Omotávka svodu páska do 1100C

Moderátor: stan

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Omotávka svodu páska do 1100C

#1 Příspěvek od kupec18 » 10 dub 2016 20:33

Měním těsnění pod svody tak jsem si říkal že je zkusím omotat.
Teoreticky by to mohlo trochu zvýšit odvod spalin ale to asi nebude až tak významné spíš od toho čekám snížení teploty vzduchu pro motor. A menší šoky pro svody když s tím člověk vletí do vody.
Snížení teploty v okolí svodů všude píšou o cca 70% na kolik se tomu dá věřit zatím nevím.

Sklo-keramická Páska je tloušky 3mm šířka 50mm česká výroba do 1100C-- pro ty naše pekáče naprostá pohoda.

Bral jsem toho 16m určitě to nevyužiju celé, zbytek bych prodal.

75kč metr.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#2 Příspěvek od kupec18 » 10 dub 2016 20:36

Jak budu hotov hodím foto jestli to vubec pujde nějak slušně omotat aby z toho nebyla jedná velká bambule :drunk

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#3 Příspěvek od VencaZE » 10 dub 2016 20:56

Aby jsi to omotal hezky je lepší mít svody dole. Motal jsem dvoje a pak to ještě celý natírám stříbřenkou aby to vytvořilo takovou pevnou krustu.
Taky tu pásku používám na potrubí tam kde upadly stínící plechy a nechce se mi vyrábět nový. Okolí starteru a podobně..
turbo RRC.jpg
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#4 Příspěvek od kupec18 » 10 dub 2016 21:02

Jasné, však píšu že budu měnit těsnění pod svody tak to půjde celé dolu. Vlezla se ti tak páska v pohodě mezi svody a ty parohy sání,,, jsem tam dnes koukal a dvakrát moc místa tam není.

A ta barva mě obzvláště zajímá, prodává se k to tomu nějaký spray kterým by se to mělo zalakovat jako ochrana. Ale vyjde to 500,- a popravdě se obávám že to bude spíš o tom aby tuzingaři měli barevné svody než že by to mělo mít nějákou funkci.
Takže jsem se snažil najít něco vhodného v plechovce a moc jsem neuspěl,,,čím jsi to natřel,loupe se to, do kolikati stupnu by to mělo být?

Foto :yes

To už máš ale nějaký trošku tuning ne??? to je ta sada na s VNT?

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#5 Příspěvek od VencaZE » 10 dub 2016 21:06

Aha.
Nevím jestli to můžu říct, ale barvou na komínový roury z železářství :mrgreen: .
Tohle je 200tdi, a repasovaný turbo, žádný tuning :grin: . Místo v pohodě.
Ale na mojí předělanou dvoustovku kde mám upravený potrubí už se mi páska nevešla :sweat .
Loupat se to neloupe, ta páska tu barvu natáhne do sebe.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#6 Příspěvek od kupec18 » 10 dub 2016 21:15

Takže se budu držet tvojí rady a pujde tam žaruvzdorny alkyton co jsem s ním natíral blok.

Po té předělávce se svodama z 200 jsem taky šilhal ale teď jsme to s kámošem poladili na čerpadle, tlaky na válcích mám 30baru, takže spalováky by měly být ok, a když dořeším to foukající tesnění rozpadlý vlnovec, netěsnící podložky pod vstřiky tak by to snad mohlo jezdit podle mých představ.

Mira 101
Příspěvky: 1279
Registrován: 17 čer 2013 23:19
tel.: 777667094
auto: D1 300Tdi
Bydliště: Morava

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#7 Příspěvek od Mira 101 » 10 dub 2016 23:03

To že barvu na roury kamen,to je hotová věc,jen to před montáží co nejlépe vyčisti,já jsem si to protryskal,hlavně vnitřek,trvalo to 2 minuty a je to myslím jak nový, :grin: .

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#8 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 11 dub 2016 13:03

Jako celkově jsem v podstatě pro, ale důvody, které se většinou a i nyní uvádí jako "pro" :wring
A kde je sekce "Proti".... :mrk
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#9 Příspěvek od VencaZE » 11 dub 2016 13:36

Proti může být třeba to že když vykoupeš motor a nenecháš odpařit tak bude potrubí hodně reznout. Nebo že později při výměně dílu zahodíš i tu celou pásku za 100kč/metr . Z hlediska teplotních procesů v motoru to nemůžu posoudit.
Víc nápadů a poznatků pro účely vědecké rešerše zatim nemám :grin: .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#10 Příspěvek od kupec18 » 11 dub 2016 14:12

Hanys_a_Kaca píše:Jako celkově jsem v podstatě pro, ale důvody, které se většinou a i nyní uvádí jako "pro" :wring
A kde je sekce "Proti".... :mrk
Když toho chci pár metru prodat je přece jasné že to nemůže mít žadné proti. :mrgreen:

I když na nějákém tuning foru jsem četl že by to nemělo přijit na origo litinové svody, což bych asi pochopil na nadupaném benzinu kde ty teploty
umí jít až 1100C ale na těch našich kla kla kla co se po většinu času drží do 3000ot/min bych se toho vubec nebál.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#11 Příspěvek od kryten » 11 dub 2016 14:43

Mám zkušenost,že po omotání laděných trubkových svodů na RRC V8 došlo k prasknutí trubek na několika místech,na jedné straně se dokonce rozpadly od sebe...dle výrobce svodů byla údajně chyba právě v tom omotání páskou...Naopak kdysi na replice Cobry s motorem Chevy V8 5.7 400PS jsem je omotal taky a bez problémů to drželo...
k.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2586
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#12 Příspěvek od habakuk » 11 dub 2016 18:27

Tak co si budeme povídat důvodů proč to tam namotat vymyslíme hromadu od brutálního zvýšení výkonu po zlepšený tah, ale pravý důvod je, že to vypadá dobře.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Tungdild
Příspěvky: 226
Registrován: 05 čer 2011 13:29
tel.: 721070078
auto: D II - 2000-NO LIFT
Bydliště: KLATOVSKO-Nekde u lesa na Sumave (NY)
Kontaktovat uživatele:

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#13 Příspěvek od Tungdild » 12 dub 2016 20:50

kryten píše:Mám zkušenost,že po omotání laděných trubkových svodů na RRC V8 došlo k prasknutí trubek na několika místech,na jedné straně se dokonce rozpadly od sebe...dle výrobce svodů byla údajně chyba právě v tom omotání páskou...Naopak kdysi na replice Cobry s motorem Chevy V8 5.7 400PS jsem je omotal taky a bez problémů to drželo...
k.
Možná to může být i materiálem nebo opotřebením.. Podobně sem to řešil na motorce... Dyzajn dobrej a účel to splnilo taky nehrozilo spálení a popálení...
Vsichni lezime v kanalech , ale jen nekteri se dokazi z nich koukat na hvezdy.....
http://hugofucker.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/user/Tungdild" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#14 Příspěvek od teslo » 13 dub 2016 08:48

Zvody omotavam uz...povedzme, ze dlho a za mna to mozem odporucit ;)
Janspeed vyslovene nedoporucuje omotanie zvodov. Straca sa tym automaticky zaruka. Ja som ich omotal a praskli, takze na tom asi nieco bude (tensia stena trubky) :) Anyway...opravil som ich a omotal opat :lol: . Rovnako som mal omotane aj origo liatinove zvody a downpipes. Taktiez bez "problemov" :)
Bandaz vyrazne znizuje teplotu v motorovom priestore, co je pre mna aj jediny benefit. Vizual u mna velmi nehrozi, pretoze po prvom prejdeni bahnom, zvody vyzeraju ako grc. Navyse sa po case v spodnej casti zvodov, ako je bandaz postupne otierana o rozne travy a kriky a pod, trhat a to potom vyzera este horsie akoby tam nic nebolo. :-)
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 15269
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#15 Příspěvek od MadTom » 13 dub 2016 09:03

Furt jsem přemýšlel, jakej by ta omotávka mohla mít smysl, a to co napsal Teslo s tím naprosto souhlasím.
Ještě bych uvedl jednu nevýhodu - v už tak stísněném motorovém prostoru bude ještě méně místa na cokoliv, třeba na jednoduchou vizuální kontrolu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#16 Příspěvek od kryten » 13 dub 2016 09:32

teslo píše:Zvody omotavam uz...povedzme, ze dlho a za mna to mozem odporucit ;)
Janspeed vyslovene nedoporucuje omotanie zvodov. Straca sa tym automaticky zaruka. Ja som ich omotal a praskli, takze na tom asi nieco bude (tensia stena trubky) :) Anyway...opravil som ich a omotal opat :lol: . Rovnako som mal omotane aj origo liatinove zvody a downpipes. Taktiez bez "problemov" :)
Bandaz vyrazne znizuje teplotu v motorovom priestore, co je pre mna aj jediny benefit. Vizual u mna velmi nehrozi, pretoze po prvom prejdeni bahnom, zvody vyzeraju ako grc. Navyse sa po case v spodnej casti zvodov, ako je bandaz postupne otierana o rozne travy a kriky a pod, trhat a to potom vyzera este horsie akoby tam nic nebolo. :-)
Třeba u té Cobry to zásadně snížilo teplotu ve stísněném motorovém prostoru,je to skvělá věc :yes Na omotaných svodech se dá udržet ruka i když je zahřátý motor na provozní teplotu...Svody jsem ale tenkrát nechával dělat na zakázku a byly z poměrně silného materiálu.
Ty rozpraskané svody z RRC tady stále mám,až budou na co dát,zkusím je svařit a taky omotat znovu :wink:
k.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2513
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#17 Příspěvek od mr-tomas » 13 dub 2016 10:54

Někde jsem četl, že po omotání svodů u Td5 došlo k popraskání šteftů, to tedy u 300tdi nehrozí? Zatím mám z obavy pouze omotanou trubku od turba až dozadu. Chystal jsem se ještě na zakrytí turba, ale od toho mě taky někdo odrazoval.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#18 Příspěvek od teslo » 13 dub 2016 11:01

zvody a trubku by som kludne omotal. turbo radsej nie. To naopak chceme chladit, ci? Ked tak, by som turbo iba zakrytoval nejakym plechom, resp. ziaruvzdornou izolaciou. Ostatne niektore komponenty su tak krytovane fabricky (starter, turbo, alternator (do istej miery)).
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 15269
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#19 Příspěvek od MadTom » 13 dub 2016 11:45

U TD5ky je turbo pod krytem. A svody jsou problém už u sériového auta, kdy je to tak 50/50 že se štefty trhnou. Prostě se jim to konstrukčně moc nepovedlo. Úprava svodů ale není jinak závratně složitá.
Na druhou stranu - čemu u TD5ky vadí teplota v motorovém prostoru - sání jde zvenku. Podle mě, pokud nepojedu někam do vyloženě teplejších krajů, tak není co řešit. A pokud pojedu, tak to chce stejně doplnit chladiče i na jiné věci (manuální převodovka, ...).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Omotávka svodu páska do 1100C

#20 Příspěvek od kupec18 » 15 dub 2016 17:30

Tak ja mam omotáno a zatřeno. Byl to boj není tam moc místa ale dá se to, omotané mám svody i turbo. A ted vesele šup brodit, po šnorchl
Přílohy
Fotografie0497.jpg
Fotografie0497.jpg (158.33 KiB) Zobrazeno 4752 x

Zamčeno