy nevím, ale budu to řešit trochu jednodušeji,nerezový výměník , napojený v místě co mám i dohřívání, bude ohřátý systém a budu potřebovat teplou, jednoduše zapnu čerpadlo a ohřívám, pokud bude dost teplé pod auto nacpu cca 20- 26 l nerez nádrž s oběhovým čerpadlem a v nádrži bude teploměr vyvedený do kabiny. při jízdě se kouknu, pokud bude ohřátý motor zapnu čerpadlo a ohřívám užitkovou vodu, když bude nahřáto jednoduše vypnu čerpadlo a je klid, při sprchování pak čerpadlo zapnu,ale přepnu ho směrem ke sprše. Co vy na to ??
Učím se a snažím se dostat ,,DRÁČKA" dál tak FREE A VŠEM ostatním LAND ROVERŮM šťasné ježdění. 6x6 je sen ,ale i ty se někdy splní.