Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Moderátor: Safraporte
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Keby špatne ukazoval teplomer, napríklad teplotu nižšiu ako skutočne je, tak by voda pri ohriatí na pol teplomera šusala cez pretlakový ventil von. Ona keď má viac ako 110, tak tie gumené hadice neudržia tlak, nafúknu sa a voda sa varí. Ale budiž, kontrola hadíc a celej chladiacej sústavy nikdy nieje na škodu. Škoda že nebola tá diagnostika vykonaná správne. Motor v núdzáku je tam zaznamenaný vždy, myslím že ju v skutočnosti nerobili. Ak to skúsiš inde, nechaj si cez live data skontrolovať aj teplotu motora, nech vieš, či ide teplomer správne.
Až sa to začne najbližšie srať, tak mu svini odpoj ten konektor na čidle nas.vzduchu, vylúčiš tak dalšiu možnosť.
Až sa to začne najbližšie srať, tak mu svini odpoj ten konektor na čidle nas.vzduchu, vylúčiš tak dalšiu možnosť.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Vše jak říkáš.Pusť topení naplno nech běžet motor až na provozní teplotu.To čidlo je na sacím potrubí vpravo vzadu,nic na nim neuvidíš ale někdy bývá pořádně zasviněné od oleje,může být že pomůže očistit.V nejhorším případě-pochopil jsem že jsi od nás ze severní Moravy -zajeď do Val.Meziříčí,tam jezdí všichni nešťastníci z Moravy i Slovenska s LR.Malá dílnička ale umí.Je to p.Pešl č.tel.777345578.Umí a nejsou drazí,je na LR specialista.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Pánové proběhlo odvzušnění přes topení. Vzduch nebyl žádný. Ale při postupném zahřívání, zapínání, vypínání topení jsem zjistil,
že půl chladiče mám stále studený./pravá strana od pohledu na masku/.
Ať topení jde, nebo nejde, ať ujedu 2 km nebo 50 km. Proto jsem šel po trubkách,
všechny jsou horké až po termostat, termostat teplý a za termostatem ke spodnímu vývodu od chladiče trubka studená.
Takže termostat nemaká jak má. Proč teda čidlo teploty vody je pořád stejné, od zahřátí se nepohne ani o mrť.
Stalo se mi opět že po cca 50 km auto za jízdy zdechlo. Nechal jsem ho schladit a zase ujelo pár km. Stará písnička.
Potom jsem podle rady odpojil konektor z čidla teploty nasávaného vzduch /to je mezi škrtící klapou a injektorem?/a auto jelo dalších pár km, než zase zdechlo. Tak už vážně nevím. Asi udělám ten termostat.
Nemá auto nějáké čidlo proti poškozením přehřátím? Dá se diagnostikou nastavit dřívější spuštění ventilátoru na sahaře? Nebo nastavit
čidlo nasávaného vzduchu na vyšší teplotu?
Já už vážně nevím, ty tři roky trápení s autem v letních měsících mě už dost psychycky a finančně a časově vyčerpává.
že půl chladiče mám stále studený./pravá strana od pohledu na masku/.
Ať topení jde, nebo nejde, ať ujedu 2 km nebo 50 km. Proto jsem šel po trubkách,
všechny jsou horké až po termostat, termostat teplý a za termostatem ke spodnímu vývodu od chladiče trubka studená.
Takže termostat nemaká jak má. Proč teda čidlo teploty vody je pořád stejné, od zahřátí se nepohne ani o mrť.
Stalo se mi opět že po cca 50 km auto za jízdy zdechlo. Nechal jsem ho schladit a zase ujelo pár km. Stará písnička.
Potom jsem podle rady odpojil konektor z čidla teploty nasávaného vzduch /to je mezi škrtící klapou a injektorem?/a auto jelo dalších pár km, než zase zdechlo. Tak už vážně nevím. Asi udělám ten termostat.
Nemá auto nějáké čidlo proti poškozením přehřátím? Dá se diagnostikou nastavit dřívější spuštění ventilátoru na sahaře? Nebo nastavit
čidlo nasávaného vzduchu na vyšší teplotu?
Já už vážně nevím, ty tři roky trápení s autem v letních měsících mě už dost psychycky a finančně a časově vyčerpává.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Termostat otvára alebo zatvára okruh s chladičom. Keď je voda horúca aspoň 83°C tak musí otvárať, ak nie, je to na výmenu. Ale tá polka chladiča?
Je možné, že by to nebolo dostatočne prehriate, termostat sa pootvorí len málo a prietok cez chladič bude malý. To množstvo tepla sa uchladí hneď na prvých rebrách. Ale toto môže trvať len chvíľu, potom sa tepelnou vodivosťou teplo dostane takmer rovnomerne všade. Iná vec je, že to môže byť upchaté. Čidlo pre teplomer býva na bloku motora. Horšie je to vypnutie motora, to podľa mňa s tým teplom súvisí len okrajovo. Prečo sa motor vypol a teda hlavný problém ukáže diagnostika.
Je možné, že by to nebolo dostatočne prehriate, termostat sa pootvorí len málo a prietok cez chladič bude malý. To množstvo tepla sa uchladí hneď na prvých rebrách. Ale toto môže trvať len chvíľu, potom sa tepelnou vodivosťou teplo dostane takmer rovnomerne všade. Iná vec je, že to môže byť upchaté. Čidlo pre teplomer býva na bloku motora. Horšie je to vypnutie motora, to podľa mňa s tým teplom súvisí len okrajovo. Prečo sa motor vypol a teda hlavný problém ukáže diagnostika.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
V každém případě máš špatný termostat,nestojí zas tak moc.Vypusť vodu z okruhu a při napouštění nechej puštěné topení.Jinak jak jsem už psal máš to zavzdušněné i v chladiči a voda přes něj neprochází .Skus povolit vrchní hadici na chladiči.U některých typů bývá odvzdušňovací šroubek i nahoře na chladiči,ale pak se začalo šetřit.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Zdarec,
pánové proběhla oprava termostatu. Z freečka od Pešla jsem provedl výměnu.
V průběhu nadšeného ježdění v chladném počasí jsem zjistil jak zní ventilátor.
Slyšel jsem ho poprvé a myslel jsem si ,že je problém vyřešen.
Ale přišlo teplé období a freečko zase zlobí. Vše se opakuje znovu.
Za jízdy po zahřátí přestane táhnout. Musím zastavit a nechat ho schladit....
Vyzkoušel jsem i odpojit čidlo teploty vzduchu, ale taky to nepomohlo.
Auto se po odpojení taky zastavilo. Když už to dnes bylo počtvrté, otevřel jsem kapotu
a slyšel jsem nepravideně bzučet/jako by zkratovat/ v těle čidla teploty vzduchu.
Je to normál, nebo čidlo odchází.?
Poradíte?
Dík
pánové proběhla oprava termostatu. Z freečka od Pešla jsem provedl výměnu.
V průběhu nadšeného ježdění v chladném počasí jsem zjistil jak zní ventilátor.
Slyšel jsem ho poprvé a myslel jsem si ,že je problém vyřešen.
Ale přišlo teplé období a freečko zase zlobí. Vše se opakuje znovu.
Za jízdy po zahřátí přestane táhnout. Musím zastavit a nechat ho schladit....
Vyzkoušel jsem i odpojit čidlo teploty vzduchu, ale taky to nepomohlo.
Auto se po odpojení taky zastavilo. Když už to dnes bylo počtvrté, otevřel jsem kapotu
a slyšel jsem nepravideně bzučet/jako by zkratovat/ v těle čidla teploty vzduchu.
Je to normál, nebo čidlo odchází.?
Poradíte?
Dík
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Choď konečne na diagnostiku.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Minule jsi psal že máš vrchní část chladiče studený,pokusil ses to odvzdušnit?Na chladiči je šroub je to nejvyšší bod chlazení.U Pešla jsi mohl požádat o diagnostiku,má to za 10 min.hotové a většinou víš na čem jsi,i když FREE je tajemné auto.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Odvzušnění je pouze na topení, chladič ho nemá. Ale to je určitě v pořádku,
chladič se zahřeje celý když netopím, dokonce se sepne i ventilátor.
U Pešla jsem byl dnes, domluvili jsme se na diagnostiku.
Ale má to problém, musím tam dojet.
chladič se zahřeje celý když netopím, dokonce se sepne i ventilátor.
U Pešla jsem byl dnes, domluvili jsme se na diagnostiku.
Ale má to problém, musím tam dojet.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Chladic ho nema ,ale je na trubce co jde od termostatu a ta pak vede na spodni hadici chladice ,odvzdusnovak je na 8 orechStanley píše:Odvzušnění je pouze na topení, chladič ho nemá. Ale to je určitě v pořádku,
chladič se zahřeje celý když netopím, dokonce se sepne i ventilátor.
U Pešla jsem byl dnes, domluvili jsme se na diagnostiku.
Ale má to problém, musím tam dojet.

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Zdarec,
než jsem zajel k Pešlovi, ještě mě napadlo podívat se na poslední čidlo,
které jsem neměl vytažené.
To je čidlo teploty vzduchu. Prošel jsem si forum a tam ho někdo vyfotil.
Tak jsem jej vytáhl. Pochopitelně bylo od karbonu a obalené tak, že jsem neviděl
jaký má tvar. Mechanicky a v tech.benzínu jsem ho vyčistil a dal zpět.
Jezdím 2 dny a zatím v pohodě.
Že by?
než jsem zajel k Pešlovi, ještě mě napadlo podívat se na poslední čidlo,
které jsem neměl vytažené.
To je čidlo teploty vzduchu. Prošel jsem si forum a tam ho někdo vyfotil.
Tak jsem jej vytáhl. Pochopitelně bylo od karbonu a obalené tak, že jsem neviděl
jaký má tvar. Mechanicky a v tech.benzínu jsem ho vyčistil a dal zpět.
Jezdím 2 dny a zatím v pohodě.
Že by?

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Já myslel že jsi to udělal dřív.13.9.jsem tě na to čidlo upozornil,vytáhnout a vyčistit trvá míň než psát že to nejede.Nech si příště poradit.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Ano, udělal jsem to.
Čidlo za škrtící klapkou u injektoru jsem měl za čidlo teploty. Ale to čidlo je
dole u bloku motoru při vstřiku. Na to jsem tehdy neměl odvahu sahat.
Potom jsem zjistil, že je to ono.
Zatím vše OK.
Čidlo za škrtící klapkou u injektoru jsem měl za čidlo teploty. Ale to čidlo je
dole u bloku motoru při vstřiku. Na to jsem tehdy neměl odvahu sahat.
Potom jsem zjistil, že je to ono.
Zatím vše OK.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Ahoj chlapi,
jsem tu noví a koukám že přidám svůj kamínek na vaši hromádku ,
Mám freeečko I 1,8 88kw jezdil jsem bez problémů už několik měsíců a od soboty blbne,
zdá se mi že problémy začínají při ohřátí vozu na provozní teplotu .Auto při volnoběhu drží otáčky v normálu 900-1000ot/min
ale při zařazení popojede auto a v momentě ztratí otáčky a po chvilce chcípne myslel jsem že to je utemovaným palivovým filtrem
v nádrži tak jsem vyměnil bez větších problému a auto projel auto jelo mnohem lépe než předtím ale po zahřátí problém opakovaný
auto po zahřátí nelze provozovat.Jen musím dodat že svíčky kabely a filtry jsou nové .Nemáte nějaký typ?
Prosím o nějakou radu nechci auto mučit a sebe už vůbec ne[/color]
jsem tu noví a koukám že přidám svůj kamínek na vaši hromádku ,
Mám freeečko I 1,8 88kw jezdil jsem bez problémů už několik měsíců a od soboty blbne,
zdá se mi že problémy začínají při ohřátí vozu na provozní teplotu .Auto při volnoběhu drží otáčky v normálu 900-1000ot/min
ale při zařazení popojede auto a v momentě ztratí otáčky a po chvilce chcípne myslel jsem že to je utemovaným palivovým filtrem
v nádrži tak jsem vyměnil bez větších problému a auto projel auto jelo mnohem lépe než předtím ale po zahřátí problém opakovaný
auto po zahřátí nelze provozovat.Jen musím dodat že svíčky kabely a filtry jsou nové .Nemáte nějaký typ?
Prosím o nějakou radu nechci auto mučit a sebe už vůbec ne[/color]

Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Nejdřív si to napíchni na počítač,s tím bys neměl mít problém je to motor Honda čili běžný typ,stojí to tak 300 Kč.Pak můžeš pátrat dál.U nových aut je to všechno o elektronice,naštěstí 1.8 se dá opravit i postaru bez servisů.
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Zdravím pánové,
taktéž halásím příchod jako nový kus,
přidávám se k poslednímu dotazu ,
mám od včera Freelander Td4 E 2.0
cesta z De v pohodě a dnes úplně to samé jak popisuje kolega
,
takže momentálně na diagnostice..
taktéž halásím příchod jako nový kus,
přidávám se k poslednímu dotazu ,
mám od včera Freelander Td4 E 2.0
cesta z De v pohodě a dnes úplně to samé jak popisuje kolega

takže momentálně na diagnostice..
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
všechny filtry v pr... vzduchový až ve váze vzduchu..., takže výměna filtrů bohužel i váhy ....
diagnostika ok
diagnostika ok
Re: Strata vykonu, cukanie, prehrievanie 1.8L/88kW
Ahoj kamarádi.
Mám taky problém furt vaří free 1,8 benuzín 88kw 93r.v
Fungující termostat namontuji ale vyvvaří motor přes tu expanzní nádobku na nalejvání, těsnění pod hlavou sem ted dělal byla křivá, vodní pumpa taky funguje, chladič novej tak kde muže byt problém má na to vliv čidlo ventilátoru??? nebo je tam ještě někde neco ??teď jezdím bez termostatu a nevařím. Děkuji o radu případně tel-776267349
Mám taky problém furt vaří free 1,8 benuzín 88kw 93r.v
Fungující termostat namontuji ale vyvvaří motor přes tu expanzní nádobku na nalejvání, těsnění pod hlavou sem ted dělal byla křivá, vodní pumpa taky funguje, chladič novej tak kde muže byt problém má na to vliv čidlo ventilátoru??? nebo je tam ještě někde neco ??teď jezdím bez termostatu a nevařím. Děkuji o radu případně tel-776267349