Weronika píše:Ma 238000km. A co to je kalibrovanie? Najnovsie sa mi stalo ze zlyhalo a ledva som dosla na parkovisko.Zapla som a vypla a potom zase bolo vsetko ok. Co si myslite, ze mu moze byt?  

 
Já bych hledal chybu vstřiků a nebo něco s naftou. Je to na Boschi, takže tam se opotřebovává vysokotlaké čerpadlo, pozná se to podle pilin na regulátoru (DRV ventilu) . Včasná výměna čerpadla zachrání podstatně dražší vstřiky, které se zničí právě třískami z čerpadla.  Bohužel, servisy to často  dělají naopak, po výměně vstřiků auto na čas ožije , ale pokud se krmí nadále kovovou drtí rychle to zase odejde. 
Další trable u Bosche můžou být s kabeláží ke vstřikům, ale pokud jsou km jistě pravé, tak je podle mě na oboje brzo, nastává to tak kolem 350 tisíc km. Ale pokud tam třeba někdo někdy natankoval benzín, tak může být. 
Na dálnici jde motor na poměrně vysokém výkonu, takže taky klidně jen filtry, jak vzduch tak nafta, oboje bych napřed vyměnil a nechal otestovat váhu vzduchu. Další nejapnost je také DPF, pokud je přítomen. I ten má životnost kolem 200 tisíc a může dělat neplechu. A poslední , sedlo EGR ventilu už také nebude v nejlepší kondici, pokud se stává že nedosedne po ubrání plynu ( kdy se prakticky vždy otvírá), tak je tam chvíli zmatek v množství vzduchu přes váhu (tlak za turbem klesá a vzduch mizí do výfuku) a jednotka má zmatek.  
Je to dost věcí, těžko se to hledá, pokud člověk nechce preventivně nasypat ranec a poměnit to rovnou vše za nový...  Ty opotřebený díly většinou už nemají při testování úplně správné hodnoty jako nové, ale kterej z nich je ten klíčovej, to je těžko zjišťovat.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince