jsem čerstvou majitelkou Freelandera 1.8 z 1998. Bazarový kousek z Itálie(věřím, že tohle spojení může mnohým vyvolat mráz po zádech)s plynem. Vzhledem k ceně a věku jsem nečekala leštěnku a s nějakou investicí počítám. To podstatné funguje, nicméně je pár věcí, se kterými si nevím úplně rady.
Těsnění pod hlavou: neznám stav rozvodů a proto je chci vyměnit. Vzhledem k častým problémům s těsněním pod hlavou na tomhle motoru, měla bych ho preventivně vyměnit nebo to řešit až(pokud vůbec) to příjde? Kamarád mě upozorňoval, že podle zevnitř zaprasené nádobky expanze se dá soudit, že v minulosti bylo těsnění fouklé(prý jde obvykle olej do vody) a ten kousíček těsnění pod hlavou, který je na motoru vidět vypadá překvapivě nově.
Další věc: spadlá stropnice vzadu a odlepená kolem střešního okna. Pročítala jsem forum a asi nejtrvalejší řešení je sundat celý strop, oškrábat ten drobivý molitan a znovu potáhnout. Jsou i jiné možnosti, někdo kdo to dělá v okolí Brna popřípadě vhodný materiál, kterým to potáhnout?
Servisní manuál: hledala jsem na internetu servisní manuál, ale asi málo

Topení: Landina netopí, což pro teď vnímám jako největší problém. Nabízí se, že to je termostat. Hledala jsem, ale nenašla jsem kde se mrška schovává. Z fora jsem vyčetla, že je za vodní pumpou, pod sáním. V katalozích jsou ale dva typy:
http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... -termostat
nebo
http://www.litep4x4.cz/detail/freelande ... -termostat
Jak poznám, který potřebuju? Můj tip je ten s černým housingem, ale chtěla bych mít jistotu.
Teploměr: ručička teploměru plave, po 5-10 minutách jízdy líně vystoupá do cca 1/4 budíku a pak se trochu nahodile potuluje mezi dnem a onou 1/4. Mám to přičítat jen špatnému termostatu?
To je vše. Omlouvám se za elaborát. Přísahám, že jsem použila tlačítko hledat, ale na výše popsané mi to odpovědělo jen z části.
Díky za reakci

Saša