Topení v D II Td5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Topení v D II Td5

#1 Příspěvek od vrtich » 02 úno 2015 19:00

Potřeboval bych vyřešit problém v topení, když se mi zahřeje motor tak mi topení pořád fouká studeně. Začne to topit jen když mám otáčky motoru nad 2000 a když mi otáčky spadnou pod dva 2000 nebo když mám zařazeno na neutrál tak to hned začne foukat studeně když opět sešlápnu a vyhoupnu to nad 2000 zase to začne foukat teple. Docela mi to štve teď v zimě nenapadá vás něco?

Uživatelský avatar
ondrush
Příspěvky: 273
Registrován: 15 lis 2012 20:56
tel.: 776026642
auto: DiscoII TD5 2003
Bydliště: ~Velka Bites

Re: Topení v D II Td5

#2 Příspěvek od ondrush » 02 úno 2015 19:13

Toto je uz asi moc, ta prudka zmena, ze by tam nejaky problem aj mohol byt. Obecne sa ale problem s topenim nazyva "TD5" a v krajnych pripadoch sa riesi budikom.
Martin Ondrušek, flákání všeho druhu
profesionální flákač a prokrastinátor

MadTom
Příspěvky: 15246
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Topení v D II Td5

#3 Příspěvek od MadTom » 02 úno 2015 19:21

Ne, takhle to doopravdy není - D2, až se zahřeje, což může být klidně 15km i víc, tak topí velmi dobře. Za jízdy. Pokud se ovšem dlouho stojí, třeba s poskakováním v koloně, tak je schopná se vychladit jenom topením.
To co popisuješ může být zavzdušněný systém nebo vadný termostat - nezavírá a tím pádem jde teplá voda stále skrz chladič.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Topení v D II Td5

#4 Příspěvek od vrtich » 02 úno 2015 19:38

MadTom píše:Ne, takhle to doopravdy není - D2, až se zahřeje, což může být klidně 15km i víc, tak topí velmi dobře. Za jízdy. Pokud se ovšem dlouho stojí, třeba s poskakováním v koloně, tak je schopná se vychladit jenom topením.
To co popisuješ může být zavzdušněný systém nebo vadný termostat - nezavírá a tím pádem jde teplá voda stále skrz chladič.

No je to odvzdušněný a termostat je dva měsíce nový ale s tim zahřátím po 15 km tak na palubce mi to tak nějak po 15 km vyskočí ale hřát až za tak 30-40km a to když mám ty otáčky nad 2000 když jedu na dálnici je to celkem v poho ale jak mile mám otáčky na 1900 už je znát že to nehřeje a to i po 120km

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Topení v D II Td5

#5 Příspěvek od DanoDEF » 02 úno 2015 20:01

... presne toto mi robil Defender Td5 (teraz na "kopci") a bolo to zavzdusnene. Dolial odvzdusnil a uz to pekne hreje aj na volnoveh.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Topení v D II Td5

#6 Příspěvek od vrtich » 02 úno 2015 20:13

to odvzdušnění jsem už dřív zkoušel i v servisu to odvzdušňovali ale prostě se mi to stále děje :sad

MadTom
Příspěvky: 15246
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Topení v D II Td5

#7 Příspěvek od MadTom » 02 úno 2015 20:40

A měli jste při to odvzdušňování zvednutou expanzní nádobku z držáků? Ono je originál trošku nízko.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Topení v D II Td5

#8 Příspěvek od vrtich » 02 úno 2015 21:16

MadTom píše:A měli jste při to odvzdušňování zvednutou expanzní nádobku z držáků? Ono je originál trošku nízko.
Zvednutou z držáků? To myslím že ne, jak že je originál trošku nízko?

Uživatelský avatar
radekd
Příspěvky: 305
Registrován: 01 pro 2013 12:50
tel.: 608337230
auto: DII 2x 01 04, D4
Bydliště: Pec pod Sněžkou

Re: Topení v D II Td5

#9 Příspěvek od radekd » 02 úno 2015 21:49

JJ, přesně jak píše MadTom, zvednout nádobku a mít dostatek kapaliny a za chvíli topíš, když je vše ok, tak i při volnoběhu zůstává teplota stejná. Když se mi ztrácela kapalina a bylo jí málo, tak lítá ručička teploty za jízdy nahoru, dolu a tváří se to že ti chladne motor za jízdy a zase se ohřívá ( i v létě), alespoň tak to bylo u mě...........
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Topení v D II Td5

#10 Příspěvek od Benjamin » 02 úno 2015 21:49

vrtich píše:
MadTom píše:A měli jste při to odvzdušňování zvednutou expanzní nádobku z držáků? Ono je originál trošku nízko.
Zvednutou z držáků? To myslím že ne, jak že je originál trošku nízko?
Edit: tak radekd byl rychlejší...
___________________________________

Nojo, tak to je při odvzdušňování DII základ, bohužel někdy to ani v servisech nevědí, i když je to uvedeno jasně v LR servisním manuálu. Nádržka ve své originál pozici není často pro odvzdušnění dostatečně vysoko. Takže to chce vzít expanzní nádržku, vycvaknout z držáků (nejsou tam žádné šrouby, jen se vycvakne z klipů a vyhákne vpředu z otvoru - nemusíš se bát trochu zabrat) a podržet co nejvýše to hadice dovolí a přitom opakovaně odvzdušnit, půjde to :mrk
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Topení v D II Td5

#11 Příspěvek od vrtich » 02 úno 2015 22:06

radekd píše:JJ, přesně jak píše MadTom, zvednout nádobku a mít dostatek kapaliny a za chvíli topíš, když je vše ok, tak i při volnoběhu zůstává teplota stejná. Když se mi ztrácela kapalina a bylo jí málo, tak lítá ručička teploty za jízdy nahoru, dolu a tváří se to že ti chladne motor za jízdy a zase se ohřívá ( i v létě), alespoň tak to bylo u mě...........
A když mi mizí lehce kapalina (jen někdy pár kapiček) tak se mi to může samo zavzdušnit?

Uživatelský avatar
radekd
Příspěvky: 305
Registrován: 01 pro 2013 12:50
tel.: 608337230
auto: DII 2x 01 04, D4
Bydliště: Pec pod Sněžkou

Re: Topení v D II Td5

#12 Příspěvek od radekd » 02 úno 2015 22:14

jak víš že mizí pár kapiček? doléváš taky jen pár kapiček? může se ti rovnou odpařovat, když se někde ztrácí.
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz

mulder
Příspěvky: 32
Registrován: 28 srp 2011 11:40
tel.: +420603474419
auto: Discovery Td5,Rover
Bydliště: Miličín

Re: Topení v D II Td5

#13 Příspěvek od mulder » 02 úno 2015 22:26

To musí topit i když budeš stát na místě a motor poběží na volnoběh. Pokud ovšem nepoběží ventilátor topení na plný výkon. Jestli to souvisí s otáčkami motoru tipuji na poškozené vodní čerpadlo.
mulder

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Topení v D II Td5

#14 Příspěvek od vrtich » 03 úno 2015 12:06

mulder píše:To musí topit i když budeš stát na místě a motor poběží na volnoběh. Pokud ovšem nepoběží ventilátor topení na plný výkon. Jestli to souvisí s otáčkami motoru tipuji na poškozené vodní čerpadlo.
Vodní pumpa tekla tak jsem hned koupil novou a je tam asi 3 mesíce

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Topení v D II Td5

#15 Příspěvek od vrtich » 03 úno 2015 12:07

radekd píše:jak víš že mizí pár kapiček? doléváš taky jen pár kapiček? může se ti rovnou odpařovat, když se někde ztrácí.
No někdy po delších cestách mám pod autem skáplých pár kapek chladící směsi

Uživatelský avatar
radekd
Příspěvky: 305
Registrován: 01 pro 2013 12:50
tel.: 608337230
auto: DII 2x 01 04, D4
Bydliště: Pec pod Sněžkou

Re: Topení v D II Td5

#16 Příspěvek od radekd » 03 úno 2015 12:10

neteče ti chladič/ohřívač nafty?
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Topení v D II Td5

#17 Příspěvek od vrtich » 03 úno 2015 12:19

radekd píše:neteče ti chladič/ohřívač nafty?
jo to jsem zapomněl napsat kape to kolem chladící hadice mám v ní trn od termostatu na saharu a i když to mám stáhlé tak pár kapiček tam tudy stejně někdy projde

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6538
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Topení v D II Td5

#18 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 03 úno 2015 13:00

kromě toho že je termostat nový, bych se ještě zeptal jestli je tam ve správné poloze. Ale jinak bych to na 90 procent vidělna bubliny vzduchu, proste málo vody. Ono se to dá poznat rukou na hadici k topení, když běží motor tak za chvíli proste musi mit nejakych 40-50 stupnu, to je sice malo na to, aby to vyhralo auto, ale poznas, ze tam ta voda je nebo neni. Trik je, ze to skrz topeni proudi vzdy, bezohledu na polohu (stav) termostatu, jestli se nepletu.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Topení v D II Td5

#19 Příspěvek od vrtich » 03 úno 2015 18:23

Hanys_a_Kaca píše:kromě toho že je termostat nový, bych se ještě zeptal jestli je tam ve správné poloze. Ale jinak bych to na 90 procent vidělna bubliny vzduchu, proste málo vody. Ono se to dá poznat rukou na hadici k topení, když běží motor tak za chvíli proste musi mit nejakych 40-50 stupnu, to je sice malo na to, aby to vyhralo auto, ale poznas, ze tam ta voda je nebo neni. Trik je, ze to skrz topeni proudi vzdy, bezohledu na polohu (stav) termostatu, jestli se nepletu.

Jo jestli je termostat ve správné poloze to netuším a popřípadě že by byl ve špatné poloze jak to poznám?? A koukám že jsi z Prahy kam prosimtě jezdíš na diagnostiku nebo na servis??

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6538
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Topení v D II Td5

#20 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 04 úno 2015 09:16

viewtopic.php?f=12&t=22568

tady je o servisech v praze, ja nejezdim nikam, protože mě se landrovery neserou:-) diagnostiku mam svoji. Funguje na dedvojkdy DO fejsliftu, kdyz budes chtit muzes se stavit a auto napichneme, neumim s tim zadny velky kouzla, ale chyby to najde a nejake nastaveni se da take zmenit.
termostat má tvar praku, takove Y a potreba ty tri konce neprehodit, obcas nejakej sikula prehodi treba ty dve "horni" vetve Y a pak to proste nefunguje. Casto na to servisaci kaslou, protoze podle pozic hadic je v podstate jasne jak to tam ma prijit, ale pak se nedari sundat nejakou sponu nebo ta, chvili se s hadicema laboruje a problem je na svete. V RAVE a i jinde je schema zapojeni s termostatem, to Y je nastesti nesymetricke takze i podle schematickeho obrazku poznáš, která noha je která.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Odpovědět