Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#281 Příspěvek od visby » 02 zář 2014 12:23

ake ma def prevody v diferencialoch? ine ako d2?

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#282 Příspěvek od MadTom » 02 zář 2014 13:05

Def a D2 mají sériově stejné převody v diferácích, liší se "pouze" převodem v přídavné převodovce. V mém případě obě auta mají kola 235/85/R16, sériové diferenciály a D2 má stálý převod v přídavné převodovce cca 1,2, Def cca 1,4 (podle typu napsaného na skříni přídavné převodovky) - nemyslel jsem si, že je to tam velkej problém a rozdíl, ale je. Umocnilo to i to, že D2 bylo naložené až nad střechu a Def prázdný. Ale i s naloženým kamením, a bylo to dost těžké, se Def rozjížděl ochotněji. Rozjížděním mám na mysli do 1500ot motoru, spíš méně, jenom s lehkým přidáním plynu a po rovině. Ani jedno auto, D2 v Alpách, Def taky naloženej kamením, jsem netrápil rozjížděníím do nějakého kopce, od toho mají obě auta redukci. Navíc kvůli nutnosti parkovat na dvoře, kde se auta musí tak nějak dost přesně skládat, jsem si zvykl řadit redukci už u brány a pojíždět při prakování tímto způsobem, na dvoře už není kam spěchat.
A TD5 se standardním turbem nemá jak přidat na výkonu pod 1300 otáček.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#283 Příspěvek od visby » 02 zář 2014 13:36

cize teoreticky ti staci hodit rozvodku z defa na d2 a budes mat to iste;-)

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#284 Příspěvek od MadTom » 02 zář 2014 13:48

Teoreticky ano, ale prakticky to má jeno nevýhodu - zůstane ti zrychlená redukce. Pokud dáš jiné převody do diferáků, tak zpomalíš i redukované rychlosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#285 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 02 zář 2014 15:34

Což si teda myslím, že ta trochu rychlejší redukce na D2 by byla právě i fajn :cool .
Se dostáváš často do limitu v tahu na malou jedna?
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#286 Příspěvek od MadTom » 02 zář 2014 17:02

Do limitu tahe ne, to nedají gumy. Ale občas je to rychle, takže zpomalení se bude hodit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#287 Příspěvek od MadTom » 08 zář 2014 10:10

Tak o víkendu podelší době pokračování okolo klilmatizace - trubičky zavařeny, takže zbývalo udělat tlakovou zkoušku. A když jsem na to tak koukal, tak jsem vzal zbytky trubiček, že jednu na konci zavařím a u druhé přivařím kousek hliníku s dírkou a závitem pro ventilek. Nakonec se to povedlo, ale většinou jsem dělal něco, co do tlakového svaru mělo daleko a chovalo se po natlakování jako vzduchovací kámen do akvária. Holt je to trošku něco jiného, než vařit dvě placaté hliníkové věci, ale to se poddá.
Kromě jednoho sváru to vypadá, že je vše OK, takže svár během týdne opravit a o víkedndu to začít skládat do auta, aby se daly doladit držáky a podobné věci. Už bylo načase, protože v zimě to bude chtít aspoň funkční topení a ventilátor, a to tam momentálně není.
Nafoukal jsem to pumpou na kolo na cca 11At - to by mělo stačit.
Přílohy
nové díly pro klimatizaci - taková zkouška
nové díly pro klimatizaci - taková zkouška
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - řídící jednotka - kam s n

#288 Příspěvek od Miloš II » 08 zář 2014 12:54

DanoDEF píše:
MadTom píše:a pod spolujezdce se bude dát namontovat jedna ze dvou plánovaných 105Ah baterek, a tím lépe rozložit váhu.
... nezabudni, ze box pod spolujazdcom je na vysku nizsi ako box pod vodicom Tak aby ti baterka neiskrila o kryt. :mrgreen:

Mě se dobře osvědčilo v Africe chlazení převodovky..... http://www.landroverforum.cz/forum/view ... ky#p300413 Miloš II
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#289 Příspěvek od MadTom » 23 zář 2014 09:42

Tak trubičky klimatizace posvařované, odtlakované na 10At ve vaně a namontované v autě - všechno to tam sedlo, akorát jeden vývod na uzažovanou zadní klimatizaci je potřeba posunout - člověk co to dělal měl pouze sehnat díly, ale byl trošku akčnejší a rovnou to i zavařil, bohužel to kouká směrem k motoru. Ale to je drobnost.
V poště je ventil na vodu do topení z Tranzita, takže začnu pomalu skládat.

V mezidobí mi domů dorazily pozinkované vnější plechy na dveře, tak budu mít přes zimu nejspíš co dělat.
Mám pár technologických dotazů k opravě. tím že hliník půjde opatrně do pryč, se to celé zjednodušuje.
1. demontovat dveře, sundat stávají siny a kompletně odstrojit a rozebrat.
2. vyvařit to co je rezavé, případně už tam spíše není. Doplnit odpakové otvory.
3. povrchová úprava kostry?????? Opískovat a natřít? Nebo to vzít barvožroutem a následně pozinkovat? Nebo něco jiného?
4. povrchová úprava vnitřku pozikonvého skinu - hlavně v místech zahnutí na kostru? Předpokládám, že to celé půjde do základovky a laku a v místech ohybů a tam kde se to bude dotýkat rámu dveří bych to napatlal před složením nějakým tmelem, co by tyto místa uzavřel proti vodě?
5. nalakovat.

Dveře jsou napadené bývalým majitelem - započal opravu a nedodělal ji. Vzhledem k tomu, že staré skiny půjdou dolů, chci to udělat pořádně všude, abych už na to nemusel zevnitř šahat. Zvenku bude lak "provizorní", finální až ze zbytekem auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#290 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 07 říj 2014 23:21

Sem se ti sem dlouho nevetřel s něčím mimo místu, takže: http://www.traveltech.ch/de/upgrades/land-rover

dost se mi líbí, že maj to odsazení zadku do stran, na to jak je def uzoučkej, tak si myslim, že vzadu kadejch deset centimetru do šířky je plus. No a zvedací střecha... to považuju za samozřejmost. :ty jeden...:
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#291 Příspěvek od MadTom » 07 říj 2014 23:42

Jo hezké, a furt to ještě vypadá jako auto, narozdíl od různých jiných obytných výtvorů co jsem na webu viděl vyfocené, kde ten zadek vypadal tak nějak nalepej navíc a proporčně tak, jako by se to mělo převrátit.
O něčem podobném jsem uvažoval - tedy nástavba na stávající pickup a propojení s kabinou, ale vzhledem k ceně jenom té střechy na pickup, jsem to vzdal. Za menší peníze jsem sehnal boudu ze 110 HT, a alespoň to bude vypadat jako auto.

Docela jsem se "pobavil" na úřadě, když jsem se byl zeptat, co budou chtít k zapsání změny - chtěli nějaké papíry o homologaci skříně, že je jako vyrobená na Defender. Nakonec jim bude snad stačit kopie techničáku z nějakého zrušeného Defendera. Až pozdě mi došlo, že pán nejspíše netuší, že to nemá být krabice za kabinou místo korbičky za kabinou, ale prodloužení kabiny jako takové, a že Defender je prostě skládačka. A že na boudě těžko někde budou homologační značky, když je to prostě kus karoserie a né samostatná věc.

Takže jim buďto bude stačit kopie UK techničáku, nebo budu muset od někoho sehnat kopii českého TP, ze zrušeného Defendera. No prostě úřad. Ale aspoň mi poradili, která STK v okolí přestavby řeší a v příslušných papírech se vyzná. Tak si vytisknu pár obrázků a půjdu se tam zeptat.

Co se týče zvedací střechy, tak zatím nic. Hodně jsem to zvažoval a koupit novou je momentálně finančně mimo, a stvořit vlastní se uvidí, až to bude hotové. Protože mám střešní stan, tak to není tak bolavé. Hlavně, ale za zadníma sedadlama bude cca 1,9m místa - takže v pohodě spaní, a pokud se složí i druhá řada sedadel, tak minimálně 2,5m a to už je použitelné na rychlé přespání 4 osob i bez střešního stanu (někde na parkovišti při přesunech a podobně). Zvedací střecha už je docela nápadná věc.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#292 Příspěvek od mr-tomas » 08 říj 2014 09:33

Zvedací střechu jsem taky moc chtěl, než jsem zhlédnul pár videí a zjistil že bouda je jak s papíru. Takže roll cage dostala přednost a tím končila i zvedací střecha.

odesláno z Tapatalk
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#293 Příspěvek od visby » 08 říj 2014 09:37

ta 130ka to ma super riesene!

postelou nestracas tolko priestoru a vnutri sa da v pohode stat...

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#294 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 08 říj 2014 11:02

U mne je motivace na zvedaci střechu v tom, že nemám žádnou nezvedací, resp. to co doteďka jezdilo na defovi pod zahrádkou, se dá nazvat střechou opravdu jen symbolicky.
Dost ovažuju, že bych vzadu rozšířil nápravu o takových 5-10 cm na každou stranu, nechce se mit to dělat podložkama pod kola, spíš podložky opravdu mezi nápravu a náboj a nechat si vyrobit delší polosy - je to blbost?
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#295 Příspěvek od MadTom » 09 lis 2014 10:46

http://www.blacklandy.eu/blboard/forum/ ... ecker-quot

možná to buxde chtít přihlášení, ale podobné to bylo u mě - vypečené nebo shnilé. Řešení bylo vystříhat ty spojovací hřebínky a nahradit pájenými spoji izolovanými smršťovacími bužírkami.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#296 Příspěvek od MadTom » 10 lis 2014 17:09

Tak pomalu postupuju dál - včera jsem složil ventilátor topení - dostal nové regulační odpory, aby nebyl jenom 3 rychlostní, ale dalo se rychlostí přepínat víc. Našel jsem dírku v svaru trubiček na klimatizaci - snad už poslední a vypsal si, jaké dráty a relátka musím do auta doplnit, aby to celé fungovalo - je to docela jednoduché.
K páce ovládající teplotu topení, jsem doplnil mikrospínač, kterej bude klimatizaci blokovat, když bude zapnuté topení a naopak vypne teplou vodu do dopení, když pojede klimatizace.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#297 Příspěvek od Hubert » 10 lis 2014 22:18

Jak tu klimu budeš tedy regulovat.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#298 Příspěvek od MadTom » 11 lis 2014 00:19

Tak jak je to u originnál klimy do Defa - jsou tam dva přepínače - jeden pro ventilátor a bduhej pro klimatizaci jako takovou. Prvvní spíná ventilátor přes odpory - proto jsem musel přidat další, druhej spíná chlazení podle teplotního čidla zasunutého do výměníku klimatizace.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#299 Příspěvek od MadTom » 20 lis 2014 20:41

Malej progres - o víkendu jsem natahal dráty k ventilátoru na chladiči klimatizace a k kompresoru, jenom abych zjistil, že došly relátka a příslušenství, co má být na druhé straně.

Našel jsem docela pěknej popis:
http://www.nichtswieweg.ch/pages/reisen ... /umbau.php

A není tam jenom 130ka, ale-i další. Akorát to mají jako dvoumístné, což není pro nás, i když by to hodně zjednodušilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#300 Příspěvek od MadTom » 22 lis 2014 09:14

Včera večer instalace dvou chybějících relé - pro ventilátor na chladiči a pro spoku klimakompresoru.
Podélně rozříznutej husí krk je podstatně příjemnější na práci, než ten nerozříznutej, a navíc je o hodně ohebnější.

Mám jeden dotaz - dají se někde sehnat originál patice na relé, nebo něco hodně podobného? Všude jsem našel buďto patici, která má pouze 4 díry na kontakty a nic na upevnění relé, nebo patici určenou na skládání do bloků, které je úplně jiné, než používá LR, takže to nepasuje dohromady.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět