roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
ahojte všetci,
chcel by som poprosiť o radu alebo názor. Od začiatku ako mám Defa (už takmer tri roky) som si občas všimol také ako keby roztrasenie auta, pri rozbehu. Občas to znamená, že sa bolo možno tak 30 percent zo všetkých rozbehov, zväčša pri zložitejšom pohýnaní, napríklad do kopca, kde bolo treba dlhšie pracovať so spojkou (nechať ju viac preklzovať). Z toho mi vychádzalo, že je to zrejme opotrebovanou spojkou, že zrejme lamela má už dačo za sebou a takto oznamuje koniec svojej kariéry, prípadne že je osadená dáko krivo, alebo som myslel že je niečo so zotrvačníkom. Ani mi to nejak extra nevadilo, len som to mal stále na mysli, že to bude treba dať doporiadku. Tento rok prišiel čas na väčší výlet na Island, tak som si povedal, v rámci prevencie dám spraviť tú spojku.
Objednal som sa do servisu, k chalanovi čo pozná tie autá, dohodli sme výmenu spojkovej sady, upozornil som že treba skontrolovať aj zotvračník.
Všetko OK, spojka vymenená, zotvačník vraj v pohode. Trochu prekvapenie pre mňa nastalo, keď som videl starú lamelu, originál AP Lockheed úplne zachovalú (na môj laický pohľad), no druhé väčšie prekvapenie nastalo keď som do auta sadol. Pri každom rozbehu sa auto najskôr roztriaslo a až potom rozbehlo. Hovorím si možno si to dáko sadne. Jazdil som s autom pár dní, takmer som sa nedokázal pohnúť bez toho aby sa auto zatriaslo. Dostalo sa mi ešte tipu, že tie vibrácie spôsobuje voľa v zadnej náprave (je pravda, že bola dosť výrazná). Výmena poloos a unášačov, vôľa sa rapídne zmenšila no problém trasenia pretrval. Ľahší o 350€ so spojkou Valeo namiesto originálu, problémom väčším ako pôvodne a s hlavou v smútku som odcestoval na Island. Od výmeny spojky som s tým najazdil cca 8000 km, buď som si na to trochu zvykol, alebo sa to trochu upravilo, no momentálne je to na úrovni, že asi 50 percent rozjazdov sa to auto roztrasie, ten zvyšok nezaregistrujem...
Tož môj dotaz, má niekto nápad čím toto zatrasenie pri rozbehu môže byť, okrem spojky, ešte spôsobené?
lopik.
chcel by som poprosiť o radu alebo názor. Od začiatku ako mám Defa (už takmer tri roky) som si občas všimol také ako keby roztrasenie auta, pri rozbehu. Občas to znamená, že sa bolo možno tak 30 percent zo všetkých rozbehov, zväčša pri zložitejšom pohýnaní, napríklad do kopca, kde bolo treba dlhšie pracovať so spojkou (nechať ju viac preklzovať). Z toho mi vychádzalo, že je to zrejme opotrebovanou spojkou, že zrejme lamela má už dačo za sebou a takto oznamuje koniec svojej kariéry, prípadne že je osadená dáko krivo, alebo som myslel že je niečo so zotrvačníkom. Ani mi to nejak extra nevadilo, len som to mal stále na mysli, že to bude treba dať doporiadku. Tento rok prišiel čas na väčší výlet na Island, tak som si povedal, v rámci prevencie dám spraviť tú spojku.
Objednal som sa do servisu, k chalanovi čo pozná tie autá, dohodli sme výmenu spojkovej sady, upozornil som že treba skontrolovať aj zotvračník.
Všetko OK, spojka vymenená, zotvačník vraj v pohode. Trochu prekvapenie pre mňa nastalo, keď som videl starú lamelu, originál AP Lockheed úplne zachovalú (na môj laický pohľad), no druhé väčšie prekvapenie nastalo keď som do auta sadol. Pri každom rozbehu sa auto najskôr roztriaslo a až potom rozbehlo. Hovorím si možno si to dáko sadne. Jazdil som s autom pár dní, takmer som sa nedokázal pohnúť bez toho aby sa auto zatriaslo. Dostalo sa mi ešte tipu, že tie vibrácie spôsobuje voľa v zadnej náprave (je pravda, že bola dosť výrazná). Výmena poloos a unášačov, vôľa sa rapídne zmenšila no problém trasenia pretrval. Ľahší o 350€ so spojkou Valeo namiesto originálu, problémom väčším ako pôvodne a s hlavou v smútku som odcestoval na Island. Od výmeny spojky som s tým najazdil cca 8000 km, buď som si na to trochu zvykol, alebo sa to trochu upravilo, no momentálne je to na úrovni, že asi 50 percent rozjazdov sa to auto roztrasie, ten zvyšok nezaregistrujem...
Tož môj dotaz, má niekto nápad čím toto zatrasenie pri rozbehu môže byť, okrem spojky, ešte spôsobené?
lopik.
- petr pp
- Příspěvky: 1333
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
Mozno silentbloky na motore a prevodovke.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6516
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
to můžou bejt vůle i na unašečích z rozvodovky nebo na diffech, při vyšších otáčkách to nemusí být patrné, a při nižších po určitou dobu trvá to během rozjedu chytne rezonanci a zadrnčí to. Ostatné to může být teda vůle na jakékoliv rotující hmotě s tím, že kritické výchylky jsou při nízkých otáčkách pohybového ústrojí. Tedy teoreticky i vůle na samotných diffech atd, to by už chtělo sledovat jestli je to spíš od přední nápravy (cítit ve volantu) nebo zezadu, nebo jakoby opravdu naráz v celém tělu auta (pak by měl asi pravdu petr pp).
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
..moja 300 tdi to robí, keď sa rozbieham bez plynu, čo je tak na 600 ot/min a vtedy to prenesie vibráciu motora cez náhony, nápravy a ramená až na šasi až mi zadrnčí palubovka.. len čo pri rozjazde pridám cez 1300 ot/min, už nedrnčí.. Ale možno tomu pomáha zlá geometria, zubaté pneu, vybité silentbloky ramien a panhardu a vo výsledku sa to sčíta... Btw. keď som mal dezén T3, bolo to oveľa výraznejšie drnčanie..
- forester
- Příspěvky: 625
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
Jožko a hardynu si menil? Lebo to musíš!
Dúfam,že je vymenený aj prítlačný tanier a skontrolované hádzanie zotrváku.To len tak naokraj.
Dúfam,že je vymenený aj prítlačný tanier a skontrolované hádzanie zotrváku.To len tak naokraj.
V jednoduchosti je krása.
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
vďaka za príspevky zatiaľ
- hardyna myslím že na Defovi nie je, teda zatiaľ som na ňu nenarazil, ale opravte ma ak sa mýlim (kríže na kardanoch sa snažím mazať aj kontrolovať pravidelne)
- mala by byť vymenená celá spojková sada, teda lamela, ložisko aj prítlačný tanier no a hádzanie zotrváku neviem, neviem ako to bolo kontrolované, len som sa dozvedel, že zotrvák je OK, tak na to som sa spoliehal...
- hardyna myslím že na Defovi nie je, teda zatiaľ som na ňu nenarazil, ale opravte ma ak sa mýlim (kríže na kardanoch sa snažím mazať aj kontrolovať pravidelne)
- mala by byť vymenená celá spojková sada, teda lamela, ložisko aj prítlačný tanier no a hádzanie zotrváku neviem, neviem ako to bolo kontrolované, len som sa dozvedel, že zotrvák je OK, tak na to som sa spoliehal...
- Hubert
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
Občas mě taky auto při rozjedu poskakuje nebo dá se říci zavibruje. Spojku mám novou. Přisuzuji to lehký korozi, když třeba auto týden stojí. (Jako třeba brzdy.) Stačí ji trošinku dýl podržet a hned je to přič. Není to to samé?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- tomashan
- Příspěvky: 574
- Registrován: 29 led 2011 08:25
- tel.: 0948777096
- auto: RR p38, D2
- Bydliště: Rajec, Žilinský kraj
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
Ahojte, nejdem zakladať nove vlákno tak sa spýtam tu,na d2 td5 mi dnes pri rozbiehani začalo sklbat alebo trhať autom,robi to iba na 1ke a menších otáčkach, ale celkovo mam pocit ze to auto nejde ako ma,motor je ok nema chyby ani divne zvuky ale pocas jazdy mi par krat po ubrati plynu trhlo autom. Spojka ma max 3tis km zotrvačník som nemenil ten bol ok. Doteraz to nikdy neurobilo az do dnes. Moj nazor je ze je to mozno zotrvačník lebo nic ine ma nenapadlo,len je divne ze to skákanie robi iba pri rozbehu a malých otáčkach ked pridám viac tak to sklbe menej. Čítam tu aj nieco o silentoch motora tak chcem rozbehnúť nejaku diskusiu predtym ako pôjdem vyberať spojku,nech nehľadám nieco co uz niekto predomnou nasiel.dakujem za kazdy nazor
-
- Příspěvky: 15173
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
A co kardany?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- tomashan
- Příspěvky: 574
- Registrován: 29 led 2011 08:25
- tel.: 0948777096
- auto: RR p38, D2
- Bydliště: Rajec, Žilinský kraj
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
Ahoj,zhruba dva mesiace dozadu som ich kontroloval a premazal a boli ok,kríže su tam asi rok stare. Este sa pohrávam s myslienkou ze ci sa nieco nestalo prevodovke lebo mesiac dozadu som v nej menil olej, na vypúšťaku boli mikro pilinky ale nic strašne. Olej som dával podla normy ale stary ktory tam bol povodne uz bol ko, uplne ako kava s mliekom.
-
- Příspěvky: 15173
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
Káva s mlékem místo oleje značí vodu v oleji, nějaké malinké šponky spíš jenom otěr na magnetu zátky jsou normální. Jestli máš uzávěrku mezinápravového diferenciálu, tak můžeš zkusit jeden kardan sundat a projet to, jestli se něco změní.
Silentbloky motoru mají dole dírku a vnitřek se o ni nesmí opírat.
Silentbloky motoru mají dole dírku a vnitřek se o ni nesmí opírat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- tomashan
- Příspěvky: 574
- Registrován: 29 led 2011 08:25
- tel.: 0948777096
- auto: RR p38, D2
- Bydliště: Rajec, Žilinský kraj
Re: roztrasenie auta pri rozbehu (a nie je to spojkou)
Tak som dnes zhodil postupne kardany,skúšal ci tam nie je niekde nieco divne, vsetko ide normálne hladko bez odporu. Oleje skontrolovanie aj nápravy ako take,nikde neni vola. Sranda začala uz ked som dával auto do dielne správalo sa uplne normalne,tak ked som ho skontroloval šiel som sa odviesť a nabehal som 40km bez akéhokoľvek problemu a to som skúsil aj terén a par výjazdov. Fakt nechápem ako to auto dokáže cez noc ochorieť a na dalsie ráno je naooko zase ok. Je mi jasne ze tam ta chyba niekde je ale asi musim čakať kym ma to niekde necha