Dakar, Silk Way, Africa Race

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tim
Příspěvky: 1793
Registrován: 16 kvě 2010 14:01
tel.: 736287666
auto: Free, Civic, Outback
Bydliště: Marjánky

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1321 Příspěvek od Tim » 23 dub 2014 10:19

To je ovšem docela škoda :doh
No, i'm not on fucking FACEBOOK!!!

Motivační motto pro dnešní den: Vykašli se na motivační motta. Nalej si dobrou whiskey a pust si pořádnej metal!!!

Uživatelský avatar
jardakar
Příspěvky: 249
Registrován: 08 lis 2009 16:07
auto: Def 300TDi
Bydliště: Jablonec n. N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1322 Příspěvek od jardakar » 20 črc 2014 10:08

Příprava na Dakar KM Racing BAJA SPAIN 2014 a docela pěkný videa z rychlostek na http://www.youtube.com/watch?v=Hwpo-U_4 ... e=youtu.be

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1323 Příspěvek od DanoDEF » 20 črc 2014 10:22

LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1324 Příspěvek od erik » 25 srp 2014 20:42

...a taky jedna smutná
Ilgizar Mardeev tragically died.
http://www.kamazmaster.ru/en/news/pogib-ilgizar-mardeev
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1325 Příspěvek od PavelU » 08 říj 2014 22:28

Malé připomenutí letošního soustředění, zaiteresovaní budou vědět... :wink: Už se těším na Dakar, ikdyž se proslýchá, že bez Lopraisovi účasti.

http://rallymaniacs.nl/dakarrally/dakar ... dere-koers


http://youtu.be/nbtGe5ylC5U[/youtube]
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1326 Příspěvek od Neklan » 14 říj 2014 10:29

Okurková sezóna kolem Dakaru a Africa Race končí a začínají přicházet informace, jak to letos bude. Z našeho českého pohledu se to zatím nejeví moc dobře. Proslýchá se, že Africa Eco Race bude letos odpískán kvůli epidemii eboly. Panuje obava, že ta se během několika měsíců může přenést až na jih Evropy, natož na sever Afriky, tak uvidíme, každopádně z Dakaru do libérijské Monrovie to je jenom 1700km autem.
Co se jihoamerického Dakaru týká, tak v kategorii trucků se netrpělivě očekává představení holandského Veka MAN teamu, které by mělo přijít tento týden po testování. Deklarují, že jedou v daleko silnější jezdecké sestavě, než kdy předtím. Naproti tomu dobře informované zdroje z českého dakarsko - truckového prostředí, konkrétně pan Vintr, pustil do světa zatím nepotvrzené informace, že jeden český nejmenovaný pilot z Frenštátu pod Radhoštěm, který už za nejmenovanou holandskou stáj, disponující německými trucky, jednou startoval na Silk Way Rally, se s nimi dohodl i pro nadcházející Dakar. A teď si to spojte dohromady. Každý si zákonitě položí otázku PROČ? Ona totiž Lopraisova buggy, vzdáleně připomínající kamion, dostala od pana Calveta (technický šéf kamionové sekce ASO, pořadatele Dakaru) výjimku pouze na Dakar 2014 s tím, že pro ročník 2015 musí být přepracována tak, aby se panu Calvetovi líbila. Záměrně neříkám nic o pravidlech FIA, protože ta splňuje už opravdu asi jenom Tatra Tomáše Tomečka. ASO má pro Dakar technické předpisy své vlastní a vykládá je pokaždé trochu jinak, jak se jim to zrovna hodí pro jejich business. Loprais na to zdá se spoléhal a myslel si, že mu to projde také letos a tak jedinou podstatnou změnou na jeho Queen 69 byla výměna motoru z MKR na Gyrtech. Jenomže vzhledem k tomu, že na Dakaru 2014 vyhrál pár etap a kdyby se nepral s dětskými nemocemi jeho Královny, mohl dojet na bedně, tak nechápu jak mohl být tak naivní. Nevím, jestli v jeho neprospěch zaloboval Kamaz nebo team De Rooy nebo někdo jiný, ale každopádně pan Calvet řekl dva měsíce před naloděním na loď NE. A to už je pozdě na kompletní přestavbu kamionu. Ona výměna motoru byla v souvislosti s koncem jara oznámenou spoluprací Loprais Teamu s Buggyrou, která jak známo motory Gyrtech staví. Kromě spolupráce kamionu (nebo kamionů) Loprais Teamu a aut Buggyry během vlastního závodu, mělo jít také o částečné sdílení technických záležitostí obou teamů. Za vlastní Buggyru měl jet kromě Kolomého ještě jeden kamion s Valtrem za volantem. Bublina praskla, protože zdá se, že Lopraise s Tatrou pan Calvet do závodu nepustí a tak si musí pronajmout MAN (paradoxně hodně lidí si myslí, že s ním má větší šance na úspěch, než kdyby jel se svojí Queen 69) a Valtr nemá peníze, takže Kolomý pojede za Buggyru zase sám.
U KM Racingu se neví nic o tom, že by se podařilo pronajmout druhý kamion, takže nejspíš pojedou jenom s jedním a ten bude řídit Martin Macík mladší, který se tak definitivně přesunuje z pozice navigátora na sedadlo řidiče. Tím pádem na celém Dakaru pojedou asi jenom dva kamiony s motorem Gyrtech. Fat Boy Tatra Kolomého a Liazka Macíka.
Naproti tomu druhý český výrobce závodních motorů pro kamiony, tedy MKR německého konstruktéra Maria Kresse, který dodával loni motor pouze Lopraisovi, dal asi dobrou nabídku ostravskému Bonver Dakar Projectu Tomáše Vrátného. Ti letos s největší pravděpodobností pojedou hned se třemi "čumákovými" Jamaly (Kazach Ardavičus, Polák Szustkowski a samotný Vrátný) a všechny budou mít pod kapotou motory MKR ze severočeských Židovic.
Mario Kress šel ale ještě dál a spojil se s holandským Mammoet Rallysport Teamem a s nimi dohromady postavil celé nové auto s budkou Renaultu K- Serie. Podle toho, co jsem viděl na fotkách, je to auto poměrně konzervativní konstrukce - žebřinový rám a tuhé nápravy, ale doplněný o automatickou převodovku. Tuhé nápravy na listových perech používá i Kamaz nebo De Rooyovic Iveca (mimochodem letos pojede kromě De Rooye i Stacey s čumákovým Torpedem) nebo MANy, ale jsem zvědavý, kolik výkonu sežere ten automat. Loni ho zkoušeli v Ginafu a tam to v kombinaci s motorem Cummins moc nefungovalo. Za volanty těchto dvou speciálů MKR Adventure budou Martin Van den Brink a Pascal de Baar. Jestli vychytají dětské nemoci, musí se s koalicí MKR Adventure a Mammoet Rallysport počítat.
Naposledy upravil(a) Neklan dne 14 říj 2014 15:43, celkem upraveno 1 x.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1327 Příspěvek od DanoDEF » 14 říj 2014 11:32

... Neklane :yes :clap
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1328 Příspěvek od MadTom » 14 říj 2014 12:22

Hm, jestli je to tak, tak je to po technické stránce trošku smutné. Ale stačí si vzpomenout na čtyřkolky. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1329 Příspěvek od MOPADŽI » 14 říj 2014 12:31

A vím všechno. Díky Neklane :mrk
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1330 Příspěvek od visby » 14 říj 2014 13:35

s tym lopraisom je to skoda, ale je to pochopitelne. machus, nasser a gordon by vedeli vypravat;-)

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1331 Příspěvek od Neklan » 14 říj 2014 16:09

Já osobně jsem rozhodně dalek toho, dělat z Lopraise obětního beránka nekalých praktik ASO (mimochodem kromě Dakaru organizují i 24h Le Mans a cyklistickou Tour de France). Když loni představil svou novou "Jamalku" Queen 69, hned jsem se sám sebe ptal, jak mu to může projít. Oproti konzervativnímu přístupu v konstrukci jak čumákového Iveco Torpeda De Rooye, tak i Ardavičusovy Tatry Jamal (obě se daleko víc blíží seriové podobě s tím, že Torpedo má Iveco homologované pouze pro australský trh), je Lopraisova Queen 69 čistým prototypem. V pravidlech stojí, že bouda musí být víceméně sériová, což úplně nelze tvrdit ani o té Bonverácké, protože tam kapota tvarem jakž takž odpovídá Jamalu, ale nemá mezi ní a vlastní kabinou ten prodlužující mezikus, který sériový Jamal má. Můžeme ale tvrdit, že kabina Bonverácké Jamalky je té u sériového Jamalu velmi podobná. Naproti tomu u Lopraise je čumák, jehož silueta jenom velmi vzdáleně připomíná Jamal a na něj navazuje prodloužená kabina T815, zatímco Jamal v sérii má krátkou verzi. Loprais pak sedí poměrně daleko za bočním oknem ve dveřích kabiny a jeho poloha za volantem daleko víc připomíná sportovní osobák, než kamion. Vzhledem k tomu, že když se před loňským Dakarem projednávala pravidla pro stavbu čumákových verzí kamiónů, Loprais u toho stejně jako zástupci všech důležitých teamů byl a sám se tedy svým způsobem na těch pravidlech podílel (do určité míry samozřejmě), pak mi celá stavba jeho Queen 69 připadá jako výraz arogance, konec konců jemu tak vlastní.
Jinak se proslýchá, že s čumákovou kabinou experimentují i u Kamazu, ale letos ji nejspíš ještě nenasadí.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1332 Příspěvek od visby » 14 říj 2014 21:45

s tymto az tak nesuhlasim!
argumentovat tym, ze konstrukcia by mala byt blizka serii je prave kategorii kamionov uplne scestne. kamaz uz zopar rokov nema seriove nic (kabina posunuta o pol metra dozadu, zvysok auta kompletne prototyp), iveco ma cumakove auta tiez uplne z ineho sveta ako seriove, aj co sa tyka konstrukcie aj rozmerov. mozno je blizkost k serii v pravidlach, ale zjavne sa to uz nejaky ten rok nedodrziava.
loprais zasiel dalej a postavil WRC nad 3,5t. je to logicky vyvoj toho ako jazdia a hlavne ake naroky su kladene na posadku. nepotrva dlho a take auta bude mat viac timov...

zaujimali by ma detaily toho co lopraisovi neschvalili a ci sa rovnaky meter da aplikovat aj na ine timy;-)

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1333 Příspěvek od Neklan » 15 říj 2014 11:21

Nevím, proč by Kamaz nebo Iveco neměly mít sériovou kabinu. Že je to celé posunuté dozadu společně s motorem, je v souladu s předpisy pro tzv. kategorii T4 "Variant Kit" schválenou FIA. Myslím, že úspěch mega týmů, jako je Kamaz nebo De Rooy (který se jim zatím jenom snaží přiblížit) není ani tak v technické propracovanosti vozidel, naopak, jsou docela jednoduché a jedním z relativně mála technických výkřiků posledních ročníků je přidání podélných ramen k tuhým nápravám na listových perech a přesunutí chladičů na korbu, ale právě v tom dokonalém zázemí. Je známo, že u Kamazu dokážou přes noc postavit podstatnou část auta znovu a tak jezdci mají každý den k dispozici, s trochou nadsázky řečeno, nové auto.
U japonského Hina dostane i Sugawara junior modifikovaný typ, kterým jel loni pouze otec a obě auta mají posílený motor na více než 600 koní. Vzhledem k tomu, že obsah je necelých 9 litrů, jedou v lehčí kategorii společně třeba s Unimogy a mohou mířit poměrně vysoko i v absolutním pořadí kamionů. Sugawara senior startuje opět, aby ve svém věku hodně přes 70, prodloužil svou rekordně nedostižnou šňůru účastí.
Z trochu jiného soudku, Peugeot už testuje: https://www.youtube.com/watch?v=VqEmc_aAnrk . Jsem zvědavý, jestli se aspoň částečně dokáží prosadit hned při prvním startu nebo se budou propracovávat kupředu jako třeba před lety VW. V motorkách tím pádem přijdeme o koření v podobě soubojů Coma / Despres.
A ještě z jiného soudku, Mirek Zapletal dojel v Maroku devátý v konkurenci výrazné části Dakarské špičky (vyhrál Al Attyiah na MINI). Nikde se ale nic nepíše, jestli se chystá se svým hybridem silueta Hummeru H3 s motorem Merfcedes TD na AER nebo dokonce Dakar. V kamionech udělali v Maroku De Rooyovci double.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1334 Příspěvek od visby » 15 říj 2014 12:01

Neklan píše:Nevím, proč by Kamaz nebo Iveco neměly mít sériovou kabinu. Že je to celé posunuté dozadu společně s motorem, je v souladu s předpisy pro tzv. kategorii T4 "Variant Kit" schválenou FIA.
v com je teda rozdiel k lopraisovemu prototypu? seriove kabiny kabiny maju vsetky auta, ale nie som si uplne isty ci pochadzaju z povodnych modelov.

ako vravim, zaujimalo by ma co presne nepreslo...
Neklan píše:Myslím, že úspěch mega týmů, jako je Kamaz nebo De Rooy (který se jim zatím jenom snaží přiblížit) není ani tak v technické propracovanosti vozidel, naopak, jsou docela jednoduché a jedním z relativně mála technických výkřiků posledních ročníků je přidání podélných ramen k tuhým nápravám na listových perech a přesunutí chladičů na korbu, ale právě v tom dokonalém zázemí. Je známo, že u Kamazu dokážou přes noc postavit podstatnou část auta znovu a tak jezdci mají každý den k dispozici, s trochou nadsázky řečeno, nové auto.
toto je hlavny dovod preco velke timy vitazia, ale ak maju mensie timy stastie tak stale dokazu zamiesat poradim, hlavne ak maju velmi dobre auto!

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1335 Příspěvek od Neklan » 15 říj 2014 15:20

Myslím, že u Lopraise je problém ve spojení prodloužené kabiny a předku ala Jamal, navíc naprosto nesériového. Vím, že Calvet je na kabiny vysazený, před lety postavili Macíkovci nové auto a nasadili na něj kabinu pro jejich navrhované vlastní vozidlo Tedom. Přišel Calvet a nařídil kabinu sundat a nahradit jí klasickou kabinou Liaz. Takže našli, opravili a nalakovali starou liazáckou kabinu a po dvou dnech zátahu 24h denně to dali dohromady a poslali do závodu. Vím, že u klasických trambusových kabin T815 se dokonce počítaly štěrbiny v masce. Vzhledem k tomu, že Loprais dostal tuhle ránu 2 měsíce před naloděním a zjistil, že to v daném čase nedokáže upravit, bude to určitě něco poměrně závažného, co by mělo výrazný vliv na rozložení hmotnosti a vyžadovalo by to pořádné testování a ladění. Nicméně nic z toho nebylo doposud potvrzeno, pohybujeme se pořád v oblasti hypotéz, ještě to celé může být úplně jinak, předpokládám, že Loprais se k celé situaci vyjádří sám, až přijde čas, tedy za předpokladu, že to dopadne tak, jak to popisuje pan Vintr.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1336 Příspěvek od PavelU » 17 říj 2014 20:34

Po včerejšku už i Kolomý a jeho FatBoy mají za sebou poslední testování před Dakarem... :Pohoda:
Přílohy
2223.jpg
2224.jpg
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1337 Příspěvek od PavelU » 17 říj 2014 21:22

Neklan píše:... Vzhledem k tomu, že Loprais dostal tuhle ránu 2 měsíce před naloděním a zjistil, že to v daném čase nedokáže upravit, bude to určitě něco poměrně závažného, co by mělo výrazný vliv na rozložení hmotnosti a vyžadovalo by to pořádné testování a ladění...
Zase taková rána to asi nebyla, když už loni dostal vyjímku... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1338 Příspěvek od visby » 18 říj 2014 10:38

PavelU píše:Zase taková rána to asi nebyla, když už loni dostal vyjímku... :wink:
by ma zaujimalo, ci mu to len teraz oznamili alebo o tej pozadovanej zmene vedel uz cely rok a dufal v dalsiu vynimku. nedivil by som sa pri ASO, keby tu vynimku mal a po lobbyingu urcitych timov o nu prisiel;-)

edit: zevraj je problem v dlzke kabiny, nejaky novy predpis...

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1339 Příspěvek od Neklan » 18 říj 2014 23:43

Údajně ta výjimka byla pouze na loňskou sezónu a moc dobře věděl, že letos bude mít problémy, ale spoléhal na to, že ASO chce v kamionech konkurenci a pustí ho do závodu opět. Jeho souboje o příčky na bedně s posledních ročníků určitě byly kořením závodu, to je bez debaty. Nemyslím si ale, že bychom se někdy dozvěděli, jak to všechno ve skutečnosti je. Vzhledem k tomu, že ani mezi českými týmy nepanuje úplně přátelská atmosféra, nedivil bych se, kdyby si šel ke Calvetovi na něj stěžovat někdo z našich.

Jo a vypadá to, že už je to tutovka, někdo z Holanďanů už pustil na FC video, z Lopraisova testování s MANem.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dakar, Silk Way, Africa Race

#1340 Příspěvek od visby » 19 říj 2014 12:19

ja som to pocul inak, ale ako to bolo naozaj vie len loprais sam.

fotku MANa ma uz na facebooku, takze to je asi iste.

Odpovědět