Podložka kardanu?? Problém Př kardanu?? Hučení...

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Podložka kardanu?? Problém Př kardanu?? Hučení...

#1 Příspěvek od Mára-RRC » 07 dub 2015 13:04

Ahoj kluci a páni kolegové, prosím Vás o radu...
Na mém RRC mám už kardany na hraně použitelnosti, nejvíce tedy přední je dost povilezlej z toho tísíci hranu, a při pokusu sundat kardan když je náprava vyvěšená na zdviži je celkem boj ten klíč na povolení tam dostat a pootočit kardanem ani náhodou nejde... pak ten boj ho sundat bo nandat...

Na nový 4 křížový kardan zrovna ted není, tak se mi zamlouvá toto řešení: http://www.litep4x4.cz/detail/range-rov ... ka-kardanu

A já se tedy ptám jak silnou podložku mám dát?? když auto je zvedlé o 5cm na pružinách a pod miskou mam 3cm podložku ze silonu.

Díky za radu Mára
Naposledy upravil(a) Mára-RRC dne 23 dub 2015 10:59, celkem upraveno 1 x.
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#2 Příspěvek od teslo » 08 dub 2015 09:27

ta podlozka Ti podla mna nepomoze. Dolezity je uhol, resp. moznosti zalomenia kriza a to neviem ci sa vyrazne zmeni ked pouzijes podlozku.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#3 Příspěvek od Mára-RRC » 08 dub 2015 10:49

teslo píše:ta podlozka Ti podla mna nepomoze. Dolezity je uhol, resp. moznosti zalomenia kriza a to neviem ci sa vyrazne zmeni ked pouzijes podlozku.
i tak děkuji za přispění do debaty, já trošku doufal nebo doufám že když délku zkrátím tak uhly budou za ok jako na seriovce... asi teda nevim střílim do tmy...
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#4 Příspěvek od VencaZE » 08 dub 2015 11:54

Podlozka pod kardanem napravi jen to vylejzani drazkovani přes prachovku. Uhly to naopak spis (neznatelne) zhorsi.
Naposledy upravil(a) VencaZE dne 08 dub 2015 13:56, celkem upraveno 1 x.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#5 Příspěvek od teslo » 08 dub 2015 12:23

opytam sa mozno hlupo, ale je nutne aby si mal 3" lift na tak male kolesa? Mozno je to ozaj blbost, lebo seriove auto som uz dlho nevidel, ale vychadzam z toho, ze ja mam tiez 3" lift a plus 2" bodylift, ale na 35" s obrovskym ET.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#6 Příspěvek od Mára-RRC » 08 dub 2015 12:37

VencaZE píše:Podkozka pod kardanem napravi jen to vylejzani drazkovani přes prachovku. Uhly to naopak spis (neznatelne) zhorsi.
Citace uživatele rover, v témanu: Vibrace na přední nápravě - proč a jak z toho

Co se týče kardanu, myslel jsem si, že zvednutí u DI o 2 - 2,5 inch je úplně v pohodě, přední kardan je delší než u RRC díky LT230, tedy i úhly jsou menší než u RRC, kde je Borg-Warner, který je delší, kardan kratší, úhly větší...

takže si myslim když dám tu podložku 15mm tak ho ,,zkrátim,, a uhli budou větší. je tak??

jak říká litep: Podložka kardanu pro vozidla se zvýšeným podvozkem a korekčními rameny. http://www.litep4x4.cz/detail/range-rov ... anu--15mm-

:?: :?:
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#7 Příspěvek od Mára-RRC » 08 dub 2015 12:50

teslo píše:opytam sa mozno hlupo, ale je nutne aby si mal 3" lift na tak male kolesa? Mozno je to ozaj blbost, lebo seriove auto som uz dlho nevidel, ale vychadzam z toho, ze ja mam tiez 3" lift a plus 2" bodylift, ale na 35" s obrovskym ET.
V pohodě musel jsem dát 235/70 R16 protože mam ET-25mm když tam byli 235/85 R16 tak škrtali o blatníky a ničilo je to. mam v plánu pak až se sjedou tyhle KM2 tak tam nazuju 245/75 R16 Kumho.
jsou v planu taky T3 235/85 R16 na origo ET plechy, gumy do damnovská rokle tam MT nechtej ject ku předu.
A ty mas eště body lift 2 tak proto 35 kola...
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#8 Příspěvek od Acon » 08 dub 2015 13:12

landy heaven Mára píše:..i tak děkuji za přispění do debaty, já trošku doufal nebo doufám že když délku zkrátím tak uhly budou za ok jako na seriovce... asi teda nevim střílim do tmy...
Tak tak, bude to do tmy ;-) Uhly sa o chlp zhoršia. Ide o to aby to bolo v tolerancii čo znesú kríže
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#9 Příspěvek od VencaZE » 08 dub 2015 13:55

Budeme muset Máro pod auto, nějak vědecky změřit a vypočítat úhly, zkontrolovat ty tvoje korekční(?) ramena, jestli vůbec korekční jsou a pak se rozhodneš co dál.
Kardan s jedním dvojkřížem ti půjčím na zkoušku.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#10 Příspěvek od Acon » 08 dub 2015 14:16

prakticky by to malo byť tak, že uhol x otáčky musí byť menej jako 18 000 ;-)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#11 Příspěvek od Mára-RRC » 08 dub 2015 14:18

Acon píše:Tak tak, bude to do tmy ;-) Uhly sa o chlp zhoršia. Ide o to aby to bolo v tolerancii čo znesú kríže
Díky tak podložky teda ne ne. a co ted? který z nich vybrat?

http://www.litep4x4.cz/detail/range-rov ... dni-kardan
http://www.litep4x4.cz/detail/range-rov ... um-extreme

Nebo Veno copa zamýšlíš stim tvým kardanem co máš v regale :) :)

:wait Nebo udělat nákej kompromis s kardanem z Patrolu GR ten má 4 kříže seriově. uříznout povařit nechat vyvážit a namontit :think vymýšlím takové ko... páč nemůžu dát 13tis nebo 7tis za kardan páč jsou vsechny peníze v repasu převodovek... A musim říct že chodí jak z partesu :Pohoda:
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#12 Příspěvek od Mára-RRC » 08 dub 2015 14:24

VencaZE píše:Budeme muset Máro pod auto, nějak vědecky změřit a vypočítat úhly, zkontrolovat ty tvoje korekční(?) ramena, jestli vůbec korekční jsou a pak se rozhodneš co dál.
Kardan s jedním dvojkřížem ti půjčím na zkoušku.
V.
máš recht Veno!! no na ten kardan se ptám o kousek víš. já jen kdyby tě tam zabíral místo... tak ho vemu :)

Acon: prosim tě já vubec nemám šajn otáčky x uhel tak trochu chapu ale 18 000 ceho :-) díky
Naposledy upravil(a) Mára-RRC dne 08 dub 2015 14:36, celkem upraveno 1 x.
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#13 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 08 dub 2015 14:27

Na podložky se vyser, to je cesta do nikam, ciste geometrickou uvahou. Sundej starej, vyčisti, vyměn kříže, namaž, seskládej správně (hlavně vzájemné polohy (vzájemné natočení) těch částí kardanu, co je dělí drážkování). Nandej na auto a jezdi. Liftnoty to má dost, ale jestli je ti ted hodne dat tisice za jinej kardan, tak to udelej takto. Podle mne to chodit bude.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Mára-RRC
Příspěvky: 1480
Registrován: 16 pro 2012 17:23
tel.: 773625346
auto: 2x RRC
Bydliště: Bor u Tachova

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#14 Příspěvek od Mára-RRC » 08 dub 2015 14:44

Hanys_a_Kaca píše:Na podložky se vyser, to je cesta do nikam, ciste geometrickou uvahou. Sundej starej, vyčisti, vyměn kříže, namaž, seskládej správně (hlavně vzájemné polohy (vzájemné natočení) těch částí kardanu, co je dělí drážkování). Nandej na auto a jezdi. Liftnoty to má dost, ale jestli je ti ted hodne dat tisice za jinej kardan, tak to udelej takto. Podle mne to chodit bude.
Díky taky tak uděláme mam už obědnané dva nové kříže, a stavitelnou pantardku. sundame moje ramena aby jsme zjistili jak moc jsou korekční... a zkusíme projet a ufidíme.
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#15 Příspěvek od macejky1 » 08 dub 2015 15:08

Obecně - pokud tam máš korekční ramena ( cca 4°- 6° ) tak ty ti právě řeší ty úhly které se změnily po zvednutí. A to že je seriový kardan už na tohle trochu kratší a vylézá hodně z drážkování by zase měla vyřešit ta podložka. Myslím, že se dělají tak 10 - max. 15mm silné. To pod autem uvidíš kolik je potřeba.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#16 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 08 dub 2015 15:34

No to je pravé otázka jak jsou řešený ty ramena. Pokud korekční ramena poslouží k tomu, aby náprava zůstala ve stejné poloze předozadně a zároveň aby osa výstupu diferáku zůstala ve stejném směru jako origo, tak ti ten úhel pro kardan vyjde méně příznivý a podložka ho ještě zhorší.
Nemá cenu se tu moc dohadovat, dokud se někdo nepodívá, jakým směrem vede osa z diferáku. Pokud ukazuje osa diferáku přímo na rozvodovku, mohla by mít podložka význam, ale v tu chvíli je něco špatně - přední náprava je přetočená jakoby dopředu a geometrie pro řízení v hajzlu. Ale já sem jen takovej teoretik, auta neopravuju a v terénu mě nikdo nikdy neviděl, tak se třeba ještě vyjádří nějakej praktik.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#17 Příspěvek od Acon » 08 dub 2015 16:41

landy heaven Mára píše: Acon: prosim tě já vubec nemám šajn otáčky x uhel tak trochu chapu ale 18 000 ceho :-) díky
Tak napr. kardan resp kríž zviera uhol 10° x otáčky kardanu napr 1500= 15 000 čo je menej jako 18 000 takže je to OK. Takže ak pojdeš po dialnici 120 za těchto podmienok je to OK. No v teréne može mať uhol vyššiu hodnotu (napr při vykrížení) dajme tomu 20° no otáčky sú podstatne nižšie napr 700 = 14 000 takže stále je to menej jako 18 000 čože OK. No toto je len ríklad pre vysvetlenie ja tiež netuším koľko otáčok točí kardan při akej rýchlosti. No dá sa to vypočítať sedliackym rozumom ;-)
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#18 Příspěvek od RudaK » 08 dub 2015 16:45

Hanys_a_Kaca píše: přední náprava je přetočená jakoby dopředu a geometrie pro řízení v hajzlu.
Proto jsem nechal přefrézovat díry u těch rejdových koulí aby byly svisláky svislé a je po ptákách ...žádné korekční ramena ani korekční rejdové koule,ale féza a úprava stávajícího .... :Sorry: o kolik se mě neptejte páč to nevím a ani nevím o kolik to je liftlý ...já to nedělal :) Jinak tadle úprava je finančně nenáročná,to vím bo jsem toho frézaře platil :hi
A dělalo se to myslím podle australanů ... ale odkaz taky neznám :Sorry: je to pro toho co umí googlit :mrgreen:
Tady pro ty,co chtějí něco vědět o těch korekčních koulích : http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... vych-kouli
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#19 Příspěvek od VencaZE » 08 dub 2015 17:00

Abych to ještě uvedl do správného obrazu- jde o to, že po montáži převodovek které jsou po repasi, převodovky tak jako chrastí ve dvou jízdních režimech. Za prvé to chrastí v situaci, kdy motor ani netáhne, ale ani nebrzdí. Tedy takový rovnovážný stav. Za druhé a to je horší, to chrastí při jízdě na neutrál. Je to slyšet vždycky při rychlostech odpovídajících 4. a 5. rychl. stupni.
Mám za to, že na předním kardanu je tak velký rozdíl mezi úhlem na rozvodovce a mezi úhlem na nápravě, že ten kardan nějak kmitá a způsobuje to to chrastění. Při přidání plynu, nebo při brždění motorem zvuk okamžitě mizí.
Co se týká těch korekčních ramen, nechal ji je Mára vyrobit kdesi na zakázku.. Takže tam musíme zjistit, do jakého vlastně úhlu tu nápravu staví.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Podložka kardanu jak silná-Rada??

#20 Příspěvek od teslo » 09 dub 2015 09:46

landy heaven Mára píše:Ahoj kluci a páni kolegové, prosím Vás o radu...
když je náprava vyvěšená na zdviži je celkem boj ten klíč na povolení tam dostat a pootočit kardanem ani náhodou nejde
Jasnejsi signal, ze to krize nedavaju asi ani neexistuje :roll: Tam Ti pomoze iba wide-angle.

Chrastenie a strpanie kardanu - tam Ti zas pomoze meranie a pocitanie :wink:

V kazdom pripade, ako pise Hanys, generalkou nic nepokazis (dufam :lol: ).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět