Jak nejlépe na oxidaci
Moderátor: Acon
Jak nejlépe na oxidaci
Ahoj všem, tak jsem se stal hrdým majitelem svého v pořadí 4 LR
Koupil jsem 110 od Lochyho. Jezdí moc pěkně, dneska proběhla menší zkouška v Milovicích a jsem moc spokojenej. Začal jsem odstrojovat díly, které nechci nechat vevnitř (sedačky v kufru atd) a hlavně jsem sundal všechny koberce - byly úplně promočený, otrhal jsem všechny co šly, zatím kromě podsedačkových boxů. A všude pod nimi je silná oxidace - železný šrouby jsou skoro rozpadlý, všude se odlupují velký kusy barvy a hlavně na spoustě míst je pod lakem divná hmota - vypadá to jako lepidlo herkules - tekutá, lepivá hmota. Může takhle nějak reagovat hliník? na hodně místech jsou díry a vypadá to že podlaha bude taky prožraná. Jak nejlíp postupovat v domácích podmínkách, když nechci rozebírat celý auto?? Samozřejmě sundám všechny koberce, obrousím všechno co půjde - odfouknutou barvu, oxidaci atd. Okartáčuju to a co pak s tím? když budou díry, přeplátuju je asi záplatama. Stačí je nanýtovat, nebo se záplaty na hliníku i nějak podlepujou? A jakou pak dávat ideálně barvu?? nějaký reaktivní základ na hliník bych zkusil.. máte nějaké tipy a rady?? Díky předem.. 
Naposledy upravil(a) Bebop dne 30 bře 2015 22:49, celkem upraveno 1 x.
Tomáš
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jak nejlépe na oxidaci
S oxidací ti neporadím - já na to používám nůžky na plech. Ale ty různé šroubky co jsou ve styku s hliníkem jedině nerez a pokud nejsou našroubované do plastu, tak při montáži mazat. Vše se dá sehnat - i vruty co jsou do plastových "kostiček", a není to o moc dražší než pozinkované.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3617
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Oxidovaný místa důkladně vybrousit a ošetřit buď barvou, nebo kde budeš plátovat, tam bych dával karosářský tmel mezi plechy, ten je přelakovatelný. Nebo jen vosk mezi plechy. Pak záleží jestli to budeš chtít lakovat nebo ne. Existují i přelakovatelné vosky. Koukni na nabídku Wurth. Mají transparentní nebo černé a buď do dutin, nebo venkovní. Šrouby použij ideálně nerezový. Na místech styku železa a hliníku bych takové místo dobře podmazal voskem, tam to má tendenci oxidovat nejrychleji. Zkrátka nešetřit mastnotou.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Zdar. Mam sice mladsi vydani /Puma/ale diky hodne agresivni soli sleduju podobne veci .. Uz jsem to nekde zminoval, ale nevim jestli jsi na to prisel.... Zabejvam se otazkou to proste zespodu i z venku zakonzervovat s technologii LINE X ... je to trochu investice navic, ale ja treba uvazuju ze si to auto uz necham, tak ze to investice neni blba.... Co jsem o tom cetl, prvni to pouzivala armada, pak se to rozsirilo na pracovni stroje a stal se z toho i slagr pro tuningare... Baze polyuretanu strikana pod tlakem, je to pruzny, nepronikne tim da se rict vubec nic ...kdyz to strikaj do par minut je to suchy, da se to opravovat po castech, nemusis strikat celej blatnik treba kdyz se nekde opres apod... Mam kontakt pres kolegu s ruskem, kde ty Defendery upravujou a timhle prej i vyresili to legendarni zatejkani... tak snad jsem ti dal aspon nejaky napad.... Jestli chces udelat jen casti podlahy apod... nevim, jestli to vubec jde sehnat ve spray nebo v pixle.. je na to asi spec pistole....tak ze zbytek si musis treba v cesku dosehnat co se tyka informaci sam, ale dela se to u vas urcite
jinak uzij si Defa...je to sranda s nim zit
https://www.youtube.com/watch?v=e3nAdeAm00I
https://www.youtube.com/watch?v=vPV1iVGyhtY
https://www.youtube.com/watch?v=e3nAdeAm00I
https://www.youtube.com/watch?v=vPV1iVGyhtY
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
Re: Jak nejlépe na oxidaci
LineX má jeden problém. Stříká se v celkem tlusté vrstvě, takže buď přestříkneš kastli v celku, a tím se stane nerozebíratelná, nebo po dílech, a pak bude zase možná problém se spasovatelností. Na tom videu defíka je vidět jak s trojdílného blatníku udělaly jeden nerozebíratelný.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nejlépe na oxidaci
No dobre, napada mne, proc bych to chtel rozebirat ? Preci, cim vice auto rozebiram, tim vice umoznuju soli a vode zatejkat do mist o kterych se mi ani nezda.. Nebo jsi mel na mysli jiny duvod?mr-tomas píše:LineX má jeden problém. Stříká se v celkem tlusté vrstvě, takže buď přestříkneš kastli v celku, a tím se stane nerozebíratelná, nebo po dílech, a pak bude zase možná problém se spasovatelností. Na tom videu defíka je vidět jak s trojdílného blatníku udělaly jeden nerozebíratelný.
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Třeba když to ťukneš a potřebuješ něco vyměnit. Prostě přestříknouk kastli plastem vcelku je podle mého blbost.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Nevim Tomas, neverim ze je to nerozebiratelnej spoj, na zivo jsem to tedy jeste nevidel.. Blatnik preci nemenim 2x za rok, ale koroze je po kazde zime videt vsude na aute.. Hlavne tedy co se tyka myho auta, kolem vsech nytu na boku a v zadu jsou fleky od soli, ktery neda ani wapka, ani kartac, je to na rucni delsi praci kolem celeho auta, jeden dokonce vzadu uz uhnil a strelil...... nemluvim o zadnim narazniku ... Ja bych se toho nebalmr-tomas píše:Třeba když to ťukneš a potřebuješ něco vyměnit. Prostě přestříknouk kastli plastem vcelku je podle mého blbost.
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- VencaZE
- Příspěvky: 3617
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Na novým autě bych tomu rozuměl, ale na starým vždycky nějaká koroze nebo oxidace zůstane a pak se to akorát uzavře a hnije to uvnitř. No ale zas to není vidět, to je fakt.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Díky všem.. je zajímavý, že ač je to můj čtvrtý LR v pořadí, tak u těch předchozích jsem to neřešil. Tohohle bych chtěl mít v rámci svých možností pěknýho. Já bych chtěl celou podlahu natřít tím nátěrem na korby pick-upů, jak prodává Toomich, nebo kdo. Je to protiskluzový, udržovatelný, to by se mi líbilo. Co si o tomhle řešení myslíte?? Koberce všude vyhodím, bylo by to jen černý..
Takže to všude obrousím - asi koupím kartáčový kotouč do flexy, doufám, že to nebude moc, aby mi z auta něco zbylo
kde budou díry skrz, tam to vystříhám a přeplátuju, díry po šroubech stačí asi zatmelit, ne? Budu se snažit to v rámci možností očistit a ošetřit i zespodu, ať to nerezne odtamtud. No a nerezový šrouby jsou jasný, ty vyměním, kde to půjde..
Takže to všude obrousím - asi koupím kartáčový kotouč do flexy, doufám, že to nebude moc, aby mi z auta něco zbylo
Tomáš
- AlesNorway
- Příspěvky: 143
- Registrován: 23 úno 2014 20:44
- tel.: +47/96678442
- auto: Disco II 2003 TD5
- Bydliště: Norway - vysoko v lesich
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Zni to jako celorocni projektBebop píše:Díky všem.. je zajímavý, že ač je to můj čtvrtý LR v pořadí, tak u těch předchozích jsem to neřešil. Tohohle bych chtěl mít v rámci svých možností pěknýho. Já bych chtěl celou podlahu natřít tím nátěrem na korby pick-upů, jak prodává Toomich, nebo kdo. Je to protiskluzový, udržovatelný, to by se mi líbilo. Co si o tomhle řešení myslíte?? Koberce všude vyhodím, bylo by to jen černý..
Takže to všude obrousím - asi koupím kartáčový kotouč do flexy, doufám, že to nebude moc, aby mi z auta něco zbylokde budou díry skrz, tam to vystříhám a přeplátuju, díry po šroubech stačí asi zatmelit, ne? Budu se snažit to v rámci možností očistit a ošetřit i zespodu, ať to nerezne odtamtud. No a nerezový šrouby jsou jasný, ty vyměním, kde to půjde..
V Norsku neni spatne pocasi, pouze spatne obleceni :)
- mizo.baci
- Příspěvky: 155
- Registrován: 01 říj 2010 13:09
- tel.: 604403568
- auto: DI 300Tdi, Fabia I
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Ještě k těm šroubkům do hliníku, v práci na rozebíratelné spoje z různých materiálů, které mohou tvořit mezi sebou článek, používáme výbornou, ale drahou
pastu "Mastinox"
http://www.silmid.com/products/mastinox ... -3601.aspx
Je to tedy pěkný sajrajt co do škodlivosti a jedovatosti, ale funguje to.
http://www.silmid.com/products/mastinox ... -3601.aspx
Je to tedy pěkný sajrajt co do škodlivosti a jedovatosti, ale funguje to.
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Jak na oxidaci - kúpit TRABANTA 
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Trabiky zial dokazu zhnit na prach presne ako LR, skelet je ocelovy, duroplast je len tych devat vonkajsich panelov... 
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Což já vím. Já měl takovýho vykuchlýho Traboše a vozil jsem s nim šutry na zdi z lesa. Co tén toho navozil
Traboš zevnitř hnil, ale z venku je laminát. LR zevnitř hnije a z venku oxiduje
Zase je lepší hliník než laminát. Vem si, že by za války dělali stíhačky z laminátu.
Zase je lepší hliník než laminát. Vem si, že by za války dělali stíhačky z laminátu.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Jak nejlépe na oxidaci
To byla taky Hitlerova tajná zbraň,ty stíhačky z laminátu a spojenci mu to překazili a jak to dopadlo víme z dějin ......Franta D1 píše: Vem si, že by za války dělali stíhačky z laminátu.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: Jak nejlépe na oxidaci
No, z laminátu zrovna neFranta D1 píše:Což já vím. Já měl takovýho vykuchlýho Traboše a vozil jsem s nim šutry na zdi z lesa. Co tén toho navozilTraboš zevnitř hnil, ale z venku je laminát. LR zevnitř hnije a z venku oxiduje
![]()
Zase je lepší hliník než laminát. Vem si, že by za války dělali stíhačky z laminátu.
Sendviče ano, případně u Němců dřevěný Natter a u Britů balzové Mosquito. U dalších pak části nebo celá křídla, ale ne laminát
Mám auto v nemocnici a zjistili jsme, že hliníkové spodky kastle jsou v takovém stavu, že jdou rozdrobit rukama jako perník
Discovery je životní styl.
Re: Jak nejlépe na oxidaci
JJ přesně tohle jsem měl na svojí kastli, naštěstí né v takovém rozsahu. takže ty špatne mista jsem podložil hlinikovým plechem a obvařil, pak pořadně na hlinik očistit a natirál jsem to reaktivním základem(dvou složka,super věc), pak přestříknout bodyčkem.
Ale více se bojím o tu podlahu, měl jsem vše krasně vysušene, ještě není ani konec zimy, sundá jsem ty plastove lišty co drží koberce a ta molitan izolace je zas mokra jak svině
Ale více se bojím o tu podlahu, měl jsem vše krasně vysušene, ještě není ani konec zimy, sundá jsem ty plastove lišty co drží koberce a ta molitan izolace je zas mokra jak svině
Re: Jak nejlépe na oxidaci
Já jsem odvezl vágen v září na drobnější
zavaření díry v rámu a na poléčení prahů.
Je tam dodnes
Tam něco, tam něco....vše postupně opravováno.
A přestože do vody nejezdím a bylo to po létě, koberce (ten filc) byly úplně mokré, což je fajn
To si o korozi podlahy přímo říká.
Je tam dodnes
Tam něco, tam něco....vše postupně opravováno.
A přestože do vody nejezdím a bylo to po létě, koberce (ten filc) byly úplně mokré, což je fajn
To si o korozi podlahy přímo říká.
Discovery je životní styl.