
Odoslané z Lenovo A6000 pomocou Tapatalku
Moderátor: Acon
Myslíš,že by to ten invertor zvládol?Nenastával by tam ten efekt ako pri elektrocentrále,že najprv pokles napätia a potom po ukončení prudký nárast?Toto býva smrť pre invertory ktoré niesú na to stavané.(IGBT technológia)MadTom píše:Ono to zase tak jednoduché není, udělat měnič, kterej jednak přežije to, co se děje při svařování a jedna bude umět dělat s výstupem to, co dnes dělá každý slušnější invertor - tedy naprázdno vyšší napětí, při zkratu (přilepená elektroda) se to vypne a podobně. A nezapomínat na to, že pro svařování elektrodou je to zdroj proudu, nikoliv zdroj napětí. Pokud si s tím budete chtít někdo hrát, tak na webu je dost popisů domáci stavby invertorové svářečky. Jako zásadní vidím sehnat v kusovém množství vhodné feritové materiály na transformátor a cívky v měniči.
A pro hrubou kalkulaci - svařovací proud zhruba 100A, napětí na oblouku je zhruba 24V, takže ze 12V si to bude tahat něco přes 200A, to není málo, ale je to srovnatelné s navijákem.
A když se na to podívám z druhé strany tak koupit měnič 12V/230V o výkonu 3000W a k tomu malou invertorovou svářečku není až tak problém koupit. Měnič odhaduju na cca 5000Kč, svářečku tak na 3000Kč. A je to hotové, funkční, není potřeba nic vymýšlet. A když se k tomu vezme slušná prodlužka, tak svářečka je použitelná i mimo auto.
Vestavěná svářečka v autě má podle mě smysl jenom pro pojízdnou dílnu, kde se předpokládá pravidelné svařování někde venku. A to se dá hezky řešit pomocí centrály a svářečky, nebo pomocí centrály co umí rovnou svařovat. Dle libosti.