Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#301 Příspěvek od MadTom » 23 lis 2014 15:23

Relé fungují, tím pádem v řícící jednotce ubyly dve chyby, které stále hlásila.

A došel jsem na zajímavou věc, které jsem si dřív nevšiml, protože v D2 je relé žhavení v motorovém prostoru.

Po nastartování a přidání plynu jsem slyšel cvaknutí relé, a to se opakovalo při každé přidání a ubrání plynu. Docela blb ej pocit, když jsem právě dvě relé doplnil a cvakat nemají důvod. Pohmatem jsem došel na to, že cvaké relé žhavení. A cvaká do té doby, než se motor alespoň trošku ohřeje - TD5ka si přižhavuje, když běží studená. A to docela dlouho a né trvale.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#302 Příspěvek od DanoDEF » 23 lis 2014 16:13

MadTom píše: A cvaká do té doby, než se motor alespoň trošku ohřeje - TD5ka si přižhavuje, když běží studená. A to docela dlouho a né trvale.
... ja som to popisoval niekde tu na fore. Kym nema chladiaca zmes 20°C tak zhavi furt jedine ak otacky motora stupnu nad 2000 tak vypne zhavenie. Rovnako ak vypnes motor tak na chvilky zazhavi. Ak mas realnu kontrolku zhavenia tak prides na vsetky varianty. :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#303 Příspěvek od MadTom » 23 lis 2014 19:08

Jo, tak nějak to bude. Docela mě to zarazilo, když začlo něco nečekaně cvakat. Dřív jsem si toho pořádně nevšimnul a u D2 to prostě slyšet není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#304 Příspěvek od MadTom » 26 lis 2014 22:40

http://ok2mtm.rajce.idnes.cz/2014_06_11 ... heater_box

Doplnil jsem fotky tak jak postupně skládám upravenej box topení s výměníkem na klimatizaci.
V průběhu jsem zjistil, že by chtělo ještě před jeho finální montáží dořešit průchod blatníkem pro sání a šnorchl - teda upravit tu stávající plastovou skládačku na něco co těsní a není popraskané. A v zápětí jsem došel k tomu, že to co jsem si myslel, že je únik oleje zpod víka ventilů, je nejspíše únik nafty z regulátoru.
Takže oboje opravit, protože později už to bude velmi blbě přístupné.
Nic nemůže být jednoduché.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#305 Příspěvek od MadTom » 30 lis 2014 20:55

Protože mi začalo být trošku zima venku, tak jsem začal uklízet a trošku měřit. Zatím to vypadá, že bouda za 110HT je o cca 10cm delší, než je stávající pickup. To by šlo. Dál jsem koukal na zadní převis - že bude hodně dlouhej. Tak jsem to srovnal s D2 a ono je to dneska skoro stejné . pokud si odmyslím tažné a počítám to včetně nárazníku, kterej na Defu tak nějak není. Takže to bude v pohodě.
http://www.aulro.com/afvb/projects-tuto ... build.html

Tady je docela zajímavá úprava s vlastní tvorbou otevírací střechy - zvedací doopravdy není, ona se rovnou překlápí. A protože to auto reálně jezdí, tak jsem se ptal majitele, jestli neměl nějaké problémy s kroucením boudy a tvrdí že ne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#306 Příspěvek od Mira 101 » 30 lis 2014 21:20

Mužu se prosím z neznalosti zeptat jak to že je bouda ze 110 delší než 130 o 10 cm? díky

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#307 Příspěvek od MadTom » 30 lis 2014 21:54

To je jednoduché - srovnávám boudu ze 110HT - čili dvoudéřového auta a to je tedy část od konce dveří po konec auta. A vůči tomu je to 130HCPU od konce druhé řady dveří po konec auta. To je totiž to, co chci ze 130 demontovat a ze 110HT namontovat následně na auto. Jde to jenom díky tomu, že Defender je takovej velkej merkur a auto je celé šroubované. Pokud pominu motor, předovodky a nápravy, tak taková 110 má dva velké díly, a to je rám a střecha. Všechno ostatní je menší. A i střecha se dá odnést v jednom člověku, akorát je trošku neskladná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#308 Příspěvek od Mira 101 » 30 lis 2014 22:00

Aha,rozumím,rozdíl je v těch druhých dveřích,tedy se to posune celé dozadu,HT/HCPU, tak tohle znamenaj ty zkratky,díky :grin:

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#309 Příspěvek od MadTom » 30 lis 2014 22:12

HT - hard top - tedy 110 která nemá druhou řadu dveří a většinou ani okna vzadu.
HCPU - high capacity picku up - tedy velkej pick up - vlastní korbička je šiřší než zbytek auta

Já z toho vlastně chci auto, které bude odpovídat 110HT - tedy jedna řada sedadel a dlooooouhej kufr, a k tomu jestě druhá řada sedadel. Zatím to vypadá, že za druhou řadou sedadel bude 1,9m místa a možná i kousek víc. A po sklopení druhé řady sedadel do bude 2,5m nebo víc. A k tomu užitečné zatížení minimálně 1000kg, protože celkovouhmotnost má 130 3500kg, prázdnou 2200kg a náhrada pickupu boudou by měla přidat maximálně 100kg. Teda bez interiéru a dalších ptákovin
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#310 Příspěvek od Mira 101 » 30 lis 2014 22:20

Jasně ,když se podíváš ze zadních sedaček dozadu tak uvidíš tu štreku co vidí ve 110 ze předních sedaček a navíc to bude na podvozku co uveze všechno,to je dobrá myšlenka,pujde to i nějak zapsat,nebo není třeba protože to nikdo neznalej nepozná,když to bude všechno def.

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#311 Příspěvek od MadTom » 13 pro 2014 09:41

Tak jsme byli v rámci předvánočního úklidu odvést nějaké železo, co se nahromadilo na dvoře. Bylo toho asi 300kg, takže nic moc. Ale auto při té příležitosti bylo na váze - 2040kg po vyložení - tedy bez rezervy, s cca půlkou nádrže, a dvěma malýma dětma uvnitř a bez celého boxu topení. Ať počítám jak počítám, tak mi to na holé auto vychází 2100kg maximálně (tedy bez lidí, s rezervou a plnou nádrží). A to je o 100kg méně, než v TP uvedená pohotovostní hmotnost. Podstatné to není, podstatné je, že do 3500kg zbývá ještě hodně místa a že po výměně pickupu za dlouhou boudu bych se mohl vejít do 2200kg co je dnes v TP, i kdyby to mělo být s prázdnou nádrží a bez rezervy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#312 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2014 18:50

Včera jsem opět trošku postoupil - dorazilo opískované, našopované zinkem a nastříkané základovou barvou tělo zadní nápravy typu Rover. Půjde na auto místo Salisbury, spolu s uzávěrkou, jiným převodem a časem i pevnostníma poloosama.
A narazil jsem na zajímavej kompaktní výměník na topení dozadu:
http://www.t7design.co.uk/index.php?mai ... cts_id=189

Nevím, jestli si konkrétně tento koupím, ale něco takového tam chci dát. Protože ten vagón bude tak velkej, že i při zaizolování bude strašně dlouho trvat, než to originál topení vytopí. A nechci to za jízdy řešit webastem. Jenom ještě zvažuju, že kromě topení tam bude rovnou i druhý výměník na klimatizaci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#313 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2014 20:13

MadTom píše:Protože ten vagón bude tak velkej, že i při zaizolování bude strašně dlouho trvat, než to originál topení vytopí. A nechci to za jízdy řešit webastem.
... original kurenie nevykuri ani 110tku a nie "tvoj wagon"
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#314 Příspěvek od komin » 14 pro 2014 20:19

DanoDEF píše:
MadTom píše:Protože ten vagón bude tak velkej, že i při zaizolování bude strašně dlouho trvat, než to originál topení vytopí. A nechci to za jízdy řešit webastem.
... original kurenie nevykuri ani 110tku a nie "tvoj wagon"
Stym musim suhlasit a ina moznost ako teplovzduch neexistuje a stym druhym vymenikom by som sa necudoval keby sa v zime motor ani nezohrial.
LR DEFENDER 110 SW

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#315 Příspěvek od MadTom » 14 pro 2014 20:46

Webasto už leží v krabici v regálu. Tak nějak se s ním počátalo odzačátku. Když bude zima, tak se prostě zapne, ale po vytopení auta se mi moc nelíbí, že by mělo furt běžet. A pokud se D2 v pohodě vytopí od motoru, tak u Defa zase takovej rozdíl nebude. Teda musím dostat teplo z motoru do kabiny. A hadice s teplou vodou od motoru chci stejně natáhnout dozadu, kvůli ohřevu vody pro sprchu.
A jinak počítám s tím, že boudu zaizoluju - tak tepelně tak hlukově. Ono je to podobné. Pokud bych ji nechal jenom jako plech s nějakým tapecem, tak se o nějaké topení nemusím ani pokoušet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5124
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#316 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2014 21:22

... ano DII ma sice rovnaky motor ale nema rovnake kurenie a rozvod vzduchu ako Def a tam je hlavny problem. Moja 110tka je davno cela "odhlucnena a odizolovana" a origo kurenie proste nestaci. Mozno ked das ten dalsi radiator tak ano ale to je pokus omyl. Webasto je proste k nezaplateniu a bezne bezi aj niekolko dni bez prestavky takze ziadne obavy trvalej prevadzky.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 15263
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#317 Příspěvek od MadTom » 21 pro 2014 14:48

Vzhledem k tomu, že chci dát dozadu nádrž na teplou vodu ohřívanou od motoru, tak tam natáhnu hadice a připojit druhý výměník topení už je jenom drobnost.
Nicméně jsem zjistil, že jsme tady všichni tak nějak konzervativní, protože nám v těch našich výtvorech chybí dřevěné obložení, vitrážová okna a veranda:
http://oldschool.co.nz/2011/forum/index ... new-views/

Doporučuju přečíst celé až na konec - krásný postup stavby něčeho, co si v evropě s našimi předpisy ani nesnažím představit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5255
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#318 Příspěvek od Rover » 21 pro 2014 15:36

To je naprosto neuvěřitelný příběh a domeček na kolečkách... Díky za odkaz...
Country boy...

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#319 Příspěvek od mr-tomas » 22 pro 2014 00:17

Pěkná chajda na trvalé zaparkování v přírodě, ale za hodně větrného dne bych jí v protisměru potkat nechtěl. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

kovář
Příspěvky: 359
Registrován: 16 čer 2013 19:21
tel.: 720355414
auto: Discovery Td5
Bydliště: Polabí

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - oprava dveří???

#320 Příspěvek od kovář » 22 pro 2014 00:30

Moc hezký příběh. :grin: Rozdíl ve svobodném rozhodování v různých částech světa je v náš neprospěch opravdu značný. :-(

Odpovědět