Oprava sekyry Fiskars
Moderátor: Acon
Oprava sekyry Fiskars
Zdravím, Fiskars x27 padla za vlast, reklamaci jsem nezkoušel dle informaci by byla zbytečná.
Ale je mi ji líto vyhodit do šrotu, má někdo kdo zkušenosti s svařovánou sekyrou, vydrží to něco, nebo je to zbytečné a praskne to.
Rozhodně nechci aby někde vyletěla a někoho zranila. Samozřejmě by se do ní potom nesmělo valit kladivem a ale to se nesmělo ani teď.
Mám přestavu že ji prostě uříznu to horní část a z plocháče vhodné šířky bych vytvaroval oko a přivařil.
Napadá někoho něco lepšího?
Ale je mi ji líto vyhodit do šrotu, má někdo kdo zkušenosti s svařovánou sekyrou, vydrží to něco, nebo je to zbytečné a praskne to.
Rozhodně nechci aby někde vyletěla a někoho zranila. Samozřejmě by se do ní potom nesmělo valit kladivem a ale to se nesmělo ani teď.
Mám přestavu že ji prostě uříznu to horní část a z plocháče vhodné šířky bych vytvaroval oko a přivařil.
Napadá někoho něco lepšího?
- Přílohy
-
- 100_1109.JPG (126.81 KiB) Zobrazeno 10456 x
-
- 100_1108.JPG (120 KiB) Zobrazeno 10456 x
-
- 100_1107.JPG (152.43 KiB) Zobrazeno 10456 x
Re: Oprava sekyry Fiskars
už jsem to taky řešil a bylo mi řečeno že je to nějaká slitina co se moc dobře nevaří, drželo by to ale jen tak na okrasu tak jsem jí vyhodil a koupil za cca 2tisíce novou
300TDI---The Legend begins
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava sekyry Fiskars
Ten tvar uplne vybizi k velmi stylove oprave...


Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Oprava sekyry Fiskars
No to svařování je otázka, ale to uvidím jak to pujde. A ten Pojíruv nápad se mi celkem libí, akorát mě moc nenapada jak to provest aby to ještě fungovalo jako sekyra.
Re: Oprava sekyry Fiskars
Nevím, jestli je šance na funkční opravu, ale když se rozpadla naše Fiskarska, tak (i když to už nešlo reklamovat ani opravit) byli docela rádi, když jsme ji tam nechali, že to pošlou výrobci, který prý je rád, když se mu dostane zpět co nejvíc rozbitých sekyrek, protože podle toho jak je to rozbité potom mimo jiné vylepšuje ty nové. Takže pokud vysloveně na ní nelpíš a není problém koupit novou, tak doporučuju koupit novou (dost to průběžně vylepšují, nedávno jsem kupoval několik nových a vypadají už podstatně lépe než tyto starší, takže je tam i přidaná hodnota) a tuhle dát "k dispozici vědě" 

DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- forester
- Příspěvky: 626
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: Oprava sekyry Fiskars
Ak sa nemýlim,tak práve na spojenie sekery z násadou je minimálne 10r.záruka.Ja by som to určite skúsil reklamovať,na Slovensku dovozca s tým nemá žiadny problém. 

V jednoduchosti je krása.
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Oprava sekyry Fiskars
Zbytek sekery nechat, dá se použít jako dobrý štípací klín.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Adam P.
- Příspěvky: 1008
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Oprava sekyry Fiskars
ty vado! rozbitá fiskarska?? tomu se mně ani nechce věřit. ty co mám (jedna menší univerzální a druhá větší štípací) mně vždycky přišly nezničitelné. ondro, asi bych se na to radši vykašlal a neexperimentoval. sekera je dost nebezpečný nástroj (jak pro případného útočníka, tak pro majitele samotného) i v plně funkčním stavu, ne tak když je nějaká zflikovaná a zbastlená. taky se nerad loučím s věcma a snažím se je především udržovat, než spotřebovávat, ale tady bych bych byl opatrný a radši to buď vrátil výrobci, nebo nechal na ten klín, jak už se tu psalo. tohle není prdel a trochu to smrdí průserem 

defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Oprava sekyry Fiskars
Posílat zpět to asi určitě nebudu, z topůrka si kamarád dělal topůrko do normální sekyry, Ale že se to snaží vylepšít se mi libí.
Avšak se vracím k klasickým sekyrám.
Štípací klin by to mohl být dobrý jen co mi jsem někde četl se po tom nesmí valit kladivem, samo nevím jestli to bylo kvůli topůrka nebo železa.
Adame nikdy jsem nevěřil že je to věčné, obzvláště u štípací sekyry kdy se občas nevyhneš toho že ti to vletí topůrken do špalku.
Jinak nebojte budu dodržovat bezpečnost práce ale o opravu upravu se opravdu chci pokusit, když se nepovede bude to klin..
Navíc když to půjde svařit tak pak stačí občas kouknout jestli ten svar nepraská když se to trochu popustí tak si myslím že je minimální šance aby to prasklo komplet cele najednou,, a když už tak by to mělo být při úderu do dřeva a né v rozmachu.
Avšak se vracím k klasickým sekyrám.
Štípací klin by to mohl být dobrý jen co mi jsem někde četl se po tom nesmí valit kladivem, samo nevím jestli to bylo kvůli topůrka nebo železa.
Adame nikdy jsem nevěřil že je to věčné, obzvláště u štípací sekyry kdy se občas nevyhneš toho že ti to vletí topůrken do špalku.
Jinak nebojte budu dodržovat bezpečnost práce ale o opravu upravu se opravdu chci pokusit, když se nepovede bude to klin..
Navíc když to půjde svařit tak pak stačí občas kouknout jestli ten svar nepraská když se to trochu popustí tak si myslím že je minimální šance aby to prasklo komplet cele najednou,, a když už tak by to mělo být při úderu do dřeva a né v rozmachu.
Re: Oprava sekyry Fiskars


To jsi horší než já, co zničím všechny násady kromě myškase.
- Adam P.
- Příspěvky: 1008
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Oprava sekyry Fiskars
no to je vlastně fakt. to jsem si neuvědomil. stává se mně to občas při štípání taky. ale já su slabučký věchýtek, tož mně to topůrko asi jen tak neprdnekupec18 píše:
Adame nikdy jsem nevěřil že je to věčné, obzvláště u štípací sekyry kdy se občas nevyhneš toho že ti to vletí topůrken do špalku.




defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Oprava sekyry Fiskars
Na druhou stranu fiskarska docela dobře štípe i s nějakým tím zubem, s tím už mám taky zkušenostAdam P. píše:no to je vlastně fakt. to jsem si neuvědomil. stává se mně to občas při štípání taky. ale já su slabučký věchýtek, tož mně to topůrko asi jen tak neprdnekupec18 píše:
Adame nikdy jsem nevěřil že je to věčné, obzvláště u štípací sekyry kdy se občas nevyhneš toho že ti to vletí topůrken do špalku.
ale je fakt, že velká výhoda klasických seker je to, že když se ti zlomí topůrko a máš kvalitní sekeru, tak jen vyměníš topůrko a jedeš dál. fiskars je v mnoha ohledech špička, ale v tomto zaostává. je to problém i při broušení. s tou menší univerzálkou mně kámoš zavalil do betonu asi týden po tom, co jsem si ji koupil. sjelo mu ze špalku a sekl s tím do betonu, naštěstí ne do svojí nohy. no a na nové sekyře hned bylo pár zubů
sem myslel, že ho tou sekyrkou rovnou zabiju
když jsem se doptával na broušení, tak problém – nedá se to sundat, nedá se to uchytit do stroje. klasickou sekeru by mně prý aj nakuli, ale tohle je problém. tak to ale je, každá mince má dvě strany a co se jeví na jednu stranu jako výhoda, může se obratem změnit v nevýhodu

DIII 2.7 TDV6 SE-2007
-
- Příspěvky: 15264
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Oprava sekyry Fiskars
To že se po téhle sekeře nesmí bouchat podle mě souvisí s uchycením v toporu - když se to železo lehce zmáčkne, tak to toporo odskočí, na rozdíl od klasické sekery, kde se zmáčknutím oka toporu v ně "utáhne".
Zbytek bez topora bych jako klín klidně použil. Opatrně, ono i kladiva jsou ze zušlechtěného materiálu, a když se s nimi bouchne o sebe, tak se mohou uštípnout.
Jinak malou Fiskarsku jsem brousil na normální stolní brusce,, akorát to chce pomalu a chladit.
Zbytek bez topora bych jako klín klidně použil. Opatrně, ono i kladiva jsou ze zušlechtěného materiálu, a když se s nimi bouchne o sebe, tak se mohou uštípnout.
Jinak malou Fiskarsku jsem brousil na normální stolní brusce,, akorát to chce pomalu a chladit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Oprava sekyry Fiskars
Všechny tyhle věci brousím fleksou s lamelovým kotoučem na nižší otáčky, pokud má regulaci.
- Adam P.
- Příspěvky: 1008
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Oprava sekyry Fiskars
toto je prostě krásné téma!
já jsem ten zub na fiskarsce neměl naštěstí moc velký a byl úplně nahoře. nakonec se mně ho podařilo celkem obstojně eleminovat tou jejich ruční bruskou. k tomu mlácení kladivem do sekyr – fiskars určo ne-e a co jsem se bavil s kovářem, který sekerky taky dělá, tak ten říkal, že ani do klasických kladiven ne. protože to oko se tím deformuje a pak to vypadává z topůrka. pak sekeru s topůrkem furt musíš máčet v kýblu s vodou atp. prostě kladivem na sekeru ne 


defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Oprava sekyry Fiskars
Přesně tak, viděl jsem klasickou sekerku, do které někdo mydlil kladivem hlava nehlava a to oko, ve kterém je topůrko bylo tak "zdrclé" že se tam už žádné topůrko rozumně dát nedalo. V tom je Fiskarska jiná, protože ta kovová část má skutečně podobu klínu (nemá díru), takže bez topůrka asi jako klín může i fungovat (na rozdíl od běžně sekyrky).Adam P. píše:toto je prostě krásné téma!já jsem ten zub na fiskarsce neměl naštěstí moc velký a byl úplně nahoře. nakonec se mně ho podařilo celkem obstojně eleminovat tou jejich ruční bruskou. k tomu mlácení kladivem do sekyr – fiskars určo ne-e a co jsem se bavil s kovářem, který sekerky taky dělá, tak ten říkal, že ani do klasických kladiven ne. protože to oko se tím deformuje a pak to vypadává z topůrka. pak sekeru s topůrkem furt musíš máčet v kýblu s vodou atp. prostě kladivem na sekeru ne
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
Re: Oprava sekyry Fiskars
Trošku jsem pokročil.
Moc bych nedoporučoval to používat jako klin, zkoušel jsem do toho zaříznout fleksou, a trošku pomlátit kladivem, nelítaly z toho přímo odštěpky ale na lomu se to chová dost křehce.
A co je důležitější, svařitelné to celkem je kousek jsem odřizl pokusně svařil, abych ten kousek svaru urval musel jsem dat poměrně velkou silou na páku asi 50cm.
A co je hlavní povolil střed svaru a spoj s materiálem zustal celý.
Jo a kdybych se už neozval tak mi vyletěla sekyra.
Moc bych nedoporučoval to používat jako klin, zkoušel jsem do toho zaříznout fleksou, a trošku pomlátit kladivem, nelítaly z toho přímo odštěpky ale na lomu se to chová dost křehce.
A co je důležitější, svařitelné to celkem je kousek jsem odřizl pokusně svařil, abych ten kousek svaru urval musel jsem dat poměrně velkou silou na páku asi 50cm.
A co je hlavní povolil střed svaru a spoj s materiálem zustal celý.
Jo a kdybych se už neozval tak mi vyletěla sekyra.

- jbizik
- Příspěvky: 1984
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Oprava sekyry Fiskars
Peknekupec18 píše:Dokonáno.

Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532