Přídavné měchy
Moderátor: Acon
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Přídavné měchy
Ahoj
Mám prosbu zda má někdo zkušenost s montáží a nastavením /použitím/ přídavných měchů do pružin zadní nápravy
na Disco 1 .
Mám tyto otázky:
1/způsob montáže měchů
2/zapojení okruhu vzduchu nemám originál zdá se mi nepřiměřeně drahý
3/na jaký tlak je nejlepší tlakovat
4/na co si dávat pozor - údržba, montáž atd.
5/dávat jiné tlumiče , případně zdvojené?
Děkuji za odpovědi.
R.
Mám prosbu zda má někdo zkušenost s montáží a nastavením /použitím/ přídavných měchů do pružin zadní nápravy
na Disco 1 .
Mám tyto otázky:
1/způsob montáže měchů
2/zapojení okruhu vzduchu nemám originál zdá se mi nepřiměřeně drahý
3/na jaký tlak je nejlepší tlakovat
4/na co si dávat pozor - údržba, montáž atd.
5/dávat jiné tlumiče , případně zdvojené?
Děkuji za odpovědi.
R.
Re: Přídavné měchy
Myslíš toto: http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 01#p325901 ?
Prostě to strčíš do pružiny, nahoře a dole dáš podložky dodávané s měchy v jednom balení, hadičky si vyvedeš ve voze kamkoli potřebuješ, třeba k 12V kompresoru, nafoukneš dle potřeby, zezačátku třeba na 1,5 - 2 atm a hotovo
Prostě to strčíš do pružiny, nahoře a dole dáš podložky dodávané s měchy v jednom balení, hadičky si vyvedeš ve voze kamkoli potřebuješ, třeba k 12V kompresoru, nafoukneš dle potřeby, zezačátku třeba na 1,5 - 2 atm a hotovo

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné měchy
Ano to je přesně co jsem hledal.
Jednoduché a jasné. Díky.
Jednoduché a jasné. Díky.
Re: Přídavné měchy
Není začRadek J1 píše:Ano to je přesně co jsem hledal.
Jednoduché a jasné. Díky.

Jen jsem slyšel, že je dobré nenechávat měch nějak moc vyfouklý, ale udržovat alespoň nějaký stálý tlak, aby při případném větším propružení zadku dolů a stlačení pružiny se ti nedostaly stěny vyfouklého měchu mezi vinutí pružiny a nepoškodily se = zkrátka to "necvaklo" měch....ale jinak je to bezúdržbové, od podzimu jsem na to nesáhl, tlak drží....měl jsem tam Festo spojky, ale s těma mi to trochu ucházelo pomalu, tak jsem dal hadičky úplně v jednom kuse od měchu až do motor. prostoru ke kompresoru, žádní spojky...
Někdo dává oba měchy na jednu hadičku. Já jsem si dal každý zvlášť, abych měl možnost kompenzovat třeba výhu přídavné nádrže na jedno straně apod. No nakonec se mi podařilo auto vyvážit, takže je foukám na stejný tlak, nicméně stejně bych je dal radši zvlášť, abych se vyhnul spojkám na hadičky...
Něco málo k tomu ještě tady: http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 94#p327694
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přídavné měchy
Když jsem si prohlížel jak upravuješ auto tak mne zaujala přídavná nádrž na naftu, jak je řešené uchycení?
Něco podobného připravuji a stále bádám jak jí přichytit.
Děkuji Radek
Něco podobného připravuji a stále bádám jak jí přichytit.
Děkuji Radek
Re: Přídavné měchy
Vzadu je navařený na rám pevný hliníkový L-profil: http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 87#p325887Radek J1 píše:Když jsem si prohlížel jak upravuješ auto tak mne zaujala přídavná nádrž na naftu, jak je řešené uchycení?
Něco podobného připravuji a stále bádám jak jí přichytit.
Děkuji Radek
Vepředu je navařený taktéž: http://landroverforum.cz/forum/download ... &mode=view a je to prošroubované do kastle v pevných místech kastle s prolisy v kufru + nahoře od kastle velké podložky. Měl jsem z toho taky obavy, jelikož kastle je na rámu na silentblocích, a tím, že jsem uchytil zadek nádrže do rámu a předek ke kastli jsem se obával nějaké pnutí apod. - i jsem pro jistotu vpředu chtěl dát mezi to L-ko a kastli silnější gumu (nakonec jsem ji tam nedal), aby tam byl nějaký prostor jemný pro pohyb. No obavy byly zbytečné, problémy to žádné nedělá a drží to dobře. Ostatně to mám po vzoru a na rady MilošII, který to tak má už nějaký rok a jezdí s tím teď po Africe...nicméně instalace a dopasování byl teda docela porod

UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: Přídavné měchy
Nezhoršují měchy v zadních pružinách křížení?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Přídavné měchy
spýtam sa asi blbosť ale nedajú sa pružiny navliecť na origo mechy ktoré už na aute sú? Odpadá nutnosť dofukovat, je zabezpečená stála výška a keď prdne mech, tak auto stojí na pružine. Akurát je mi jedno či som naložený alebo prázdny, výška zostáva.
Tak ma to napadlo, že načo vyhadzovať mechy a potom kupovať ďalšie...
Tak ma to napadlo, že načo vyhadzovať mechy a potom kupovať ďalšie...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Přídavné měchy
Žádný zhoršení nepozoruju, ale je pravda, že já už žádný hardcore hlubokejma strouhama moc často nejezdím.mr-tomas píše:Nezhoršují měchy v zadních pružinách křížení?
Já mám z výroby DII bez měchů. Nicméně MilošII má DII na pružinách a místo těch měchů, co mám já od Airliftu, tam mám uvnitř v pružině origo LR měchy. Ale má na to nějaké vysoustružené upravené uchycení/konzole - nevím, jak přesně, hotové jsem to naživo ještě neviděl....ale předpokládám, že tam nemá žádná čidla výšky ani kompresor jako u standardní DII...funguje to jako Airlift, jen to bude asi odolnější proti prodření...Acon píše:spýtam sa asi blbosť ale nedajú sa pružiny navliecť na origo mechy ktoré už na aute sú? Odpadá nutnosť dofukovat, je zabezpečená stála výška a keď prdne mech, tak auto stojí na pružine. Akurát je mi jedno či som naložený alebo prázdny, výška zostáva.
Tak ma to napadlo, že načo vyhadzovať mechy a potom kupovať ďalšie...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: Přídavné měchy
krizenie? myslis, geneticke?mr-tomas píše:Nezhoršují měchy v zadních pružinách křížení?

Alebo inak. Pokial je tak 20-30cm krizenia dost, tak potom asi nezhorsia. Pointa je, ze pruzina sa nesme odlepit od ulozenia.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přídavné měchy
A když se pružina odlepí, tak ten měch nejspíš utrhne rovnou, nebo rozmáčkne po zpětném dosednutí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přídavné měchy
Já si myslím, že by se Airlift měchu zase tak moc nestalo, kdyby pružina nahoře vylezla z misky při vykřížení - třeba o 5 cm/samože ne o 25 cm - a pak zase dosedla zpátky. Když je trochu vůle na hadičce k měchu tak pak hrozí akorát to, že se tam trochu blbě porovná ta horní podložka měchu u pružiny při dosednutí, ale ani to by asi nemělo žádné fatální následky při takové zátěži, na jakou to používám já...MadTom píše:A když se pružina odlepí, tak ten měch nejspíš utrhne rovnou, nebo rozmáčkne po zpětném dosednutí.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
Re: Přídavné měchy
Mě to nekříží tak aby pružina opustila uložení, spíš aby se to neskříplo při max. propružení. Dal jsem HD pružiny, ale stejně si ten zadek přidřepne když tam naložím 500kg, takže měchy bych potřeboval. Otázka je jestli ty od Airliftu, nebo ty upravené origo měchy co má Miloš. Bohužel jsem z těch jeho fotek úplně nepochopil jak to má udělaný.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přídavné měchy
Miloš má dole upravené podložky pod měchy na D2 ode mě - tím mu drží spodek (je tam bajonet), a vršek pokud vím je v pružině jenom nastrčenej a opřenej. A na měchu má kvůli mechanické ochraně nataženej kus hasičské tlakové hadice.
Foukání ovládá manuálně pomocí dvou tlačítek.
Foukání ovládá manuálně pomocí dvou tlačítek.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přídavné měchy
A neměl bys nějakej nákres jak na to, nebo nějaké fotky, nebo mi to rovnou za úplatu udělat.
Pokud budou ty měchy z D2 lepší, tak bych šel asi touto cestou.

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přídavné měchy
Nákres čeho? Podložek pod měchy na D2?
Koukni sem: http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =2&t=25446
Na zbytek se chce zeptat Miloše. Bavili jsme se spolu o tom, když to tvořil, ale finální řešení už jsem neviděl, protože auto má kdesi v Africe.
Já něco podobného budu nejspíš časem řešit na 130ku - dnes má prázdná 2040kg jako pickup, a celkovou má 3500kg. To je hodně velkej rozdíl, i když má vzadu pomocné pružiny uvnitř pružin hlavních. Odhaduju, že bych se po přestavbě z pickupu měl vejít do 2500kg i s nějakýma věcma uvnitř, navijákama a podobně.
Koukni sem: http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =2&t=25446
Na zbytek se chce zeptat Miloše. Bavili jsme se spolu o tom, když to tvořil, ale finální řešení už jsem neviděl, protože auto má kdesi v Africe.
Já něco podobného budu nejspíš časem řešit na 130ku - dnes má prázdná 2040kg jako pickup, a celkovou má 3500kg. To je hodně velkej rozdíl, i když má vzadu pomocné pružiny uvnitř pružin hlavních. Odhaduju, že bych se po přestavbě z pickupu měl vejít do 2500kg i s nějakýma věcma uvnitř, navijákama a podobně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přídavné měchy
Já jsem nikdy neviděl měch naživo, takže jaksi vůbec netuším jak je to udělaný. Auto mám v pohotovostní hmotnosti 2500kg, takže to chtělo dozadu asi dát silnější, no pozdě, ale to by zase prázdný bylo moc tvrdý.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přídavné měchy
Tak jsem namontoval Airlift a při naloženým autě (1300kg v kufru) mi to o moc nepřizvednul.
Kolik se to může foukat? V návodu bylo max 35PSI, ale pro nějaké obytnáky píšou 50-100PSI.
Kolik to tedy snese aby to na dálnici neprdlo? Pořád mám zadek zatraceně nízko.

Kolik se to může foukat? V návodu bylo max 35PSI, ale pro nějaké obytnáky píšou 50-100PSI.
Kolik to tedy snese aby to na dálnici neprdlo? Pořád mám zadek zatraceně nízko.

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.