#53
Příspěvek
od MadTom » 10 pro 2016 15:21
Cesta určená k plnění funkcí lesa - co tohle je zase s prominutím za výtvor? To doopravdy neexistuje. Existuje maximálně pozemek určený k plnění funkcí lesa - tak je to vedeno v katastru, a ten už často nerozlišuje, jestli je na něm les - tady takové to, kde rostou stromy, nebo je tam lesní cesta - tedy cesta sloužící pro průjezd vozidel - na té stromy nerostou, proto to není les, často nezpevněná (tohle patří do kategorie účelová komunikace - viz. zákon o provozu na pozemních komunikacích), nebo je to pěšinka, která se hodí maximálně pro pěší nebo cyklisty, nebo to klidně může být i asfaltka nebo alespoň cesta vysypaná silnou vrstvou štěrku. Tohle je problém, protože ti se co "bojí o les", tak ti to všechno hází do jednoho pytle.
A argumentace nakládáním dřeva v lese během průjezdu aut je hodně špatná. Jaký je rozdíl v tom, jestli dřevo nakládám v lese, nebo někde na poli, nebo na hromadě složené někde u nádraží nebo u fabriky? Nebo jestli nakládám třeba kamení nebo balíky slámy z pole? Žádnej, vždy si musím zajistit tohle místo tak, abych nikoho neohrožoval, říká se tomu bezpečnost práce. A ta se uplatňuje na všechny. A je jedno, jestli mi tam pojede někdo autem, na kole nebo třeba maminka s kočárkem. A pokud to neumím řádně zajistit, tak si na jedné straně zadělávám na průser a na druhé straně na veliké neštěstí.
Z vlastní zkušenosti - potřeboval jsem autem po asfaltové cestě vyjet na kopec, kde je vysílač a tam provést opravy. Cestu využívají i lesáci, zrovna těžili. Za jednou zatáčkou stál chlapík a mával na mě, ať zastavím, že kácí stromy. Na dotaz, jak dlouho to bude trvat, že tak 15 minut. Tak jsme počkali. Objížďka byla zhruba na 2 hodiny a po velmi špatných cestách. O 5km dále už měli pokáceno a kusy kmenů leželi tak různě na cestě a všude okolo. Však oni jsou tam sami, nikdo jinej tam nemá přece co dělat, tak proč nezablokovat cestu. Na dotaz, jestli by ty kmeny nemohli odsunout, jsem byl slušně řečeno odbyt. Tak jsem je prostě přejel, naštěstí to šlo. A zkušenost z Rumunska - káceli, strom měli ho přes cestu uvázanej na dvou navijácích za dva lakatoše a hned, že to odvážou, ať můžeme projet. Vysvětlili jsme ji, ať si to v klidu pokácí, že počkáme, že my jsme na výletě a oni v práci. Poděkovali a ještě ochotně poradili, kudy máme jet dál, že tam staví nějakou vodní elektrárnu a je to potřeba objet, ať se nemusíme vracet.
Proč to někdy jde, normálně se domluvit, a jindy si ti co se "starají o les" hrají na pány něčeho, co navíc není jejich, a tváří se, jako že nikdo jinej tam nemá co dělat? A je jedno, jestli jsou to těžaři, hajní, myslivci, lovci nebo zelení mužíci = ochranáři. Mám totiž dojem, že u těchto "pánů lesa" je procento blbců o dost větší, než u ostatní populace. Přikládám to buďto přemíře zelené barvy, nebo pádu kusu dřeva na hlavu. Jinak si to prostě neumím vysvětlit. Pokud je totiž takové chování baví, tak jsou prostě zvrácení.
To paušální zakazování něčeho, se slovy, jinak by to dělal každej, je šílené. Chápu, když na Vltavě řeknou, že když je vody málo, tak prostě vodáci nejezdí, a že řeknou, že denně maximálně 50 lodí (nebo kolik to je), protože jinak si lidi budou šlapat po hlavách a nevyhnutelně poškozovat okolí. Chápu, že ze Sněžky se dolů směrem k bývalé Obří boudě chodí po široké polské cestě a po řetězech se chodí nahoru - takové pěší jednosměrky, protože je tam turistů moc. Chápu, že jsou tu lokality, kam maximálně opatrně pěšky. Ale nechápu, proč nesmím autem projet po cestě, která je určená pro jízdu motorových vozidel od někud někam, v případě, že svým průjezdem tuto cestu nijak nepoškodím? Nejlépe když je ta cesta asfaltová. Vždyť proto ty cesty tady máme.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo